PDA

View Full Version : vergeten...



zoon van Piet
4 maart 2011, 14:11
ik word een dagje ouder.. en ik had vroeger misschien niet zoveel dope moeten gebruiken en zo wat minder hersencellen moeten verschroeien. Maar goed..

Ik rijd na de repetitie naar huis, gelukkig is het niet heel ver. Ik parkeer de auto in mijn straat, stap uit en maak het achterportier open om mijn gitaar te pakken.
Zie ik een lege achterbank...
gitaar vergeten...

Het was niet zo'n probleem, hij lag keurig in de repetitieruimte te wachten op me. Maar toch, het is niet de eerste keer dat ik een gitaar vergeet, of niet meer weet aan wie ik een bepaald vintage pedaal heb uitgeleend.. en sommige dingen ben ik waarschijnlijk voorgoed kwijt...

ben ik de enige hier, die niet goed op zijn spullen let?

undertaker321
4 maart 2011, 14:37
Als dit je vaker overkomt, dan denk ik dat je op de rechtsmatige leeftijd bent om briefjes te gaan maken, met aan wie je wat uitleent en wanneer je het weer terug wilt krijgen. ;)

Oja ik heb ook wel eens gehoord dat bananen eten dementie tegen gaat. :makeup:

Buzzel
4 maart 2011, 14:41
Ik vergeet ook regelmatig dingen. En ik ben nog maar 17 :seriousf: Hoewel nog geen gitaren, maar dat zal dan nog wel komen.

Tunes
4 maart 2011, 14:55
Ik ........... euh ......












Shit weer vergeten wat ik wilde zeggen ??

roger
4 maart 2011, 20:28
Ik heb al geheugenverlies zo lang ik mij kan herinneren...

Thiez
4 maart 2011, 21:05
Ik stond ook een keer bijna zonder gitaar op mijn gitaarles. Normaal als je gitaarles hebt denk je toch wel aan je gitaar maar goed, bij mij duurde dat ongeveer 10km voordat ik dacht KUUUUT gitaar vergeten.

aaronstonebeat
4 maart 2011, 21:23
Ik was vorig jaar op de gitaarbouwersmeeting; had vijf gitaren bij me op de heenweg en maar vier op de terugweg.
En ik kwam er pas achter toen ik weer thuis een email van de organisatie ontving met de vraag of ik een gitaar was vergeten :D
Het is allemaal snel weer goed gekomen.

Gelukkig gebeuren dit soort dingen me nog niet al te vaak.

humbucker
4 maart 2011, 21:36
Ik stond ook een keer bijna zonder gitaar op mijn gitaarles. Normaal als je gitaarles hebt denk je toch wel aan je gitaar maar goed, bij mij duurde dat ongeveer 10km voordat ik dacht KUUUUT gitaar vergeten.

Heb ik ook ooit gehad! Gelukkig was het maar 5min fietsen. Ook dikwijls gaan voetballen en voetbalschoenen vergeten enz. Overkomt iedereen wel eens!

ThaBluesBreaker
4 maart 2011, 22:19
Gitaar nog nooit vergeten, maar wel tennis racket als ik ging tennissen...

wireman
5 maart 2011, 03:29
OF je komt bij de band met een tennisracket.... Ik zie mezelf nog wel als ventje van 5 met een racket 'gitaar' spelen.. Ze zeggen dat je terug naar de kindertijd gaat als je dement ben..

daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat je......

stikel
5 maart 2011, 07:24
Komt wel eens voor dat een onbekende belt. Ben ik de naam in drie seconden al weer kwijt. (als ik de naam al verstaan heb tenminste)

budje
5 maart 2011, 08:18
Ik vergeet namen van bekenden ook vaak :seriousf: maar nog geen gitaren tot nu toe

Luca P
5 maart 2011, 09:43
Shit happens.
Ik ben ooit een Ray Ban zonnebril vergeten op locatie. Nooit meer terug gevonden/gekregen want ze hadden niks gevonden.
Ooit een echo pedaal uitgeleend aan iemand....maar ik weet niet meer aan wie....
:soinnocent:
Ik ging ooit eens soundchecken met 2 gitaren, electrisch en acoustisch. Alleen electrisch getest en na de soundcheck naar huis met beide gitaren. Het optreden was 's avonds.
Thuis koffers open maar geen steelstring! Die stond al die tijd thuis in de hoek te niksen.
Rock 'n Roll!
:blast:

bat
5 maart 2011, 21:02
Och, ik heb in de loop der jaren, zeker toen ik nog heel actief in een band speelde, wel zo her en der wat gitaargerelaterde spullen laten slingeren: gitaarstandaards, stemkastjes, kabels, gitaartassen...

