PDA

View Full Version : Fender AVRI '57 Stratocaster



wireman
1 maart 2011, 22:20
Luitjes,

iemand ervaring met Fender American Vintage Reissue '57 Strats? Schijnt tussen de standard en de CS in te zitten. Ik kan er nu een voor een aantrekkelijke prijs kopen, maar dan moet mn Fender Strat plus uit '88 de deur uit.. Een heel ander beestje.. i know.. maar zo'n donkere hals.. zwart nitro.. (en daar gaat uiteraard een zwarte slagplaat op).. zooo waanzinnig gaaf! En ik heb toch geen geld om 2700 voor een CS Gilmour strat te betalen.. Dan is dit de beste optie toch? De tone ga ik nog beluisteren!! wat is jullie ervaring?

Hendriks
1 maart 2011, 22:26
Ga hem in ieder geval proberen , ik heb er inmiddels 4 gehad en alle 4 waren ze verschillend. De hals moet je liggen V , 7.25 radius en vintage(dunne) frets.
Ik heb er 2 wat oudere gehad , 1 uit 1991 en ook 1 uit 1989 en deze vond ik beter dan de nieuwere (2001 en 2008) , de oudere waren resonanter , de nieuwe hebben een nitro over poly finish , ook vond ik de elementen uit de oudere veel lekkerder.

wireman
1 maart 2011, 22:30
Kijk.. Dat is goeie info.. Ik heb al eerder gehoord dat de oudere wat beter uit de verf komen.. Misschien zijn de oudere daarom ook wel wat duurder?.. Uiteraard moet ik m gaan proberen, dat weet ik.. Deze is uit 2009.. ben benieuwd.. Het ziet er wel erg goed uit.. maar ja.. dat zegt ook niet alles..

barno
1 maart 2011, 22:38
ik heb een ouwe (1986): zeer goed, maar ik ken de nieuwere niet.

wireman
1 maart 2011, 22:47
Ik hoop dat het zo'n toevalstreffer wordt.. een huwelijk voor het leven.. maar dat hoopt eigenlijk iedereen die een nieuwe gitaar koopt. In het begin maakte ik me alleen maar druk over hoe het eruit ziet en wat er op de headstock staat.. Nu begin ik me steeds meer te bekommeren om de tone.. en dat levert interessante (en kostbare) feiten op.. Ik heb nu wel geleerd.. OF het goed doen.. of helemaal niet!

Hendriks
1 maart 2011, 22:56
Hou het hoofd koel en bekijk/beluister hem goed , kijk of de hals goed recht op de bodie zit , wel/geen buzz.Ik heb de laatste tijd teveel AVRI's in handen gehad met mankementen , de hoge e die naast de hals liep , vette neck shim ,dat soort zaken horen niet bij dit soort gitaren.

wireman
1 maart 2011, 23:25
Ik moet wel zeggen dat ik wat achterdochtig ben.. Hij staat al sinds juni 2010 in de winkel.. De prijs is goed en hij ziet er top uit.. Waarom staat ie er dan al 8 maanden?

barno
1 maart 2011, 23:36
Ik moet wel zeggen dat ik wat achterdochtig ben.. Hij staat al sinds juni 2010 in de winkel.. De prijs is goed en hij ziet er top uit.. Waarom staat ie er dan al 8 maanden?

ze heeft gewoon gewacht op jou! :)
uitchecken die handel, rest is bull

wireman
1 maart 2011, 23:42
Zou het?...

Hendriks
2 maart 2011, 08:26
Wat Barno zegt , gewoon proberen en als hij bevalt meenemen.

wireman
2 maart 2011, 08:30
Moet ik ook doen.. De opmerking van Hendriks over het hoofd koel houden is inderdaad een hele goeie.. daar ligt mijn valkuil!.. FF alle GAS opzij zetten en er even goed voor gaan zitten.. Als het zo moet zijn... moet het gewoon zo zijn... Ik denk dat Gilmour in 1970 ook geduldig is geweest.. kijk waar de 'black strat' nu is.. Miljoenen verdienen en nog altijd terug komen op die ene gitaar... dat is toch fantastisch?!

Eko
2 maart 2011, 09:57
Het probleem bij de AVRI ligt in de combinatie van de kleinere toetsradius met de vintagefrets. Als je een moderne strat gewend bent ga je er niet aan wennen. Hoe hard je het ook probeert ( uitzonderingen bevestigen de regel....) . Het benden gaat echt heel anders. Ook voelt een oude C of V hals anders aan. Je hand kan echt vermoeid raken na een 2 uur spelen op een V hals , als je het niet gewend bent.
Zijn de AVRI`s dan niet de moeite waard? Jawel , zeker weten. Ik heb een tele ( `62 Custom) en wist dit van te voren. Ik heb hem nieuw gekocht en direct laten herfretten. Wees niet bang om zoiets ook te overwegen. Het maakt een retegoed instrument ook retegoed bespeelbaar.

wireman
2 maart 2011, 16:29
Thanks voor de tip.. Zoals ik al zei.. De gitaar is pas een jaar oud.. Hopelijk is het fretdraad ook nog een beetje in orde.. Aan de staat op de foto's te zien is het geen ragbak.. Ik ga er dus vanuit dat de frets nog goed zijn. Ik ga het gewoon proberen.. Maar om er nou meteen weer 250 euro (plus 90 euro omdat het een gelakte hals betreft), dus resume 340 euro tegenaan te flikkeren vind ik ook weer zonde.. Ik speel pas een jaar op Fender, dus wie weet went het.. Maar ja.. Ik ben altijd Gibson gewend.. Pijn in mn fikken zal ik toch nog wel ff hebben.. We gaan het meemaken..

Ik moet eerst mijn strat plus nog verpatsen.. vanochtend op MP gezet.. Straks eens kijken of ik al bieders heb..

E-J
2 maart 2011, 16:44
Nu nog een Seymour Duncan SSL-5 aanschaffen in de brugpositie voor het ultieme Gilmour geluid ;)

frander
2 maart 2011, 19:13
Heb zelf een Avri '62, maar dat is echt een absolute topstrat. Heeft wel een andere hals dan de '57. De kleine radius en vintage frets zijn wel gelijk. Het klopt dat het ff wennen is. Zo moest ik erg wennen aan die dikke hals, je moet je hand echt anders plaatsen. Benden gaat ook anders. Als ik nu mijn oude mexicaanse strat een keer bespeel verlang ik meteen terug naar mijn Avri hahaha. Klasse bak, je voelt de kwaliteit. Of dat voor alle Avri's geldt weet ik niet. Testen dus voor je ermee trouwt!

Duhsjaak
3 maart 2011, 00:56
ze heeft gewoon gewacht op jou! :)
uitchecken die handel, rest is bull

Hi
Kijk dit vind ik nou zo'n humor hè? Barno zegt dit en jij trekt het in twijfel?

Ik denk dat Barno zich nog inhoudt.

De oude Egyptenaren, toen dat nog een groots en invloedrijk volk was, maakten zich zorgen over de bandeloosheid van huwelijk en gitaar en kwamen met de aanbeveling drie soorten huwelijk en voorbestemming in te voeren:
- een tijdelijk contract van twee jaar, telkens met wederzijdse instemming met gelijke periodes te verlengen
- een contract voor dit leven
- een contract voor dit leven en nog alle komende levens

Zonder dat ik voor Barno wil spreken vermoed ik, dat hij de laatste situatie op het oog had.
En laat ik niet merken dat je met een lakoniek 'zou het?' reageert op zo'n goddelijke voorbeschikking. Er zijn er voor minder voor de leeuwen gegooid. Of was dat in een andere beschaving?

Vriendelijke groet,
Gus

Eko
3 maart 2011, 08:15
Wireman,
Fender en Gibson hebben verschillende mensuren. Wel eens geprobeerd? Het speelt anders. Ik ben een Fenderspeler en kan minder overweg met de iets kortere mensuur van een Gibson.
Het fretdraad ,wat vintage genoemd wordt, dat op de AVRI`s zit is laag en klein. Mensen die dik draad gewend zijn hebben vaak problemen om een snaar te benden. De zetting van je vinger moet iets veranderen. Een kortere toetsradius maakt dit mede lastiger. Eenmaal gewend gaat het best goed. Meneer Clapton weet er van.

Comfortably Daniel
3 maart 2011, 08:46
Het is inderdaad erg wennen aan een neck die zó anders is dan wat je gewend bent. Ik heb er erg veel last van gehad toen ik van de EJ Strat (12" radius, dikkere hals, en dikkere frets) naar de DG Strat...dus vintage specs.
Heb best wel last van m'n vingers gehad. 't Voelde als of ik m'n vingers meer moest buigen om normaal te kunnen spelen. Dit was na een week of zo wel over.

Nu...na een paar jaar zou ik niet anders meer willen ;)

kapepper
3 maart 2011, 09:50
ja, het is wat wennen als je van jumbofrets komt, vooral benden gaat wat moeizamer (althans op mijn avri telecaster), maar met plezier deed ik de moeite om eraan te wennen... om hier nu onmiddelijk jumbofrets op te zetten... ja dat laat ik aan ieder zijn smaak en voorkeur over.... ik ga het lavast niet doen (net zoals ik ook niet mijn nek pup heb omgeswitch naar modern settings)

wireman
4 maart 2011, 02:29
Nu nog een Seymour Duncan SSL-5 aanschaffen in de brugpositie voor het ultieme Gilmour geluid ;)

Wel voorspelbaar he?!.... yep... die komt er inderdaad nog in..


