PDA

View Full Version : Fretboard hoe en wat?



VanDiekum
4 maart 2011, 23:25
Ik van sommige mensen commentaar over mijn gitaar keuze ... nou ja gitaar is in feite wel goed volgens een zelfbenoemd "prof" maar diegene vondt de keuze fretboard niet goed en gewoon niet "strat like ".
Volgens zijn woorden : "Je had er 1 met een maple fretboard moeten kiezen dat is veel beter voor blues dan die rosewood fretboard van je "
Ik begreep hem in eerste instantie niet maar naar uitleggen dat de creme de la creme er ook op speelt en dat het gewoon "hoort" :???: vind ik het zelf een beetje larie maar zou graag jullie mening er ook over willen horen.

Mijn muziek stijl is aardig uiteenlopend maar wat ik zelf wil spelen ligt toch rond Eric Clapton Pilgrim, Dire Straits vooral So Far Away en eigenlijk hun wat rustigere nummers tot John Mayer.

Dit is eigenlijk mijn menig : Ik vind een maple fretboard niet lekker eruit zien en ik speelde in de winkel erop 1 een ik vond hem teveel glinsteren tenopzichte van een rosewood fretboard en ze worden sneller smerig dacht ik zo, maar misschien komt het wel omdat ik altijd akoestisch speelde en eigenlijk de zachte kleur van rosewood gewend ben.
Zit er nou echt zoveel verschil tussen een Maple fretboard en eentje van Rosewood ?

Hoop dat jullie me hier meer over kunnen vertellen

Groeten Erwin

Chocola
4 maart 2011, 23:36
Allereerst zou ik je aanraden om de Nederlandse taal te leren want jezus, dit is echt lastig lezen door alle taalfouten per zin, ontbrekende/vreemde interpunctie en rare zinsconstructies.

Dan: niet luisteren naar die "prof" want het gaat erom wat jij lekker vind klinken, of geil eruit vind zien. Ja, maple is wat gebruikelijker op strats en klinkt toch wel iets anders dan rosewood over de gehele linie, maar om nu te zeggen dat er daarom iets mis is met de gitaar, of rosewood "beter" is, vind ik echt kansloos.

Ik heb meerdere strats, ongeveer 50/50 rosewood en maple en speel op beide soorten, juist door de kleine verschillen. And I like it!

Brewskie
4 maart 2011, 23:37
Die prof is maar amateuristisch. Rosewood klinkt namelijk warmer en is daardoor juist geschikter voor blues.

Oranjeaap
5 maart 2011, 00:02
Die prof is maar amateuristisch. Rosewood klinkt namelijk warmer en is daardoor juist geschikter voor blues.

???

Wie zegt dat blues warm moet klinken? Dat is net zo persoonlijk als de keuze van het Fretboard.

BobvanKempen
5 maart 2011, 00:14
Er zijn heel veel mensen met heel veel verstand van gitaren maar uiteindelijk gaat het bij een aankoop van een gitaar om wat jij zelf mooi vind en wat je zelf lekker vind klinken.

De uitspraken over wat wel en niet zo hoort moet je maar lekker naast je neer leggen. Keith Richard en Bruce Springsteen spelen allebij op een Telecaster die volgens velen een Country gitaar is, Joe Perry speeld regelmatig lekkere rock op een Electrische Resonator die volgens velen alleen voor Blues gemaakt is. Al met al .... speel lekker op wat je wil spelen :P

geert1976
5 maart 2011, 00:15
Tja, ik vind Fenders icm rosewood niets.

Als ik clean wollig wil pak ik één van mijn gibby's met een P90 of humbucker icm een rosewood toets.

Bij Fenders heb ik liever een maple toets, net even meer bite, is in mijn optiek een fijner geluid icm de single coils.

Maar het is en blijft gerelateerd aan je persoonlijk smaak.