RoelSmoel
5 maart 2011, 23:08
Ik vergeet meestal mijn kabels overal.. Gelukkig is het vaak op school in het muzieklokaal, of neemt iemand hem mee voor me, als het ergens anders is..

Henri H
6 maart 2011, 00:11
Haha, 't was zeker die "klote Gibson". :seriousf:

stikel
6 maart 2011, 02:08
Shit happens.
Ik ben ooit een Ray Ban zonnebril vergeten op locatie. Nooit meer terug gevonden/gekregen want ze hadden niks gevonden.
Ooit een echo pedaal uitgeleend aan iemand....maar ik weet niet meer aan wie....
:soinnocent:
Ik ging ooit eens soundchecken met 2 gitaren, electrisch en acoustisch. Alleen electrisch getest en na de soundcheck naar huis met beide gitaren. Het optreden was 's avonds.
Thuis koffers open maar geen steelstring! Die stond al die tijd thuis in de hoek te niksen.
Rock 'n Roll!
:blast:

Ik zal dit maar niet aan mijn eega laten lezen. Kocht een redelijk dure zonnebril van genoemd merk in Emmen. Tien minuten later laten liggen op een toilet tijdens een bezoek aan het Noorderdierenpark. Dag bril. Niemand iets gezien en/of gevonden. En die bril stond haar tien minuten fantastisch :D

Hendriks
6 maart 2011, 11:31
Ik zou zeggen : MAX geheugentrainer.

Of wat minder drinken:)


Ik vergeet ook wel eens wat: van wie had ik ook alweer geld geleent?

zjanke
6 maart 2011, 13:46
Uit mijn tijd als Roadie: Alles paste altijd precies als ik het in de bus propte, dus dat was mijn taak. De rest sjouwde de spullen uit de repetitieruimte naar de bus. Die bewuste dag paste het eigenlijk heel makkelijk en er werd dus nog gevraagd of alles uit het repetitiehok was waarop de drummer bevestigend antwoordde. Bij het uitladen en opbouwen kwamen we erachter dat we de basdrum niet bij hadden.... (gelukkig was de eigenaar van de kroeg waar we speelde zelf een drummer en konden we de zijne lenen)
Bij terugkomst stond het ding ook ook gewoon midden in het repetiehok, waar de drummer hem had neergezet nadat hij zijn kleed had opgerold :chicken:

Nils47
6 maart 2011, 16:41
Ik heb 2 flightcases die hetzelfde zijn (DAP Showmaster 24 cases, je kent ze wel). Ik had haast dus snel een koffer in de bus gegooid. Loop ik bij de P60 in Amstelveen het podium op, maak de case open.... Ai geen pedalboard maar mijn oude bassversterker die ik omgebouwd heb naar een top...

ghost-rider2006
6 maart 2011, 16:52
ik ben wel eens bij een klant gereedschap vergeten
oeps moest toen terug rijden 200 km om kist te halen


ook al gehad mijn telefoon met mijn eigen telefoon mezelf bellen naar zakelijke tel dan weet je gelijk waar die is hahahahha

en wederom 100 km terug rijden voor je spullen

ouderdom denk ik

Goeiemorgen
9 maart 2011, 01:36
Ik ben wel eens meerdere malen me schooltas vergeten toen ik nog op de Havo zat..

Pepe
9 maart 2011, 03:40
Ik vergeet wel eens wat en meestal is het geen probleem. Een slide gaat prima met een aansteker of bierfles en je kan prima leven zonder pedaal maar een gitaar is een ander verhaal.
Ik heb wel eens een gitaar moeten gebruiken van een knaap die er eentje van huis ophaalde, een HELE goeie zei hij nog. Kwam ie aanzeilen met een Rock Hudson flabbercaster Deluxe inclusief tijgerprint en Floyd. Hij bedong ook nog, wegens sterke positie, een som van slechts 50 euro kan ik me herinneren maar goed, na het eerste intro brak er al een snaar en ik heb de rest afgemaakt op een akoestische wat toch anders is.