Hi
Kijk dit vind ik nou zo'n humor hè? Barno zegt dit en jij trekt het in twijfel?
:dontgeti:
Ik denk dat Barno zich nog inhoudt.

De oude Egyptenaren, toen dat nog een groots en invloedrijk volk was, maakten zich zorgen over de bandeloosheid van huwelijk en gitaar en kwamen met de aanbeveling drie soorten huwelijk en voorbestemming in te voeren:
- een tijdelijk contract van twee jaar, telkens met wederzijdse instemming met gelijke periodes te verlengen
- een contract voor dit leven
- een contract voor dit leven en nog alle komende levens

Zonder dat ik voor Barno wil spreken vermoed ik, dat hij de laatste situatie op het oog had.
En laat ik niet merken dat je met een lakoniek 'zou het?' reageert op zo'n goddelijke voorbeschikking. Er zijn er voor minder voor de leeuwen gegooid. Of was dat in een andere beschaving?

Vriendelijke groet,
Gus

Gus de grote.... Mijn nederige excuses voor het in twijfel trekken van de gitaargoddelijke interventie van Koning Barno... Genade... genade..


Het is inderdaad erg wennen aan een neck die zó anders is dan wat je gewend bent. Ik heb er erg veel last van gehad toen ik van de EJ Strat (12" radius, dikkere hals, en dikkere frets) naar de DG Strat...dus vintage specs.
Heb best wel last van m'n vingers gehad. 't Voelde als of ik m'n vingers meer moest buigen om normaal te kunnen spelen. Dit was na een week of zo wel over.
Nu...na een paar jaar zou ik niet anders meer willen ;)

DG strat?... damn bro!!... nice!

Duhsjaak
4 maart 2011, 07:43
Hi
OK
Namens Barno, excuses aanvaard. Fouten maken we allemaal.

Enjoy!
Gus

barno
4 maart 2011, 09:49
Wel voorspelbaar he?!.... yep... die komt er inderdaad nog in..



Gus de grote.... Mijn nederige excuses voor het in twijfel trekken van de gitaargoddelijke interventie van Koning Barno... Genade... genade..



DG strat?... damn bro!!... nice!

? barno gaat hier over de tong alsof hij iets belangrijks zou gezegd hebben, quod non... forums ...

synapse
4 maart 2011, 11:59
Als je merkt dat het je erg veel tijd kost om te wennen aan andere halsdikte en/of -breedte, mensuur, fretdraad, bodyvorm, gewicht enz. is er een eenvoudige oplossing voor: zoveel mogelijk gitaren kopen.:cooler:
Je krijgt dan vanzelf met al die verschillen te maken en je went er dan ook vanzelf aan.
Dit vergroot je flexibiliteit en maakt het makkelijker om allerlei verschillende gitaren bij vrienden en in winkels te proberen.

Overigens: ik heb een recente AVRI 57. Deze is prima afgewerkt, en klinkt zoals ik denk dat een strat hoort te klinken. Is een van mijn meest bespeelde gitaren.
Dus (zoals al velen je hebben aangeraden): uitproberen. Als hij bevalt heb je er echt een geweldige gitaar aan!!!

wireman
5 maart 2011, 02:43
Helder.. Het lastige is altijd dat het gewoon heel erg persoonlijk is.. Het moet goed voelen, goed spelen en er goed uitzien.. Uitchecken dus! (Om maar in de gequote Barno te blijven)..
Ik ga m van de week proberen... I'll keep ya'll posted!
dank dusver!

wireman
11 maart 2011, 23:46
Vandaag ben ik naar de winkel gegaan. Eigenaar komt de trap af.. legt de koffer neer.. koffer gaat open... ZIET DAT DING ERUIT ZEG?! krassen.. budsen.. scheef gemonteerd brugelement.. fretwear.. kortom.. afgeragd! Eigenlijk een heel andere gitaar als op de foto's. Ik hem hiermee geconfronteerd en die reageerde nogal laconiek.. enfin.. Ik toch maar proberen.. tja.. het 'voelde' ook niet goed.. best soundje, zowieso stukken beter dan mijn strat plus.. maar ik weet niet.. ik was afgeschrokken door de staat van de gitaar.. Het was geen liefde op het eerste gezicht.. Ging m niet worden..
Nou had ik bij binnenkomst al een hele mooie see thru blonde ash dame zien staan met een zeer sexy tintje op de hals.. Die trok toch echt mijn aandacht in de winkel.. Ik proberen.. wow!.. De feel was goed.. de sound te gek... Ding was alleen goor.. wat minimale krassen op de slagplaat.. ik dacht dat het een nette occasion was.. vragen dus.. damn! is het gewoon een nieuwe!.. Ik niet geloven.. doek erover en ja hoor.. een toch wel heeeeele mooie dame kwam tevoorschijn.. shit man.. wordt je verlieft op een nieuwe.. stukkie duurder dus.. had ie al een tijd staan en was dus al uit de catalogus van fender gehaald. Ik toch nog een soort van mooie prijs gekregen en deze gescoord. Geen zwarte Gilmour.. maar een eigen identiteit.. Ik ben voor de sound gegaan mensen.. (zou ik het dan toch gaan leren?) Overigens is de hals door J.MORENO gemaakt.. (stempels zelf gezien) laat die man nou net de hals van de originele "black strat" gemaakt hebben. (bron: boek over the black strat door phil Taylor) hehe.. toch nog een dikke vette floyd invloed.. zo zie je maar... Pics volgen snel!! Ik ben zo blij als een klein kind!!!:crazyhappy: Het is dus een AVRI '57 met ash body in de kleur see-thru blonde.. echt heel mooi.. (al zeg ik het zelf :soinnocent:)

Hendriks
12 maart 2011, 00:03
Gefeliciteerd. Die zwarte omschrijft hij als "bijna nieuw". Ik heb deze kleur nog niet eerder gezien op een 57 , wel op de Mary Kay , mischien wel een custom order.
Gauw foto's graag.

jutter
12 maart 2011, 00:06
Ramon, ik heb hem ook zien staan en had er wel belangstelling voor. Maar....gevoelsmatig klopte er iets niet. In de advertentie glom mij de gitaar teveel....ik weet niet.... Ik heb hem een tijdje geleden een mailtje gestuurd over deze '57er en hij hapte mij teveel. Wees blij dat je hem niet gekocht hebt; dan maar geen Gilmour look a like!

wireman
12 maart 2011, 06:41
Gefeliciteerd. Die zwarte omschrijft hij als "bijna nieuw". Ik heb deze kleur nog niet eerder gezien op een 57 , wel op de Mary Kay , mischien wel een custom order.
Gauw foto's graag.

Dat 'bijna' nieuw was behoorlijk ver te zoeken.. "Een jaar oud en bijna niet bespeeld" is ook nogal overtrokken.. De gitaar klopte gewoon niet.. en idd.. toch aan blijven smeren..
Mbt de kleur.. Dat vroeg ik me dus ook al af.. Op AVRI's kom ik het niet tegen idd.. Wel op CS uitvoeringen.. Maar de mary kaye had toch gouden hardware? Enne.. Ook weer zoiets.. het is zo'n koffer met een oranje binnenkant.. erg mooi.. (standaard of niet?) het 'check' kaartje is ook van een ander serienummer.. ook weer 'jammer' en geeft wederom aan hoe zorgvuldig men met de handel omgaat.. Hij is ook niet een handelaar waar ik nog snel naar uit zal wijken als ik een goeie gitaar zoek.. hoe dan ook.. Een ding is zeker.. hij heeft me toch een mooie gitaar verkocht... Zeker het feit dat de hals door J.Moreno is gemaakt vind ik echt waanzinnig gaaf! Foto's komen eraan!


Ramon, ik heb hem ook zien staan en had er wel belangstelling voor. Maar....gevoelsmatig klopte er iets niet. In de advertentie glom mij de gitaar teveel....ik weet niet.... Ik heb hem een tijdje geleden een mailtje gestuurd over deze '57er en hij hapte mij teveel. Wees blij dat je hem niet gekocht hebt; dan maar geen Gilmour look a like!
Er was inderdaad iets dat niet klopte. Het voelde niet goed... En deze was gewoon specialer.. hij heeft iets bijzonders.. bovendien ook gewoon een fijnere gitaar.

Mitch
12 maart 2011, 11:41
http://forum.i3d.net/attachments/huiskamer-dutch/943152469d1227649349-stamcafe-t-hukske-44789.-thread-completely-useless-without-images-1-.jpg

wireman
12 maart 2011, 12:53
jajajajajaja..... Geduld...... het komt......
Hij heeft de forumtest overigens ruim doorstaan... Ik liep vanochtend mn muziekhok in.. en het was een zwaar gevalletje.. :mmmm: gevolgd door een glimlach van oor tot oor... en die hals... tjeemig!!

Mitch
12 maart 2011, 13:12
De forumtest is iets heel anders, dan moet -ie op een meeting binnen vijf minuten zijn ondergekwijld door minimaal tien forumleden. Maar goed, geld voor een camera heb je nu niet meer of geen tijd meer om plaatje ste maken omdat je wil spelen, huh? :dontgeti:
Maar bij voorbaat gefeliciteerd!

wireman
12 maart 2011, 14:24
Ik krijg de foto´s niet in de post... Iemand een idee? Ik ben hier niet zo handig in namelijk.. en het zal vast heel simpel zijn.. :chicken:

Hendriks
12 maart 2011, 17:58
Dit gaat lekker!