John Mayor is trouwens toch die gozer van Heartbreak Warfare, die zijn comming out nog moet krijgen?

geert1976
5 maart 2011, 00:17
Er zijn heel veel mensen met heel veel verstand van gitaren maar uiteindelijk gaat het bij een aankoop van een gitaar om wat jij zelf mooi vind en wat je zelf lekker vind klinken.

De uitspraken over wat wel en niet zo hoort moet je maar lekker naast je neer leggen. Keith Richard en Bruce Springsteen spelen allebij op een Telecaster die volgens velen een Country gitaar is, Joe Perry speeld regelmatig lekkere rock op een Electrische Resonator die volgens velen alleen voor Blues gemaakt is. Al met al .... speel lekker op wat je wil spelen :P

Het gaat hier niet om een gitaarkeuze, maar om keuze van het type fretboard:ok:

Johannes
5 maart 2011, 01:34
Sommige mensen kiezen hun gitaar op basis van uiterlijk, andere vinden klank belangrijker. Een combinatie van beide lijkt me het meest vanzelfsprekend. Dus...

macwilliams
5 maart 2011, 06:23
Nou Erwin ik hoor het al, de proffesionals van tegenwoordig zijn duidelijk niet de proffesionals van vroeger. BB king heeft nooit een maple fretboard op z'n Gibson gehad.

Die gitaar van jou is prima om van abba tot ZZ top te spelen. Je hoort toch zelf wel dat het geluid voor niks onder doet? En dan nog wat;
Wonen er proffesionals in kampen dan?



Chocola,
Ik vond het prima leesbaar. Veel beter dan menig ander hier.

budje
5 maart 2011, 08:24
Speel lekker op wat jij zelf wil, als jij tevreden bent is het goed toch!

Midwolda
5 maart 2011, 08:37
Ik speel het liefst op een rosewood fretboard omdat ik dat het prettigst vind aanvoelen.
Dus dan ga ik vanzelf ook al wat soepeler spelen, of het nou blues of punk of jazz is.
Maar zo beschouwd is bijvoorbeeld de fretmaat net zo belangrijk als de houtsoort van het fretboard.
In beide zaken zul je versterkt niet of nauwelijks verschil tussen A of B kunnen horen...
maar het verschil in spel hoor je wel. Gewoon pakken wat je lekker vindt dus.

VanDiekum
5 maart 2011, 08:41
ja ik ben er super tevreden mee ik vond zelf alleen dat ik toen ik de winkel had getest dat ik er bijna geen verschil uit kon halen.
Dus ik wou met deze post gewoon weten wat jullie er van vonden die zogenaamde "prof" was er inderdaad volgens mij geen 1 en eigenlijk alleen zijn eigen gezouten mening gaf.

Taal fouten ja en zo what? zitten we hier op school of zo Chocola? Ik denk dat jij beter voor de klas kan gaan staan . Khep nederlants gehepdt maar heefd nied gehielpdt.

Ik wil voorop zeggen dat mijn mening over waar ik mijn geld aan uit geeft alleen maar telt wou alleen maar mee vragen wat jullie er van vonden. das toch waarom je op een forum komt ?
Het enige vind ik dat toen ik in de winkel die gitaar met maple hals vast had dat ik bijna werd verblind door de reflecterende spots ;) en dat het me leek dat ie toch wel er snel smerig werd.

Maar ja dat ben ik dan :noob:

Kakihara
5 maart 2011, 08:46
Jeetje, wat is dat toch met die 'professionele' meningen tegenwoordig ? ... in het technieken en theorie - onderdeel van dit forum, vraagt een forumlid zich bang af waarom het not done is (volgens zijn leraar) om zijn pink te gebruiken bij blues, en hier is het not done om een palissander toets te hebben ?
Wat een onzin toch allemaal.
Gewoon lekker doen waar jij je het beste bij voelt.

M Kactus
5 maart 2011, 08:47
@Chocola: Een wat overdreven reactie hoor. Was toch netjes te lezen? (en dan maak je zelf twee d/t-fouten)

@TS: Eigenlijk is het best simpel. Er is een klankverschil tessen beiden: Een rosewood fretboard is over het algemeen warmer en zachter, pastel-achtiger (vaak gebruikt voor blues). En eentje van maple is feller en scherper (vaak voor country). Maar die verschillen spelen toch pas mee als je al wat langer speelt. En het mooie is: Het gebruik mag je lekker zelf kiezen :). Veel plezier ermee!

Midwolda
5 maart 2011, 08:49
Sommige maple fretboards zijn glanzend gelakt, ik vind dat ook niet mooi of prettig.
Maar een satin finish maple fretboard is goed te doen hoor.
Krijg je van die "mooie" relic plekken op als je maar genoeg Am's pakt... ;)

lollol
5 maart 2011, 09:12
John Mayor is trouwens toch die gozer van Heartbreak Warfare, die zijn comming out nog moet krijgen?

John Mayer is de gozer van dit filmpje: (Niet reageren voordat je 4.55 tot het eind gezien hebt:hippie:)

http://www.youtube.com/watch?v=ExDa2C4ZY7w

macwilliams
5 maart 2011, 09:12
Ik vraag me nu eigenlijk af of ik wel verschil voel tussen al die plankjes al dan niet gelakt. Het is mij nooit opgevallen dat een ebben toets anders aanvoelt dan een rosewood toets. Gelakt of ongelakt voel ik alleen wanneer ik zweethanden heb of pannekoeken met jam of stroop heb gegeten.

Maar ik vraag me nu wel af wie die zich zelf tot prof gebombardeerde kampenaar is.

Basileia
5 maart 2011, 09:29
John Mayer is de gozer van dit filmpje: (Niet reageren voordat je 4.55 tot het eind gezien hebt:hippie:)


Wat een poser zeg!

Buzzel
5 maart 2011, 10:25
John Mayer is de gozer van dit filmpje: (Niet reageren voordat je 4.55 tot het eind gezien hebt:hippie:)

Filmpje

Wat een gozer zeg ;) Maar spelen, dat kan die wel :ok:

Mitch
5 maart 2011, 11:39
Ghehe, een gitarist die op Pinkpop staat, goed speelt, show maakt én succesvol is bij de meisjes, dat moet wel een lul zijn :D

Maar goed. Strats met een palissander of gelakte esdoorn toets hebben beide hun karakter. Genoeg mensen die ze allebei hebben om die reden alleen al. Dat palissander 'wollig' zou zijn is echt een stelling voor mensen met gehoorschade _*zoekt dekking*_ Een gelakte esdoorn toets speelt anders omdat het anders aanvoelt en heeft een invloed op de klank waardoor het hoogmid en hoog iets kunnen worden benadrukt. Da's echt iets anders dan dat een gitaar doffer of wolliger zou klinken van een palissander toets. Dan ga ik er vanuit dat met dof wordt bedoeld "minder hoog" en met wollig "ongedefinieerd in zowel laag als hoog". Merkgebonden is het al helemaal niet. Als iemand mijn Jazzmaster met palissander toets wollig wil noemen of een slechte combinatie voor het merk dan vind ik dat knap en uniek ;)
Een ander punt: een gelakte esdoorn toets wordt niet sneller vies en daar hoef je het zeker niet voor te laten. Een esdoorn toets wordt pas vies als de lak eraf is. Zie mooie ouwetjes of de matig uitgevoerde relics op de Roadworn serie. Is dat ook misschien wat je geprobeerd hebt?

geert1976
5 maart 2011, 12:57
Ghehe, een gitarist die op Pinkpop staat, goed speelt, show maakt én succesvol is bij de meisjes, dat moet wel een lul zijn :D

