PDA

View Full Version : Mesa Boogie Single Rectifier channel switch klap



Mad Mike
2 maart 2011, 10:11
Ik heb sinds 2 weken terug een Mesa Boogie Single Rectifier (50W) 2dehands gekocht in een gitaarzaak in s'Gravenhage. De versterker bevalt me perfect maar ik heb een probleem als ik van het clean kanaal naar het distortion kanaal wissel met de bijbehorende Mesa footswitch. Hij geeft meestal een soort van klap geluid ook al staat hij zacht. :dontgeti:

Ik heb toen ik hem probeerde niet echt veel van kanaal gewisselt en heb het toen in de zaak dus ook niet echt gehoord. (Was namelijk meteen verliefd op het Lead/Distortion kanaal.) Wat ik dus beter wel had kunnen doen als je een set van 1500,- eurie aanschaft. Verder geeft het clean een soort van hevig geruis net alsof hij in de fik staat ofzo.

Volgens mij ben ik dik genaait? :mad:

De zaak waar ik hem bij heb gekocht reageert niet op mijn email die ik vorige week donderdag al had verstuurt. Ik heb ze gisteren gebeld en ze zouden meteen de mail checken en een antwoord terug sturen, en ik heb nog steeds geen mail terug mogen ontvangen. <_<

Kan iemand me helpen waar die klap bij het switchen etc. aan kan liggen? (De head is trouwens gewoon in de 8ohm van mijn Mesa cab ingeplugd.)


Alvast bedankt!!!!!!

cluseau
2 maart 2011, 11:45
Hij geeft meestal een soort van klap geluid ook al staat hij zacht. :dontgeti:

De ruis is eigenlijk meer verontrustend dan de klap die je soms hoort. Dit is natuurlijk allemaal wel op te lossen maar voor niets gaat de zon op. Ik denk dat je toch beter naar de leverancier terug kan gaan met je klachten en eisen dat het wordt opgelost. Tenslotte mag je verwachten dat een apparaat gedurende een bepaalde tijd moet blijven werken, 2e hands of niet.

Frans.

Orpheo
2 maart 2011, 12:09
bedoel je die plop? dat hoort bij mesa recto's. althans, ik weet dat veel amps dat hebben.

dat cleane kanaal, daar moet je je 'zorgen' om maken.

ik denk dat het een brak buisje is, waarbij de ruis van de distortion de ruis van het clean overstemt.

over welke winkel heb je het? als het max guitars is, dan denk ik niet dat ze moeilijk gaan doen hoor. als het gaat om service, staan ze bovenaan mijn lijstje van winkeliers. Ik had ooit een rivera chubster gekocht daar, maar de reverb-pan was na een dag al naar z'n grootje. Mocht 'm terugbrengen, en 'm ruilen voor de 55w versie. niet moeilijk doen, en effe langsgaan zou ik zeggen ;)

caliban
2 maart 2011, 12:35
Ik vind het erg dat je dit soort miserie hebt als je tweedehands uit een winkel hebt gekocht. Heb het zelf vroeger ook meegemaakt, een tweedehandse jcm900 gekocht, en ging om de zoveel dagen weer stuk. Ik mag misschien wel van geluk spreken maar bij particulier tweedehandse aankopen heb ik zulk een dingen eerlijkgezegd nooit meegemaakt. Een teken dat veel winkels dus zeker niks moeite doen om tweedehands spullen na te kijken voor verkoop.

Mad Mike
2 maart 2011, 13:57
bedoel je die plop? dat hoort bij mesa recto's. althans, ik weet dat veel amps dat hebben.

dat cleane kanaal, daar moet je je 'zorgen' om maken.

ik denk dat het een brak buisje is, waarbij de ruis van de distortion de ruis van het clean overstemt.

over welke winkel heb je het? als het max guitars is, dan denk ik niet dat ze moeilijk gaan doen hoor. als het gaat om service, staan ze bovenaan mijn lijstje van winkeliers. Ik had ooit een rivera chubster gekocht daar, maar de reverb-pan was na een dag al naar z'n grootje. Mocht 'm terugbrengen, en 'm ruilen voor de 55w versie. niet moeilijk doen, en effe langsgaan zou ik zeggen ;)

Garantie heb ik niet echt omdat de set van 1 van de eigenaren was en hij hem als privé verkocht. (Terwijl de set wel gewoon in de winkel stond.) Wat mij dus gewoon doet denken dat hij van de problemen wist en mij gewoon een half gare Boogie amp heeft verkocht.

