PDA

View Full Version : Batterijen, hoe neem jij ze mee ?



Dude
2 maart 2011, 19:50
Nou heb ik ooit eens gelezen dat je batterijen leeglopen als ze tegen elkaar aanliggen. Omdat ik nogal wat batterijen versjouw en verbruik met de band bedacht ik me het volgende.

Iemand toevallig net die tip die ik nodig heb om op een praktische manier mijn batterijen in mn koffertje mee te nemen, zonder dat ze met de polen tegen elkaar aan prakken tijdens het versjouwen ? Zo heb ik hier op het forum met de tijd al de nodige praktische dingen gelezen die ik nu met veel plezier gebruik, dus wie weet wordt ik nu ineens verlicht met DE batterijen tip !?

En klopt het dat kou ook niet goed is voor het behoud van je batterijen ? mijn zooi staat netjes in de schuur, maar daar zit geen verwarming in.

:dontgeti:

lollol
2 maart 2011, 20:00
Koop gewoon een power supply;)

Matthijs24
2 maart 2011, 20:27
Hij is Eric Johnson

Dude
2 maart 2011, 20:29
Koop gewoon een power supply;)

ben niet draadloos gegaan om alsnog een draadje naar mijn draadloze beltpack te gaan laten lopen....

toch ?

Mitch
2 maart 2011, 20:42
Ik laat ze gewoon in de verpakking als ze nog nieuw zijn ;)
En indien open: ik gebruik zo'n gereedschapskist als 'losse rommel/kabels/etc' koffer. Die hebben bovenin altijd twee klepjes in het deksel waar dat soort dingen prima in kunnen worden opgeborgen.

Nielsje
2 maart 2011, 21:00
Ik heb ook een zooitje 9V blokjes bij me. Niet echt voor mij (mijn spul doet het altijd :cooler: ), maar voor de multimeter, aktieve bas van de bassist, weet ik veel.
Gewoon 5 op een rij aan elkaar geplakt met ducttape. Gebeurt niets mee.

N.D.
2 maart 2011, 22:37
Stukje schilderstape over de 2 pooltjes.

refused199
2 maart 2011, 22:56
Ik gebruik altijd Duracell Procell. Gaan altijd lekker lang mee en worden bovendien al in een doosje geleverd:ok:

robert-gitarist
2 maart 2011, 23:18
Je hebt ook wel eens bij sommige merken dat er een rubberen dopje al over een van de polen zit. Geen idee zo welke, maar ik heb er toevallig een paar los thuis liggen. Die dopjes laat ik er altijd op zitten en leg de batterijen gewoon in doosje.

Dude
3 maart 2011, 09:10
kijk dat zijn al goeie tips, schilderstape proberen dus !

ciao

FruscianteFan
3 maart 2011, 13:28
Koop gewoon een power supply;)
Batterijen zijn eigenlijk net als duct tape, tangetjes, extra kabels, etc. Ook als je geen flauw idee hebt waar je ze voor nodig gaat hebben, kun je ze maar beter bij je hebben. Actieve bas, stemapparaat even ergens anders nodig dan op je plank, nummertje op een elektro-akoestische gitaar...

Al moet ik zeggen dat ik wel vaak een batterijtje bij me heb, maar op de één of andere manier is die vaak toch leeg.

Little Jay
3 maart 2011, 14:14
Ik bewaar ze altijd in mijn broekzak, bij m'n autosleutel.
Heel grappig hoe heet zo'n 9V batterij wordt als 'ie binnen een paar seconden ontlaadt!

(Ja, echt gebeurd :D)




Pssst... gewoon in de verpakking laten en zolang 't geen -10 vriest in je schuur zal 't echt niet zo'n vaart lopen met achteruitgaan van de batterij....

Liquid_Metal
3 maart 2011, 14:24
Ik gebruik alleen een batterij voor m'n wah, omdat de rest van de pedalen in m'n rack zit. Heen gooi ik de batterij in m'n gitaartas, terug zit 'ie altijd in de wah omdat ik te uitgelaten ben om 'm eruit te halen. Meestal dump ik de gear in de gang om er de volgende middag achter te komen dat de batterij weer wat leger is :soinnocent:.

Little Jay
3 maart 2011, 16:12
Ik gebruik alleen een batterij voor m'n wah, omdat de rest van de pedalen in m'n rack zit. Heen gooi ik de batterij in m'n gitaartas, terug zit 'ie altijd in de wah omdat ik te uitgelaten ben om 'm eruit te halen. Meestal dump ik de gear in de gang om er de volgende middag achter te komen dat de batterij weer wat leger is :soinnocent:.

Joh, batterij van een wah (Vox 847 heb ik) gaat bijna forever mee... zolang je plug maar uit de input haalt. Dat doe ik alleen na het optreden, tijdens niet eens. En dan nog doe ik er kweeniehoelang mee.....

LordRiffenstein
3 maart 2011, 17:31
Joh, batterij van een wah (Vox 847 heb ik) gaat bijna forever mee... zolang je plug maar uit de input haalt. Dat doe ik alleen na het optreden, tijdens niet eens. En dan nog doe ik er kweeniehoelang mee.....

Plug uit de wah tijdens een optreden, is dat voor als het echt stil moet? :seriousf:

Hier is een andere tip:

Fischer Amp herlaadbare batterijen, 2 9vs en de lader kosten je geen 60euro dus dat is al snel terugverdiend. De Fischer batterijen zijn speciaal voor wireless ontworpen en werken gewoon prima. Ik gebruik ze al enkele jaren en ben er zeer tevreden van.

http://www.thomann.de/be/fischer_amps_9v_nimh_akku270_mah.htm

http://www.thomann.de/be/fischer_amps_alc29_steckerlader.htm

Little Jay
3 maart 2011, 17:36
Plug uit de wah tijdens een optreden, is dat voor als het echt stil moet? :seriousf:



heuh.... ja... staat raar :D

Tijdens de pauzes bedoelde ik eigenlijk.... ;-)

Buzzel
3 maart 2011, 18:08
Ik bewaar ze altijd in mijn broekzak, bij m'n autosleutel.
Heel grappig hoe heet zo'n 9V batterij wordt als 'ie binnen een paar seconden ontlaadt!

(Ja, echt gebeurd :D)




Pssst... gewoon in de verpakking laten en zolang 't geen -10 vriest in je schuur zal 't echt niet zo'n vaart lopen met achteruitgaan van de batterij....

Hoe kan het dat je batterij opeens ontlaad? Heb ik nog nooit van gehoord.

En trouwens wat is de big deal met die batterijen. Als je er gewoon een hoop meeneemt is er toch niks aan de hand?

FruscianteFan
3 maart 2011, 18:13
Hoe kan het dat je batterij opeens ontlaad? Heb ik nog nooit van gehoord.

En trouwens wat is de big deal met die batterijen. Als je er gewoon een hoop meeneemt is er toch niks aan de hand?
Als je een sleutel hebt die per ongeluk (of bedoeld) tegen beide polen van de batterij komt, onstaat er kortsluiting: zonder veel weerstand kan de stroom gaan lopen.

Plant
3 maart 2011, 18:17
Hoe kan het dat je batterij opeens ontlaad? Heb ik nog nooit van gehoord.

Omdat het metaal van z'n autosleutel de batterij dan kortsluit. Dat vind zo'n batterij niet leuk, word heet en raakt leeg.

Mr. Dynamite
3 maart 2011, 18:22
What't the problem? :dontgeti:

Gewoon ergens in een tas donderen die dingen, desnoods kapje/rubbertje/tape ofzo maar dat had je zelf toch ook wel kunnen bedenken? :makeup:

Buzzel
3 maart 2011, 18:36
Als je een sleutel hebt die per ongeluk (of bedoeld) tegen beide polen van de batterij komt, onstaat er kortsluiting: zonder veel weerstand kan de stroom gaan lopen.


Omdat het metaal van z'n autosleutel de batterij dan kortsluit. Dat vind zo'n batterij niet leuk, word heet en raakt leeg.


Aaaah die fiets...Dacht al. Hersens stonden even uit denk ik;)