PDA

View Full Version : Een JEM555 Steve Vai voor 220 euro kan dat?



adrinalino
2 maart 2011, 13:10
Hallo allemaal,

Ik loop hier op de Filipijnen en heb zojuist in een winkel enkele gitaren gezien voor erg interessante prijzen.

Voorbeeld : Ibanez JEM 555 Steve Vai voor 220 euro. Op internet wordt ie aangeboden voor rond de duizend euro. Heb er even op gespeeld en er mankeert niets aan. (ben geen expert)

Ander voorbeeld : Fender Telecaster usa made : 350 euro.

Kan dit of zijn het gewoon goede imitaties?

Ba-bay,

Adrian.

Eko
2 maart 2011, 13:19
Er worden in China de meest ranzige kopien gemaakt. Inclusief sticker met: made in USA. Als iets te mooi is om waar te zijn , vertrouw je eerste gevoel maar.
De JEM 555 is hier ook al eens besproken. ( net als de Fenderkopie). Zijn echt te slecht voor woorden. Na enkele maanden kun je er pijl en boog mee spelen.

Bram+
2 maart 2011, 13:20
Foto's? Kunnen we even lachen :D

snaarplukker
2 maart 2011, 13:26
Het zouden best onder licentie van Ibanez en Fender in Azië gebouwde gitaren kunnen zijn voor de Aziatische markt. Anders zou een Aziatische muzikant een hypotheek af moeten sluiten om op Fender of Ibanez te kunnen spelen. Ditzelfde heb je daar ook met Microsoft producten, die zijn daar ook 80% goedkoper dan hier.;)

Oranjeaap
2 maart 2011, 14:32
Het zouden best onder licentie van Ibanez en Fender in Azië gebouwde gitaren kunnen zijn voor de Aziatische markt. Anders zou een Aziatische muzikant een hypotheek af moeten sluiten om op Fender of Ibanez te kunnen spelen. Ditzelfde heb je daar ook met Microsoft producten, die zijn daar ook 80% goedkoper dan hier.;)

Ja maar gitaren die in de USA gemaakt zijn, zijn daar dus niet goedkoper. Ibanez wordt weet ik veel niet waar gemaakt, in azie in iedergeval, dus dat zou nog kunnen dat ze daar ietwat goedkoper zijn.

Maar dit klinkt overduidelijk als fake.

Bram+
2 maart 2011, 14:47
Alle huidige Ibanezen komen uit Azië (Japan, Indonesië en China). Ze worden trouwens ook bijna allemaal 'onder licentie' gebouwd, Ibanez (of eigenlijk moederbedrijf Hoshino) heeft tot voor kort zelf nooit gitaarfabrieken gehad, maar liet deze altijd bouwen door andere bedrijven (Fujigen, Cort, etc.). Het moederbedrijf komt natuurlijk ook zelf uit Japan.

Ik zei tot voor kort, omdat Hoshino vorig jaar samen met het eveneens Japanse Fujigen een (deel van een) Indonesische fabriek heeft gekocht. Daar worden nu de 'Premium' Ibanez modellen gemaakt: modellen gemaakt in Indonesië, maar met 'Japanse' kwaliteit. Dat schijnt ze overigens aardig te lukken, ik moet er zelf nog een proberen.

De JEM555 wordt tegenwoordig in Indonesië gemaakt (voorheen Korea). Niet in die premium fabriek overigens. Deze kosten omgerekend nooit 200 EUR, ook niet voor de Aziatische markt.

ME.
2 maart 2011, 15:01
Klinkt inderdaad als een slecht idee.

Maar pics zouden wel grappig zijn!

Terminus
2 maart 2011, 17:40
De elementen in een JEM555 kosten al bijna 200 euro en dat zou qua inkoop niet veel schelen, het lijkt me sterk dat ze de rest van de gitaar voor iets van 50 euro kunnen maken.