Ik heb verder inderdaad gehoord dat Rectifier's klappen/poppen bij het switchen van kanalen, maar dat moet schijnbaar overgaan als je de amp aan zet. En terwijl hij in standby mode staat een paar keer met de footswitch van Clean/Rhythm naar Distortion/Lead wisselt. Waarna als hij dus aan staat niet meer die klap geeft bij het wisselen wat bij mij dus niet het geval is, en gewoon die klap blijft geven. :(

Ik baal er gewoon erg van omdat ik 1500,- eurie heb uitgegeven aan een set die ik op het moment gewoon niet echt gebruik omdat het clean kanaal ruist en klapt bij het switchen van kanalen. Ik speel op het moment zelfs meer op mijn 30watt Kustom transistor versterkertje met pedaaltjes dan op mijn Mesa set. Wat dus totaal onzinnig is. Ik heb niet voor niets 1500,- uitgegeven aan een betere amp.

Ik heb de set bij Guitar Chop Shop gekocht. (s'Gravenhage/Den Haag)
Heb zojuist nog een keer naar ze gebeld om te vragen die mail te lezen en te beantwoorden. Dus nu maar weer even afwachten. Hij zei dat hij nog geen tijd had gekregen om hem te lezen, omdat het zo druk was in zijn winkel. Terwijl, als ik hem s'avonds mail hij me meteen terug mailt als blijkt dat ik intresse heb in de Mesa set. :soinnocent:

Is er niets dat die klap kan onderdrukken of weg kan krijgen? Aangezien diverse professionele bands ook Recto's gebruiken en hun geen last hebben van een klap bij het switchen tussen Clean en Distortion? :???:


Oh ja, ik ontvang trouwens ook buitenlandse radio op de Rectifier. (Alleen op het Distortion/Lead kanaal volgens mij.)

Verder wil ik jullie alvast bedanken voor jullie hulp. Fijn dat er nog mensen zijn die zich om andermans problemen bekommeren en willen helpen. :hippie:

Orpheo
2 maart 2011, 14:02
ik denk dat de 'grote jongens' gewoon 2 recto's hebben staan, en wisselen van head ;)

verder; je hebt 't gekocht in de winkel? je hebt de bon nog? zo ja, gewoon even stevig achteraan gaan.


maar 'guitar chop shop'? zegt me niks. ik ken de zoutmanstraat, tuurlijk, maar blijkbaar is 't n nieuw winkeltje ofzo. moet ik tzt maar eens snuffelen als ik weer in den haag ben.

dml
2 maart 2011, 14:11
Recto's ploppen inderdaad zodra je ze aanzet. Als ik de mijne aanzet (dus van Standby afhaal), schakel ik één voor één elk kanaal, dat zijn dus totaal twee ploppen, daarna plopt hij niet meer. Het is dus alleen bij de allereerste keer aanzetten en dan ook nog één keer per kanaalwissel.

Orpheo
2 maart 2011, 14:12
wat een crap-zaak. ze gebruiken gewoon de foto van de site van warmoth:

http://www.guitarchopshop.com/home/47 (die thinline). echt, bah.

Buzzel
2 maart 2011, 17:20
Dit heb ik van een website geplukt



De koper heeft recht op het product die hij redelijkerwijze mocht verwachten. De koper mag bij het aankopen van een nieuw product bepaalde verwachtingen hebben waar het product aan moet voldoen. Bij het verkrijgen van een ondeugdelijk product kan de koper eisen dat hij een deugdelijk product krijgt. Dit kan een reden zijn om de koop uiteindelijk te ontbinden. Indien u een televisie hebt gekocht en deze doet het niet, dan kan de koop niet zonder meer ontbonden worden. De verkoper krijgt eerst de kans om alsnog een goed product af te leveren. Een koopovereenkomst kan alleen worden ontbonden als:

* De verkoper het door hem geleverde product niet wil of kan laten repareren, en hij ook geen nieuw product wil afleveren binnen een redelijke tijd;
* Na meerdere keren het niet gelukt is om het product te laten repareren
* Het gaat om een ernstig gebrek

http://financieel.infonu.nl/diversen/41097-tegoedbon-of-geld-terug.html


Hoe je het ook went of keert. Je hebt die versterker bij die winkel gekocht, dus de winkel is verantwoordelijk voor de verkoop, Dus zijn ook aansprakelijk. Lijkt me.

cluseau
2 maart 2011, 17:23
.....de winkel is verantwoordelijk voor de verkoop, Dus zijn ook aansprakelijk. Lijkt me..................


Garantie heb ik niet echt omdat de set van 1 van de eigenaren was en hij hem als privé verkocht.

Fireburst
2 maart 2011, 20:27
Hoe dan ook terug gaan met dat ding, als jij in hun winkel je beklag gaat doen (bij voorkeur op een drukke zaterdagmiddag of zo) zullen je problemen wel aangepakt worden. Maar wel beleefd blijven hé... ;)

Ben ik trouwens de enige die 1500 euro voor een single rectifier wat aan de dure kant vind ? Voor 1200 moet je die ook kunnen scoren, lijkt mij.

Misery Signals
2 maart 2011, 22:07
Voor 1000 ook wel tegenwoordig. Ik geloof dat ie zei dat er een cab bijzat?

MS

Spades
2 maart 2011, 22:17
Het maakt volgens mij niet uit of je de versterker bij de winkel koopt of bij de eigenaar particulier. Als hij dom is heb je een bon van de winkel. Als hij niet dom is heb je geen bon, dat betekent niet dat jij geen rechten hebt. Jij mag redelijkerwijs verwachten dat het ding het doet, als dat niet zo is is de verkoper altijd aansprakelijk.

Hoe oud is de versterker? Zelfs buiten de garantie heb je nog te maken met iets als 'verwachte levensduur' op een auto heb je ook 2 jaar garantie terwijl je redelijkerwijs mag verwachten dat het ding het echt langer dan 2 jaar doet :)

caliban
2 maart 2011, 22:22
Het maakt volgens mij niet uit of je de versterker bij de winkel koopt of bij de eigenaar particulier.

Een winkel gaat je altijd een te hoog bedrag aanrekenen voor een tweedehands product vrees ik..

Spades
2 maart 2011, 22:26
Een winkel gaat je altijd een te hoog bedrag aanrekenen voor een tweedehands product vrees ik..

Jep, maar daar had ik het niet over. :) Ik had het over de aansprakelijkheid als er iets stuk is.

caliban
3 maart 2011, 00:04
Ik hoop voor hem dat de cab in de prijs zat inbegrepen. In de plaatselijke gitaarzaak wel eens een boogie mark 4 combo tweedehands zien staan, herinner me de prijs niet meer, maar ze wilden er echt belachelijk geld voor. En dat zegt de verkoper natuurlijk: "ja die gaat er direct uit gaan natuurlijk"...

nico verduin
3 maart 2011, 08:22
Als hij hem particulier heeft gekocht, en er is geen bon, dan geef ik hem weinig kans. Hij heeft de versterker kunnen proberen en testen en gekocht as-is. Heeft hij een bon, dan is het gewoon een zakelijke transactie en kan hij zich beroepen op... Maar dat kan ook nog een langdurig traject worden. Gelijk hebben is een maar je gelijk krijgen kan nog wel eens tegenvallen.

Bijl
3 maart 2011, 09:35
Oh ja, ik ontvang trouwens ook buitenlandse radio op de Rectifier. (Alleen op het Distortion/Lead kanaal volgens mij.)


Dit kan met iedere versterker gebeuren bij high gain instellingen, een verklaring heb ik niet maar ik denk dat het ligt aan het electriciteitsnet. Ik heb het ook met mijn Mesa F-50. Hetzelfde met twee 5150's die ik had, en de ENGL Powerball van de andere gitarist van mijn band.

