PDA

View Full Version : Marshall trafos voor zelfbouw amps



flo123
3 maart 2011, 18:52
Ik heb hier een tijdje geleden een PT en OT trafo voor een 18W Marshall kloon gekocht:
IG Präzisions-Wickeltechnik (was vroeger Shinrock), door Ingo Gorges.
http://ig-transformatoren.com/home.html
http://ig-transformatoren.com/products-online-shop.html

Hij maakt ze zelf! Goede communicatie, nette levering maar wel even geduld hebben, prachtig afgewerkt, 10 jaar garantie.
Of ze goed werken, geen idee want ik moet het ding nog gaan bouwen maar ik vind het een toffe fabrikant/leverancier.
Zijn assortiment is beperkt. Voornamelijk Marshall en Soldano OTs en PTs.

nico verduin
3 maart 2011, 19:04
Ik heb hier een tijdje geleden een PT en OT trafo voor een 18W Marshall kloon gekocht:
IG Präzisions-Wickeltechnik (was vroeger Shinrock), door Ingo Gorges.
http://ig-transformatoren.com/home.html
http://ig-transformatoren.com/products-online-shop.html

Hij maakt ze zelf! Goede communicatie, nette levering maar wel even geduld hebben, prachtig afgewerkt, 10 jaar garantie.
Of ze goed werken, geen idee want ik moet het ding nog gaan bouwen maar ik vind het een toffe fabrikant/leverancier.
Zijn assortiment is beperkt. Voornamelijk Marshall en Soldano OTs en PTs.
Hij maakt ook prachtige trafo's. En jij hebt mazzel dat je ze gekregen hebt. Menigeen heeft 6 maanden of langer moeten wachten indertijd.

flo123
3 maart 2011, 20:35
Volgens mij heeft hij zijn zaken nu weer wat beter voor elkaar.
Hij heeft de laatste tijd zijn assortiment steeds verder uitgebreid, toen ik bestelde had hij slechts 4 trafos in assortiment nu veel meer, nieuwe naam en site.

nico verduin
3 maart 2011, 22:09
Volgens mij heeft hij zijn zaken nu weer wat beter voor elkaar.
Hij heeft de laatste tijd zijn assortiment steeds verder uitgebreid, toen ik bestelde had hij slechts 4 trafos in assortiment nu veel meer, nieuwe naam en site.Maar nog steeds 2 handjes.... Toen ging hij ook ten onder aan zijn eigen succes.... En als ik zijn nieuws stukjes bekijk is het nog steeds een klein bedrijfje met uitstekende trafo's. Dus grote kans dat hij weer tegen hetzelfde aanloopt. Zou wel zonde zijn.

Frits van Mourik
3 maart 2011, 23:52
De wet van de remmende voorsprong...
Ik heb zoiets dergelijks mogen ervaren op een geheel ander terrein.

Nosbig43
27 mei 2011, 15:38
Flo hoelang heb jij op je trafos moeten wachten?
Ik heb ze (18W pt en ot) bijna twee maanden geleden besteld,
al twee E-mailtjes verstuurd , waar ik vlot antwoord op krijg:
Volgende week heb je ze, en ik zal ze deze week versturen....
Maar verder niks meer.
Word vervolgd hoop ik.....

nico verduin
27 mei 2011, 15:43
Flo hoelang heb jij op je trafos moeten wachten?
Ik heb ze (18W pt en ot) bijna twee maanden geleden besteld,
al twee E-mailtjes verstuurd , waar ik vlot antwoord op krijg:
Volgende week heb je ze, en ik zal ze deze week versturen....
Maar verder niks meer.
Word vervolgd hoop ik.....klinkt bekend.....

master99
27 mei 2011, 21:14
klinkt bekend.....

Ja, sluit ik me bij aan. Ik ben klaar met die man. Hij heeft mij eens 4 keer achter elkaar voorgelogen ... "ze zijn verstuurd ... " , "Ja, ze zijn onderweg, ik heb ze gisteren verstuurd .." ... en noppes. Als je niet of niet snel kan leveren zal je daar vast een goede reden voor hebben, maar ga me niet voorliegen. Bah !