Even een ImageShack account aanmaken ,is eigenlijk verplicht voor alle leden hier.

wireman
12 maart 2011, 18:48
Ah... enne.... die kan ik WAAR aanmaken?.. onthou... ikke = digibeet!

edit.. laat maar.. ik heb het al gevonden.

wireman
12 maart 2011, 19:07
http://img716.imageshack.us/i/foto3kiy.jpg/

ff een testje.. maar eh.. tataa!!

http://img716.imageshack.us/i/foto3kiy.jpg/

http://img854.imageshack.us/i/foto2lc.jpg/

http://img101.imageshack.us/i/foto1vb.jpg/

jutter
12 maart 2011, 19:10
Zien jullie ook een naakt blondje?

TimS
12 maart 2011, 19:13
Je moet eigenlijk die link met de IMG tags er opheen gebruiken, staat geloof ik iets bij als "for bbcode forums" ofzo, dan kan je ze in je post plakken.

http://img716.imageshack.us/img716/7783/foto3kiy.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/5689/foto2lc.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/4727/foto1vb.jpg

EDIT: Helemaal vergeten, wat een mooie gitaar! Een soort van Mary Kaye zonder de lelijke gouden hardware.

Hendriks
12 maart 2011, 19:19
Kwakkwak , het was het wachten waard.

jutter
12 maart 2011, 19:21
Gefeliciteerd! Héél erg mooi! Deze is toch mooier dan zo'n saaie zwarte? En wat betreft Gilmour; dat lukt ook erg goed op deze hoor!!!

Mitch
12 maart 2011, 19:26
Vind het wel bij je passen, een blondje :D

wireman
12 maart 2011, 21:42
Gentlemen prefer blondes... :soinnocent:

grayfink
13 maart 2011, 08:04
http://img716.imageshack.us/img716/7783/foto3kiy.jpg

.....krassen.. budsen.. scheef gemonteerd brugelement..

Hmm, bij deze staat het brugelement ook scheef gemonteerd.:confused:

Verder wel een mooie gitaar. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon14.png

lauke_101
13 maart 2011, 10:14
Dat scheve brugelement is normaal hoor ;)
De omwonden snaren zijn een stuk luider dan de niet omwonden snaren en bovendien staat de brugpickup ook nog eens niet haaks op de snaren; dichter bij de brug is de trilling van de snaren minder sterk. Dit wordt dus ook gecompenseerd door de pickup niet vlak te stellen maar iets lager aan de kant van de dikke snaren.

Enne, echt een prachtige gitaar! :crazyhappy:

grayfink
13 maart 2011, 10:17
Joh! .

jutter
13 maart 2011, 10:21
Dat scheve brugelement is normaal hoor ;)
De omwonden snaren zijn een stuk luider dan de niet omwonden snaren en bovendien staat de brugpickup ook nog eens niet haaks op de snaren; dichter bij de brug is de trilling van de snaren minder sterk. Dit wordt dus ook gecompenseerd door de pickup niet vlak te stellen maar iets lager aan de kant van de dikke snaren.

Enne, echt een prachtige gitaar! :crazyhappy:

Bedankt voor de informatie! Eindelijk begrijp ik het.

lauke_101
13 maart 2011, 10:49
Sarcastisch? :P

Fuck ik krijg wel echt een GAS aanval van die strat ook eigenlijk, steeds meer naarmate ik de foto's vaker zie. En ik dacht almaar dat ik al de perfecte strat had gevonden..

broeder6x6
13 maart 2011, 11:14
ik denk dat ie zo ook de forumtest wel doorstaan heeft (mijn PC heeft waterschade :soinnocent:)

wireman
13 maart 2011, 16:59
even voor alle lolbroeken... ;)

Met `SCHEEF´ bedoel ik dat het element scheef stond in verhouding van de slagplaat.. De schroeven waren er schuin ingedraaid en er was duidelijk met de slagplaat gerommeld..
Er valt me bij deze wel wat anders op, wat me eigenlijk bij mijn vorige gitaar nooit is opgevallen. Misschien hoort het.. anders heb ik mijn eerste 'defect' al voor elkaar.. Als ik de 3 way switch helemaal omlaag doe. (halselement), dan is deze niet uit te regelen met de 'tone' knoppen. Is dat normaal?

Voor de rest... thanks voor alle toffe reacties!!

humbucker
13 maart 2011, 18:54
Hmm, standaard zou de bovenste tonepot in verbinding moeten staan met het hals element en de onderste met het middelste pickup. Misschien hebben ze in jouw geval die tone regeling gekoppeld aan het brugelement? Dat wordt namelijk nog wel eens gedaan..

grayfink
13 maart 2011, 20:26
even voor alle lolbroeken... ;)

Met `SCHEEF´ bedoel ik dat het element scheef stond in verhouding van de slagplaat.. De schroeven waren er schuin ingedraaid en er was duidelijk met de slagplaat gerommeld..
Er valt me bij deze wel wat anders op, wat me eigenlijk bij mijn vorige gitaar nooit is opgevallen. Misschien hoort het.. anders heb ik mijn eerste 'defect' al voor elkaar.. Als ik de 3 way switch helemaal omlaag doe. (halselement), dan is deze niet uit te regelen met de 'tone' knoppen. Is dat normaal?

Voor de rest... thanks voor alle toffe reacties!!
Dat scheef snapte ik wel hoor. :)
Maar als je de switch naar beneden doet heb je het brugelement, dus of je bedoelt dat, of je schreef omlaag waar je omhoog bedoelde. In het waarschijnlijke eerste geval kan ik je gerust stellen, dat hoort zo. Traditioneel dan.

Edit: Wat Humbucker schrijft klopt, maar het lijkt of hij de vraag niet goed gelezen heeft.
(Of ik, alles kan.)

lauke_101
13 maart 2011, 20:40
Aah oke, ik had hem even helemaal verkeerd. Dacht inderdaad dat je bedoelde dat hij aan de kant van de lage E verder naar beneden geschroefd was. Is soms nogal lastig om elkaar precies goed te snappen op internet, dat blijkt ;)

Mitch
13 maart 2011, 20:54
De tone knoppen zullen op midden- en brugelement geschakeld staan. Normaal gesproken is hals- en brug handiger, afhankelijk van de klank van de elementen en je eigen voorkeur.

wireman
14 maart 2011, 09:53
Dan klopt het dus allemaal.. Dank voor de reacties!

Overigens gisteren de eerste bandrepetitie met de nieuwe strat gehad.. Lekker gitaartje hoor!.. klinkt erg mooi.. Het viel iedereen op hoe 'goed' mn geluid nu is (of dat betekent hoe slecht mn geluid eigenlijk was...) De drummer had het over een 'bijna onnatuurlijke sustain' (en dat is wat een gitarist wil horen) Het wennen aan de hals gaat eigenlijk verrassend makkelijk.. Ik hoor veel gitaristen over het ECHT moeten wennen aan de radius en het anders opdrukken van snaren.. Ik moet zeggen.. Ik ervaar dat helemaal niet zo.. Ik merk wel dat het allemaal wat 'anders' aanvoelt tov van mijn strat plus, maar ervaar dit niet als problematisch.. Ook moet ik zeggen dat het verschil en de feel met de eerder genoemde zwarte reissue wel aanzienlijk was.. (wat me meer en meer doet twijfelen of dit wel een standaard productie-reissue is) Hoe dan ook.. het is altijd even 'kennis maken' in het geval van een nieuwe gitaar.. Maar ja.. Ik zit nog steeds in een soort 'natural high'.. dus ervaar de wereld momenteel een beetje anders.. Alles is roze..

Nou nog de volgende taak.. alle pedalenzooi opnieuw uitregelen.
Ook ben ik nog aan het uitzoeken hoe het nou met de body, kleur en lak zit.. Ik kom maar bar weinig over '57 reissues tegen met een Ash body in deze kleur.. (Toch een special order? of gewoon zeldzaam..) Ik heb Fender een mail gestuurd.. Ik hoop deze week wat te horen.

Hendriks
14 maart 2011, 09:57
Ik heb eens 1 in een bepaalde kleur rood gehad , deze was ook nooit uitgebracht , uiteindelijk bleek het om een FSR te gaan in een oplage van 100.

jutter
14 maart 2011, 10:01
Ik heb eens 1 in een bepaalde kleur rood gehad , deze was ook nooit uitgebracht , uiteindelijk bleek het om een FSR te gaan in een oplage van 100.

Offtopic: Henk, je pics!

Ontopic: Fender heeft wel vaker afwijkende kleuren gebruikt die niet bij een bepaalde serie horen.

Hendriks
14 maart 2011, 10:06
Offtopic: Henk, je picks

Ik zit op mijn werk , word morgen.

wireman
14 maart 2011, 10:08
Hendriks: FSR.. Roller nut? :seriousf: Maar eh... FSR.... Fender Special Reissue?.... Een serie van 100 lijkt me wel wat.. erg exclusief... dus erg speciaal.. en dus cool.

Jutter: Hoe bevalt de Nocaster?.. Hebbie m al een beetje kunnen kietelen?