Soms blijft er wat thuis staan en soms blijft er wat achter op een podium en dan moet je de volgende dag weer terug.
Het komt niet al te vaak voor hoewel ik me nu bedenk dat er nog steeds een Princeton in een studio staat die ik nog moet ophalen.

almarvk
9 maart 2011, 09:41
Afgelopen optreden stond ik rustig te ouwehoeren en kom ik erachter dat ik m'n wireless ben vergeten. Ik dus snel in de auto terug naar huis, wireless ophalen en weer terug. Na het optreden alles inpakken en wegrijden. Ben ik de boel weer thuis aan het uitladen ben ik weer m'n jas en een andere tas vergeten... Toch handig dat het optreden in de stad was waar ik woon, maar ze stonden wel raar te kijken toen ik alweer langs kwam...

refused199
9 maart 2011, 09:53
Ooit wel eens een optreden gehad met een coverbandje waarbij de drummer voor een optreden doodleuk zo'n stokken vergat.. Gelukkig heb ik altijd wel een extra setje mee dus was het niet erg. Maar zo'n drummer hebben we achteraf subtiel de oefenruimte uit getrapt:stop: Natuurlijk kun je wel eens iets vergeten maar als dit soort dingen vaker van toepassing zijn zeg ik op een gegeven moment stop..;)

Overigens vergeet ik zelf ook wel eens wat. Weet nog dat ik ooit in een groot theater moest spelen en ik pas net m'n Marshall dsl100 had en m'n speakerkabels vergeten was... Gelukkig waren we expres extra vroeg alles gaan opbouwen doordat het niet anders kon met de soundcheck en was thuis dichtbij, maar leuk is anders. Daarom heb ik tegenwoordig altijd van alle kabels en snoeren die ik nodig heb of misschien nodig heb enkele extra bij me!

LesPaul1612
9 maart 2011, 11:11
Ik vergeet zelf vaak plectra. Hoeft geen probleem te zijn, ware het niet dat ik met de meeste plectra niet goed overweg kan. De Dunlop Big Stubby's bevallen mij echt geweldig en als ik die niet bij me heb wordt mij vaak zon plat plastiek dingke in hadden gedrukt. Hadden ze overal maar big stubbys's:sssh:

D-string
9 maart 2011, 12:46
Ik vergeet wel eens mijn stick als ik ga sporten. Daarnaast vergeet ik ook wel eens mijn schoenen na een wedstrijd. Dan speel ik eerst een wedstrijd op sportschoenen, ga dan douchen en doe mn sportschoenen weer aan omdat je alleen daarmee de zaal in mag. Uiteindelijk kom je er in de kroeg achter dat je nog op je sportschoenen loopt. :S

Mr.Bluesbreaker
9 maart 2011, 13:06
In het verleden wel eens een kabel vergeten, maar na de derde keer leer je dat hard af. "Sneu geld" noemen ze dat in het Gronings, zet je onderkaak naar voren en je weet wel wat ik bedoel.

Een gitaar vergeten, dat heb ik nog nooit gehad. Juist andersom, heel vervelend: elke keer als ik een trein of auto uitloop en ik heb dan eens geen gitaar bij me denk ik "Shit, waar is mijn gitaar...?" waarna ik na een halve seconde denk oja, ik had er geen mee....ik kom er maar niet vanaf.

Mooie anekdote:

Moest eens spelen in het MECC, enorme concerthal in Maastricht. 14:00 in Groningen de bus aan het laden met de band. Rustig naar Maastricht gekacheld en om 19:00 aan het eten, daarna opbouw/soundcheck. Paul Elstak en de Vengaboys en girls liepen ook backstage en zouden na ons. Bassist zijn amp opbouwen, dat klaar, vraagt aan iedereen "wie heeft mijn bas verstopt". Kwartier later komt ie tot de conclusie dat ie die tegen de zijkant van mijn appartement in Groningen heeft laten staan.....hilarisch. Buurman had hem hier voor de zekerheid maar binnen gezet, dus dat kwam goed maar een draak van een bas werd er opgehaald om de show af te maken....wij lachen natuurlijk, en of andere roze aktieve 5 snaar:D

Duhsjaak
10 maart 2011, 06:07
Hi
Sinds ze hier het Alzheimer café hebben verhuisd, kan ik het ook niet meer terug vinden.

Zou niet meer weten waarom ik op deze draad reageer.
Vriendelijke groet, Gus

zoon van Piet
11 maart 2011, 10:02
vergeet ik mijn eigen topic...

Nee, het was niet mijn klotegibson... maar mijn topfender!
die gibson had ik ws gewoon laten liggen.. kan een ander er ziek van worden! ;)

snaarplukker
11 maart 2011, 12:44
Ik ben wel eens meerdere malen me schooltas vergeten toen ik nog op de Havo zat..
Ik ben wel eens vergeten mijn huiswerk te maken.;)

stratman1976
20 maart 2011, 11:47
Ik was het al weer vergeten, maar ik heb een keer na het oefenen mijn gitaar buiten (aan de straat dus) laten staan. Ik woonde toen in een flat met een berging op de begane grond. effecten en tas wel in het hok gezet, maar gitaar niet.