Ik hoor ook vaak de zanginstallatie van de oefenruimte van de buren door mijn Mesa :???: Ongelooflijk hoe vals sommige mensen zingen en dan toch in een band zitten. Maar da's een ander verhaal :)

Misery Signals
3 maart 2011, 09:46
Mijn amps hebben het niet, ook niet mijn Roadking II van Mesa.

Dat geplop is wel eigen aan die nieuwere Mesa Rectifiers. De enige amps waarbij ik het al echt gehoord heb en ervaren. De vroegere tweekanalers hadden het niet. Ligt aan de relais switchingen van die amps.

Ruis op clean zou de V1 preamp lamp moeten zijn? De verkoper/eerdere eigenaar zal je wel een vervangbuisje kunnen meegeven om eens te wisselen zeker?

MS

caliban
3 maart 2011, 13:47
Radio op je amp wordt meestal gezegd dat inderdaad een preamplamp is dat microfonisch geworden is, maar bijvoorbeeld de zanginstallatie van de buren horen, zou inderdaad wel uit het lichtnet kunnen komen, alhoewel de voeding van je versterker dit eigenlijk zou tegenhouden... Zoiets moet een echte technicus beantwoorden, en die zitten hier op het forum iig.

bluegate
3 maart 2011, 14:10
Sander is een prima gozer, gewoon ff langs gaan en praten met hem voordat je zijn zaak hier (onnodig) slechte publiciteit bezorgt.
Als je er samen niet uitkomt kun je altijd nog klagen op het forum.

Ruis en Radio is meestal wel te verhelpen door de preamp buizen te vervangen.
Ploppen is lastiger, sommige amps doen dit slechts de eerste paar wisselingen na het aanzetten. Anderen blijven het houden.

Ik heb een nieuwe Mesa Transatlantic en die schakelt ook niet stil, klacht zie je meer op internet.

Misery Signals
3 maart 2011, 17:30
Zou eigenlijk toch niet mogen bij zo'n dure amp he. Ik weet dat er op Mesafora al petities zijn geweest tegen het geplop :)

MS

bluegate
3 maart 2011, 18:50
Vaak zie je deze in de schakeling: VAC/TEC VTL5C1 Optocoupler
Maar Mesa gebruikt relais voor de schakeling.

Beiden zitten voor en nadelen aan.
De relais geeft het meest pure signaal door en verbroken is ook echt verbroken, maar kan schakelgeluiden geven.
De Vac/Tec is stil bij schakelen maar heeft een kleine vertraging bij overgang van weinig weerstand naar heel veel weerstand en je signaalpad is niet meer 100% puur.

Ik kan leven met de plop die ik heb bij het schakelen, het is maar net hoe en waar je de amp gebruikt.

Rock Bottom
4 maart 2011, 11:28
Sander is een prima gozer, gewoon ff langs gaan en praten met hem voordat je zijn zaak hier (onnodig) slechte publiciteit bezorgt.
Als je er samen niet uitkomt kun je altijd nog klagen op het forum.

Ruis en Radio is meestal wel te verhelpen door de preamp buizen te vervangen.
Ploppen is lastiger, sommige amps doen dit slechts de eerste paar wisselingen na het aanzetten. Anderen blijven het houden.

Ik heb een nieuwe Mesa Transatlantic en die schakelt ook niet stil, klacht zie je meer op internet.

Als het zon fijne kerel is zou ook kunnen reageren op de mailtjes die TS gestuurd heeft.

Als het zo

Mad Mike
8 maart 2011, 12:14
Sander is een prima gozer, gewoon ff langs gaan en praten met hem voordat je zijn zaak hier (onnodig) slechte publiciteit bezorgt.
Als je er samen niet uitkomt kun je altijd nog klagen op het forum.

Ruis en Radio is meestal wel te verhelpen door de preamp buizen te vervangen.
Ploppen is lastiger, sommige amps doen dit slechts de eerste paar wisselingen na het aanzetten. Anderen blijven het houden.

Ik heb een nieuwe Mesa Transatlantic en die schakelt ook niet stil, klacht zie je meer op internet.

