PDA

View Full Version : High gain amp budget +/- 1200....?



Sem
5 maart 2011, 01:56
Hallo mensen,

Ik zou graag een buizenversterker gaan kopen. Hij moet eigenlijk vooral een dikke metal sound hebben, oftwel veel uitput. (blues ook leuk, clean minder belangrijk)
Het mag een combo zijn maar ook een top/cab. Ik vind prettig als je heel gemakkelijk pinch harmonics uithaalt en er een lekkere volle powermute uitkomt. (liefst toch wel 60w)

De rectifier klinkt bijvoorbeeld erg lekker. Maar goed qua prijs, zelf tweedehands niet haalbaar..zou ik zeggen.

Waar hebben jullie ervaring mee op dit gebied en wat kunnen jullie me aanraden met mijn wensen en mijn budget.

De engl powerball is qua prijs vergeleken met bijv. bogner uberschall, mesa rectifier, of diezel wellicht realistischer..?

Is er van mesa boogie bijv. ook een ander model combo bijv. die ook echt mijn wensen produceert?

Ik heb nog totaal geen idee,hoor graag jullie advies,

Thnx!

caliban
5 maart 2011, 15:06
Single rectifier is niet zo duur tweedehands normaal... Wil je dat je overdrive strak klinkt of maakt dat weinig uit. Ik vind een recto bijvoorbeeld vreselijk onstrak klinken, ENGL daarentegen heel strak. Je hebt veel mogelijkheden, bijvoorbeeld peavey 5150, XXX, een hele hoop ENGL's (als je aan de Powerball denkt, zie dan ook de Fireball 60 en 100 niet over het hoofd), Mesa/boogie markseries, Framus dragon/cobra (tweedehands best), ... Voor een vette metalsound zou ik eerder voor top en cab apart gaan aangezien open back iets minder zwaar klinkt.

allochthomas
5 maart 2011, 15:33
Zeker de mark III checken met jouw budget. Als je het nog een beetje kunt oprekken is een mark IV ook niet eens zo gek.

Recto's zijn van nature erg onstrak maar als je er een goeie od voor hangt als boost dan is dat verholpen. De mark is daar in tegen van nature al een heel stuk strakker

Buzzel
5 maart 2011, 15:59
En recto's ploppen ook nog is. Zoals je in dat andere topic hiero kunt lezen.

caliban
5 maart 2011, 16:04
Een mark III ofzo is inderdaad heel vet en strak, maar het zijn echt wel geen gemakkelijke amps.

allochthomas
5 maart 2011, 16:49
Het kost tijd om ze goed in te stellen maar dan heb je ook wat:)

@Buzzel: ik heb daar nooit echt last van gehad met mijn recto

Thiez
5 maart 2011, 16:56
Er staan de laatste tijd erg veel engl blackmore amps te koop. Laat je zeker niet misleiden door de naam die erop staat. Deze amp heeft een lekkere blues/rock sound maar is ook zeker een metalbeest. Anders zou je even moeten youtuben. Is eigenlijk niemand die rock speelt mijn die amp, je vind alleen maar metal review. Ze zijn stuk minder steriel dan de balletjes van engl. De blackmore zit wat meer in het straatje van de savage.

De blackmores kun je voor 700 euro wel krijgen. en als je ze kan vinden met een engl vintage kastje erbij heb je een erg gaaf setje.

Nielsje
5 maart 2011, 17:07
Een mark III ofzo is inderdaad heel vet en strak, maar het zijn echt wel geen gemakkelijke amps.

Over welke amp heb je het nou?
Je zinsconstructie is op z'n minst opmerkelijk te noemen :)

sjaak1990
5 maart 2011, 17:55
Peavey 5150/6105(+)

Kan erg goed klinken, en heel strak

caliban
5 maart 2011, 21:25
Over welke amp heb je het nou?
Je zinsconstructie is op z'n minst opmerkelijk te noemen :)

Er missen haakjes rond de "III ofzo" :) Beter zo: "een mesa markserie (bijvoorbeeld de 3 aangezien die het meest betaalbaar is over het algemeen) is heel vet, maar niet makkelijk af te regelen". En dat geldt voor alle mark serie amps.

interessander
5 maart 2011, 23:04
Ik heb ervaring met de 5150 en de mark III, en op zich zijn dit beide goede opties, maar al wel heel anders qua karakter.

Dus: wat voor band kun je als voorbeeld noemen voor de high gain sound die je zoekt? En ook niet onbelangrijk: ga je hem thuis, live of voor beide gebruiken?

Orpheo
6 maart 2011, 12:09
het lijkt me zinvol als de TS eerst eens zegt welke richting hij op wil qua high gain tone. Ik heb 4 high gain-amps, en ieder met een eigen, uniek geluid...

caliban
6 maart 2011, 12:17
Indien mogelijk ook gewoon iets of wat testen... En eventueel de resultaten van de highgain shootout eens be-kijk/luister-en. Staan als sticky bovenaan "moderne versterkers".

Sem
6 maart 2011, 12:47
Ik schaam me een beetje dat ik nu pas reageer. Dacht dat ik nog geen reacties had gekregen omdat ik nog geen mailtje had ontvangen, zeker iets vergeten aan te klikken.

Bedankt voor alle reacties!

Zal nog even wat zaken verder uitleggen.

Ik speel sinds een half jaar weer regelmatig gitaar. Een aantal jaren terug heb ik les gehad en het toen weer even de brei aan gegeven om veel te gaan snowboarden. Ik heb de smaak weer te pakken, zeker nu ik de laatste tijd vaker met vrienden samen jam, oefen. Stimuleert!

Voordat ik tijdelijk stopte met gitaar spelen dacht ik ook met een deel van deze jongens regelmatig te gaan samen spelen maar dat is toen niet van de grond gekomen. Hiervoor had ik in een opwelling een TSL gekocht, maar deze had achteraf gezien niet die (metal)sound die ik zocht. Geen dikke powermute, beetje plopperig...niet de overdrive of high gain al aanwezig in de top die ik zocht. Hoopte juist eigenlijk niet weer met pedaaltjes te moeten gaan werken. Ook de pedalen werkten niet echt bevredigend. (kreeg het ook maar niet storingvrij de loop)

Nu heb ik een Line 6 30w versterkertje voor in huis. Beetje fake geluid maar de insane mode geeft wel een beetje die "output" wat ik bedoel. Heel gemakkelijk pich harmonics mee te maken, lekker veel gain.
Daarnaast heb ik een marshall 8080, maar dat vind ik meer hardrock versterker en geeft me ook geen voldoening. Deze staat in de verkoop.

