PDA

View Full Version : deskundig advies gevraagd betreffende een aan bieding op git



ninja
17 mei 2003, 17:27
Hoi de eigenaar claimt dat hij hem 3 jaar terug in amerika heeft gekocht, smells fishy to me..maar ik ben slechts een leek. Als ik zo naar die headstock kijk lijkt mij dat een wat oudere ibanez.Op hoeveel euro schatten jullie de gitaar? wat zou een goede koop zijn volgens jullie?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ninja op 2003-05-17 17:29 ]</font>

wietse
17 mei 2003, 17:33
welke gitaar er staan namelijk nogal wat ibanessen te koop??
effe een link plaatsen ofzo lijkt me wel handig.

ninja
17 mei 2003, 17:35
sorrie helemaal vergeten.
ehttp://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&amp;md=details&amp;id=8819

wietse
17 mei 2003, 17:38
pagina kan niet worden weergegeven zegt ie bij mij.
mischien al verkocht?

JV
17 mei 2003, 17:40
dat hij hem 3 jaar terug gekocht heeft zegt niks over ouderdom lijkt me. vraag iig ff een serial, misschien dat dat iets zegt. headstock lijkt me gewoon in orde. vraag bij die gast nog ff de nieuwwaarde etc. aan ook. zo te zien wel een original floyd rose.

is lastig te zeggen of deze waarde goed is zo zonder verder info over ouderdom en de staat van de lak etc.

vraag ook of dit de originele pickups zijn of dat hij die later vervangen heeft

ninja
17 mei 2003, 17:40
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&amp;md=details&amp;id=8819

ninja
17 mei 2003, 17:41
deze doet het wel, mijn excuses voor het ongemak

burt
17 mei 2003, 17:45
De Tremolo is niet echt super. De elementen wel. Lijkt me ZEKER geen miskoop. Als dit je budget is, denk ik dat dit een erg goede besteding is.

JV
17 mei 2003, 17:46
hout van de gitaar lijkt mij alder aan de nerf te zien trouwens. misschien ook ff navraag over doen

ninja
17 mei 2003, 17:46
dit is een bericht met wat 'uitleg' van de kerel. Ik vind het maar een kulverhaal.

Stukje uitleg.
Ik speel in een coverband, en heb een “eigenbouw” gitaar laten maken, bij Peer Dellen in Den Haag.
Helemaal top, en naar mijn wensen.
De Pickups zijn EMG’s, hou ik van, active pickups.

Nu breek je tijdens een optreden wel eens een snaar, dus heb ik gezocht naar een zelfde configuratie qua pickups, zodat mijn podiumgeluid redelijk hetzelfde blijft.
Heb er zo’n 3 jaar geleden, 2 gevonden, een zwarte Ibanez FG, en deze.
De zwarte was redelijk bespeeld, en beschadigd, die neem ik derhalve altijd mee naar optredens als 2e gitaar.

Deze (die ik verkoop), staat in de oefenruimte.
Nooit mee opgetreden!

Het is een super gitaar, en door Ibanez in Amerika uit Ibanez Custom shop onderdelen gebouwd.
Heb hem zelf 3 jaar geleden in New York gekocht bij Sam Ash voor 1100,-- US$.

De reden van verkoop, is dat ik op zoek ben naar een Gibson SG, Angus Young model, omdat ik dat geluid nog mis in mijn collectie.
Heb de volgende gitaren, die ik regelmatig gebruik:

Eigenbouw gitaar EMG’s
Ibanez Frank Gambale EMG’s
Gibson Les Paul Studio EMG’s
Fender Strat – Stevie Ray Vaughn
Fender – Big Apple Strat
Ibanez – Steve Vai Jem 555

Moonchild
17 mei 2003, 17:58
Op 2003-05-17 17:45, schreef burt:
De Tremolo is niet echt super. De elementen wel. Lijkt me ZEKER geen miskoop. Als dit je budget is, denk ik dat dit een erg goede besteding is.


Ahum, mag ik vragen wat er niet echt super is aan deze tremolo?
Het is een OFR, de beste trems in de bizz, samen met die van Ibanez

bert k
17 mei 2003, 18:52
Op 2003-05-17 17:46, schreef ninja:
dit is een bericht met wat 'uitleg' van de kerel. Ik vind het maar een kulverhaal.



Valt toch wel mee? De vent heeft gewoon een gitaar over en poen nodig. Ik ken wel meer gasten die ieder half jaar een gitaar kopen. Is duur, maar is ook hobby :grin:
Waarom bel je Peer Dellen nie ff op?
070-3450983 Nobelstraat 28 2513BD 's-Gravenhage
Die zou het wel moeten weten.

Bert K

De Teng
17 mei 2003, 21:19
Ik zou niet echt het probleem zien, hij vind dure gitaren leuk, zoals de meesten natuurlijk. Ziet er goed uit en de berichten zijn goed, als je nog twijfelt idd even bellen, maar volgens mij zit het wel goed hoor. Ook door de uitgebreide mail, beter als zo'n reactie als:

HET IS EEN PROFFESIONEELE GITAR EN HIJ SPEELD LEKKUR MAIL VOOR PRIJS BINNEKORT IS HIJ VAN JOUW

als je af en toe marktplaats bekijkt weet je wie ik bedoel :wink:

FragDaddy
17 mei 2003, 21:56
ja, ik kan hier ook niets vreemds aan ontdekken, gewoon iemand die zijn gitaar wil verkopen om een andere terug te kopen. niets vreemds toch? ook niet echt rare prijs voor een 2ehands ibanez ofzo. beetje aan de lage kant misschien aangezien dit een custom-shop is.

ik kan er niets vreemds aan vinden.

Anders Destium
17 mei 2003, 23:13
Zal ik bij deze iedereen die denkt dat het een custom shop is maar uit de droom helpen dan maar: HET IS GEEN CUSTOM SHOP :smile:

De reden hiervoor is heel simpel: er bestond in die tijd alleen een custom shop voor endorsed artiesten en dit is een relatief normale serie-RG met misschien voor een Ibanez aparte sunburst. Als er nadehand een OFR op gemonteerd is ga ik er maar even (onderbouwd) van uit dat het om een RG470 (in de pre-all-access fase uit Korea) gaat. Als je een RG570 hebt heb je geen rationele reden om de brug te vervangen, bij een RG470 juist wel (ik kan het weten, ik heb al een jaar of 6 dit type gitaar). Als je de brug vervangt heb je al een goede gitaar, als je er dan ook nog EMG's op knalt heb je een killer te pakken. De prijs is in dit geval zeker niet te hoog. Ik zou zelf alleen nooit een gitaar kopen met een sunburst lak...

Het idee om Peer Dellen even te bellen is een heel goede (hij beweert immers dat hij daar is onderhouden...). Als het een slecht gevoel geeft moet je het gewoon niet doen, genoeg andere mooie gitaren (en RG's) te vinden lijkt me zo. Zijn verhaal over x gitaren kan je zelf testen door een afspraak te maken. Ik ben zelf ook een type van ieder jaar een nieuwe gitaar, dus zo gek is dat nou ook weer niet :wink:

bert k
17 mei 2003, 23:21
Ik speel in een coverband, en heb een “eigenbouw” gitaar laten maken, bij Peer Dellen in Den Haag.


Goed lezen: hij is gebouwd/verbouwd door Peer Dellen. Dus geen Custom shop, maar Peer Dellen custom (of zoiets...)

Bert K

Anders Destium
17 mei 2003, 23:32
Op 2003-05-17 23:21, schreef bert k:


Ik speel in een coverband, en heb een “eigenbouw” gitaar laten maken, bij Peer Dellen in Den Haag.


Goed lezen: hij is gebouwd/verbouwd door Peer Dellen. Dus geen Custom shop, maar Peer Dellen custom (of zoiets...)

Bert K


Hij heeft niet deze gitaar laten bouwen bij PD, maar voert dit als reden op voor de verkoop (toch?). Normaal gesproken ga je niet naar Amerika om net die ene gitaar te kopen die je ook in Den Haag kan laten bouwen :wink:

bert k
18 mei 2003, 00:35
O wacht ff, ik heb verkeerd gelezen. Beetje warrig verhaal, toch wel. Maar toch, niet echt raar.

musicmaniac
18 mei 2003, 08:10
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: musicmaniac op 2003-05-19 05:25 ]</font>

ninja
18 mei 2003, 13:41
hallo, dit is de serial. Serienummer:
s9109449 Kan iemand hier misschien wat info uit trekken? bij voorbaat dank.

