PDA

View Full Version : Vintage AV3P, iemand hier ervaring mee?



vpilot
5 maart 2011, 21:04
Vandaag ben ik bij NL Muziek langsgeweest, snuffelen aan nieuwe gitaren. Daar viel mijn oog op iets bijzonders, namelijk een Vintage AV3P-nog iets, zie afbeelding hieronder. Ik heb er ook even op mogen spelen en, tja, ik vond het geweldig... maar ik heb 'm nog niet meteen meegenomen, ik wilde er toch wel eerst meer over zoeken en zo. O ja en de waf nog een beetje opleuken.
Ik vroeg mij af, heeft iemand hier misschien ook ervaring met deze gitaar? Heb ik hier een goede koop aan? Zijn er dingen waar specifiek op gelet moet worden bij dit merk/model? Want ik ken het namelijk verder niet. Ik heb wel wat (Engelstalige) reviews gevonden en die zijn lovend, maar ik hecht eerlijk gezegd meer waarde aan de kennis en kunde van dit forum.

Alvast bedankt!

http://www.vpilot.net/images/vintageav3p.jpg

vpilot
7 maart 2011, 18:58
Goh heb ik wat bijzonders gepost? :???:

Tja dan moet ik het maar op eigen oordeel doen.

Het is wel een heel erg fijne gitaar en klinkt ook geweldig...

Squier4ever
7 maart 2011, 19:18
Ik vind ze wel stoer! Lijkt een beetje op de Matons van Jesse 'The Devil' Hughes en Josh homme, maar ook de Gibson Vegas serie:

http://farm3.static.flickr.com/2632/4036490003_447a78739e_o.jpg

http://static.gigwise.com/gallery/gonzo-josh2.jpg

Alleen wat groter en met P90, waar niks mis mee is!

Exi
7 maart 2011, 19:24
Vintage maakt voor de prijs best leuke planken. Als je de gitaar zo vet vind, dan moet je er gewoon voor gaan. Anders krijg je misschien spijt.;)

Squier4ever
7 maart 2011, 19:28
Precies! Als het hout maar goed is en de akoestische klank is goed, de rest kun je vervangen! Kopen en rock'n maar!

Gibbie Vegas:
https://store.bluebookinc.com/Images/Subscriptions/Electric/GibsonElectricMiscModelsVegasStandardVintageSunbur stIH08.jpg

vpilot
8 maart 2011, 00:17
Mooie plaatjes Squier4Ever!
Dat is nou ook iets waardoor ik mij bijzonder aangetrokken voel tot dit soort instrumenten, namelijk dat je iets niet-alledaags in je handen hebt, zonder dat het gelijk "over the top" is, zeg maar. En deze Vintage is ook lekker veelzijdig, daar hou ik ook van.

Kwalitatief, qua constructie dus, daar heb ik dus te weinig verstand van om te kunnen zeggen dat deze wel of niet goed is. Vandaar ook dit topic. Ik kan alleen maar zeggen dat het goed voelde.

Duhsjaak
8 maart 2011, 05:21
Hi
Heb helaas geen ervaring met deze gitaar. Met 3 P90's zou ik dat wel willen, denk ik. Ik ben een beetje P90 fetishist. ZIe je, ik weet niet hoe je dat schrijft, maar hoe je dat doet.... dat weet ik wel.

Ik ben al een tijdje in het bezit van een Vintage Advance AV1H BK. Dat is een LP achtige gitaar met twee humbuckers. Die pups zijn traploos met een potmeter van Humbucker naar single coil te draaien. En eigenlijk staan ze vrijwel altijd single coil. Eigenlijk heb je een volume knop voor je tweede 'laag'.

Stemvastheid, bespeelbaarheid, afwerking, electronica, allemaal super. En dan bedoel ik super in verhouding tot de prijs (€ 320,00) die ik ervoor heb betaald.
Er zullen zeker betere gitaren zijn maar wanneer ik kijk naar de factor 'waar voor je geld' is dit klasse.

Als je hem (dus die AV3) lekker vind spelen en hij past binnen je budget zou ik het doen.
Ik pak mijn gitaar met een glimlach en zet m met een brede grijns weer terug na het spelen.

Als deze zou in elkaar is gezet als de mijne zeg ik: Hier ga je veel lol van krijgen!
Vriendelijke groet, Gus

vpilot
8 maart 2011, 18:36
Allen, dank voor de reacties! Ik heb me niet langer kunnen bedwingen en ben met piepende banden naar Almere gereden om hem op te halen. Heb er ook meteen een koffer omheen gekocht en een vers setje snaren.
Ik zal nog foto's posten, ik ga eerst ff een hapje eten.

Noid
8 maart 2011, 20:17
Gefeliciteerd, ik kende dit model van Vintage nog niet, maar die 3 P90's spreken zeer aan. Ik ben benieuwd naar je ervaringen nu je 'm hebt. Vintage maakt over het algemeen gitaren die voor de prijs goed te noemen zijn, wel valt me op dat de constructie en hardware vaak o.k. zijn, maar de afwerking (lakwerk, frets) nog wel eens te wensen over laten. Veel plezier er mee.

Exi
8 maart 2011, 20:24
Gefeliciteerd!

In het verhaal van Noid kan ik me wel vinden. Vooral de frets zijn een zwak punt op de Vintage. Maar er zitten ook goede exemplaren tussen.

Pepe
8 maart 2011, 20:27
Ik zeg, leve de power of independent thinking. Het is geen alledaags model maar des te beter. En het enige wat beter is dan 2 P90's zijn 3 P90's.
Een driewerf hoera dus.