Nu heb ik me inderdaad eens een beetje verdiept in Mesa omdat je daar toch altijd van te horen krijgt dat rectifier afdeling je van het is voor metal. Deze sound is inderdaad iets wat ik zoek. Gezien de prijzen dacht ik dat het helemaal niet haalbaar zou zijn...dus ik was/ben opzoek naar iets vergelijkbaars maar dan betaalbaar.

De mark series heb ik op youtube naar geluisterd maar deze heeft voor mij toch net niet dat metal gevoel. Het klinkt niet slecht zeker niet, maar vergeleken met de rectifier is het toch een andere amp.

Nu werd ik door iemand anders getipt over de Rect O verb en Rect O trem modellen. Ik begreep dat die niet meer gemaakt worden, maar ik zie ze wel nog op enkele sites te nieuw te koop staan. Is deze niet sterk vergelijkbaar met de single rectifier, opvolger? Overigens is de single rect. goedkoper dan de rect o verb. Best vreemd. Overigens nieuw ook nog veel te duur voor mijn budget.

Vooral de combo zou me best aanstaan, deze kan ik huis netjes plaatsen en prima om samen mee te spelen. Deze
50w zal toch wel met gemak een drummer aankunnen niet? Jammer dat de single rectifier niet meer als combo wordt gemaakt. Dan zou er meer aanbod zijn geweest. Overigens is een top ook prima, dan hebben we ook het profijt van de gesloten rug.

Ik heb de afgelopen tijd veel via youtube naar modellen geluisterd. Ik merk dat ik toch steeds dat ik die mesa wel erg lekker vindt klinken. Peavey ben ik wat minder weg van, ook weer niet verkeerd uiteraard. De powerball zit er qua prijs tussen in, maar is nieuw ook te duur. Als we naar nieuwe amps kijken die betaalbaar zijn zou ik bijv. uitkomen op Bugera 333, of randall...daar wil me nog eens wat verder in verdiepen. Tweedehands blijft natuurlijk toch altijd een risico gezien het niet geringe bedrag en mijn gemis aan technische kennis.

Tja, nog niet gemakkelijk. Een ding weet ik wel ik hoef geen digitale/gemoduleerde sound. Gewoon een dikke overdrive in de amp, alleen pedaaltjes voor echo, chorus en bijv. wah. Dat is al iets ;)

Alle ervaringen en tips van jullie zijn erg welkom! (ik ga trouwens een letten op wat jullie aangeven strak en niet strak geluid)

(en nu dus wel directe emailnotificatie;)

caliban
6 maart 2011, 13:17
De mark series heb ik op youtube naar geluisterd maar deze heeft voor mij toch net niet dat metal gevoel. Het klinkt niet slecht zeker niet, maar vergeleken met de rectifier is het toch een andere amp.
)

Die marks kunnen heel erg veel verschillende geluiden maken dus misschien heb je wel de verkeerde mensen met dus verkeerde afstelling gehoord...

http://www.youtube.com/watch?v=mEorjsCvlTQ

Een rectifier vind ik trouwens niet de typische metalsound hebben. Met een boost voor misschien wel, maar een 5150 is wat 'typischer'. En voor echt brutale dingen vind ik weinig amps beter doen dan veel ENGL's. Zeg eens wat sounds die je vet vindt? Echt metal, of eerder metalcore stuff?

srv-man
6 maart 2011, 20:02
Is een Randall RM100 met mesa module niets voor je? Komen af en toe 2dehands zeer betaalbaar voorbij, bijv. deze http://link.marktplaats.nl/416793417

Geloof me, het zijn echt top amps! Google maar eens op reviews. Kan de vergelijking met Mesa met gemak aan.

Steven Otto
6 maart 2011, 20:54
Mocht je voor een cab+top gaan, weet je al welke cab je wilt? Dat is namelijk ook belangrijk.

Wanneer je tops gaat vergelijken, besteed dan ook aandacht aan de verschillende cabs en speakers die er zijn! :)

Thiez
6 maart 2011, 21:40
Is die engl savage 60 niks voor jou van steven otto? Ik ken de savage 60 niet maar ik vind de savage 120 een erg gave bak.

Steven Otto
6 maart 2011, 22:22
De Savage 60 is wel iets anders dan de Savage 120 en dus niet simpelweg een 60 watt versie van de Savage 120.

Hij is iets minder metal, maar desalniettemin wel goed bruikbaar voor metal en voldoet aan de gestelde criteria.


Ik zou graag een buizenversterker gaan kopen. Hij moet eigenlijk vooral een dikke metal sound hebben, oftwel veel uitput. (blues ook leuk, clean minder belangrijk)
Het mag een combo zijn maar ook een top/cab. Ik vind prettig als je heel gemakkelijk pinch harmonics uithaalt en er een lekkere volle powermute uitkomt.

Sem, je bent welkom om hem te komen te testen.
Voor nu genoeg gespammed ;)

Sem
6 maart 2011, 22:38
Die marks kunnen heel erg veel verschillende geluiden maken dus misschien heb je wel de verkeerde mensen met dus verkeerde afstelling gehoord...

http://www.youtube.com/watch?v=mEorjsCvlTQ

Een rectifier vind ik trouwens niet de typische metalsound hebben. Met een boost voor misschien wel, maar een 5150 is wat 'typischer'. En voor echt brutale dingen vind ik weinig amps beter doen dan veel ENGL's. Zeg eens wat sounds die je vet vindt? Echt metal, of eerder metalcore stuff?

Ik luister heel divers muziek. Overigens geen metalcore.(ik hou niet van knuppelen en brullen maar;)
Denk bijv. aan Zakk Wylde/black society label, John Petrucci/liquid tention, Metallica, Megadeth, Annihilator, Iron Maiden, Santana, Marty Friedman, Children of Bodom, Explorer's Club, Judast Priest, Pantera, Steve Vai, Symphony X, Testament....

Als ik dat nou ook nog eens allemaal kon spelen ;)

De amp mag dus wel een beetje divers zijn. Tja en wat is precies metal en brutaal...ik zou zeggen dat klinkt goed...maar misschien versta jij er weer wat anders over. Hoe ik al zei hou ook muziek veel powermute riffs in zitten die lekker agressief klinken. Het nauwelijks moeite hoeven doen voor een pinch harmonic vind ik ook belangrijk.

Steven Otto
6 maart 2011, 22:50
De muziek is zo divers die jij opnoemt, met het zwaartepunt bij thrash metal.

Versterkers aanraden is daardoor erg lastig. Je kunt beter zelf naar een grote muziekwinkel gaan en verschillende versterkers testen. Na een tijdje weet je dan beter waar je naar op zoek bent en is het makkelijker voor ons om iets aan te raden.