Maar goed. Strats met een palissander of gelakte esdoorn toets hebben beide hun karakter. Genoeg mensen die ze allebei hebben om die reden alleen al. Dat palissander 'wollig' zou zijn is echt een stelling voor mensen met gehoorschade _*zoekt dekking*_ Een gelakte esdoorn toets speelt anders omdat het anders aanvoelt en heeft een invloed op de klank waardoor het hoogmid en hoog iets kunnen worden benadrukt. Da's echt iets anders dan dat een gitaar doffer of wolliger zou klinken van een palissander toets. Dan ga ik er vanuit dat met dof wordt bedoeld "minder hoog" en met wollig "ongedefinieerd in zowel laag als hoog". Merkgebonden is het al helemaal niet. Als iemand mijn Jazzmaster met palissander toets wollig wil noemen of een slechte combinatie voor het merk dan vind ik dat knap en uniek ;)
Een ander punt: een gelakte esdoorn toets wordt niet sneller vies en daar hoef je het zeker niet voor te laten. Een esdoorn toets wordt pas vies als de lak eraf is. Zie mooie ouwetjes of de matig uitgevoerde relics op de Roadworn serie. Is dat ook misschien wat je geprobeerd hebt?

Geen gehoorschade hier hoor, oortjes zijn dik in orde.
Maar ja Jazzmasters..... rest my case:soinnocent:

Mitch
5 maart 2011, 13:04
EN nou iets uitgebreider zodat ook de topic starter wat heeft aan een inhoudelijke, informatieve discussie? :(

VanDiekum
5 maart 2011, 14:01
Zou me niks verbazen als het Geert was geweest :crazyhappy: , maarja flauw geintje ;)
Voor Willem het was een jongen geloof iets ouder als ikzelf maar misschien was ie wel jaloers op mijn Blade en misschien daarom dat statement ?

Even als reactie op lollol ik stond daar ook tussen op pinkpop , maar ik stond veel verder achteraan met een verrekijker anders kon ik het niet zien :( . Als ik dit filmpje zie krijg ik nog steeds rillingen net zoals de eerste keer dat mijn vader me meenam naar Dire Straits in De Kuip

@Mitch ja de doorslag gaf ook toen ik hem naast een Roadworn teste, maar dat was ook een MiM.
Niet om mijn Blade(Texas Classic) op te hemelen, maar die kwam zeker beter uit de test dan die MiM roadworn terwijl die toch een slordige 200 euro duurder was. Ik weet zeker dat een Fender USA veel beter is maar die lag wel 1000 euro boven mijn budget en had maar 450 euro te besteden.

geert1976
5 maart 2011, 17:54
EN nou iets uitgebreider zodat ook de topic starter wat heeft aan een inhoudelijke, informatieve discussie? :(

Heb ik al gegeven, het is gewoon erg persoonlijk.
Bij Fenders geef ik de voorkeur aan maple toetsen, vind ik net wat lekker snerpender klinken.

Mitch
5 maart 2011, 18:23
Nou, daar koppel je meteen de hele gitaar, inclusief verschil in pickups, aan een sound. Ik dacht dat juist jij één van de mensen moest zijn met ervaring met genoeg verschillende gitaren om daar iets over uit te wijden.
Maar Gibson=rosewood, Fender=maple?
Nou, da's lekker overzichtelijk :D

bat
5 maart 2011, 18:27
Hier nog eentje die de mening van de "professional" waar het in de startpost om gaat nogal, euh, bekrompen vind. Het maakt echt geen toedeledokie uit, het gaat erom wat je zelf prettig vindt. Persoonlijk ga ik op een strat voor een maple toets, maar dat is precies dat: persoonlijk. Ik ken er ook zat die liever een rosewood toets hebben. Sterker nog: die heb ik ook op mijn Tele en gek genoeg vind ik het niet eens ergelijk.

