PDA

View Full Version : gitaar of basgitaar



xlievenx
2 maart 2011, 12:26
Dus ik zit met het volgende, ik heb een (redelijke) basgitaar.
En een onwaarschijnlijk slechte gitaar + een redelijk goede GITAAR versterker.
Nu heb ik een budget van 300-400 euro , en twijfel ik of ik een basversterker zou kopen ,Zodat ik een basgitaar+basversterker heb of een niewe gitaar
en dan heb ik mijn versterker al.Nu,het probleem ik kan maar geen keuze maken.Mijn doel is gewoon een beetje kunnen tokkelen op mijn kamertje :)
En wat met liedjes mee dreunen, ik heb het IDEE dat basgitaar saaier is voor alleen te zitten spelen (spelen in een band heb ik nu nog zeker geen behoefte aan) of ben ik daar fout.Owja ik wil me nu nog zeker kunne fixeren op 1 van de beide.
Bedankt :)

arcane
2 maart 2011, 16:49
Ik speel gitaar en bas. Op dit moment speel ik geen bas meer in een band. Ik merk dan ook dat ik de basgitaren weinig aanraak thuis. Ik vind het persoonlijk leuker om op een gitaar te spelen in mijn uppie dan op een bas.
In een band maakt het me niet uit welke van de twee ik bespeel, dan heb ik even veel plezier.
Maar dit is mijn ervaring, anderen kunnen natuurlijk anders denken.

RB-1
3 maart 2011, 01:33
Waarom staat dit bericht in het niet-gitaar/basgitaar forum?
Wie verplaatst 'm even?

aaronstonebeat
3 maart 2011, 02:15
Gitaar en basgitaar zijn nogal verschillende instrumenten, vind ik. Totaal verschillende mogelijkheden en onmogelijkheden en een niet te vergelijken rol als je samenspeelt.

Basgitaar is alleen saai als je er saaie dingen op speelt; maar dat geldt ook voor een gitaar en elk ander instrument.

En overigens: welkom!