Sem
6 maart 2011, 22:53
Is een Randall RM100 met mesa module niets voor je? Komen af en toe 2dehands zeer betaalbaar voorbij, bijv. deze http://link.marktplaats.nl/416793417

Geloof me, het zijn echt top amps! Google maar eens op reviews. Kan de vergelijking met Mesa met gemak aan.


Wie kan me wat meer vertellen over Randall? Qua prijzen zeer interessant. Welke modellen zijn het best en klinkt het niet nep doordat ze ook weer andere zaken proberen te evenaren. Modulerend/digitaal... ?

Hoe groot is de invloed van de cab, vaak celestion speakers. Zolang het niet vintage is, geschikt voor mijn heavy rock, metal?

Steven Otto
6 maart 2011, 22:54
Hoe groot is de invloed van de cab, vaak celestion speakers. Zolang het niet vintage is, geschikt voor mijn heavy rock, metal?
Ironisch is de Vintage 30 van Celestion de standaard speaker voor metal.

Sem
6 maart 2011, 23:30
Ironisch is de Vintage 30 van Celestion de standaard speaker voor metal.

Maak me gek ;))

Ik ga voorlopig nog niets kopen dat is duidelijk.

Vond dit trouwens wel een leuk review om te zien wat je met een rectifier allemaal kunt
http://www.youtube.com/watch?v=0jTiuGolJhU&NR=1

Eens gelet op mesa en engl rondom strakke sound en minder strak. Engl is inderdaad wat meer attacky, wat strakker mesa wat dieper zo gezegd. Omschrijf het maar eens in woorden wat je hoort...lastig. Hoe ik tot nu toe kan inschatten waardeer ik daar mesa toch wat meer. Engl is wat killer. Vraag me ook wel een beetje af hoe allround zo'n engl is..

Sem
7 maart 2011, 00:06
De muziek is zo divers die jij opnoemt, met het zwaartepunt bij thrash metal.

Versterkers aanraden is daardoor erg lastig. Je kunt beter zelf naar een grote muziekwinkel gaan en verschillende versterkers testen. Na een tijdje weet je dan beter waar je naar op zoek bent en is het makkelijker voor ons om iets aan te raden.

Welke band is nou trash metal? Ik ben niet zo thuis in die benamingen, wellicht krijg ik er dan een beter beeld bij de muziekstijlen. Ik noem het wel metal maar is mijn lijst überhaupt veel metal aanwezig?

Uittesten zal inderdaad tzt het beste zijn. Al ga ik uiteindelijk misschien wel tweedehands wat kopen. Aan de andere kant ben ik graag reeds geïnformeerd en heb ik graag al wat amps beluisterd voor ik naar een winkel ga. Anders ben je daar een dag aan het testen en zie je door de bomen het bos niet meer. Via youtube kun je op je gemak toch al een beeld krijgen hoe wat enigszins klinkt en merk ik toch al sommige merken meer mijn smaak hebben dan anderen.

Thiez
7 maart 2011, 10:07
Moeilijk te zeggen, die bands die je opnoemt hangen beetje tussen heavy en trash in vind ik zelf, testament, megadeth, metallica, judas priest etc.

Maar bij deze muzieksoorten zou ik haast zeggen een engl invader. Heel veelzijdig dingetje waar al deze sounds goed uit te halen zijn misschien met uitzondering van santana. Deze top is wel iets duurder denk ik maar lijkt mij zeker het doorsparen waard. Anders moet je eens contact opnemen met speeddemon van dit forum. Die heeft zelfde muzieksmaak ongeveer wel als jij en speelt ook zo een invader naar alle tevredenheid.

En nog steeds vind ik de engl blackmore een goede kanshebber. Zou ik ook zeker meenemen bij het testen. Is voor engl zijn doen een beetje meer britisch gevoiced. Daar kun je ook zeker wel lekkere sounds uithalen voor deze muziek.

Overigens hebben ook zeer veel bands die je opnoemt marshall. Dus volgens mij zou een marshall 2203KK het ook aardig goed doen voor je.

universe777
7 maart 2011, 10:16
trash metal is metal wat niet goed gespeeld wordt (afval dus)..
Het is thrash metal...

Sem
7 maart 2011, 10:28
Moeilijk te zeggen, die bands die je opnoemt hangen beetje tussen heavy en trash in vind ik zelf, testament, megadeth, metallica, judas priest etc.

Maar bij deze muzieksoorten zou ik haast zeggen een engl invader. Heel veelzijdig dingetje waar al deze sounds goed uit te halen zijn misschien met uitzondering van santana. Deze top is wel iets duurder denk ik maar lijkt mij zeker het doorsparen waard. Anders moet je eens contact opnemen met speeddemon van dit forum. Die heeft zelfde muzieksmaak ongeveer wel als jij en speelt ook zo een invader naar alle tevredenheid.

En nog steeds vind ik de engl blackmore een goede kanshebber. Zou ik ook zeker meenemen bij het testen. Is voor engl zijn doen een beetje meer britisch gevoiced. Daar kun je ook zeker wel lekkere sounds uithalen voor deze muziek.

Overigens hebben ook zeer veel bands die je opnoemt marshall. Dus volgens mij zou een marshall 2203KK het ook aardig goed doen voor je.

Het overgrote deel van mijn muziek smaak is dan toch wel zeker metal te noemen. Goed.
De blackmore heb ik inderdaad gisteren ook nog een paar keer geluisterd, en de britisch sound viel me inderdaad ook op. Net dat gene wat ik niet zoek. Dit is uit de verschillende metal demo's voor mij wel duidelijk geworden. Het gaat allemaal om smaak natuurlijk.

De Randall bakken klinken niet verkeerd maar hebben ook een beetje dat klinische voor mijn gevoel dat beetje fake achtige geluid. Het na bootsen van...ben er niet echt kapot van.

De engl invader heb ik nog niet geluisterd, ga ik vanavond ook nog een doen. Bedankt voor de tip!

interessander
7 maart 2011, 10:46
Ann het lijstje met namen te zien zou ik ook richting een opgefokte marshall-achtige gaan, en niet zo gauw voor een moderner gevoicede ENGL of Recto.
Mark kan ook prima voor sommige namen uit het lijstje, vooral bij Petrucci en Metallica.

Met die Randall modules kun je alle kanten op natuurlijk, je zou zelfs twee high gain modules kunnen gebruiken voor verschillende stijlen. En dan een cleane module erbij. Alleen denk ik dat de modules die hierbij aangeboden worden allemaal iets teveel in de moderne hoek zitten.