Ik vind niet dat ik zijn zaak een slechte naam geef. Als iemand aan mij vraagt waar ik hem heb gekocht geef ik daar gewoon eerlijk antwoord op. ;) Langsgaan is ook een probleem aangezien ik zelf nog geen rijbewijs heb, en het is geen doen om eerst de amp terug te brengen voor eventuele reperatie. Om daarna vervolgens weer een keer helemaal op en neer naar s'Gravenhage te moeten rijden alleen maar omdat mij een half gare amp is verkocht. <_<

Het punt is gewoon dat de amp niet in orde is. Ik heb altijd een harde ruis op het clean kanaal. En de master volume moet ook bijna op de helft openstaan wil ik mijn clean geluid op kamer niveau een beetje willen horen. Het verschil is dat als ik van het rhythm/clean kanaal naar het lead/distortion switch hij gewoon een klein plopje geeft. Wat dus normaal is voor deze amps en waar ik verder ook prima mee kan leven. Maar zodra ik van het lead/distortion kanaal terug switch naar het rhythm/clean kanaal geeft hij een enorm harde klap net alsof je de input kabel uit een redelijk hard aanstaande amp trekt ofzo. Ik moet waarschijnlijk over een tijdje optreden. En ik heb geen zin dat mensen die achterlijk harde klap horen bij het switchen tijdens een nummer.

Wat me normaal lijkt volgens mij?


Maar goed ik word vanmiddag terug gebelt over hoe we het gaan oplossen etc. Dus we zullen het zien.

Nogmaals ik wil de Guitar Chop Shop ABSOLUUT NIET zwart maken. Maar ik verwacht wel gewoon dat als ik een amp + cab ter waarde van 1500,- euro koop, dat het spul wel werkt. En toch zeker als ik het van iemand koop die een gitaar zaak runt. Ik heb lang moeten sparen om het geld bij elkaar te kunnen krijgen en vind het erg jammer dat het zo allemaal moet gaan.

Het is zelfs zo erg dat ik op het moment gewoon de neiging heb om het ding eruit te trappen en terug te gaan naar een transistor/hybride top. :(

Orpheo
8 maart 2011, 12:45
bel die gasten dan gewoon.

dat van die klap, dat is klote, maar dat 'hoort' in mesa's. lekker laten hangen.

dat van de ruis, het zal me niks verbazen als dat een brak preampbuisje is.

is het overigens een ruis, of een brom?

anyway, dit is wat ik effe snel vond:


Most likely you have a grounding problem or perhaps a cord or tube problem. Do you have a spare set of tubes you can try out?

For starters, pull the two outside power tubes and see if that helps. If not, swap the two inside power tubes for the ones you just swapped..... try again. If you still have the buzz, try and find a 12AX7 that is good and insert it into each position down the line checking the amp each time ...... this will take care of all the tubes. If you still have the noise, it gets more difficult.

Make sure your speaker cord is good and swap that out .......

nog iets, woon je dicht bij een transformaterhuisje? of bij een spoorlijn? tramlijn? oud huis met slechte aarding?

heb je de amp al geprobeerd in de badkamer, waar er minimaal wel 1 stopcontact geaard is met randaarde?

bromt ie nog als je een draadje legt van massa naar je radiateur? (die waarschijnlijk wel geaard is!)?

heb je contact gehad met mesa? je kan ze gewoon bellen tijdens (hun) kantoor uren. je hebt van die 0900 nummers waarmee je kan bellen voor TWEE CENT per minuut naar de USA! ik zeg: doen!

als de winkel je niet wilt helpen voor welke reden dan ook, dan is flamen altijd nog een optie ;) maar ik zou het EERST met Sander proberen te overleggen. ik ken 'm als een schappelijke vent, dus dat moet wel lukken, denk ik.

en natuurlijk moet je de hand in eigen boezem steken, omdat je niet alles getest hebt voor je 'm kocht!!!

Mad Mike
10 maart 2011, 15:03
Het probleem is erkend en de amp gaat vanmiddag naar Mesa Boogie toe voor reperatie. Ik wil het hier dus voorlopig bij laten.

Ik laat nog even weten hoe het afloopt.

Buzzel
10 maart 2011, 17:03
Nou, mooi dat je word geholpen. En nu maar hopen van het beste :)