Hendriks
14 maart 2011, 10:12
FSR : Factory Special Run

jutter
14 maart 2011, 10:15
Hendriks: FSR.. Roller nut? :seriousf: Maar eh... FSR.... Fender Special Reissue?.... Een serie van 100 lijkt me wel wat.. erg exclusief... dus erg speciaal.. en dus cool.

Jutter: Hoe bevalt de Nocaster?.. Hebbie m al een beetje kunnen kietelen?

FSR= Fender Special Run...

De Nocaster? Wat een kutding! Wrak van de maand! Speelt voor geen meter! Klinkt voor geen meter!

Nee hoor, geintje! Ik zit hier elke dag een paar uur op te spelen en heb nog niets kunnen ontdekken wat mij tegen staat! Ik ben, zelfs na een week, nog zo blij als een klein kind en dat zegt wat!:seriousf:

grayfink
14 maart 2011, 12:11
De tone knoppen zullen op midden- en brugelement geschakeld staan. Normaal gesproken is hals- en brug handiger, afhankelijk van de klank van de elementen en je eigen voorkeur.

Eh... Bij de strats die ik heb/gehad zijn de toneknoppen voor hals en midden element. Of jij vergist je ook, of ik heb toevalligerwijs de laatste 30 jaar steeds vreemde strats in handen gehad.

Mitch
14 maart 2011, 15:06
Nee, ik vergis me niet, ik zeg nergens dat wat ik beschreef de standaard is ;)
Als je 'm zo leest klopt 't als een bus. De standaard is wat jij beschrijft.

TimS
14 maart 2011, 15:28
Ik heb laatst de humbuckers in m'n squier vervangen door single coils met een schema van de site van Seymour Duncan. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan, maar dat hoort dus. Ik vind nek en brug veel handiger eigenlijk.

frander
14 maart 2011, 16:49
Een blonde Avri ken ik ook niet...vreemd. Wat ik ook vreemd vind, zijn je frets. Op de foto's lijken het wel jumbo frets. En op de Avri's horen vintage frets te zitten, zijn echt veel dunner. Check het serienummer anders eens. Deze hoort op de backplate te staan. V....... (V van Vintage!) Ben hier wel benieuwd naar. Slagplaat en knoppen zijn Avri '57, elementen zijn ook goed
'57/'62.

wireman
15 maart 2011, 08:59
Ik heb al een mail naar de klantenservice van Fender USA gestuurd. Ik ben ook erg benieuwd wat voor gitaar het is. Serienummer is V190806 (uit mn hoofd.. wel iets in die richting iig). Zou dus op een AVRI moeten horen. Het profiel van de hals icm de frets is inderdaad opvallend. Zeker in contrast met de zwarte.. Daarbij heb ik geen last van het 'wennen' of voelt het duidelijk 'anders' zoals door velen omschreven. Ook de naam J.Moreno.. Volgens mij een man die op de custom shop afdeling werkt.. (gezien het boek wat over de Black Strat gemaakt is.. De foto is op de Custom Shop afdeling genomen) Zou het dan toch een Special order oid geweest kunnen zijn?.. Iets met rechten dat er daarom geen CS logo op de gitaar mocht komen?.. (nooit van gehoord) Ik hoop snel wat van fender te horen. Ik ga me steeds meer afvragen of ik OF genaaid ben.. OF een wat duurder segment voor een productieprijs heb gescoord. Ik ben er namelijk een tegen gekomen op internet. In Canada.. Een Avri uit 2005 met alle specificaties als de mijne.. 3500 canadese Dollars (ongeveer 2600 Euro) Maar ik ben ze ook in de USA tegen gekomen voor nog geen 900 dollar.. Ik wacht Fender even af.. Anders wordt het weer een tripje Medemblik.. Ik ga de gitaar houden, maar dan moeten we nog ff babbelen denk ik..

lauke_101
15 maart 2011, 09:27
Ik denk dat het toch een gewone '57 AVRI is, ondanks de aparte neck en de inderdaad zeldzame kleur. Maar google eens op 'fender american vintage reissue 57 stratocaster white blonde', je vindt er wel een paar dan, oa deze: http://www.strat-talk.com/forum/guitars-sale-trade-wanted/79989-fender-american-vintage-57-stratocaster-reissue-white-blonde.html

Maar ik ben benieuwd wat Fender zegt!

Hendriks
15 maart 2011, 09:28
Volgens deze site is alleen de Mary Kay in deze kleur gemaakt: http://www.fenderreissue.com/fender-stratocaster-reissue-strat-colors

Maar er zijn zoveel FSR's geweest dat je daar ook geen zekerheid over hebt , gewoon de reactie van Fender afwachten.

wireman
15 maart 2011, 09:45
White blondes kom je inderdaad nog wel eens tegen. Dit is een See-Thru Blonde (houtnerf is zichtbaar door de lak) En lijkt dus inderdaad voorbehouden aan de Mary Kaye. Er is ook duidelijk te zien dat het hout blijkbaar is geselecteerd. De nerf loop heel mooi rond bij de rondingen van de gitaar.. Ze hebben niet zomaar een plank gepakt.. En dat is echt heel nice.. Echter heeft de Mary Kaye gouden hardware..
nogmaals.. Ik wacht het wel ffies af. Ik hou jullie op de hoogte!


Ik denk dat het toch een gewone '57 AVRI is, ondanks de aparte neck en de inderdaad zeldzame kleur. Maar google eens op 'fender american vintage reissue 57 stratocaster white blonde', je vindt er wel een paar dan, oa deze: http://www.strat-talk.com/forum/guitars-sale-trade-wanted/79989-fender-american-vintage-57-stratocaster-reissue-white-blonde.html

Maar ik ben benieuwd wat Fender zegt!

Hendriks
15 maart 2011, 09:47
Heb je geen pics van de neckpocket?

frander
15 maart 2011, 10:13
Wat voor een frets zitten er nu op? Wel vreemd dat je daar in Medenblik niet goed geinformeerd wordt, niet netjes. Tis in iedergeval geen Avri '57. Misschien massel dat het een speciale serie is....maar voor het zelfde geld een goedkopere. Ben benieuwd naar de reactie van Fender>

wireman
15 maart 2011, 10:18
Dat is dus nou ook mijn 'probleem'. Met Mazzel is het een speciaal iets.. Maar mijn geluk kennende..

wireman
15 maart 2011, 10:22
Nope.. Dan moet ik de hals eraf halen.. Kan wel.. maar daar ben ik een beetje huiverig voor. Zou altijd nog kunnen indien Fender me niet verder kan helpen. Who knows wat ik dan tegen kom.. (Made in taiwan?) In de winkel is de hals er even vanaf geweest. Ik heb toen de stempel van J.Moreno gezien.. Echter heb ik niet gelet op de stamps in de neckpocket. (stom.. maar ik was in de gloria en was even met een ander in gesprek. Het ging allemaal heel rommelig.. Laat Fender maar over de brug komen..


Heb je geen pics van de neckpocket?

Quink
15 maart 2011, 10:25
Ze bestaan wel:

KLIK (http://www.elderly.com/fmic/items/F57S-WBL.htm)

Alleen die frets kloppen dan niet. Re-fret?

Hendriks
15 maart 2011, 10:29
Ze bestaan wel:

KLIK (http://www.elderly.com/fmic/items/F57S-WBL.htm)

Alleen die frets kloppen dan niet. Re-fret?

Dit is geen see through blonde.

Quink
15 maart 2011, 10:43
Dit is geen see through blonde.

Wat dan wel? Ik zie toch vrij duidelijk de nerven. :???:

frander
15 maart 2011, 12:41
Wireman, wat voor een frets zitten er nu op je hals? Kan het helaas niet goed zie op je foto's.

kapepper
15 maart 2011, 13:31
Gewoon de nek eraf halen.. ik heb het ook moeten doen toen ik wou weten wanneer mijn AVRI tele was gemaakt... ik had het nog nooit eerder gedaan maar is echt piece of cake... en het zal je wel wat rustiger maken, als je alle stempels en krabbels ziet die er zouden moeten zitten.. kan je eindelijk goed slapen vannacht :)

wireman
15 maart 2011, 17:07
Die link die Quink (:seriousf:) stuurde zou best wel eens wat kunnen zijn.. Ik meen namelijk ook de nerven te zien.. Zou het dan een white blonde zijn?.. Die zijn toch effen?...

Quink
15 maart 2011, 17:22
Die link die Quink (:seriousf:)

Ja, lach er maar mee! :D

Maar idd, ik zie duidelijk de nerven door de verf heen op die foto's. Dus ik ben benieuwd waarom dit volgens Hendriks géén blonde is. Ben niet zo'n kleurexpert, maar die gitaar op de foto is volgens mij geen oly, en iig geen vintage white.

Edit: deel van de naam van de foto's is F57S-WBL .

Is het heel vergezocht als ik dan denk: Fender 57 See-through White Blonde?

Hendriks
15 maart 2011, 17:26
Ik zie geen nerven ,maar afijn , blijft het punt van de frets en wat is trouwens de radius?

wireman
15 maart 2011, 19:28
Ik moet zeggen.. Ik ben geneigd om toch met Quink mee te gaan.. Het klinkt allemaal heel plausibel wat hij schrijft.. Maar..
Er is nieuws aan de horizon... en.. ook weer niet...
Ik heb een bericht terug van Fender. Het bericht luidt : Ramon, This is a 2009
Ze hebben het daar over white blonde met kleurcode 801 (white blonde, ash body..

wacht.. ik zal de gehele mail posten.. misschien dat jullie er wijs uit kunnen maken.

"Ramon,

This is a 2009.

Model Name: American Vintage ‘57 Stratocaster®
Model Number: 010-0102-(Color #)
Series: American Vintage Series
Body: Comfort Contoured Alder Body
Neck: 1-Piece Maple, “V” Shape,
(Nitrocellulose Lacquer Finish)
Fingerboard: Maple, 7.25” Radius (184 mm)
No. of Frets: 21 Vintage Style Frets
Scale Length: 25.5” (648 mm)
Width @ Nut: 1.650” (42 mm)
Hardware: Nickel/Chrome
Machine Heads: Fender®/Gotoh® Vintage Style Tuning Machines
Bridge: American Vintage Synchronized Tremolo
Pickguard: 1-Ply White, (8 Hole)
Pickups: 3 American Vintage Strat® Single-Coil Pickups with White Covers
Pickup Switching: 3-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Middle Pickup
Position 3. Neck Pickup
(5-Way Switch Included in Kit)
Controls: Master Volume,
Tone 1. (Neck Pickup),
Tone 2. (Middle Pickup)

Colors: (803) 2-Color Sunburst,
(806) Black,
(857) Surf Green,
(Nitrocellulose Lacquer Finish)

Strings: Fender Super 250R, Nickel Plated Steel,
Gauges: (.010, .013, .017, .026, .036, .046),
P/N 073-0250-006
Unique Features: “V” Shape Maple Neck,
Vintage Styling,
Synthetic Bone Nut
Source: U.S.
Accessories: Vintage Tweed Case, Strap, Cable, 5-Position Switch Update Kit, “Ash Tray” Bridge Cover

U.S. MSRP: $2,199.99

NOTICE: Product Prices, Features, Specifications and Availability Are Subject To Change Without Notice

INTRODUCED: 1/1998
DISCONTINUED:

DISCONTINUED COLORS: (801)** White Blonde, Ash Body **add $170.00, 1/2010(808) Ocean Turquoise, 1/2010
(883) Ice Blue Metallic, 1/2010
(824) Inca Silver, 1/2002
(854) Dakota Red, 1/2002
(809) Candy Apple Red, 1/2001
(840) Fiesta Red, 1/2001
(878) Aztec Gold, 1/2001

COMMENTS: MSRP Price drop from $2,360.00: Alder Body, $2,430.00: Alder Body **(803),$2,530.00: Ash Body **(801) to $2,199.99 in 1/2010,

Meguiar’s Mist and Wipe Kit Discontinued in the Kit in 10/2007,

The introduction of the new American Vintage Series marks the return to original specifications with smooth rounded body radii, distinctive original neck shapes, headstock shape, dot positioning, aged plastic parts and new pickups with hand beveled magnets that replicate all of the physical and tonal aspects of the originals.

WRENCH SIZES: Saddle Height Adjustment Wrench, (.050” Hex), P/N 0018531000

Take care,

Ed Treat

Consumer Relations
Fender Musical Instruments
8860 E Chaparral Rd # 100
Scottsdale, AZ 85250
480-596-7274


eh... okee... nou weet ik nog vrij weinig.. dus ik terug sturen of ze wat meer over MIJN gitaar weten ipv wat algehele info.

wordt vervolgd....

jutter
15 maart 2011, 19:32
Wat ik er uit begrijp is dat het een afwijkende kleur is maar wel klopt.

Quink
15 maart 2011, 20:18
Ik zie geen nerven ,maar afijn ,

Dan zou ik toch serieus een andere monitor overwegen. Ik geloof je meteen als je zegt dat het een andere kleur zou moeten zijn, of de elementen of de frets of de radius niet kloppen, maar geen nerven.... :stop:

kapepper
15 maart 2011, 20:21
tsjonge, wat een onduidelijk antwoord
wat ik eruit afleid is dat de kleuren voor een avri jaargang 2009

Colors: (803) 2-Color Sunburst,
(806) Black,
(857) Surf Green,
(Nitrocellulose Lacquer Finish)

hij praat niet echt over de see through etcetera ding....

misschien best vraag herfomuleren :)

Quink
15 maart 2011, 20:22
Wat ik er uit begrijp is dat het een afwijkende kleur is maar wel klopt.

Ja, zo lees ik dat mailtje ook. De spec's van de gitaar lijken te kloppen, tegen meerprijs was deze kleur leverbaar.

Alleen die frets..... :dontgeti:

Maar goed, wat ik zo hier op het forum lees is dat er redelijk wat mensen zijn die niet dol zijn op dat vintage fret draad, dus wellicht een refret?

Quink
15 maart 2011, 20:24
tsjonge, wat een onduidelijk antwoord


Nou, pfoe idd.... white blond meerprijs van 170 dollar, wat onduidelijk...

DISCONTINUED COLORS: (801)** White Blonde, Ash Body **add $170.00,

:D

Hendriks
15 maart 2011, 20:36
White Blond en See through Blond zijn 2 verschillende kleuren.


edit :op de colorchart staat geen see through blonde.

jutter
15 maart 2011, 20:55
Ja, zo lees ik dat mailtje ook. De spec's van de gitaar lijken te kloppen, tegen meerprijs was deze kleur leverbaar.

Alleen die frets..... :dontgeti:

Maar goed, wat ik zo hier op het forum lees is dat er redelijk wat mensen zijn die niet dol zijn op dat vintage fret draad, dus wellicht een refret?

Een refret is heel goed mogelijk. Kan om 2 redenen: versleten fretjes of het fretdraad bevalt niet. Ik heb wel vaker gelezen dat mensen die na aanschaf meteen laten vervangen door een andere fretdikte.

jutter
15 maart 2011, 20:57
Dan zou ik toch serieus een andere monitor overwegen. Ik geloof je meteen als je zegt dat het een andere kleur zou moeten zijn, of de elementen of de frets of de radius niet kloppen, maar geen nerven.... :stop:

Tja, ik zie de nerven ook duidelijk.:)

Quink
15 maart 2011, 21:54
Dus wellicht kunnen we héél, héél voorzichtig zeggen dat het om een "meerprijs uitvoering" van de 57ri lijkt te gaan.








Totdat de hals er daadwerkelijk af gaat en er "Made in Taiwan" in staat... :o





:D

wireman
15 maart 2011, 21:58
Een refret lijkt me niet voor de hand liggend.. Het betreft een nieuwe gitaar mensen... Ik heb m nieuw gekocht.. Misschien iemand die toch die ´special order´ had besteld?.. Raar.. het houdt de gemoederen bezig iig.. Ik heb die gast van Fender toch echt SEE-THRU BLONDE gemaild.. Krijg ik zo'n knip en plak standaard kutmail terug.. Als die eikels me nou effe wat meer info geven.. Ik heb potdomme wel een gitaar van 1600 euro van hun firma gekocht. (hoewel IK me steeds meer de eikel begint te voelen.. Ik had beter op moeten letten in die zaak, maar ja.. je koopt voor het eerst een nieuwe gitaar, en ik heb er hard voor gespaard.. en dan heb je blinde vlekken.. maar ja, het is een toffe gitaar en we tobben gewoon verder.. Toch van t weekend maar die hals er vanaf..

kapepper
15 maart 2011, 22:07
misschien heb ik het gemist ergens, maar wat was de uitleg van de verkoper?
je kan met hem eens contact opnemen en hem zelfs naar deze thread verwijzen.... kan hij het allemaal even verhelderen

Blijkt precies wel gladde verkoper te zijn... als ik iemand een nieuwe avri verkoop, maar met een moderne fret radius, tja, dan is dat toch een detail dat ik erbij zou vertellen en even zou uitleggen... het gaat per slot van rekening toch over veel geld en je koopt in vertrouwen...

TimS
15 maart 2011, 22:11
"Oh sorry, we hebben perongeluk een custom shop model meegegeven, breng maar terug, dan krijg je een nieuwe" :seriousf:

wireman
15 maart 2011, 22:17
Dat bedoel ik.. We hebben het niet over een paar gympies.. Maar heel eerlijk.. Ik had ook beter door moeten vragen, maar ja.. het is een NIEUWE gitaar, hij is prachtig, klinkt te gek en speelt goed.. Wat moet je dan nog vragen?.. Inpakken en wegwezen toch? Wat dat betreft ben ik nog redelijk leek.. (misschien had ik iemand mee moeten nemen die er meer van weet... sorry Mitch!!) Aangezien ik me zowieso al redelijk 'genaaid' voelde omtrent de zwarte... dacht ik mn heil te vinden in deze.. En dat is ook wel gelukt.. alleen vind ik het vaag dat ik er niks over kan vinden.. Hij dacht ook.. dat is kaas! Hij koopt die witte. (een stuk duurder) De verkoper (zjon himself) had het duidelijk over See-Thru blonde op Ash.. Maar man o man.. wat gaat hij slecht met zn waren om.. Er was werkelijk niet een gitaar in die zaak te vinden die nou echt 'clean' was.. Hij zet het gewoon neer en ziet wel of ie wat verkoopt.. De gitaren verkopen zichzelf wel.. die indruk kreeg ik iig. Mijn gitaar ook.. Ik dacht ECHT dat het een occasion was, en dat zegt wat over hoe de gitaar erbij stond.. Hij heeft overigens wel een hele toffe Gretsch uit '73 staan.. Ook wel tof.. maar niet voor mij..