Wat je verder aangeeft qua klinisch begrijp ik op zich, al denk ik niet dat dat aan het "nabootsen" ligt, en Pantera en Children of Bodom uit je lijstje klinken ook niet bepaald organisch natuurlijk...

Thiez
7 maart 2011, 11:11
Het is idd wel apart dat je geen britisch sound zoekt aangezien heel veel van de bands die je noemt marshall gebruiken.
Petrucci is echt mesa sound evenals santana.
zakk wylde, megadeth, iron maiden, marty friedman (hoewel tegenwoordig engl), Judas priest en testament is allemaal marshall.
Testament (Engl/marshall), COB engl SE.
Annihilator vanalles gespeeld, marshall, laboga, hughes & kettner
Steve vai is carvin met een berg effecten.

De engl invader rade ik aan omdat daar zowel de wat meer 80's marshall sound in zit (kanaal 3) als modern gevoiced (kanaal 2 en 4).

caliban
7 maart 2011, 11:15
Ik luister heel divers muziek. Overigens geen metalcore.(ik hou niet van knuppelen en brullen maar;)
Denk bijv. aan Zakk Wylde/black society label, John Petrucci/liquid tention, Metallica, Megadeth, Annihilator, Iron Maiden, Santana, Marty Friedman, Children of Bodom, Explorer's Club, Judast Priest, Pantera, Steve Vai, Symphony X, Testament....

Als ik dat nou ook nog eens allemaal kon spelen ;)

De amp mag dus wel een beetje divers zijn. Tja en wat is precies metal en brutaal...ik zou zeggen dat klinkt goed...maar misschien versta jij er weer wat anders over. Hoe ik al zei hou ook muziek veel powermute riffs in zitten die lekker agressief klinken. Het nauwelijks moeite hoeven doen voor een pinch harmonic vind ik ook belangrijk.

Je bent niet zo voor metalcore, maar wel voor palmmute riffs en pinch harmonics. Nu ja, dat komt behoorlijk veel voor in metalcore en van de bands die je noemt, zijn de vocals ook alles behalve clean :)

Sem
7 maart 2011, 21:00
Je bent niet zo voor metalcore, maar wel voor palmmute riffs en pinch harmonics. Nu ja, dat komt behoorlijk veel voor in metalcore en van de bands die je noemt, zijn de vocals ook alles behalve clean :)

:)

Ik dacht niet meteen metalcore in het rijtje te hebben, maar ik ben totaal niet thuis in die benamingen. Ik dacht dat dit verhoudingsgewijs nog "beschaafde muziek" was. Children of Bodom heeft inderdaad wel een soort zangstijl wat niet meteen bovenaan zou eindigen. Vaak hebben deze wellicht metalcorebands meer dubbele bass, lekkere riffs, zaken die ik graag hoor maar dan verpest voor mijn gevoel de zang het.(ik ken hiervan eigenlijk nauwelijks band..?) Bij core denk ik in eerste instantie aan grunten en knuppelen. Maar het kan dus best zijn dat ik dat verkeerd in schat. Het moet gevarieerd genoeg zijn en ik hou vooral ook van gitaaarsooloo's. Die combinatie van band die zou ik graag vinden!! (de liefde voor gitaar is begonnen santana en heb van daaruit heel veel Satriani, Vai, geluisterd/zoveel dat ik merk dat ik ze niet meer zo graag hoor)

Als ik kijk naar de bands wat ik eerder noemde maken ze stuk voor stuk goede muziek, maar dat wil natuurlijk ook nog niet meteen zeggen dat "de sound" hebben. Wat dan ook mag zijn de sound...dat zal er ook nooit echt één zijn.
Ik vind inderdaad de sound van John Petrucci erg goed. Ik snap niet waarom die gast eigenlijk niet meer dan één echte eigen solo cd heeft gemaakt. Erg jammer. Daarnaast vind ik de Zakk Wylde sound ook lekker no nonsence. Ik zou bijna zeggen een combinatie maken van appel en peer.

Wat betreft Marshall ben ik misschien door de TSL op het verkeerde spoor gezet. Ik ervaarde het meer als een hardrock versterker. Ik heb nog eens verschillende Marshalls geluisterd zoals bijv. 2203, 2205, jvm, Ik hoor er toch weer dezelfde sound als de TSL in terug. Niet echt dik, metal, of echt veel gain. Zijn er nog Marshalls die meer deze sound hebben? En ja, of ik moet weer eens opzoek gaan naar wat nieuwe muziek die meer bij mijn wensen qua sound smaak passen of ze hadden ze misschien naar mijn mening met dikkere sounds kunnen inspelen. Oej joej joej ik begeef me op glad ijs ;))

Nogmaals bedankt voor jullie reacties, hoor graag die bands die ik nog zoek..

ps. Testament heeft trouwens ook al wat de neiging van dat niet gevarieerd knuppelen. Deze staat ook niet echt bovenaan. Ik noem inderdaad wel bands die al heel lang in het rek staan en ik misschien onderhand wel aan "vervanging" toe zijn. Ik heb verhoudingsgewijs misschien wel heel weinig muziek, naar "de sound die ik zoek/graag hoor"...

muziekschuur
7 maart 2011, 21:17
De Jet city JCA50H & 4x12 cabinet of 2x12 cab is denk ik een heel toffe versterker.

http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_jca50h.htm
http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_48s.htm

En dan nog twee gewatteerde hoezen erbij. En je hebt een heel tof setje. Heb je ook nog centjes over voor bijvoorbeeld een paar extra buizen....

http://www.youtube.com/watch?v=X6_fX79WFX8

caliban
7 maart 2011, 22:02
Grunten vind ik eerder in death toestanden thuishoren. Core-genres zitten eerder gewone screams is (naar mijn mening beschaafder). De benamingen zijn in ieder geval niet altijd zo eenvoudig. Zo is er een redelijk groot verschil tussen 90's metalcore, en de metalcore daarna (ook american new wave of heavy metal genoemd). Bij het eerste denk ik aan Poison The Well ofzo, nogal erg hardcore influenced. Bij het tweede eerder As I Lay Dying, veel meer metal beïnvloed.

srv-man
7 maart 2011, 22:10
Wie kan me wat meer vertellen over Randall? Qua prijzen zeer interessant. Welke modellen zijn het best en klinkt het niet nep doordat ze ook weer andere zaken proberen te evenaren. Modulerend/digitaal... ?

Hoe groot is de invloed van de cab, vaak celestion speakers. Zolang het niet vintage is, geschikt voor mijn heavy rock, metal?

