PDA

View Full Version : Drum recording



flamed28
2 maart 2011, 11:24
Hoe neem ik mn drumstel op met 2 condensator mics, en met een beetje goede kwaliteit natuurlijk:cooler:

Han S
2 maart 2011, 12:23
Je moet wat meer informatie geven zoals: ga je een band opnemen of alleen de drums? Welke microfoons hebbie? Hoe klinkt de ruimte waarin het gaat gebeuren? Welke muziekstijl? want jazz en soul of blues kan een ander geluid hebben dan harde metal.

blindfaith85
2 maart 2011, 19:43
Meest simpele opstelling 1 condensator er boven hangen in het midden en 1 tussen de kick en snare, beetje van onder af met iets afstand.

skabouter
8 maart 2011, 17:33
dat is ook weer een zaak van smaak en opvatting. Met maar 2 condensatormics zou ik voor een hele goeie stereoplaatsing kiezen. Zorg voor een mooi en realistisch stereobeeld. Je kan ze erboven hangen (A-B) of gekruist ervoor zetten (X-Y).

In de jazz is dat niet ongebruikelijk toch? Maar je hebt gewoonweg geen mixvrijheid meer, het is vaak prettig om met meer mics en plaatsingen te werken. zelf gebruik ik standaard 10 mics, en soms 12. Geeft uiteraard meer fasefouten, maar daar valt goed mee om te gaan, als je het zorgvuldig aanpakt!

Hou altijd de 3-1 regel in het achterhoofd (zie andere topics).