PDA

View Full Version : Humbuckers



JDB7
2 maart 2011, 09:16
Hallo,

Ik speel momenteel met een Les Paul Traditional

Marshall: Head 2203 uit 81’

Marshall: Cabinet 1960 JMP 4x12 met G12-65

en ik ben aan het twijfelen om andere humbuckers te steken om nog een betere sound te verkrijgen maar veel ken ik er niet van dus had ik graag wat info over gehad, ik speel voornammelijk classic rock: Acdc, Guns N Roses, ZZtop, metallica, enz...

Maar welke humbuckers zouden jullie aanraden en waarom, zelf dacht ik aan de Seymour Duncan Slash Alnico II Pro Humbucker dezelfde als slash dus lekker sound vindt ik zelf maar ik had graag jullie meening daarover mvg Jeroen

macwilliams
2 maart 2011, 09:55
Als je de alnico 2 in de brug positie zet dan is een pearly gate een goede optie voor de neck. Deze gaan goed samen.

Orpheo
2 maart 2011, 10:20
Acdc, Guns N Roses, ZZtop, metallica, enz...


je wilt dat ermee kunnen? als metallica er niet in stond, was de alnico2pro in de brug (of hals) en pearly gates in hals (of brug) een heel goede. de pearly gates in hals is smerig, ranzig, nasty, bluesy, ongepolijst. de alnico2pro in de hals is wat warmer, bijna wolliger zou ik zeggen, wat 'klassieker', en 'slash' sound is er heel erg goed mee te doen, hoewel ik 'm iets te neuzig vond. de alnico2 magneet eruit vissen en een alnico4 in proppen (4, niet 5) maakt 'm immens beter. wel dat warme, smoothe, maar iets opener, iets minder honky, boxy en iets meer precisie.

de pearly gates in de brug vind ik enorm goed. lekker scheuren, maar nooit een mushy brei.

mijn keus zou iets anders zijn, voor wat jij wilt. ik zou gaan voor de 'dean leslie west mountain of tone' en de 'dean dimetime'. die pickups hebben wel de power en output en strakheid voor metallica, maar blijven ranzig en clean genoeg voor wat bluesy stuff. ik ken vrij weinig pickups met zoveel 'bang for the buck' als dean pickups. zijn vaak iets goedkoper dan duncans, maar klinken enorm goed, zeker voor les pauls.

Marc Oblivian
2 maart 2011, 13:01
Ik zou er niet al te high output inzetten en voor Metallica een pedaaltje (booster) gebruiken....

Oranjeaap
2 maart 2011, 14:34
Ik zou er niet al te high output inzetten en voor Metallica een pedaaltje (booster) gebruiken....

Ja metallica is prima te spelen met ' normale ' humbuckers.