Mitch
18 mei 2003, 14:16
Achterdochtig gedoe zeg. Dit zijn allemaal dingen die je met een half uurtje Googlen ook kan vinden. Serienummers ook trouwens.

ninja
18 mei 2003, 16:34
ik ben er net achtergekomen dat de gitaar in 91 gemaakt is, hoeveel zouden jullie nu je de leeftijd van de gitaar weet ervoor willen geven? de pickups zitten er al drie jaar op, dus de batterijen moeten binnenkort worden vervangen worden weet iemand hoeveel dat kost? emg 81, 85, s. dank u

hoofd
18 mei 2003, 16:41
Ga 's ff lekker zelf naar de lokale batterijenboer en zie hoeveel een 9 voltbatterijtje kost.

FragDaddy
18 mei 2003, 16:42
ik ben er net achtergekomen dat de gitaar in 91 gemaakt is, hoeveel zouden jullie nu je de leeftijd van de gitaar weet ervoor willen geven? de pickups zitten er al drie jaar op, dus de batterijen moeten binnenkort worden vervangen worden weet iemand hoeveel dat kost? emg 81, 85, s. dank u


ehm. leeftijd maakt niet echt uit he. hoe ouder hoe beter (oud hout!).

en die batterij? er zit gewoon een 9volt batterij in die die EMG's van stroom voorziet.. wat kost zo'n ding? 2 euro? misschien 3 ?

dat zijn de kosten ook niet. denk er wel aan dat als je de gitaar koopt, je het snoer uit de gitaar trekt als je niet speelt, de plug werkt namelijk als aan-uit schakelaar voor de batterij. heb je het snoer erin trekt de gitaar stroom uit de batterij.

jorrit
18 mei 2003, 16:53
het kan aan mij liggen hoor maar goed....

dit is een mooie gitaar...

- OFR
- setje emg's
- ziet er mooi uit...
- naar mijn mening ook geen slechte prijs...

what's the big deal!! ga er langs speel op dat ding en kijk wat je er van vind....

burt
18 mei 2003, 17:12
Die tremolo is ok! Ik zei eerst van niet omdat ik er een Lo-TRS 2 in zag, maar een echte OFR heeft een goede reputatie!

burt zegt kopen die hap!

Dirk_Hendrik
18 mei 2003, 20:23
Even geen zin om te gaan browsen maar over exact deze gitaar is een week of twee a 3/4 geleden ook al een topic geweest. Use the search. De reacties waren toen kritischer. Ook over de kwaliteiten van Dhr Dellen.

ninja
19 mei 2003, 00:22
niks gevonden, op welke woorden moet ik zoeken ?

Moonchild
19 mei 2003, 00:29
als site staat bij die gast http://www.wijzijnlekker.com
Als de aanbieder een van die gasten uit de band is t goed lijkt me. Dan weet je dat t geen obscure types zijn, maar dat de gitaar gewoon professioneel gebruikt is. (hetgeen natuurlijk niet altijd positief is)

ninja
19 mei 2003, 00:56
hallo mensen, ik krijg de gitaar morgen te zien en te voelen. Dit is de eerste keer dat ik een 2e hands gitaar ga checken, waar moet ik beslist op letten/ welke handelingen moet ik uitvoeren wil ik niet een miskoop begaan?
dank u.

Nocki
19 mei 2003, 07:11
ik heb er weinig verstand van maar is het geen washburn (ofzo) gitaar met een ibanez hals erop. hij heeft m opgeschuurd (ruwe hals???) en elementen en een trem erop gegooid.... ik weet het niet maar het moedel van de body is zo unibanez...

Nocki

urezna
19 mei 2003, 08:56
ik denk wel dat ook de body ibanez is, en aan de verbinding tussen hals en body lijkt het me inderdaad aannemelijk dat ie uit 91 komt. ik heb zelf een rg560 uit '89 die hetzelfde heeft.
het enige wat er aan mijn ouwe beestje mankeert, is slijtage op de frets, moeten nodig afgevlakt woren, is wellicht een tip, om even op te letten.

ekkerman
19 mei 2003, 09:40
hallo , ik vind het op zich niet echt een bijzondere gitaar hoor ziet er ook zo 13 in een dozijn uit.
ik zou meer gaan voor een iets bijzonder ding c.q.model.,maar ja das smaak....