Erik

bluegate
28 mei 2011, 10:15
Ik heb andere trafos besteld bij de beste man, begin maart en ik wacht nog steeds... Dus dat is eens en nooit meer.

ghk123
28 mei 2011, 11:29
Ik heb maart ook een set trafo's besteld (36 Watt Marshall) en die waren met 4 dagen binnen. Ik had een PT en OT besteld en hij was zo aardig er mij op te attenderen dat er ook set bestond inclusief choke voor dezelfde prijs.

Ik weet niet jullie een bestelling hebben gedaan uit de webshop (daar staat de voorraad meen ik) of een custom order?

Hendriks
28 mei 2011, 12:24
Ik heb maart ook een set trafo's besteld (36 Watt Marshall) en die waren met 4 dagen binnen. Ik had een PT en OT besteld en hij was zo aardig er mij op te attenderen dat er ook set bestond inclusief choke voor dezelfde prijs.

Ik weet niet jullie een bestelling hebben gedaan uit de webshop (daar staat de voorraad meen ik) of een custom order?

Ik heb ook een set besteld , ongeveer een dikke maand geleden en zouden ook opgestuurd zijn , maar tot op heden nog niets ontvangen.
Hij reageerd altijd keurig op zijn mail , maar of hij eerlijk antwoord begin ik te betwijfelen.

Nosbig43
28 mei 2011, 12:38
Nou , ik merk dat ik niet de enige ben die zijn spullen niet of te laat krijgt.
Op zijn site staat duidelijk: 2 weken levertijd voor de trafos die ik heb
besteld.
Voor mij ook de laatste keer dat ik "zaken" doe met deze man, hoe goed
zijn producten ook mogen zijn.

nico verduin
28 mei 2011, 14:18
Nou , ik merk dat ik niet de enige ben die zijn spullen niet of te laat krijgt.
Op zijn site staat duidelijk: 2 weken levertijd voor de trafos die ik heb
besteld.
Voor mij ook de laatste keer dat ik "zaken" doe met deze man, hoe goed
zijn producten ook mogen zijn.Ik zei het al eerder. indertijd was hij ook al ten onder gegaan door zijn eigen succes. Ik heb net een setje trafo's van hem gezien. Prachtige SET. Maar ook die zijn vertraagd (2 maanden geloof ik) geleverd.
Ik ben bang de je er gewoon rekening mee moet houden dat het wel ff kan duren voordat je je bestelling krijgt. Maar dan krijg je ook wat. Heb je die geduld niet (ondanks wat er op zijn site staat), tja dan zul je een alternatief moeten nemen (Mercury, Heyboer oid en veel geld meenemen).

Hendriks
28 mei 2011, 14:52
Ik zei het al eerder. indertijd was hij ook al ten onder gegaan door zijn eigen succes. Ik heb net een setje trafo's van hem gezien. Prachtige SET. Maar ook die zijn vertraagd (2 maanden geloof ik) geleverd.
Ik ben bang de je er gewoon rekening mee moet houden dat het wel ff kan duren voordat je je bestelling krijgt. Maar dan krijg je ook wat. Heb je die geduld niet (ondanks wat er op zijn site staat), tja dan zul je een alternatief moeten nemen (Mercury, Heyboer oid en veel geld meenemen).

Zo is het. Ik wist van tevoren van de problemen , maar de alternatieven zijn mij te duur.
Geduld dus.

flo123
28 mei 2011, 14:57
Ik heb het nog even nagekeken en heb ongeveer 1 maand gewacht totdat de OT en PT binnen waren.

Jammer dat anderen zo lang moeten wachten. Ook jammer dat hij niet een duidelijke wachtlijst bijhoud. Lang wachten is op zich geen groot probleem naar mijn idee zolang je maar weet hoe lang het gaat duren en dat het geleverd wordt.
Ik hoop dat iedereen zijn bestelling geleverd krijgt.

Wat ik tof vond was dat ik een week na mijn OT bestelling en betaling, een PT erbij heb besteld en deze pas hoefde te betalen nadat ze beide bij mij binnen waren. Daar spreekt toch vertrouwen uit vanuit zijn kant.

nico verduin
28 mei 2011, 15:31
Menig ondernemer is ten onder gegaan wegens teveel vertrouwen.

Dirk_Hendrik
28 mei 2011, 16:06
Menig ondernemer heeft klandizie verloren door teveel zelfbeschermende voorwaarden en een te beroerde service :seriousf:

nico verduin
28 mei 2011, 16:07
Menig ondernemer heeft klandizie verloren door teveel zelfbeschermende voorwaarden en een te beroerde service :seriousf:Da's ook waar:seriousf:

Nosbig43
28 mei 2011, 19:50
Ok ergens op wachten als je weet hoe lang je moet wachten is aanvaardbaar,
maar op je site iets beloven en tot 2x toe iets per E-mail beloven en
niet nakomen is weer wat anders.
Maar ik wacht af....en zal jullie laten weten hoe het afloopt.

bluegate
30 mei 2011, 00:37
Krijg net een bericht dat de trafo's morgen verstuurd worden :rockon:

SantaX
30 mei 2011, 03:39
Na het lezen van dit topic ben ik als leek toch nieuwsgierig waarom de trafo's van deze man bij mensen als Nico zo hoog aangeschreven staan?
Ik vraag het omdat ik ondanks dat ik onlangs een versterker heb gekocht nog steeds met het idee loop zelf eens aan de slag te gaan. Al is het maar voor de hobby en de leer. Dus eigenlijk is de vraag: wat maken deze trafo's zo bijzonder? Is het de kwaliteit? Is het de prijs? Of is het de prijs/kwaliteitsverhouding in geheel? Zijn ze technisch beter dan de norm?

master99
30 mei 2011, 07:00
Krijg net een bericht dat de trafo's morgen verstuurd worden :rockon:

Ik help het je hopen. Hoe vaak ik dat niet gehoord heb :(

nico verduin
30 mei 2011, 07:12
Na het lezen van dit topic ben ik als leek toch nieuwsgierig waarom de trafo's van deze man bij mensen als Nico zo hoog aangeschreven staan?
Ik vraag het omdat ik ondanks dat ik onlangs een versterker heb gekocht nog steeds met het idee loop zelf eens aan de slag te gaan. Al is het maar voor de hobby en de leer. Dus eigenlijk is de vraag: wat maken deze trafo's zo bijzonder? Is het de kwaliteit? Is het de prijs? Of is het de prijs/kwaliteitsverhouding in geheel? Zijn ze technisch beter dan de norm?
1) De reacties op o.a. de fora's zijn erg goed
2) De manier waarop hij zijn trafo's maakt is uitstekend (wel eens op zijn site gekeken?)
3) zijn metingen zijn vrijwel exact gelijk aan de originelen
4) bulk serie trafo's zitten vaak in de buurt van...
4) de afwerking is het neusje van de zalm
5) de prijs/prestatie verhouding is uitstekend
6) de passie voor het werk druipt er vanaf
Nadeel:
1) Het bedrijfje is te klein voor serie werk
2) De vraag overtreft wat hij kan maken door de tijd

Ik heb wel eens bij AE Europe gekeken hoe trafo's daar worden gemaakt. Daar is het gewoon productiewerk. Alleen het viel me op dat de wikkelaars daar meerdere dingen tegelijk zaten te doen. En dan wordt het de vraag in hoeverre zorgvuldigheid nog echt wordt meegenomen.

Rick trodat
30 mei 2011, 09:42
1) De reacties op o.a. de fora's zijn erg goed
2) De manier waarop hij zijn trafo's maakt is uitstekend (wel eens op zijn site gekeken?)
3) zijn metingen zijn vrijwel exact gelijk aan de originelen
4) bulk serie trafo's zitten vaak in de buurt van...
4) de afwerking is het neusje van de zalm
5) de prijs/prestatie verhouding is uitstekend
6) de passie voor het werk druipt er vanaf
Nadeel:
1) Het bedrijfje is te klein voor serie werk
2) De vraag overtreft wat hij kan maken door de tijd

Ik heb wel eens bij AE Europe gekeken hoe trafo's daar worden gemaakt. Daar is het gewoon productiewerk. Alleen het viel me op dat de wikkelaars daar meerdere dingen tegelijk zaten te doen. En dan wordt het de vraag in hoeverre zorgvuldigheid nog echt wordt meegenomen.

Toch wordt AE europe op veel hifi sites helemaal de hemel in geprezen ( zelf geen ervaring mee )

master99
30 mei 2011, 09:57
1)
Nadeel:
1) Het bedrijfje is te klein voor serie werk
2) De vraag overtreft wat hij kan maken door de tijd

Ik heb wel eens bij AE Europe gekeken hoe trafo's daar worden gemaakt. Daar is het gewoon productiewerk. Alleen het viel me op dat de wikkelaars daar meerdere dingen tegelijk zaten te doen. En dan wordt het de vraag in hoeverre zorgvuldigheid nog echt wordt meegenomen.

En uit eigen ervaring wil ik daar als nadeel aan toevoegen dat de man moedwillig leugens verstrekt (of althans aan mij verstrekte) over de (verzend) status.

Het feit dat iets productiewerk of handwerk is, is geen garantie of iets kwalitatief goed of slecht is. Ik ben het met je eens dat de productiekwaliteit van deze man uitstekend is .. maar ja, wat heb he daaraan als je niet geleverd krijgt. Ik heb in het verleden bij de man een order geplaatst van 48 PT's en 48 OT's .. daar moet je als kleine bedrijfje toch van warmlopen .. nou , hier niet. Reden voor hem om mij bijna een jaar lang, wekelijks voor te liegen ...

Gr,
erik

Freeqi
30 mei 2011, 10:22
herkenbaar allemaal ... been there done that ;-)

paar opmerkingen:
- hij doet dat niet als 'pro' hé. Is zijn bijberoep en werkt met één of twee gasten als ik me goed herinner (heeft me ergens in mail gezegd nadat ik ook kwade mail gestuurd had na xx weken iets te bestellen en wachten omdat zogezegd op stock was). Heeft dus na z'n hoofdactiviteit maar weinig tijd per week ...

- de trafos zijn layer wound met waxed paper. Zijn er maar weinigen meer die het zo doen. Dat maakt het grote verschil. de parallel capaciteit is véél kleiner + betrouwbaarheid bij sluiten van een buis bvb vééél groter. Zelfs mercury mag werkt niet met layer winding (sorry als ik nu veel dromen aan diggelen sla ?) Heyboer sommige modellen wel en als je korter bij huis wil > Yves pexters/tube amp service in Tongeren - België ook. Zit hier ook op forum trouwens.

- Voor layer winding leg je de machine elke keer stil tussen elke layer, kost dus een pak meer tijd. Spreekt voor zich dat el cheapo trafos gewoon een plastieken bobijntje nemen en machine instellen op xxxx windingen en een dan een tas koffie halen. Enkel tussen de verschillende taps/windingen wordt een plastieken tape gestoken. time = money ? You get what you pay for veronderstel ik.

-Heb beiden uitgebreid A'B'ed. Zelfde chambers, zelfde windingen, zelfde sectie, zelfde maat en er duidelijk een groot verschil: in het hoog vooral (cfr de parallel capaciteit) en in het laag bij volledige uitsturing. Op bode plotter is het verschil ook duidelijk meetbaar. Of dat nou is wat je zoekt is een ander verhaal ! Maar dat in the face reageren van een amp a la matchless bvb heeft daar ook wel iets mee te maken ...

- hij levert wel elke trafo met uitgebreide meetdetails en garantiebewijs. Op kwaliteit niets aan te merken. Buiten Majestic in de UK nog geen correctere tegengekomen. Op vlak van logistiek ... tja. Beter niet in een of andere planning steken, gewoon bestellen en wachten en als toekomt beginnen plannen ;-)

cluseau
30 mei 2011, 10:27
Ik ben het met je eens dat de productiekwaliteit van deze man uitstekend is ..

Erik, dit zegt meer iets over de man zelf. Als ik ergens een t..........#%@!$#%%ing hekel aan heb is het liegen. Voor een eenmanszaak zoals dit is dat de doodsteek, ongeacht de kwaliteit van het geleverde. Niemand wil in de maling genomen worden en dit is niet het eerste voorbeeld wat ik voor mijn ogen zie gebeuren. Ik denk dat als in deze crisis (maar ook daarbuiten) wil overleven je afspraken na moet komen, open en eerlijk zaken moet doen en een goed product/service moet leveren. Voldoe je aan deze criteria ben ik ervan overtuigd dat je goede zaken kan doen.

Frans.