Quink
15 maart 2011, 23:04
blonde op Ash..

Daar lijkt hij dus wel gelijk in te hebben.


De gitaren verkopen zichzelf wel..

En ook hier weer.... :soinnocent:

Maar goed, schroef gewoon ff de hals er af, is een werkje van niks. Ook de slagplaat er ff af, ff de elementen/bedrading/routing/ etc. bekijken. Foto'tjes plaatsen, in geval van twijfel, en we zijn al weer wat verder. ;)

Denk gewoon dat je een top gitaartje hebt gevonden. Alleen die onzekerheid die verpest het wat. :(

lauke_101
16 maart 2011, 09:54
White blonde en See-through blonde zijn twee verschillende kleuren inderdaad, maar toch zie ik op die link van Quink (;)) ook wel wat nerf doorschijnen. Misschien heb je simpelweg een bijzonder sterk generfd stuk hout. Geen twee gitaren zijn immers hetzelfde toch?
Bovendien zie je de nerf op die link wat minder goed omdat de foto een tikje overbelicht is, dat soort details vallen dan weg. Mogelijk is de witbalans ook niet helemaal perfect, dat is ook funest in dit geval.

Ik denk dat je in ieder geval niet genaaid bent met een goedkopere gitaar, daar ziet ze er domweg te goed voor uit. Resteert alleen nog de kwestie van het fretdraad. De halspocket en vooral de onderkant van de slagplaat kunnen hopelijk nog wat meer informatie verschaffen.
Verder zou ik het vooral positief zien joh. Ik weet zeker dat het in ieder geval een echte Fender is en je hebt dan nog een knettergoeie ook. Prima toch? ;)

wireman
16 maart 2011, 10:38
Vandaag heb ik een mail gehad van de winkelier. Blijkbaar heeft hij dit topic gelezen en was nogal verbolgen over de wijze van bejegening en hoe hij besproken wordt. Enerzijds een terechte opmerking. Ik wil hier toch wat nuance in aanbrengen. Het is namelijk niet de bedoeling om zijn onderneming te bashen of hem op wat voor wijze zwart te maken. Ik geef alleen aan wat me opviel.. Nu komt het over alsof hij een hork is en zijn zaak compleet K#.. is. Dat is ook weer niet waar. Ik heb er tenslotte niet voor niets een gitaar gekocht en er drie uur in zijn winkel doorgebracht. Hij gaf zelf ook aan.. Als er wat is.. kan je altijd mailen. Dus ook servicegericht naar klanten toe. Ook in aanloop naar het bezoek aan zijn winkel heb ik prima contact gehad. Ook heeft hij gezegd dat hij me goed tegemoet is gekomen omtrent de financieen. En ik moet zeggen... dat is helemaal waar. Het is netjes verlopen daaromtrent.. Vertrouwen wederzijds. Hij vind het jammer dit soort dingen op een forum terug te lezen. Dat snap ik.. Is misschien ook niet helemaal de bedoeling, maar een forum is om zaken te bespreken. Ik moet daarentegen zeggen dat ik zelf een nogal zeikerig persoon ben omtrent de staat van gitaren. Ik wil dat het netjes is. Zjon komt daarentegen over als een muzikant in hart en nieren.. Een gitaar moet werken en niet alleen glimmen en mooi zijn. (hij heeft ook nog wat afstellingen gedaan en nieuwe snaren op de gitaar gezet toen ik m kocht). Hij komt over als iemand die wat minder geeft om een kras of buds.. Een gitaar is een werkpaard. Dat is uiteraard per persoon verschillend. Hij schrijft overigens dat het WEL vintage frets zijn en dat de gitaar gewoon origineel is.

Bij deze.. excuses! Niet de bedoeling om de zaak te bashen!

E-J
16 maart 2011, 12:26
Tja... het is zijn goed recht om hierop te reageren. Maar als zulke problemen met zijn zaak en gitaren structureel worden moet hij misschien wel tot het inzicht komen dat hij wellicht zijn zaakjes anders kan gaan regelen. Je hebt het in eigen hand natuurlijk.

Mitch
16 maart 2011, 13:41
Emotie en beleefdheid zijn twee verschillende dingen, heeft allebei zo zijn nut. Zeker op een forum.

kapepper
16 maart 2011, 14:20
allemaal goed en wel, maar heeft hij je een antwoord gegeven op alle prangende vragen die je hier terecht gesteld hebt?

Ik denk niet dat deze thread mij zal weerhouden om naar zijn muziekzaak te gaan, wel leert deze thread mij dat je het hoofd koel moet houden en alles goed moet bekijken vooralleer je GAS te bevredigen

Michael AE
16 maart 2011, 14:50
Tja... het is zijn goed recht om hierop te reageren. Maar als zulke problemen met zijn zaak en gitaren structureel worden moet hij misschien wel tot het inzicht komen dat hij wellicht zijn zaakjes anders kan gaan regelen. Je hebt het in eigen hand natuurlijk.

Ik ken 'm en wil toch even reageren.

Wie zegt dat het terugkerende problemen zijn? Wireman vond 1 gitaar niet nieuw genoeg, prima. Kan gebeuren, maar om daar nou iemands winkel voor door het slijk te halen? Wellicht bedoelde hij nieuw als in "direct van de importeur". Een krasje of butsje is zo gemaakt in een Fender met nitro lak. Als het een tweedehands exemplaar was en er zit een krasje op, waarom daar dan zo'n probleem van maken?

De andere gitaar blijkt gewoon een Fender te zijn. Omdat iemand op een foto(!!!) ziet dat er geen vintage fretdraad op de gitaar zit, is het ineens geen echte Fender? Wat een onzin zeg. Eerst de gitaar in het echt zien. Mocht het dan ander fretdraad zijn, dan kun je gerust mailen met de winkelier of Fender. Die maken daar totaal geen probleem van en kunnen je vast wel meer uiteg geven. Bovendien is dat toch wel iets dat je gezien MOET hebben als je de gitaar in je handen hebt gehad? En als het bevalt, wat is dan het probleem? Deze gitaar was toch wel in nieuwstaat?

Naja, ik neem het hier uiteraard voor de winkelier op, maar niet alleen omdat ik hem ken en zijn winkel prima vind. Ik vind het gewoon jammer dat een winkel zo door het slijk wordt gehaald terwijl we maar 1 kant van het verhaal kennen. Mensen trekken te snel conclusies waardoor je iemand meteen een slechte naam bezorgt en dat is jammer.

Hendriks
16 maart 2011, 15:04
Dat gebeurd hier wel vaker , je bent als ondernemer dankzij het internet erg kwetsbaar . Er worden vaak alleen negatieve ervaringen gedeelt , je mag geen fout meer maken en ook jezelf verdedigen is er niet bij. Slechte ervaringen blijven je ook langer bij.
Mede hierom heb ik ook wel eens problemen met het "twijfel"topic.

wireman
16 maart 2011, 15:10
Ik heb contact met 'm gehad en heb het e.e.a met heb besproken. Het forum heeft in ieder geval impact gehad en hij is naar zeggen geschrokken van de reacties en meningen. Het was een goed gesprek waarin is gebleken dat hij gewoon naar eer en geweten handelt. Nergens is sprake van dubieuze toestanden of neppe gitaren. Hij vind het jammer dat dit op het forum zo wel geschetst wordt. Hij heeft me een kopie van de pakbon gestuurd waar de strat op staat. Wat dat betreft is dit topic ook een eigen leven gaan leiden.

Hij geeft ook aan dat hij zijn gitaren voortaan in de koffer weg zal zetten en geeft aan dat hij zich nu beter bewust is van de staat van de gitaren. Hij geeft overigens ook aan dat hij de add van de zwarte AVRI (waar het allemaal mee begon) heeft aangepast. Blijkbaar heeft dit topic zijn nut dus bewezen.

En ja, ik heb antwoord op de vragen.. Het is 'gewoon' een American Vintage '57 reissue met ash body en blonde lak die toendertijd tegen de meerprijs verkrijgbaar was. De hals is een 'gewone' '57 reissue neck met de vintage frets. Blijkbaar vertekent de foto.. en is het gewoon een verdomd fijne hals.. (maar dat wisten we al) geen refret, geen gerommel en gewoon origineel. Kleur is echter volgens de pakbon W/BL (White Blonde) Serienummer klopt ook met de pakbon, en de pakbon is van Fender.. Gitaar is dus gewoon origineel.

Ik heb Mitch gevraagd het topic te verwijderen omdat het punt gemaakt is, hij pas net twee jaar zijn zaak heeft en dus nog een klantenkring aan het opbouwen is. Hij heeft dit naar eigen zeggen ervaren als een leermoment. Bij het googlen komt dit als dubieus over.. En dat kost hem klanten. Normaal hou ik niet van censuur, maar zijn verhaal geeft wel een oprecht gevoel. Als het topic ineens weg is, weten jullie hoe het komt. Ik snap dat dit sommige wenkbrauwen doet fronsen, omdat dit ook juist iets is waar een forum voor staat, maar geloof me, dit doe ik niet zomaar. Hij is zich bewust van wat hier besproken is en verdient het naar mijn inzien niet om later nog geconfronteerd te worden met dit topic.
Overigens dank voor alle tips en info!

