PDA

View Full Version : White Stripes cover



niekrhcpniek
5 maart 2011, 16:20
Ik vandaag een nieuwe cover opgenomen, het gaat hier om Fell In Love With A Girl van The White Stripes.
Ik zou graag willen horen wat jullie ervan vinden en of jullie nog aanmerkingen/opmerkingen hebben

http://www.youtube.com/watch?v=d4AEna-lyjo

Riky
8 maart 2011, 16:51
jammer dat geluid erg overstuurd. Verder prima gespeeld:)

ThaBluesBreaker
9 maart 2011, 01:13
Niet een hele bijzondere gitaapartij, maar wat je speelde was goed! Kheb even de groeten gedaan bij de comments :)

niekrhcpniek
9 maart 2011, 01:21
Het is inderdaad overstuurd, maar ik vond het beter klinken met wat meer oversturing, het nummer is inderdaad niet spectaculair ofzo, maar aangezien ik nieuwe software wou gebruiken duurde het allemaal wat langer. Daarom het makkelijke nummer ;) nieuwe covers zullen moeilijker zijn!

Riky
9 maart 2011, 12:20
Ik heb het niet over je gitaargeluid, maar over het algemene geluid. Er zit een flinke kraak in wat er vervelende luistert.

Waar neem je mee op? Je moet bij het opnemen wel kijken naar de limiters. Als die steeds het rode gebied ingaan krijg je die vervelende kraak in het eindgeluid.

ThaBluesBreaker
9 maart 2011, 14:38
input signaal is inderdaad te hoog volgens mij, hier ook kraak

niekrhcpniek
10 maart 2011, 16:23
Ik had het niet opgemerkt, maar dat kan komen door mijn kapotte oordopjes. Ik zal de volgende keer er wel wat meer aandacht aan besteden. Wat zal ik dan zachter moeten zetten? De input van m'n gitaar, de output van podfarm, het totale gitaargeluid of het gehele geluid,

Riky
10 maart 2011, 17:39
Kun je zien in podfarm zelf. Je heb bij de in- en output een meter. Kijk welke het rode inschiet als je speelt en zet dat de in- of uitgang (of allerbij) zachter.

robertarth
10 maart 2011, 23:19
Inderdaad niet zo spectaculair maar ik vind het wel leuk. Vind het nummer ook leuk. Meestal hou ik niet van dit soort geluid omdat er geen nuance in te vinden is maar dit is een uitzondering.

ThaBluesBreaker
11 maart 2011, 02:15
Je gain regelaar moet omlaag van je audio interface of wat je ook gebruikt om je signaal van gitaar naar pc te brengen.

Tis net een versterker van gitaar, te veel gain geeft oversturing.