De modulaire serie van Randall heeft niets met digitaal te maken. Het zijn volledige buizenamps, waarbij de circuits van de pre-amp modules zo zijn opgebouwd dat ze doen denken aan bestaande amps. De ene klinkt meer als het origineel dan de andere.
Maar bekijk het van een andere kant: het zijn amps met zeer veel verschillende geluidsmogelijkheden en combinaties die je nooit in een andere amp zult vinden. Natuurlijk speelt de eindtrap ook een rol en die is bij de Randall in alle gevallen hetzelfde: hij zal dus nooit exact hetzelfde klinken als een bestaande amp.
Ik heb zelf goede ervaringen met de Vox, de Plexi, de Recto en de XTC modules. De voicing van de eindtrap is enigszins modern (ergens tussen een Recto en een 2:90 in), met als voordeel dat je er zowel 6L6 als EL34's in kwijt kan. Zelf biassen (zit aan de buitenkant). En naar mijn mening blaast hij een Marshall TSL zo van het podium. Om nog maar te zwijgen van een Jet City...dat is toch echt klasses minder.

De speakers en het speakercabinet maken zeer veel verschil, dat wordt vaak onderschat. Een goede cab (Bogner, Rivera, etc) met V30 is een goed startpunt. En kijk ook eens naar de dr Z Best (2x12 met Thiele design). Mijn favoriet ;)

Sem
7 maart 2011, 23:12
De modulaire serie van Randall heeft niets met digitaal te maken. Het zijn volledige buizenamps, waarbij de circuits van de pre-amp modules zo zijn opgebouwd dat ze doen denken aan bestaande amps. De ene klinkt meer als het origineel dan de andere.
Maar bekijk het van een andere kant: het zijn amps met zeer veel verschillende geluidsmogelijkheden en combinaties die je nooit in een andere amp zult vinden. Natuurlijk speelt de eindtrap ook een rol en die is bij de Randall in alle gevallen hetzelfde: hij zal dus nooit exact hetzelfde klinken als een bestaande amp.
Ik heb zelf goede ervaringen met de Vox, de Plexi, de Recto en de XTC modules. De voicing van de eindtrap is enigszins modern (ergens tussen een Recto en een 2:90 in), met als voordeel dat je er zowel 6L6 als EL34's in kwijt kan. Zelf biassen (zit aan de buitenkant). En naar mijn mening blaast hij een Marshall TSL zo van het podium. Om nog maar te zwijgen van een Jet City...dat is toch echt klasses minder.

De speakers en het speakercabinet maken zeer veel verschil, dat wordt vaak onderschat. Een goede cab (Bogner, Rivera, etc) met V30 is een goed startpunt. En kijk ook eens naar de dr Z Best (2x12 met Thiele design). Mijn favoriet ;)

Als ik de keuze heb zou het niet zo snel een randall of een bijv. een Jet City gaan. Maar zeker waar, voor het geld niet verkeerd. Jet City overigens nog nooit van gehoord. Vraag me zeker bij deze af of je uiteindelijk duur uit bent. En als je het eens van de hand wilt doen brengt het volgens mij ook niets meer op. Misschien vooroordeel..

Er is me nog al een keus, was 50 jaar geleden wel anders ;))

Steven Otto
7 maart 2011, 23:20
De Jet city JCA50H & 4x12 cabinet of 2x12 cab is denk ik een heel toffe versterker.

http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_jca50h.htm
http://www.thomann.de/nl/jet_city_amplification_48s.htm

En dan nog twee gewatteerde hoezen erbij. En je hebt een heel tof setje. Heb je ook nog centjes over voor bijvoorbeeld een paar extra buizen....

http://www.youtube.com/watch?v=X6_fX79WFX8
Op basis van wat adviseer je de Jet City?
Er zijn veel betere hi-gainers die bij de wensen van de TS passen.

Misery Signals
7 maart 2011, 23:59
Gewoon 5150/6505 man. Al 20 jaar dé betaalbare strakke high gainer met supervette sound.

MS

caliban
8 maart 2011, 01:30
Gewoon 5150/6505 man. Al 20 jaar dé betaalbare strakke high gainer met supervette sound.

MS

Een feit, maar over het clean zijn wel veel gitaristen weinig tevreden

Misery Signals
8 maart 2011, 01:41
In de eerste post zegt de TS dat het clean minder belangrijk is. Dus 5150/6505 perfect.

MS

muziekschuur
8 maart 2011, 08:18
- betaalbaar, SLO cloon (dus high gain) (past bij budget).
- vreet pedalen.
- Front versterker is te wisselen met een echte zwarte front (als je dat wil).
- Deugdelijke materialen.
- Past bij het budget.
- Heeft een goede clean. Vind ik belangrijk voor thuis & evt. doorgroei.

Wel eerst op spelen. Een Slo is niet voor iedereen. Al kun je met een Danelectro Coolcat Drive op het clean kanaal er makkelijk blues en rock mee spelen.

muziekschuur
8 maart 2011, 08:24
http://www.thomann.de/nl/prod_cbundle_86.html?gk=gieahetu&cbcid=557&art=43372

Orange 30AD30HTC & Harley benton 4x12.... Ook leuk.

De Peavey 3120 (1469 euro) vind ik de top der toppen. Vanwege een fenderish clean en van daar met 3 kanalen naar de meest zagende tonen.... Een heel mooie versterker die alle stijlen de baas kan. Maar, kost wel effies 300 euro meer dan het gestelde budget.... En dan heb je nog geen cabinet.
http://www.thomann.de/nl/peavey_3120.htm

Sem
8 maart 2011, 09:52
In de eerste post zegt de TS dat het clean minder belangrijk is. Dus 5150/6505 perfect.

MS

Bedankt voor je reactie mp, maar staat ts voor?

Misery Signals
8 maart 2011, 09:53
Een Jet City heeft helemaal niet zoveel gain als een SLO, heb de reeks al geprobeerd. Wel mooie tone, maar niet die vette gain. Plus, een SLO heeft zelf ook niet die vette verzadigde gain. Blijft altijd ietwat organisch en transparant klinken. Zalig voor hardrock, voor moderne metal iets te proper.

En dan een AD30 aanraden als high gainer? Waarom geen Fender Twin? :rockon:

Die 3120 lijkt me ook wel wat. Nog niet getest maar al wat clipjes van gehoord, onderschat headje lijkt me. Maar nieuw in een prijsklasse waarin veel lekkers zit...

MS

caliban
8 maart 2011, 14:08
Is dacht ik gewoon een XXX in een ander jasje, en die weet ik tweedehands staan, zou je interesse hebben. Zijn vrij veelzijdige versterkers.