Bij eventuele vragen gelieve te reageren via PM.. Anders gaat het alsnog door en ik heb toegezegd dit te stoppen.

macwilliams
16 maart 2011, 15:10
http://img101.imageshack.us/img101/4727/foto1vb.jpg
Een prachtig apparaat draadmans:lovelove:

Hendriks
16 maart 2011, 15:17
Hij is ook schitterend , mischien dat ik zoiets nogeens ga assembleren ,maar dan met een hals met medium jumbo's en een wat vlakkere radius. Maken we er een Mary Kay van.

stikel
16 maart 2011, 15:25
Ramon, ik heb hem ook zien staan en had er wel belangstelling voor. Maar....gevoelsmatig klopte er iets niet. In de advertentie glom mij de gitaar teveel....ik weet niet.... Ik heb hem een tijdje geleden een mailtje gestuurd over deze '57er en hij hapte mij teveel. Wees blij dat je hem niet gekocht hebt; dan maar geen Gilmour look a like!


Tja, kijk met dit soort opmerkingen begint het verhaal Zjonnie. Ik vond dat toen al een gewaagde en sneue opmerking voor de betreffende handelaar. Vooral omdat het hier een ongefundeerde aanname betreft niet gebaseerd op enig feit.

Quink
16 maart 2011, 15:35
Afgezien van bovenstaande opmerkingen valt het wel mee toch, qua "schade" voor de verkopert in kwestie? Er was wat twijfel bij de koper over de geleverde waar, maar hij blijkt uiteindelijk een uitstekende, geheel originele gitaar te hebben gekocht. En ook nog een zeldzame (zeer mooie, imo) uitvoering!

Alstie er nog zo een heeft liggen, tsja, 't is dat ik geen geld heb, maar anders...... :D

Eko
16 maart 2011, 17:06
Een en ander was heel snel te voorkomen geweest indien de gitaar met Casecandy te zien was voor de koop. Als alle papieren kloppen is er niemand die nog ergens naar vraagt.
Fender zelf is ook nog wel eens debet aan verwikkelingen. Voor exportorders worden nog wel eens zendingen bij elkaar geveegd. Als er kleuren tekort zijn wordt er rustig over andere kleuren heen gespoten , meerprijzen worden ,,vergeten,, of andere zaken die daar op lijken. Als er maar voldoende de deur uit gaat. Dan mag een dealer uit gaat leggen waarom hij een gitaar heeft verkocht met kleuren over elkaar heen enz.
Als je als dealer een gitaar hebt die afwijkt van de standaardversie zorg dan dat je de uitleg bij de hand hebt als winkel.

Mitch
16 maart 2011, 20:41
Dit topic wordt zéker niet verwijderd, dit is om meerdere redenen een nuttig topic. Leuke zoektocht, mooie gitaar en een leermoment "wat zet ik wel en niet online". Ik heb het volledige topic geanonimiseerd qua winkelier zodat er via google niks kan worden gevonden. Mocht ik de naam een keer over het hoofd hebben gezien (dacht 't niet, ben 20 minuten bezig geweest) dan hoor ik het graag via PB.

geert1976
16 maart 2011, 21:31
Een en ander was heel snel te voorkomen geweest indien de gitaar met Casecandy te zien was voor de koop. Als alle papieren kloppen is er niemand die nog ergens naar vraagt.
Fender zelf is ook nog wel eens debet aan verwikkelingen. Voor exportorders worden nog wel eens zendingen bij elkaar geveegd. Als er kleuren tekort zijn wordt er rustig over andere kleuren heen gespoten , meerprijzen worden ,,vergeten,, of andere zaken die daar op lijken. Als er maar voldoende de deur uit gaat. Dan mag een dealer uit gaat leggen waarom hij een gitaar heeft verkocht met kleuren over elkaar heen enz.
Als je als dealer een gitaar hebt die afwijkt van de standaardversie zorg dan dat je de uitleg bij de hand hebt als winkel.

I smell "the CBS years revisited" ghe ghe.

Ik houd het voorlopig maar even bij Gibsons en Ricks.

Waar 2 vechten, hebben 2 schuld, aan de ene kant, hoort de verkoper, zijn nieuwe gitaren in goede, fatsoenlijke en verzorgde toestand aan te bieden, met de juiste papieren erbij.
Aan de andere kant hoorde TS goed uit zijn ogen te kijken en op te letten en de juiste papieren te vragen (Fender kwakt naar mijn weten een checklist/certificaat erbij in) en anders no papers no doe.

En bij twijfel had TS niet moeten doorzagen in dit topic, maar gewoon gelijk een mail naar Fender moeten sturen en de hals moeten lossen en de stamps in de pocket moeten checken.

Misschien kom ik hard over, maar "zachte heelmeesters maken stinkende wonden".

wireman
16 maart 2011, 21:44
Nou ja.. niet zozeer hard, meer ongenuanceerd.. Wat al gezegd is.. je koopt iets in vertrouwen. Het was meer onwetendheid dan bewuste nalatigheid. Ik ga niet zoveel geld aan iets spenderen als ik vermoed dat het niet klopt.. komop.. ik was op dat moment euforisch.. Ik kocht een gitaar waar ik erg blij mee ben en me voorlopig mee op mn muziek kan storten zonder getob.. Maar... zie het als een leermoment. Ik vind deze reactie nogal kort door de bocht. Doorzagen?.. komop.. We reageren toch allen om uit te zoeken wat het nou is... Ik noem het hulp.. Doorzagen?.. beetje flauw.. Dat ik misschien wat beter op had kunnen letten okee, maar als je voor het eerst een nieuwe gitaar koopt, dan ben je toch puur bezig met de gitaar?.. Ik vond die kaartjes wel prima en heb toevallig de stempel van Moreno gezien ja.. Of zeg ik nou wat geks?

geert1976
16 maart 2011, 21:53
Nou ja.. niet zozeer hard, meer ongenuanceerd.. Wat al gezegd is.. je koopt iets in vertrouwen. Het was meer onwetendheid dan bewuste nalatigheid. Ik ga niet zoveel geld aan iets spenderen als ik vermoed dat het niet klopt.. komop.. ik was op dat moment euforisch.. Ik kocht een gitaar waar ik erg blij mee ben en me voorlopig mee op mn muziek kan storten zonder getob.. Maar... zie het als een leermoment. Ik vind deze reactie nogal kort door de bocht. Doorzagen?.. komop.. We reageren toch allen om uit te zoeken wat het nou is... Ik noem het hulp.. Doorzagen?.. beetje flauw.. Dat ik misschien wat beter op had kunnen letten okee, maar als je voor het eerst een nieuwe gitaar koopt, dan ben je toch puur bezig met de gitaar?.. Ik vond die kaartjes wel prima en heb toevallig de stempel van Moreno gezien ja.. Of zeg ik nou wat geks?

Als je veel geld spendeert aan een gitaar, lees je in en check en dubbelcheck alles, we praten hier niet over een paar tientjes.

Toen in dit topic de eerste twijfel bij je rees, had je Fender gelijk kunnen mailen en die hals eraf kunnen rukken.

Ik heb vaker Fenders gekocht en mijn eerste doch dringende verzoek was altijd: "hals eraf en slaplaat eraf", om vervolgens papieren te checken

Je hebt aan Mitch gevraagd dit topic te verwijderen omdat je het lullig vond voor de winkelier waar je deze gitaar hebt gekocht, maar om eerlijk te zijn heb je eea zelf aangesticht.

je kunt pas blij en euforisch zijn als de gitaar helemaal jouw ding is, maar je ook weet WAT je hebt gekocht.

Jij noemt dit een leermoment, nou ja het zijn een hoop centen waar je die gok mee neemt.

This Is Sparta!!!
16 maart 2011, 21:57
Geen fender-kenner, maar ik weet wel wat ik mooi vind, en dát is een mooie dame! Gefeliciteerd! Jammer van de onenigheid tussen U en de verkoper

Kim Wilson
16 maart 2011, 22:07
je kunt pas blij en euforisch zijn als de gitaar helemaal jouw ding is, maar je ook weet WAT je hebt gekocht.

Onzin. Als die gitaar supergoed voelt en precies klinkt als waar jij naar op zoek bent, maakt het dan wat uit wat het exact is? Of het nou wel of niet een special custom extradurefinish AVRI is, dan kan iemand toch wel euforisch zijn?

geert1976
16 maart 2011, 22:09
Onzin. Als die gitaar supergoed voelt en precies klinkt als waar jij naar op zoek bent, maakt het dan wat uit wat het exact is? Of het nou wel of niet een special custom extradurefinish AVRI is, dan kan iemand toch wel euforisch zijn?