Ik denk dat een van de buren hem binnen gezet heeft, want ik keek 's ochtends erg verbaast toen ik hem in het portiek zag staan. Echt zo'n gevoel van pfew! Had hem nog niet gemist, maar ik schrok wel even met terugwerkende kracht. Was m'n am. strat...

zoon van Piet
20 maart 2011, 14:11
Ik was het al weer vergeten, maar ik heb een keer na het oefenen mijn gitaar buiten (aan de straat dus) laten staan. Ik woonde toen in een flat met een berging op de begane grond. effecten en tas wel in het hok gezet, maar gitaar niet.

Ik denk dat een van de buren hem binnen gezet heeft, want ik keek 's ochtends erg verbaast toen ik hem in het portiek zag staan. Echt zo'n gevoel van pfew! Had hem nog niet gemist, maar ik schrok wel even met terugwerkende kracht. Was m'n am. strat...

Dat heeft een 'vriend' van me ook ooit gepresteerd. Alleen was die gitaar wel weg, de volgende ochtend..

En het was een gitaar die hij van mij geleend had... :(

Martinklomp
21 maart 2011, 01:31
ooit na repeteren mijn oude line6 flextone halfstack vergeten in onze kast te zetten, de hele week daarop hebben alle bands die in die oefenruimte speelden er vrolijk overheen gespeeld (wisten zij veel dat ie er niet hoorde ) en kon ik er gezellig kringen van bierglazen etc afboenen, viel me nog mee dat ie verder niet was vernaggeld.......

Braindead
23 maart 2011, 18:14
Zo heb ik eens mijn gitaar in het oefenhok laten staan. Twee of drie dagen later opgehaald en toen waren er mensen gaan klagen waarom die fijne gitaar er niet meer stond. Ze vonden die gitaar zo lekker bij het repeteren. Grrr... I should have known better.

Bert Gitaar
24 maart 2011, 11:25
De meeste mensen zijn niks vergeten maar moeten er nog even aan wennen.

http://www.welingelichtekringen.nl/12094-je-hersenen-werken-beter-na-je-40e.html

pietvanbuiten
28 maart 2011, 20:18
Er is nog hoop zoon van piet, nee nee niet een zoon van mij........
Ik heb laatst ook mijn gitaar vergeten,
floorboard en snoerenkoffertje in auto gedaan gitaar naast de auto gezet
en weggereden ......nou dan word je toch echt oud.
Dat is 57 jaar maar het voelt als 45, op de vergeetachtigheid na dan.
Ben ook een aantal muziekdvd's kwijt, uitgeleend, maar aan wie.......
Ook het onthouden van repertoire vergt regelmatig even doorspelen,
als het even wat minder druk is, dat soort dingetjes, het is allemaal niet erg, maar toch
Dus uh maak je niet druk, je bent niet de enige.



met groet, piet

Orpheo
29 maart 2011, 12:20
Ik heb gelukkig een schat van een vriendin met een geheugen als een olifant, en die vergeet niks. als ik wat heb waardoor er gear t huis uit moet, dan wil ze weten hoe laat 't klaar is, dan kan ze me nl een sms of mail sturen met 'je bent zeker je xxx vergeten; ga eens terug!'.



tot nu toe had ze altijd gelijk.

Voor ik met haar was, was t gewoon zo min mogelijk meenemen, en alles op n lijstje schrijven, en het aftekenen. kinderachtig, maar zo vergeet je geen kabels of whatever. ik kwam ook wel eens thuis met een ts9 die niet van mij was, ofzo. belachelijk maar waar.

zoon van Piet
31 maart 2011, 12:21
da's wel handig, zo'n vriendin met helderziendheid..
behalve als je stiekem vreemd wilt gaan, natuurlijk ;)

Rutger
31 maart 2011, 12:40
2e Gitarist van m'n oude coverband was bij aankomst voor een optreden gewoon compleet z'n gear vergeten! Toch maar ff naar huis gegaan om het op te halen ... :D
Dat joch was 17 destijds, dus het zal wel niets met leeftijd te maken hebben

SantaX
1 april 2011, 08:34
Ai ai ai, zo heb ik jaren geleden (ik was wel bezopen - nog niet op moment van optreden) ook eens moeten bellen tegen een uur of 3 in de ochtend... of er misschien nog een 4x12 stond :seriousf:

kamiel
1 april 2011, 23:16
dat is toch ook maar een 'klein' detail dat je daar vergeet, :)

SantaX
1 april 2011, 23:23
Ja! Ik moet zeggen, het was een lener. Ik denk dat dit me in combi met iets te veel drinken genekt heeft die keer :dontgeti: Gelukkig had niemand hem gestolen :D

stikel
2 april 2011, 07:31
Een (boodschappen)tas op het dak van een auto. Al enkele malen gezien. Telkens druk zwaaien om ze te attenderen. Zwaaien ze vriendelijk lachend terug en rijden door :D