Sem
8 maart 2011, 14:54
De SLO is me inderdaad iets te braaf. Hoe ik tot nu erin sta denk ik dat ik nu qua gevoel richting de mesa rectifier, Peavey (xxx idem 3120) en engl de ballen serie zou gaan.

Ik ga eens een beetje rondkijken wat deze kosten en of dat qua prijs ook haalbaar is. (tweedehands, nieuw..) Vervolgens inderdaad eens ergens gaan spelen.

Als ik we hier nog een een belangrijk merk gemist hebben hoor ik dat nog graag.

Bedankt voor al jullie hulp!

Ga nog een dezer dagen omtrent de gezochte muziekbands een nieuw topic maken. Caliban bedankt voor je uitleg en de genoemde bands.

caliban
8 maart 2011, 20:22
Waar woon je ergens?

Sem
8 maart 2011, 20:58
Waar woon je ergens?

In Geleen, Zuid Limburg.

Sem
8 maart 2011, 21:27
Single rectifier is niet zo duur tweedehands normaal... Wil je dat je overdrive strak klinkt of maakt dat weinig uit. Ik vind een recto bijvoorbeeld vreselijk onstrak klinken, ENGL daarentegen heel strak. Je hebt veel mogelijkheden, bijvoorbeeld peavey 5150, XXX, een hele hoop ENGL's (als je aan de Powerball denkt, zie dan ook de Fireball 60 en 100 niet over het hoofd), Mesa/boogie markseries, Framus dragon/cobra (tweedehands best), ... Voor een vette metalsound zou ik eerder voor top en cab apart gaan aangezien open back iets minder zwaar klinkt.

Deze review geeft goed aan wat caliban bedoelt met het strakke geluid van de Engl. Hier wordt de versterker vooral daarom zo geprezen. Het blijft natuurlijk smaak...vooral bij palmmuting is dit goed hoorbaar. Dit heeft voor mij niet perse de voorkeur. Misschien kun je het een beetje rauwer en compacter noemen.

http://www.youtube.com/watch?v=j-E4Kl_kTIc

josan
8 maart 2011, 23:17
Ik zeg:

bepalen wat je wilt;
reviews lezen;
naar een goed gesorteerde zaak gaan en het een en ander uitproberen;
als je dan nog steeds twijfelt, ga naar 1; ben je radeloos, ga naar 5;
plaats een vraag op het forum.

Thiez
9 maart 2011, 10:31
Eerst uitproberen, dan pas reviews lezen. Anders ga je met een vooroordeel uitproberen.

interessander
9 maart 2011, 10:47
Eerst uitproberen, dan pas reviews lezen. Anders ga je met een vooroordeel uitproberen.

Er is een verschil natuurlijk, een video-review van een gitaarblad kan je aardig op weg helpen bijvoorbeeld, het doorspitten van tientallen pagina's op Harmony Central daarentegen....

Marc Oblivian
9 maart 2011, 10:49
Bedankt voor je reactie mp, maar staat ts voor?

Tubescreamer, maar in dit geval staat het voor topicstarter. Which is you:-)

Marc Oblivian
9 maart 2011, 11:05
De SLO is me inderdaad iets te braaf. Hoe ik tot nu erin sta denk ik dat ik nu qua gevoel richting de mesa rectifier, Peavey (xxx idem 3120) en engl de ballen serie zou gaan.

.

Die SLO is ook een monster van te maken hoor: gewoon je ingangsignaal boosten met een goeie TS (hier: tubescreamer) of iets dergelijks.
Zelfde geldt eigenlijk voor bv. een JCM 800, maar ik geloof dat Marshall niet helemaal je ding was. Mijn ervaring is ook dat de Rectifiers wel een ts nodig hebben om goed strak te worden.

Sem
9 maart 2011, 11:06
Tubescreamer, maar in dit geval staat het voor topicstarter. Which is you:-)

Ah, topicstarter :)

Beetje georienteerd en wetende wat er in het genre te koop is, is wel handig tijdens een bezoek aan een winkel. Het forum heeft me hierbij goed geholpen!

Marc Oblivian
9 maart 2011, 11:09
Wat voor gitaar heb je eigenlijk en wat voor elementen zitten erin?

Sem
9 maart 2011, 14:32
Wat voor gitaar heb je eigenlijk en wat voor elementen zitten erin?

Ik heb een Jackson strat model, Seymour and Duncan SH-6 distortoin in de brug en Seymour and Duncan DD distortion neck. Lekkere veel output, zeker de brug. (heb ook nog een set EMG 81/85 liggen)

Daarnaast een oud model Aria Pro II custom. Zwaar hout, volle sound. Seymour Pearly Gates in de neck, Seymour afkomstig van Jackson RR3 in de brug.

Jullie geven aan dat je een tubescreamer nodig zou hebben om de rectifier strakker zou maken. Is dit een booster? Ik heb heel wat verschillende pedaaltjes gehad (vooral overdrive pedalen, als rat, bigg muff, dimebagg darrel, line 6, etc.) Dit stoorde zelfs met een daisy chain. Niets werkte met de overdrive kanalen van de Marschall, dus moest op clean kanaal. Maar dit klonk ook niet al te echt, weinig body, etc.
De tubescreamer heb ik toentertijd ook gezien maar was volgens mij niet zo goedkoop en heb ik niet gekocht. Werkt deze wel met de distortion kanalen? Wordt deze veel gebruikt op deze manier en waarom?

Als ik pedalen zou gebruiken zou ik het moeten te combineren zijn met de overdrive kanalen zodat de sound ook echt ballen heeft zal ik maar zeggen, maar kan dat uberhaupt?

Jasper.
9 maart 2011, 14:55
Ik kan me haast niet voorstellen dat een TSL op het distortion kanaal met ook een overdrive als booster ervoor geen dikke metal sounds voortbrengt.
Mijn JCM900 heb ik op minder dan de helft voor Judas Priest, iron maiden etc. En als ik er een overdrive bij aan trap heb ik een dik vet hardrock geluid.

Ik zou eens proberen om een overdrive pedaaltje (zoals de tubescreamer) eens met gain op 0 en volume hoog voor een overstuurde amp te zetten.

Marc Oblivian
9 maart 2011, 16:10
Wat klonk er precies niet bij de Marshall? Ik ben het op zich wel eens met de stelling hierboven dat er ook uit een TSL een metalsound is te halen (eventueel met tubescreamer). Daarentegen ben ik iik wel van mening dat de TSL niet echt een geweldige sound heeft, maar ja, dat is smaakgebonden.
Die gitaren, vooral met de SH6 erin moet makkelijk metal mee te doen zijn (ook moderne metal), dus daar zal het niet aan liggen.
Tubescreamers kunnen heel duur zijn als je voor de real deal gaat of reissues daarvan. Het kan zo duur als je zelf wilt. Je kan ook een tubescreamer kopen uit de wat goedkopere reeks van Ibanez. Werkt prima hoor. Of een Boss SD-1.
Gebruik is zoals hierboven aangegeven: gain laag of op 0 en level (output) vol open. Probeer maar eens.
Wat je ook niet moet vergeten is dat de meeste buizenamps wel een beetje open moeten qua volume om wat voller/beter te gaan klinken. Hoeft niet op 10, maar op 1 zal het vaak allemaal niet geweldig klinken. Een buizenamp kan opeens een heel ander beest worden na een bepaald volume. Verschilt per amp: gewoon proberen.
Heb je de TSL nog? Probeer een een tubescreamer achtig pedaaltje (kan je bv lenen van iemand) voor je leadkanaal. Zet de master volume flink open, niet teveel bass, mid over de helft...beetje spelen met de instellingen. Als het dan nog helemaal klote is, kan je naar een andere amp kijken.

Maar goed...misschien weet je dit allemaal al en heb je het al geprobeerd:-)

Sem
9 maart 2011, 17:19
Ik kan me haast niet voorstellen dat een TSL op het distortion kanaal met ook een overdrive als booster ervoor geen dikke metal sounds voortbrengt.
Mijn JCM900 heb ik op minder dan de helft voor Judas Priest, iron maiden etc. En als ik er een overdrive bij aan trap heb ik een dik vet hardrock geluid.

Ik zou eens proberen om een overdrive pedaaltje (zoals de tubescreamer) eens met gain op 0 en volume hoog voor een overstuurde amp te zetten.

Hoi Jasper. Ik zoek in eerste instantie geen hardrock geluid, hoe je wellicht voorgaande berichten gelezen hebt. Het moet meer een dikke metal sound zijn, niet alle namen in de lijst doen dat vermenen. De palmmuting moet lekker dik klinken en niet "plopperig" en de pinch harmonics moeten er "bijna vanzelf" uitkomen. Lekker veel output. Dat zijn zaken die ik bij de TSL echt miste. Maar goed die heb ik alweer een tamelijke tijd geleden verkocht.
Ik zoek nu dus wel een versterker die dit al in huis heeft zonder weer in eerste instantie met pedalen te moeten gaan werken.

Nu heb ik overigens toentertijd de pedalen alleen maar gebruikt via de clean channel, omdat ze totaal overstuurde op de andere kanalen. Uit ontwetendheid heb ik ze nooit op distortion kanalen gebruikt met een de gain op O ! Dat zou misschien mijn teleurstelling met de pedalen hebben opgelost. Zo worden overdive pedalen dus altijd geplaats met de gain op 0 of bijna 0 en dus niet op het clean channel?? Gebruikt ze iedereen zo? (heb je hierdoor niet aanzienlijk volume verlies of valt dat door hem een klein beetje harder te zetten al te verwaarlozen?)

Een booster kan meer gain verdragen of ook niet?

Sem
9 maart 2011, 17:24
Marc, zie dat je met net voor was met je bericht.

Bedankt voor de reactie, geeft al een groot deel antwoorden op mijn vragen. Ik heb de TSL inderdaad niet meer. Ik kon het geld toen goed gebruiken. Ik ga dit wel eens proberen op mijn marschall 8080 voor eens te kijken hoe het werk. Stom dat ik dat eigenlijk nooit geprobeerd heb. Heb overigens ook nog maar een overdrive van line 6 over.

Al met al weer veel bruikbare tips!

Jasper.
9 maart 2011, 17:35
Hoi Jasper. Ik zoek in eerste instantie geen hardrock geluid, hoe je wellicht voorgaande berichten gelezen hebt. Het moet meer een dikke metal sound zijn, niet alle namen in de lijst doen dat vermenen. De palmmuting moet lekker dik klinken en niet "plopperig" en de pinch harmonics moeten er "bijna vanzelf" uitkomen. Lekker veel output. Dat zijn zaken die ik bij de TSL echt miste. Maar goed die heb ik alweer een tamelijke tijd geleden verkocht.
Ik zoek nu dus wel een versterker die dit al in huis heeft zonder weer in eerste instantie met pedalen te moeten gaan werken.


Met min gain op half heb ik een hardrock geluid. Een dik metal geluid lukt ook makkelijk. Pinch harmonics gaan dan ook erg makkelijk met een overdrive als booster is mijn ervaring.

Sem
9 maart 2011, 19:36
Met min gain op half heb ik een hardrock geluid. Een dik metal geluid lukt ook makkelijk. Pinch harmonics gaan dan ook erg makkelijk met een overdrive als booster is mijn ervaring.

Booster heb ik nooit geprobeerd. Jammer, had ik toentertijd nog kunnen uitproberen.

Gebruiken jullie leden ook booster om je amp een echte metal sound te laten krijgen? Is dit bij wijze van spreken bijna standaard...of is dit doorgaans niet nodig?

Jasper.
9 maart 2011, 20:08
Je krijg er wat meer punch en ballen door. Het geluid word wat dikker.

Terminus
9 maart 2011, 20:28
Je krijg er wat meer punch en ballen door. Het geluid word wat dikker.

Ik zou eerder zeggen dat het er strakker op wordt, maar meer punch krijg je zeker. Vooral meer definitie op palm mutes, dat wil bij veel versterkers nog wel eens te wensen over laten.

Sem
4 april 2011, 00:14
Paar dagen geleden geluk gehad en beetje bij leggen bij mijn budget een triple rectifier en mesa 4x12 V30 kunnen kopen bij mij in de buurt. Werkelijke nieuwstaat, deze man die duidelijk niet op het geld hoefde kijken had een nieuwe hobby fietsen. Alle spullen moesten weg. Alles alleen op zijn zolder bespeeld, werkelijk geen krasje te bespeuren.

De amp heeft een sound, heerlijk. Heb al wat liggen tweaken, maar zal me nog wel een tijdje hieraan moeten begeven om de sound helemaal te krijgen die ik dat graag zou willen.
Ik ben eigenlijk al heel content met de sound, alleen de palmmute en de pinchharmonics die vind ik nog niet sterk. Dat moet echt beter. Waarschijnlijk is een tubescreamer toch wel een vereiste. De channel 3 modern waar je eigenlijk het meest van verwacht, vind ik nog een lastige.

Wat zijn de sterkste instellingen voor mijn wensen?

En wie kan me hier nog wat meer over evt. het gebruik van een tubescreamer. Welk model,hoor iets van alleen gebruiken als booster, ....klinkt het dan wel nog rectifier, etc. Wat is het precies en hoe werkt het?

