PDA

View Full Version : Gitaarkoffer vraag.



BobvanKempen
3 maart 2011, 22:03
Ik heb eens gehoord dat er een bedrijf in Nederland is de oude gitaarkoffers restaureerd, weet iemand misschien of dit bedrijf er nog is en waar ik dat vinden kan. Om het wat concreter te maken .... de originele case van mijn Epiphone Genesis is volledig op en moet eigenlijk vervangen of gemaakt worden.

Alvast bedankt!!

Tupelo
4 maart 2011, 01:56
Zaken staan vaak vol met koffers, gewoon even passen, er is vast iets universeels dat aansluit, tenzij je helemaal correct wil... dan heb ik niet gesproken. :sssh:

Jilles
4 maart 2011, 09:50
Die genesis heeft een wel hele lange headstock, ik denk dat er misschien niet veel koffers zijn waar hij zomaar inpast.
Je zou ook naar een tweede genesis koffer op marktplaats kunnen kijken, maar dat heb je vast al gedaan.

De schoenmaker zou mijn eerste ingeving zijn, die zitten tegenwoordig toch met steeds minder werk om handen. Misschien dat ze wat kunnen betekenen op gitaarkoffer gebied?

Rock Bottom
4 maart 2011, 09:59
Mijn kasuga past precies in de genesis koffer, volgens mij is er ook niet echt verschil met een lp koffer?

BobvanKempen
4 maart 2011, 13:19
Het idee was idd om de originele koffer erbij te houden en niet een nieuwe te kopen. De tip van de schoenmaker was overigens een goede .... ik heb gebeld en hij denkt het wel te kunnen maken. THANX!!!

bat
4 maart 2011, 13:46
Schoenmaker lijkt mij ook de beste oplossing. Die mensen zijn namelijk ook goed bedreven in reparaties van tassen en koffers, mits het basismateriaal maar goed genoeg is. Het is natuurlijk ook een beetje de vraag wat er dan aangepakt moet worden.

BobvanKempen
4 maart 2011, 14:15
Schoenmaker lijkt mij ook de beste oplossing. Die mensen zijn namelijk ook goed bedreven in reparaties van tassen en koffers, mits het basismateriaal maar goed genoeg is. Het is natuurlijk ook een beetje de vraag wat er dan aangepakt moet worden.

Hengsel is eraf en een sluiting is kapot. En een koffer die je niet kan dragen is best lastig.

emagdnim
4 maart 2011, 14:26
schoenmaker. seriuus werkt enorm goed. dat zijn echt vakmensen die dit soort 'uitstapjes' graag doen.