PDA

View Full Version : Song for a fading star



Megadeth22
4 maart 2011, 19:15
Mijn 3e nummer.. ik had geen inspiratie voor meer riffjes of iets dergelijks. En als gewoonlijk een lekkere Mckee rip-off, MAAR wel veel betekenis.

http://www.youtube.com/watch?v=PE-jazQGg8A

Wat vinden jullie ervan?

pasqual
4 maart 2011, 22:31
erg leuk Beau, er zitten goeie stukken in, vooral dat tap gedeelte. op het einde met de basdrum en tamboerijn is niet "my cup of tea" .
maar wel goed gespeeld en een fijn gitaartje zo te horen.

Megadeth22
5 maart 2011, 11:47
Thanks man :)

budje
5 maart 2011, 11:52
ik vind t leuk gedaan :) alleen nog iets meer lachen als je klaar bent, je zet nu die gitaar weg met een blik van "wat kan mij t nou eigenlijk rotten"

Megadeth22
5 maart 2011, 11:55
Lees de beschrijving van de video op youtube :p Mijn opa zou gisteren jarig zijn geweest dus daarom. Maar wel bedankt voor de comment :)

Duhsjaak
7 maart 2011, 15:25
Hi
Ik heb eerst geluisterd (een keer of twee) en toen ben ik pas gaan lezen.
Achteraf dus dezelfde benadering als Budje.

Ik heb mijn enthousiasme voor je muziek en je componeren nooit onder stoelen of banken gestoken, en daarin is door dit liedje geen verandering gekomen.

Anderen hebben ook vraagtekens gezet bij je bassdrum/percussie avontuur, dus ik heb daar weinig aan toe te voegen. We moeten ook mindere dingen durven doen.

Droevige liedjes kun je ook al. En nu naar buiten kijken want de zon schijnt of een leuk bloot persoon in de armen nemen en een heerlijk vrolijk nummer maken.

Wat schreeuwen ze ook al weer in de sport?
Ja, vooruit!!! Ik weet dat je het kunt!!! Geen gelul van ik wist het niet, als de donder aan het werk! Lopen kun je goed omdat je het iedere dag doet. Da's met muziek niet anders natuurlijk!

The beat goes on!
Gus

SantaX
7 maart 2011, 15:29
Boos, wanhopig en toch ook aardig vrolijk tegelijk. Dit liedje vraagt om een tekst, een ierse zanger, een drummer, een banjo en een boel whiskey. Lekker.

Megadeth22
9 maart 2011, 12:23
Bedankt voor de reacties Gus / Santa :)
Ik hoop dat ik snel meer inspiratie heb voor nog een nummer!

Duhsjaak
10 maart 2011, 06:48
Hi
Veel is niet altijd beter, maar als je 5 liedjes maakt per jaar, liggen de kansen helemaal anders dan wanneer je er 50 maakt. Dan zit er gegarandeerd een handvol bij waar jij zelf helemaal tevreden over bent.

Da's de reden waarom ik vind, dat je niet naar een beperkt aantal topnummers moet streven, maar gewoon lekker tegen je gitaar aan kunt neuriën. Lekker aan het eind van de dag chillen of relaxen of wat dan ook en gewoon lekker een beetje tokkelen of strummen. Dan komt inspiratie van zelf. Niet wachten tot er een goddelijke inblazing komt. Kijk maar naar het Journaal, God heeft zijn handen vol.

Lopen is alleen maar makkelijk, omdat je het iedere dag doet. Inspiratie kun je best een beetje uitlokken.
En durf maar gerust eens een kloteliedje te schrijven. Ik ken geen echte held die niet ook kloteliedjes heeft gemaakt. Helden met alleen maar toppers moeten nog geboren worden.

Dus: Niet zeike, heerlijk aan het werk!!!!
Succes.
En vriendelijke groet, Gus