Ik ben iig gewaarschuwd, tnx

nico verduin
30 mei 2011, 10:32
Toch wordt AE europe op veel hifi sites helemaal de hemel in geprezen ( zelf geen ervaring mee )Ik heb begrepen dat Wil zijn HiFi trafo's zelf wikkelt. En er zijn nog wel wat betere merken hoor:sssh:

tommus42
30 mei 2011, 11:42
Erik, dit zegt meer iets over de man zelf. Als ik ergens een t..........#%@!$#%%ing hekel aan heb is het liegen. Voor een eenmanszaak zoals dit is dat de doodsteek, ongeacht de kwaliteit van het geleverde. Niemand wil in de maling genomen worden en dit is niet het eerste voorbeeld wat ik voor mijn ogen zie gebeuren. Ik denk dat als in deze crisis (maar ook daarbuiten) wil overleven je afspraken na moet komen, open en eerlijk zaken moet doen en een goed product/service moet leveren. Voldoe je aan deze criteria ben ik ervan overtuigd dat je goede zaken kan doen.

Frans.

Ik ben iig gewaarschuwd, tnx

:D, misschien wil die arme man gewoon gebeld worden (telefoon):hide:

Nosbig43
30 mei 2011, 12:03
Ik zie net dat onze vriend gisteren zijn site heeft aangepast,
de levertijden voor Marshall 18 W trafos zijn nu 0-2 weken!?
Word vervolgd.

SantaX
30 mei 2011, 13:19
Oeh, ik wilde geen bombarie veroorzaken!
Ik begrijp dat de kern is: topspul, maar maak geen plannen voor een datum :soinnocent:

In elk geval iedereen bedankt voor de uitleg.

Hendriks
30 mei 2011, 13:21
Eigenlijk word ik alleen nog maar steeds blijer dat ik deze besteld heb na het lezen van de lovende woorden over de trafo's , gewoon wat geduld hebben en liegen mag natuurlijk niet .

Nosbig43
30 mei 2011, 13:50
Nou ik krijg net een E-mailtje van Ingo dat mijn trafos vandaag verstuurd worden, met een tracktrace nummer erbij!:crazyhappy:
Nu even afwachten of dit klopt.
Volgens mij heeft hij stiekem meegelezen op het forum.

cluseau
30 mei 2011, 13:54
Volgens mij heeft hij stiekem meegelezen op het forum.

Dat staat iedereen vrij, tis immers een leerzaam forum :soinnocent:

Freeqi
30 mei 2011, 14:30
Nou ik krijg net een E-mailtje van Ingo dat mijn trafos vandaag verstuurd worden, met een tracktrace nummer erbij!:crazyhappy:
Nu even afwachten of dit klopt.
Volgens mij heeft hij stiekem meegelezen op het forum.

als ik dat zo lees zit 90% van zijn benelux klanten hier ... :seriousf:

Nosbig43
30 mei 2011, 22:27
Eerlijk is eerlijk , hij heeft dit keer gedaan wat hij beloofde, het pakketje is
onderweg. En hij heeft zijn excuus aangeboden.
Daarmee is voor mij de kous af.
De man is waarschijnlijk meer technicus als zakenman.

Hendriks
1 juni 2011, 20:29
Net een mail gehad van Ingo , veel sorry's , maar het pakket is onderweg.
Eens kijken of het soldeerijzer nog werkt.

Nosbig43
1 juni 2011, 23:12
Trafos vandaag ontvangen, het ziet er inderdaad knap uit!
Ben dus meteen driftig aan de slag gegaan!

bluegate
2 juni 2011, 00:37
Heb ze ook vandaag ontvangen. :seriousf:

Hij heeft mij een maand geleden aangegeven dat het probleem zat in de endbells van de trafo's.
Die had hij besteld en vooruit betaald maar de leverancier gaf hem toen te kennen dat ze niet op voorraad waren (anders dan aangegeven toen hij bestelde) en dat 'ie ff moest wachten...

Terzo
10 juni 2011, 17:51
Gisteren een uitgangstrafo voor een JMP50 besteld: "Delivery Time 5-14 Arbeitstage". Ben benieuwd... Zit nu een Marstran in, ben ook benieuwd naar het verschil in geluid. Iemand van jullie een idee?

Terzo
20 juni 2011, 17:28
"We have just initiated the dispatch of your order from 2011-06-09". Na 7 werkdagen dus, dat is helemaal niet slecht!

Terzo
23 juni 2011, 16:26
En binnen! Hij was natuurlijk gewoon op voorraad, maar ik vind t toch niet slecht!

Nosbig43
23 juni 2011, 22:12
Mazzelaar!
Veel plezier ermee!