Misery Signals
4 april 2011, 00:31
Beste channel van een driekanaals is het tweede kanaal. Krijg je vetter en dikker als het derde kanaal.
Sluit op het tweede kanaal een tube screamer aan. Gain op 9u, tone naar smaak afregelen en mix iets over de helft, 1-2u.
En voila, dikke strakke metal amp met Mesa ronk.

MS

Sem
4 april 2011, 00:49
Beste channel van een driekanaals is het tweede kanaal. Krijg je vetter en dikker als het derde kanaal.
Sluit op het tweede kanaal een tube screamer aan. Gain op 9u, tone naar smaak afregelen en mix iets over de helft, 1-2u.
En voila, dikke strakke metal amp met Mesa ronk.

MS

Bedankt misey signals.

Klinkt goed. Ik zie tubescreamers van Ibanez van 49,- tot 200,-...? What's the difference...

Misery Signals
4 april 2011, 00:53
Wel, ik ken er niet genoeg van. Feit is wel dat ik ooit een Maxon OD808 gekocht heb, toen die na vergelijken als beste uit de test kwam. de Ibanez TS808 was toen een echte teleurstelling, zeker voor dat geld.

Maxon zou ook de kwalitatief consistente tube screamers maken (was ooit de fabrikant voor Ibanez) terwijl de Ibanez modelletjes teren op de naam maar kwalitatief niet aan de Maxons kunnen tippen...

MS

Arvoitus
4 april 2011, 04:44
Paar dagen geleden geluk gehad en beetje bij leggen bij mijn budget een triple rectifier en mesa 4x12 V30 kunnen kopen bij mij in de buurt. Werkelijke nieuwstaat, deze man die duidelijk niet op het geld hoefde kijken had een nieuwe hobby fietsen. Alle spullen moesten weg. Alles alleen op zijn zolder bespeeld, werkelijk geen krasje te bespeuren.

Wat heb je er nu voor betaald als ik vragen mag? Als je 1200 euro als je budget had.

allochthomas
4 april 2011, 07:09
Wel, ik ken er niet genoeg van. Feit is wel dat ik ooit een Maxon OD808 gekocht heb, toen die na vergelijken als beste uit de test kwam. de Ibanez TS808 was toen een echte teleurstelling, zeker voor dat geld.

Maxon zou ook de kwalitatief consistente tube screamers maken (was ooit de fabrikant voor Ibanez) terwijl de Ibanez modelletjes teren op de naam maar kwalitatief niet aan de Maxons kunnen tippen...

MS
Gek, ik heb een A/b test gedaan met een ibanez ts808 en de maxon od808 en ik vind de meerprijs van de ibanez het meer dan waard. Had iets meer power en zoog niet al het laag weg, verder had de maxon iets irritant in het hoog mid wat ik maar niet weg kon draaien.

@TS: gefeliciteerd! Een ts is inderdaad vereist voor strakke palm mutes met een recto. Pas ook heel erg op met de presence knop, zet die te hoog en de recto klinkt enorm fizzy op band volume.

muziekschuur
4 april 2011, 07:25
De tube screamer pedalen reageren allen anders op de verschillende preamp designs. Een Maxon kan beter klinken op een bepaald type Marshall en weer anders op een Mesa (en je dus een Maxon prefereert op jouw Marshall en een Ibanez op de Mesa).

Da's de voodoo van deze pedalen.

Sem
4 april 2011, 09:32
Wat heb je er nu voor betaald als ik vragen mag? Als je 1200 euro als je budget had.

1550,- (incl. toebehoren als,kabels, hoezen, orginele papieren)
In totaal 2 weken a uren opgespeeld. Had alles je van het maar zag allemaal ongebruikt uit. Moest en moet allemaal weg en zeer aardige en betrouwbare man. Hij had nog vele reacties en biedingen gehad maar afspraak was afspraak.
Had niet gedacht dat het haalbaar was.
Ervaring met de instellingen?

Arvoitus
4 april 2011, 15:08
1550,- (incl. toebehoren als,kabels, hoezen, orginele papieren)
In totaal 2 weken a uren opgespeeld. Had alles je van het maar zag allemaal ongebruikt uit. Moest en moet allemaal weg en zeer aardige en betrouwbare man. Hij had nog vele reacties en biedingen gehad maar afspraak was afspraak.
Had niet gedacht dat het haalbaar was.
Ervaring met de instellingen?
Dat is een vrij nette prijs voor die set! Mag je echt geluk mee hebben. Zo'n Mesa cabinet is echt geweldig (alleen al 600/700 euro waard).

Tubescreamer is een must met die dingen, ik zou met de Channel 2 (orange) mode beginnen. Zet alles in het midden en begin vanuit daar te tweaken.
Als je Channel 3 pakt, gebruik dan niet te veel presence. Waar de presence van Channel 2 ophoudt, gaat die van Channel 3 verder. Channel 3 + Modern mode kan zeer gaaf klinken maar houd de presence laag (rond 9 uur).

Buzzel
4 april 2011, 15:11
Dat is een vrij nette prijs voor die set! Mag je echt geluk mee hebben. Zo'n Mesa cabinet is echt geweldig (alleen al 600/700 euro waard).

Inderdaad :) Ik ben ook blij met mijn mesa 2x12 kast. lakker strak en goeie laag. En wieltjes.

Sem
4 april 2011, 17:46
ok een ibanez tube screamer zou ik dus het beste kunnen aanschaffen om de sound af te gaan maken. Te koop vanaf 50 tot 200,-. Welke en waarom?

Buzzel
4 april 2011, 18:18
ok een ibanez tube screamer zou ik dus het beste kunnen aanschaffen om de sound af te gaan maken. Te koop vanaf 50 tot 200,-. Welke en waarom?

Klik (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144050-Help-mij-door-tubescreamer-land!)

Recent topic (die van mij goh) over de tubescreamer. Ik heb nu een ts-9 van inbanez en ik ben erg tevreden.;)

Philippe
6 april 2011, 10:05
Kijk eens naar de Bugera 6262. Zoek er nog een goeie cab bij en je bent voor 1200 euro klaar.


http://www.youtube.com/watch?v=uBFqo_kYcQo

Sem
6 april 2011, 11:18
Kijk eens naar de Bugera 6262. Zoek er nog een goeie cab bij en je bent voor 1200 euro klaar.


http://www.youtube.com/watch?v=uBFqo_kYcQo

? Heb een triple recto gekocht en ben aan het tweaken voor de metalsound...

Philippe
6 april 2011, 13:42
Sorry, heb alleen de eerste paar pagina's gelezen. Succes ermee.