PDA

View Full Version : ltd ec 1000 ruilen tegen tokai silver star 1982



Roeluzzz
5 maart 2011, 12:26
Help!

Ik probeer mijn ltd ec 1000 te verkopen, maar nu wil iemand eventueel wel ruilen tegen een 1982 tokai silver star met daarin een seymour duncan little 59 op de brug. Gitaar ziet er nog prima uit (van foto's) maar ik kan niet echt vinden wat deze waard zou moeten zijn en of dit een goede deal zou zijn.

Alle info is welkom!

ateng
5 maart 2011, 14:42
Als je een strat zoekt zijn Silverstar echt geweldig qua kwaliteit en afwerking... sound vind ik iets te schel dus de pickups zou ik vervangen.
Wat ze waard zijn... afhankelijk welk SS type het is. Hoe hoger het getal des te meer waard hij is. Een SS38 is minder waard dan een SS60 en dat heeft te maken met een betere pickups, body is one piece alder met nitrolak. Maar qua afwerking, elektronica zoals potmeter en switch precies hetzelfde.

geert1976
5 maart 2011, 17:44
De Tokia Silverstar is volgens de 70's Fender copy (Goldstar is 80's copy)
Er zit zoals Ateng al aangeeft wel eea verschil in types.

Achterop de hiel van de hals zat een stickertje met de typeaanduiding, maar die zijn vaak pleite.

Indien de body uit 3 stukken bestaat is het een 38 een 60 en 70 serie hebben body uit 1 stukk, maar geen nitro als ik het goed heb vanaf de 80 serie krijg je nitro

Let wel, ik type dit even vanuit het blote hoofd:)

Maar last but not least: het zijn rete goede en fijne gitaren.
Ik heb zelf een Tokai Breezysoud Tele (TE70) en het is een heerlijke Tele, beter dan menig USA Fender die ik in handen heb gehad.:ok: