PDA

View Full Version : Beginnende gitarist, Fender Strat 60 sb/rw op het oog



Maestroo
3 maart 2011, 16:14
Beste mensen,

Allereerst wil ik mezelf hier hartelijk welkom heten op dit forum. Mijn eerste post wat natuurlijk niet zonder reden is.

Ik speel sinds 6 maanden gitaar. Tot nu toe heb ik een gitaar geleend van mijn gitaarleraar, echter binnenkort is er geen ontkomen meer aan. Ik zal en moet een nieuwe gitaar gaan kopen! Nu heb ik de faq's hier doorgelopen en ben ik rustig opzoek gegaan naar een model wat het meest geschikt is voor mij. Mijn gitaarleraar is een grote fan van Stratocaster modellen in de Mexicaanse uitvoering omdat ze een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben. Een paar keer ben ik de Feedback binnengelopen in Eindhoven om het een en ander te bespelen.

Na intensief zoeken ben ik erachter gekomen dat de Fender Stratocaster '60 classic player mijn favoriet is. Het speelt zo ontzettend lekker door de smalle hals en het heeft een werelds geluid.

Ondanks ik mijn keuze heb gemaakt heb ik er nog wel een aantal vragen over:

#1 Ten eerste was ik opslag verliefd op Fender Strat 60' CP Baja RW 3TS. Dit was de versie die ik heb bespeeld bij Feedback. Kijk ik op diens site, dan zie ik dat er ook een andere versie van deze gitaar is, namelijk de
Fender Strat 60 sb/rw. Kan iemand mij vertellen wat daar het grote verschil tussen is?

#2 Het verschil, van de foto's af te leiden, lijkt een "wower" te zijn. M.a.w., zo'n staafje onder de brug van de gitaar (ja hier spreekt een gitaar-noob :seriousf:). Hoe zeer is het van belang dat ik dit op mijn gitaar heb?

#3 En voorlopig mijn laatste vraag heeft een algemenere inslag. Ik ben van plan allerhande rock nummers te gaan spelen, van QOSTA tot The Black Box Revelation. Ik vroeg me af of ik hiervoor de juiste gitaar ga kopen.