PDA

View Full Version : Line 6 POD Studio UX1 vraagjes



RullyRulez
4 maart 2011, 11:37
Line 6 POD Studio UX1 vraagjes

Gisteren heb ik eindelijk de Line 6 POD Studio UX1 met als doel om wat eenvoudige opnames te maken van mijn electrische gitaar naar mijn laptop. Ik had gisteren maar heel even tijd, maar ik heb snel de POD Farm software geinstalleerd en even wat geprobeerd. Ik was blij verrast door de mooie en de veelheid aan mogelijkheden en mooie sound.

Ik heb wel wat vraagjes.

1) Kan ik het geluid ook op mijn laptop horen? Tot nu lukt het alleen maar via een koptelefoon rechtstreeks op de UX1 en zodra deze op de USB zit lijken alle speaker functies van de laptop uit te worden geschakeld.

2) Krijg ik dan weer latency probleem als 1) wel zou kunnen ?

3) Welke (kleine) monitor boxen, zijn geschikt om te gebruiken om opde UX1 aan te sluiten? Kan ik hier ook willekeurige boxen van een oude hifi op aansluiten

4) welke microfoons zijn geschikt om op een UX1 aan te sluiten, stel dat ik bijvoorbeeld akkoestische gitaar wil opnemen

5) een aantal presets zijn niet helemaal compleet, d.w.z. een bepaald effect is niet voor handen etc. Dat lijkt af te hangen van de welke applicatie je aan de laptop hangt,klopt dat ? bijv UX1 of UX2 .... etc. ?

LesPas89
4 maart 2011, 12:29
1) Volgens mij is dat wel mogelijk. Je moet je Line 6 UX1 als standaard geluidskaart instellen via het configuratiescherm. Je moet dan wel een audiokabeltje tussen je laptop en de UX1 zetten.

2) Nee.

3) Weet zo niet welke er geschikt zijn. Je kan het proberen met oude boxen. Ik sluit mijn twee (computer)speakers overigens via de Phones ingang aan, omdat ik anders maar over 1 speaker geluid krijg.

4) Sorry, geen verstand van. :makeup:

5) Dat ligt niet aan je laptop, maar aan de geinstalleerde 'Model Packs'. Je krijgt bij aanschaf standaard het FX Junkie pack, waar een X aantal amps en een X aantal effects etc. bij inbegrepen zitten. Wanneer je via de Line 6 site andere model packs koopt, kun je vanzelf meer presets gebruiken. (http://bx.line6.com/podstudioux1/modelpacks.html)

RullyRulez
4 maart 2011, 14:39
ad 1) LesPas89, dus je bedoelt de koptelefoonuitgang van de UX1 via audiokabeltje koppelen aan de line-in van de laptop ???

LesPas89
4 maart 2011, 14:55
Dat zou je kunnen proberen, ja.

RullyRulez
5 maart 2011, 08:54
Maar dat lukt niet, want ik blijk dan weer een latency probleem terug te hebben...

Paragon
5 maart 2011, 10:08
Nee, dat kan idd niet goed, je zult externe speaker(s) moeten gebruiken. En qua mics kan vanalles volgens mij wel gebruikt worden, heb zelf de SM57, en die werkt prima met dit interface.

5) dat ligt aan dat hij niet compleet is, je zult voor alle "Instrumenten en effecten en dergelijke" een uitbreiding kopen.

RullyRulez
11 maart 2011, 17:20
Ik heb het eigenlijk gewoon opgelost door de koptelefoon uitgang van de UX1 naar de mp3/CD ingang van mijn Spider III (ook van Line6) door te lussen en in feite deze versterker te gebruiken als externe speaker :punk: