PDA

View Full Version : Amplitube Stealthpedal Vs. Line6 POD Studio UX2



Daniël4
3 maart 2011, 12:31
Hallo,

ik heb gisteren een POD Studio UX2 gekocht van line6.
Prima audio interface, geen latency gehad e.d. behalve bij het gebruik van amplitube 3.

Nu vraag ik mij dus af wat de ervaringen hier zijn met amplitube 3 m.b.t. latency problemen.
Zou het stealthpedal misschien toch beter zijn dan een UX2 of ligt het daar niet aan.

De specs van mn pc zijn trouwens:

Intel Core i7 @ 2,88 GHz (Quad Core)
Ati Radeon HD 5650 1GB
4GB RAM

Daar zal het waarschijnlijk niet aan leggen. :soinnocent:

beruk
3 maart 2011, 13:06
Daar zal het waarschijnlijk niet aan leggen. :soinnocent:
Denk ik ook niet. Ik ken Amplitube als een vrij instabiel programma. Waarschijnlijk niet compatible genoeg met de UX2?

interessander
3 maart 2011, 13:34
Ik had hetzelfde probleem met een UX1 en amplitube. Podfarm loopt wel goed zonder merkbare latency en Revalver bijvoorbeeld ook. Van mijn preamp naar Ableton met impulses werkt ook prima, en dan kan ik podfarm er nog bij aan hebben. Ik heb tevens een quad core en 4gb ram, dus wat dat betreft zit ik ook goed.

Een oplossing is je tracks opnemen met de monitoring in line6 software en een track zonder simulatie uitsturen naar je recording programma en daar dan de amplitube sim over gooien.

Daniël4
3 maart 2011, 18:38
Hmm vervelend...
Pod farm 2 is niet slecht, maar ik wil eigenlijk amplitube gebruiken :seriousf:

Ik kan amplitube wel redelijk krijgen, maar dan wel met de buffer op 256, bit diepte 24 en drie kwart op de slider van ToneDirect geheugen. (Instellingen van de UX2)

Ik krijg echter toch na sterke toonwisselingen een lichte hapering in mn geluid.

Zijn er misschien nog Stealth pedal-gebruikers die wat weten over de performance van die audio-interface?