PDA

View Full Version : Ibanez LP's



Matje
17 mei 2003, 17:18
Zijn die nog een beetje makkelijk te krijgen hier in Nederland?

Moonchild
17 mei 2003, 18:02
redelijk, ik zou zeggen kijk is op gitaarmarkt

skabouter
17 mei 2003, 18:06
marktplaats.nl weet ik al 4 ofzo
allemaal rond de 400/500 euro

habberdoedas
17 mei 2003, 23:29
Destijds (ik dacht 80 jaren) had je van Ibanez de Preformer serie. Dit waren Les Paul modellen met een gelijmde hals en een klankholte in de body. HEt waren goede gitaren. Ik heb er zelf jaren op gespeeld. Uiteindelijk moest ik hem weg doen i.v.m. slijtage fretten. Het was niet meer de moeite om deze te vervangen i.v.m. hoge kosten en dag waarde van de gitaar. Nog verder terug in de tijd (70 jaren) had Ibanez van die prachtige Gibson Les Paul kopieën die echt niet onder deden voor de echte Gibsons. Ik geloof dat deze 70 jaren Les Pauls van Ibanez zeer gewild zijn bij verzamelaars. Maar zo af en toe kom je nog een tegen op de Gitaar markt side of op Markplaats.nl. Mocht je er een tegen komen en je bent van plan hem te kopen. Probeer hem (goed) uit, kijk of het fretwerk nog redelijk is, kijk of de hals goed is en of alle electronica nog werkt. Als je denkt hé die Ibanez speelt best lekker maar alleen dat potmetertje kraakt of zoiets???. Kopen dat ding en die kleine gebrekjes laten repareren bij je gitaardealer(reperateur).

habberdoedas
17 mei 2003, 23:31
Op 2003-05-17 23:29, schreef habberdoedas:
Destijds (ik dacht 80 jaren) had je van Ibanez de Preformer serie. Dit waren Les Paul modellen met een gelijmde hals en een klankholte in de body. HEt waren goede gitaren. Ik heb er zelf jaren op gespeeld. Uiteindelijk moest ik hem weg doen i.v.m. slijtage fretten. Het was niet meer de moeite om deze te vervangen i.v.m. hoge kosten en dag waarde van de gitaar. Nog verder terug in de tijd (70 jaren) had Ibanez van die prachtige Gibson Les Paul kopieën die echt niet onder deden voor de echte Gibsons. Ik geloof dat deze 70 jaren Les Pauls van Ibanez zeer gewild zijn bij verzamelaars. Maar zo af en toe kom je nog een tegen op de Gitaar markt side of op Markplaats.nl. Mocht je er een tegen komen en je bent van plan hem te kopen. Probeer hem (goed) uit, kijk of het fretwerk nog redelijk is, kijk of de hals goed is en of alle electronica nog werkt. Als je denkt hé die Ibanez speelt best lekker maar alleen dat potmetertje kraakt of zoiets???. Kopen dat ding en die kleine gebrekjes laten repareren bij je gitaardealer(reperateur).

Ohja succes er mee

Anders Destium
17 mei 2003, 23:38
De waarde varieert nogal, probeer een site uit als http://www.ibanezcollectors.com/ om meer te weten te komen. Normaal gesproken heb je een goede gitaar voor het geld (als je er 1 uit de eind jaren 70 hebt), maar zo'n gitaar is al snel 25 jaar oud :wink:. De jaren 80 modellen zijn al een stuk minder (schijnt)

Matje
18 mei 2003, 12:26
Oke thanks allemaal!

lars
18 mei 2003, 13:27
niet meer dan 250/350 betalen, anders wordt je afgezet. zeker als et niet een gelijmde hals is. wat die lui nu toevallig op marktplaats vragen is te veel en dat krijgen ze er nooit voor.

ieme
18 mei 2003, 13:55
Bij Keesdee was een 73er goldtop deluxe met mini humbuckers, ik heb dr op gespeeld €450! geweldig ding! !

ieme
18 mei 2003, 13:57
Op 2003-05-18 13:27, schreef lars:
niet meer dan 250/350 betalen, anders wordt je afgezet. zeker als et niet een gelijmde hals is. wat die lui nu toevallig op marktplaats vragen is te veel en dat krijgen ze er nooit voor.


HET IS WAT DE GEK ER VOOR GEEFT EEN FENDER UIT 52 IS OOK NIET WAARD WAT ZE ER VOOR VRAGEN, T HEEFT GEWOON MET VRAAG EN AANBOD TE MAKEN! Thats it!

lars
18 mei 2003, 16:15
d'r zit links op je keyboard zo'n knop waar capslock op staat...

En dit heeft niet echt met vraag en aanbod te maken. als toevallig 4 mensen tegelijk op marktplaats een gitaar te duur te koop zetten (waarschijnlijk de prijs ook nog van elkaar afgekeken) wil dat niet zeggen dat ze dat ook waard zijn, wacht een tijdje en je zult ze ook voor 250 euro zien. (ik heb er een jaar terug een voor 150 euro gekocht). En wat kees dee betreft.... die is echt met alles veel te duur.



Op 2003-05-18 13:57, schreef ieme:


Op 2003-05-18 13:27, schreef lars:
niet meer dan 250/350 betalen, anders wordt je afgezet. zeker als et niet een gelijmde hals is. wat die lui nu toevallig op marktplaats vragen is te veel en dat krijgen ze er nooit voor.


HET IS WAT DE GEK ER VOOR GEEFT EEN FENDER UIT 52 IS OOK NIET WAARD WAT ZE ER VOOR VRAGEN, T HEEFT GEWOON MET VRAAG EN AANBOD TE MAKEN! Thats it!

John P
18 mei 2003, 18:55
Op gitaarmarkt staat een schitterende te koop; een Artist uit tachtig. Prachtige gitaar. Je kunt er op bieden.

Dirk_Hendrik
18 mei 2003, 20:16
Op 2003-05-18 16:15, schreef lars:
d'r zit links op je keyboard zo'n knop waar capslock op staat...


Thanks Lars, You've said it, I thought it :grin:

Voor Ieme:
Het is niet meer helemaal vraag en aanbod. D gitaren en effcetenmarkt is een markt waarin items behoorlijk door de handelaren worden opgehyped. Daardoor gaat een consument denken "dat dat dan wel de prijs zal zijn...". De vraag ligt toch echt vaak lager.

Betreffende de hierboven genoemde artist, Gezien dat hij er al sinds 5 april stat heeft de verkoper blijkbaar een te hoge prijs in zijn hoofd. Ook Artists worden opgehyped. Het aanbod is hoger dan de vraag en de prijzen zijn de afgelopen 2 jaar (sinds ik mijn eigen Artist heb en die prijzen dus volg) bizar gestegen. Wel goeie gitaren trouwens. Dit is em dus. Noteer een bod van 300 euro. Onder voorbehoud dat hij helemaal goed is.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=8461

ps
Ik weet ook wel dat dit niet de plek is om te bieden maar doe het toch. M'n email is openbaar dus ik hoor het wel.

JV
18 mei 2003, 20:29
ibanez was toch ook de eerste die de zakk wylde signature les pauls maakte?