PDA

View Full Version : reptilia- The Strokes



Platyhelminthes
4 maart 2011, 09:37
Hey allemaal!

Met mijn band doen we Reptilia van de strokes en er is een stukje waar we steeds tegenaan lopen(http://www.youtube.com/watch?v=dtFDi5Dk3mg ongeveer bij 1:10)
Wat ik speel is:
E|-----------------------------------------------------------------------------------------|
B|-15-15--15-/-10-10--10/12-12--12-/14-14--14--/12-12--12/14-14--14-/10-10--10-/15-15--15--|
G|--x--x---x-/-x--x---x-/-x--x---x-/-x--x---x--/-x--x---x/-x--x---x-/-x--x---x-/-x--x---x--|
D|--x--x---x-/-x--x---x-/-x--x---x-/-x--x---x--/-x--x---x/-x--x---x-/-x--x---x-/-x--x---x--|
A|-14-14--14-/-9--9---9-/10-10--10-/12-12--12--/10-10--10/12-12--12-/-9--9---9-/14-14--14--|
E|-----------------------------------------------------------------------------------------|x2
Het probleem is dat dit best wel vals klinkt.. Weet iemand of dit de correcte tabs zijn en of er misschien een trucje is om het minder vals te laten klinken?

Bij voorbaad dank :)

Groeten Jaap

aaronstonebeat
6 maart 2011, 22:37
Zo te horen, klopt die tab wel. Als het vals klinkt, zou het kunnen dat de gitaar niet goed geïntoneerd is; of dat je te zeer aan de snaren gaat hangen, ahw ongewild bends doet.
En natuurlijk moeten de niet gefrette snaren goed worden gedempt.

Platyhelminthes
7 maart 2011, 23:08
Ik heb een Tele, dus dat zijn natuurlijk altijd slecht geintoneerde kutgitaren :p

Wat de tabs betreft zal ik gewoon een aantal uren er aan gaan besteden dan om het beter te gaan laten klinken.. Zit weinig anders op, misschien nog een beetje spelen met mijn amp. Bedank iig!

aaronstonebeat
7 maart 2011, 23:23
Ik heb een Tele, dus dat zijn natuurlijk altijd slecht geintoneerde kutgitaren :p

Die van mij niet hoor, want die heb ik gebouwd met een brug met zes zadeltjes :D
Als je een brug hebt met drie zadels moet je eens kijken of je er niet van die 'voorgeïntoneerde' zadels op kunt zetten; dat scheelt volgens mij al een hele hoop.


Wat de tabs betreft zal ik gewoon een aantal uren er aan gaan besteden dan om het beter te gaan laten klinken.. Zit weinig anders op, misschien nog een beetje spelen met mijn amp. Bedank iig!

Je zou het ook op de d- en de e-snaar kunnen spelen. De posities worden dan:

x-x-9-x-x-10
x-x-4-x-x-5
etc.

In dat gebied heb je wat minder last van die intonatieproblemen.

Platyhelminthes
7 maart 2011, 23:51
Thnx! Dat klinkt al een stuk minder vals :D Daar kan ik wat mee :)

Bedankt!