Overigens wordt juist een rosewood toets sneller smerig: die is namelijk niet gelakt, waardoor alle smerigheid in het hout trekt en dus ook makkelijker aan/in de toets blijft hangen. Een maple toets is gelakt, waardoor het vuil in principe niet in het hout trekt en daardoor ook minder aan de toets blijft hangen (hoewel ook een gelakte toets op den duur best wel een beetje smerig kan worden).

geert1976
5 maart 2011, 18:31
Nou, daar koppel je meteen de hele gitaar, inclusief verschil in pickups, aan een sound. Ik dacht dat juist jij één van de mensen moest zijn met ervaring met genoeg verschillende gitaren om daar iets over uit te wijden.
Maar Gibson=rosewood, Fender=maple?
Nou, da's lekker overzichtelijk :D

ik ga er geen uitweiding over doen, omdat dit om persoonlijke voorkeuren gaat, wat ik mooi vind, vind een ander weer niet mooi.

macwilliams
5 maart 2011, 19:28
Voor Willem het was een jongen geloof iets ouder als ikzelf maar misschien was ie wel jaloers op mijn Blade en misschien daarom dat statement ?
Daar ben ik van overtuigd:D jaloezie brengt het kwade in mensen naar boven. Maar proffesioneel is zijn houding niet te noemen. :D

munkie
5 maart 2011, 20:09
http://www.srvguitar.com/images/homepage2007.jpg

Een gelakte maple toets heeft tov een rosewood toets, beide zonder bindings, het nadeel dat de refret job meer werk is en dus duurder. Na gedane arbeid moet je een maple toets opnieuw lakken.

Fireburst
5 maart 2011, 20:13
Zou me niks verbazen als het Geert was geweest :crazyhappy: , maarja flauw geintje ;)
Voor Willem het was een jongen geloof iets ouder als ikzelf maar misschien was ie wel jaloers op mijn Blade en misschien daarom dat statement ?

Even als reactie op lollol ik stond daar ook tussen op pinkpop , maar ik stond veel verder achteraan met een verrekijker anders kon ik het niet zien :( . Als ik dit filmpje zie krijg ik nog steeds rillingen net zoals de eerste keer dat mijn vader me meenam naar Dire Straits in De Kuip

@Mitch ja de doorslag gaf ook toen ik hem naast een Roadworn teste, maar dat was ook een MiM.
Niet om mijn Blade(Texas Classic) op te hemelen, maar die kwam zeker beter uit de test dan die MiM roadworn terwijl die toch een slordige 200 euro duurder was. Ik weet zeker dat een Fender USA veel beter is maar die lag wel 1000 euro boven mijn budget en had maar 450 euro te besteden.

Gast, denk je nu echt dat iemand zo jaloers is op een gitaar van 450 euro (!!) dat hij je een volslagen van de pot gerukt advies gaat geven om de pijn te verdrijven ? Zeker dat je z'n advies niet verkeerd begrepen hebt en het hier wat verkeerdelijk weergeeft ?

Los daarvan : het is maar wat je het lekkerst vind spelen, ik heb beide en maple klinkt inderdaad wel wat bijtender maar wollig zou ik palisander nu ook weer niet noemen.

macwilliams
5 maart 2011, 20:29
Gast, denk je nu echt dat iemand zo jaloers is op een gitaar van 450 euro (!!) dat hij je een volslagen van de pot gerukt advies gaat geven om de pijn te verdrijven ? Zeker dat je z'n advies niet verkeerd begrepen hebt en het hier wat verkeerdelijk weergeeft ?

Los daarvan : het is maar wat je het lekkerst vind spelen, ik heb beide en maple klinkt inderdaad wel wat bijtender maar wollig zou ik palisander nu ook weer niet noemen.

Natuurlijk kan iemand jaloers zijn op een gitaar van €450,- waarom zou dat niet kunnen? Niet iedereen kan €450,- missen voor een plank met snaren!!!

Zelfs in het geldovergoten kampen niet.

Eko
5 maart 2011, 21:14
Rosewood werd door Ome Leo Fender op toetsen geplakt omdat het maple zo snel slijtage liet zien. Cosmetisch dus. Het bleek echter een eigen klank te hebben en dus is het gebleven. SRV had een Nr. 1 met een rosewood toets , om nou te zeggen dat die niets met blues zou hebben gehad.....

bat
5 maart 2011, 21:15
't Was ook wel handig dat ie geen skunkstripe meer hoefde toe te voegen.

VanDiekum
5 maart 2011, 23:52
Nou idd ik vind zelf 450 nogal wat sommige mensen moeten best wat opzij zetten om daar aan te komen Fireburst is zekers een verwend nest denk ik dan maar zo pappie koopt zijn gitaren of verdient zelf meer dan genoeg om "het" merk te kopen.
Kwil niet zeggen dat ik op een houtje moet bijten maar ik heb andere verplichtingen om geld aan uit te geven dan alleen maar gitaren, die 450 euro ging zelf in overleg met mijn vrouw moet je nagaan zit ik ff onder de plak :lovelove:

En ik weet toch niet zeker of die jaloers is geweest jemig man fireburst en post dan al helemaal niet zon idioot commentaar twas gewoon een speculatie :???: maar als je je voelt aan gesproken ach ja dan kan ik het wel begrijpen maar reageer dan even niet zo heftig.

geert1976
6 maart 2011, 00:17
Gast, denk je nu echt dat iemand zo jaloers is op een gitaar van 450 euro (!!) dat hij je een volslagen van de pot gerukt advies gaat geven om de pijn te verdrijven ? Zeker dat je z'n advies niet verkeerd begrepen hebt en het hier wat verkeerdelijk weergeeft ?

Los daarvan : het is maar wat je het lekkerst vind spelen, ik heb beide en maple klinkt inderdaad wel wat bijtender maar wollig zou ik palisander nu ook weer niet noemen.

Waarom niet?

Ik vind het volslagen onzin wat je nu post, erg puberaal moet ik zeggen.
Ga eerst eens even kijken of je al schaamhaar hebt en zo ja, of het lang genoeg is om het voor de eerste keer van je leven eens bij te snoeien.

Ik heb meerdere "duurdere gitaren" maar ik heb en kan ook net zoveel lol hebben met goedkopere planken hoor.
Daarnaast is een Blade zeker niet de eerste de beste, het zijn gewoon goede degelijk gebouwde gitaren.

E 450,00 is voor veel mensen een boel geld, zeker om uit te geven aan een luxe artikel wat een gitaar eigenlijk is.

bat
6 maart 2011, 00:21
Maar we kunnen inmiddels wel concluderen dat die "zelfbenoemde prof" er eentje van het type holle vaten klinken het hardst is.

jutter
6 maart 2011, 00:42
Maar we kunnen inmiddels wel concluderen dat die "zelfbenoemde prof" er eentje van het type holle vaten klinken het hardst is.

Ahum...dat noemen we 'tone chambers'.....:seriousf:

RS-Rik
6 maart 2011, 13:20
Je MOET per se maple hebben anders explodeert je hoofd als je erop speelt!! echt waar! Anders draait jimi hendrix zich om in zn graf en staat elvis weer op.

Pas op met het spelen van blues op strats met rosewood fretboards! Kan echt niet! iedereen zal je uitlachen en bespotten. Hoon en nijd zal je ten dele vallen, rotte tomaten op je hoofd, kogelbrieven door je deur! Doe het niet!!!!


ja gast, met een ander fretboard maak je van een strat een les paul.... nou goed.. (maak jezelf niet druk :))het maakt echt geen ene klote uit. In de lijn van het geluid zitten zoveel meer klankbepalende delen... neck hout, body hout, elementen, slagplaatmateriaal, soort pots, kabel, versterker, speaker.. misschien zit er nog wel wat opgedroogd bud van gisteren op je vingers waardoor je een lekkere groovy sound krijgt....

En om de frustratie compleet te krijgen, je blade is w/s helemaal niet "minder" dan een gemiddelde usa strat

Fireburst
6 maart 2011, 17:01
Uit de openingspost :

Ik van sommige mensen commentaar over mijn gitaar keuze ... nou ja gitaar is in feite wel goed volgens een zelfbenoemd "prof" maar diegene vondt de keuze fretboard niet goed en gewoon niet "strat like ".
Volgens zijn woorden : "Je had er 1 met een maple fretboard moeten kiezen dat is veel beter voor blues dan die rosewood fretboard van je "
Ik begreep hem in eerste instantie niet maar naar uitleggen dat de creme de la creme er ook op speelt en dat het gewoon "hoort" vind ik het zelf een beetje larie maar zou graag jullie mening er ook over willen horen.

Uit mijn post :

Gast, denk je nu echt dat iemand zo jaloers is op een gitaar van 450 euro (!!) dat hij je een volslagen van de pot gerukt advies gaat geven om de pijn te verdrijven ? Zeker dat je z'n advies niet verkeerd begrepen hebt en het hier wat verkeerdelijk weergeeft ?

Over mezelf :
Puber van 43 die net zijn eerste schaamharen terug aan't verliezen is, pappie al lang geleden verloren is en dus zelf zijn spullen moet betalen.

Over de gitaar :
Waarschijnlijk niks mis mee, dat moet je ook zo niet lezen. Ik ben overigens misschien nog gelukkiger als jij met m'n Squier Silver series van 200 (?) euro. Het ging over het jaloers zijn én dan zo'n onzin uitkramen, niet over de kwaliteiten van die gitaar an sich of over het feit dat 450 euro al dan niet veel geld is. Dàt (jaloezie dus) lijkt mij nog altijd sterk, maar als jullie denken dat zulke mensen bestaan... so be it. :???:

Voilà, alles uitgeklaard en iedereen terug vrienden ? :grouphug:

macwilliams
6 maart 2011, 17:37
:ok: vrienden :ok:

Fireburst
6 maart 2011, 17:45
Het kan niet genoeg gezegd worden :


Willem , ik herhaal het hierbij nog even: Je bent een wijs man!!!!!
Thanks mate.

;)

macwilliams
6 maart 2011, 17:56
Het kan niet genoeg gezegd worden :



;)

Mijn schaamhaar is al bijna net zo oud als de jouwe :D

VanDiekum
6 maart 2011, 19:14
Ik ben niet boos geweest ligt niet in mijn aard was alleen eventjes iets minder vrolijk zoals ik het benoem ;)
Ik was gewoon bang dat ik een miskoop had begaan terwijl ik toch zoveel getest had en dat het volgens die gast zo over kwam als "not done " .

Maar ben er nu over uit dat het niet zo heel veel verschilt en dat je met allebei wel goed zit... kmoet wel zeggen dat ik heel veel telecasters met een maple fretboard zie en bijna geen rosewood lijkt wel alsof het samen hoort :sssh:

Denk dat ala ik er ooit een gitaar naast koop het dan wel een telecaster word, maar zover in de toekomst kan ik nog niet kijken :dontgeti:

Groeten

Mitch
6 maart 2011, 19:20
62RI... binding en rosewood toets.

macwilliams
6 maart 2011, 19:42
Van Diekum,
Jij hebt die gitaar uit een x aantal tests uitgekozen omdat:
1: goed geluid
2: ligt lekker in de hand
3: comfortabel contour van body
4: kwalitatief goed en mooi afgewerkt
5: beste keus in je budget.


Ik heb je gezegd dat ik je gitaar te gek vind en kwalitatief beter dan mijn strat.
Laat je niet gek maken wat een ander vind dat hoort.

VanDiekum
6 maart 2011, 20:18
Dankje willem wil niet in herhaling vallen maar .. "Je bent een wijs man " ;) jouw laatste aankoop is trouwens ook een pareltje had afgelopen week die post gelezen, erg mooie looks .

Groeten Erwin