Geen onzin, dat zie je maar weer aan dit topic, helemaal zijn gitaar, maar wil toch niet de kat in de zak, gevolg een topic vol twijfels, winkelier overstuur etc.

wireman
16 maart 2011, 22:28
Hier komen we toch niet uit.. Jij denkt er het jouwe van en ik heb naar eer en geweten gehandeld.. Je begint over hals eraf rukken.. slagplaat eraf.. komop zeg.. Ik ben wat dat betreft een beginner.. Tuurlijk is het makkelijk.. jajajaja... Maar denk ff na over toen jij begon... Soms vergeten de experts dat.. Gelukkig weet 'een kenner' hoe hij moet handelen.. Ik daarentegen koop voor het eerst een nieuwe gitaar.. in een winkel nog wel.. Ben in de wolken.. En dan verwacht je niet dat je moet twijfelen.. Particulier?.. okee, maar in een winkel is dit denk ik anders. Dan is het vertrouwen anders en is daar ook duidelijke wetgeving over als het fout gaat.
Heb ik dit zelf aangesticht? Misschien.. Maar als je goed gelezen had ging de start van het topic over heel wat anders.. Nu pakt het zo uit en wil ik op het forum mijn nieuwe plank tonen.. Er komen dan reacties over de kleur, zeldzaam e.d. Vervolgens ontstaat er een discussie over de herkomst en originaliteit van de gitaar. Ik heb me nergens aan smaad, laster of wat dan ook schuldig gemaakt. Er ontstaat discussie.. Precies waar een forum voor bedoeld is.. Ik had alleen vraagtekens bij wat ik zag. Het forum is er toch voor om te leren en om handigheidjes mee te krijgen.. Lees eerst eens goed hoe het gegaan is. Nu is het net een wedstrijdje wie de grootste pik heeft..

Hendriks
16 maart 2011, 22:41
Als je veel geld spendeert aan een gitaar, lees je in en check en dubbelcheck alles, we praten hier niet over een paar tientjes.

Toen in dit topic de eerste twijfel bij je rees, had je Fender gelijk kunnen mailen en die hals eraf kunnen rukken.

Ik heb vaker Fenders gekocht en mijn eerste doch dringende verzoek was altijd: "hals eraf en slaplaat eraf", om vervolgens papieren te checken


Als je dit doet moet je er wel een beetje verstand van hebben en je moet ook weten wat je moet aantreffen , dat jij dit doet (en bij twijfel doe ik het ook) , de gemiddelde gitarist die zijn droomgitaar koopt zal dit niet doen .Ook is de casecandy met alle tags lang niet altijd meer aanwezig.
De winkelier heeft volgens mij de verplichting om al dat werk te doen alvorens hij de gitaar in de verkoop te doen , als hij zegt dat het een 57 RI is , mag je als klant ook verwachten dat het ook daadwerkelijk een 57 RI is.
Punt

geert1976
16 maart 2011, 22:43
Hier komen we toch niet uit.. Jij denkt er het jouwe van en ik heb naar eer en geweten gehandeld.. Je begint over hals eraf rukken.. slagplaat eraf.. komop zeg.. Ik ben wat dat betreft een beginner.. Tuurlijk is het makkelijk.. jajajaja... Maar denk ff na over toen jij begon... Soms vergeten de experts dat.. Gelukkig weet 'een kenner' hoe hij moet handelen.. Ik daarentegen koop voor het eerst een nieuwe gitaar.. in een winkel nog wel.. Ben in de wolken.. En dan verwacht je niet dat je moet twijfelen.. Particulier?.. okee, maar in een winkel is dit denk ik anders. Dan is het vertrouwen anders en is daar ook duidelijke wetgeving over als het fout gaat.
Heb ik dit zelf aangesticht? Misschien.. Maar als je goed gelezen had ging de start van het topic over heel wat anders.. Nu pakt het zo uit en wil ik op het forum mijn nieuwe plank tonen.. Er komen dan reacties over de kleur, zeldzaam e.d. Vervolgens ontstaat er een discussie over de herkomst en originaliteit van de gitaar. Ik heb me nergens aan smaad, laster of wat dan ook schuldig gemaakt. Er ontstaat discussie.. Precies waar een forum voor bedoeld is.. Ik had alleen vraagtekens bij wat ik zag. Het forum is er toch voor om te leren en om handigheidjes mee te krijgen.. Lees eerst eens goed hoe het gegaan is. Nu is het net een wedstrijdje wie de grootste pik heeft..

Dat verlies je:D

Ik beticht je nergens van, ik beoordeel enkel je manier van handelen.

Als je dan als "broekie" een gitaar gaat kopen, lees jezelf dan eerst goed in, indien je een bepaalde gitaar wilt gaan kopen.
Ja gaf zelf al aan dat vanuit jouw optiek de winkelier rommelig met de gitaren omsprong, in dat geval moet je dan al op je tellen gaan letten.
En vraag naar de papieren die erbij horen, zoals het certificaat etc.
Ik meende toch echt te lezen dat je constateerde dat het controlekaartje geen overeenstemmend serienummer had met de gitaar?

Laat hem dan met de juiste papieren op de proppen komen, houdt in gedachte dat jij de centen in je zak hebt, die hij zo graag wilt hebben.
En zeg nou zelf: een hals er af schroeven is geen rocketsience, daar hoef je geen "kenner"voor te zijn.

Ik heb inderdaad het geluk dat ik het eea al weet en ook weet waar ik na moet kijken, maar ook als leek kun je aardig beslagen ten ijs komen en bij twijfel: weglopen, ook al speelt de gitaar lekker, "geen handvol maar een lan vol" was het credo van mijn grootmoeder altijd

geert1976
16 maart 2011, 22:45
Als je dit doet moet je er wel een beetje verstand van hebben en je moet ook weten wat je moet aantreffen , dat jij dit doet (en bij twijfel doe ik het ook) , de gemiddelde gitarist die zijn droomgitaar koopt zal dit niet doen .Ook is de casecandy met alle tags lang niet altijd meer aanwezig.
De winkelier heeft volgens mij de verplichting om al dat werk te doen alvorens hij de gitaar in de verkoop te doen , als hij zegt dat het een 57 RI is , mag je als klant ook verwachten dat het ook daadwerkelijk een 57 RI is.
Punt

Ben ik met je eens Henk.
Maar ik beoordeel nu de situatie van het verhaal van TS.
De gitaar is nieuw aangeschaft bij een winkelier, dan mag je verwachten dat het juiste papierwerk van Fender bij de gitaar zit, zo niet: laat hem dan eerst maar met de papieren op de proppen komen, anders geen handel, vanuit mijn optiek.
Je kunt een probleem creëren, maar ook vermijden.

wireman
16 maart 2011, 22:53
Dus het gaat om een winnaar of verliezer? Heel fijn... goeie insteek! Mijn oma zei altijd.. het leven is geen wedstijd, maak er gewoon het beste van.. Jammer dat je in grootmoeders tijd geen forums had.. Zou ook een leuke discussie opleveren. Dit broekie gaat er nu mee kappen goed?.. Dit levert voor niemand wat op en moddergooien of bijdehand doen, daar is het forum niet voor. Bedankt voor de info. Mocht er wat zijn.. stuur dan maar een PB.

Hendriks
16 maart 2011, 22:53
ben ik met je eens Henk.
Maar ik beoordeel nu de situatie van het verhaal van TS.
De gitaar is nieuw aangeschaft bij een winkelier, dan mag je verwachten dat het juiste papierwerk van Fender bij de gitaar zit, zoniet: laat hem dan eerst maar met de papieren op de proppen komen, anders geen handel, vanuit mijn optiek.
Je kunt een probleem creëren, maar ook vermijden.

Even een hals eraf schroeven bij een AVRI is tricky , de nitro lak van hals en body kunnen lekker plakken en er is zomaar een chip uit body lak als je het spul losschroeft , ook rond de neckplate gebeurd dit vaak, let er maar eens op veel hebben een beschadiging bij de neckpocket.
Als iemand een AVRI zou kopen van mij , nou dan mag hij de hals eraf halen op zijn risico.

geert1976
16 maart 2011, 22:56
Dus het gaat om een winnaar of verliezer? Heel fijn... goeie insteek! Mijn oma zei altijd.. het leven is geen wedstijd, maak er gewoon het beste van.. Jammer dat je in grootmoeders tijd geen forums had.. Zou ook een leuke discussie opleveren. Dit broekie gaat er nu mee kappen goed?.. Dit levert voor niemand wat op en moddergooien of bijdehand doen, daar is het forum niet voor. Fijn dat je een door de wol geverfde forummer ben. Gelukkig maar dat je zelf niks 'aanneemt' en objectief naar berichten kijkt. Bedankt voor de info. Mocht er wat zijn.. stuur dan maar een PB.

Het gaat helemaal niet om winnen of verliezen.
Je wilt nu kappen, omdat ik tegengas geef, omdat ik mijn mening geef, over je eigen handelen?

Ik gooi niet met modder en beticht niemand ergens van.
Je hebt zelf de vragen en discussies opgeworpen in dit topic.

geert1976
16 maart 2011, 23:00
Even een hals eraf schroeven bij een AVRI is tricky , de nitro lak van hals en body kunnen lekker plakken en er is zomaar een chip uit body lak als je het spul losschroeft , ook rond de neckplate gebeurd dit vaak, let er maar eens op veel hebben een beschadiging bij de neckpocket.
Als iemand een AVRI zou kopen van mij , nou dan mag hij de hals eraf halen op zijn risico.

Ben ik ook met je eens, maar indien je een nieuwe gitaar koopt, bij een winkelier, waarvan je weet dat daar papieren bij worden geleverd, dan is het in mijn ogen de normaalste zaak van de wereld dat je de toebehoren/casecandy erbij krijgt, zeker bij een Fender AVRI, wat toch een dure gitaar is.

wireman
16 maart 2011, 23:39
Ik leg het nog een keer uit... Nee, ik wil niet kappen vanwege het tegengas hoor.. Dat zal ik niet snel uit de weg gaan. Dit is gewoon een oeverloze discussie wat over en weer niks oplevert. Er komen alleen maar geirriteerde posts die eigenlijk het hele doel van dit topic de plank doet misslaan. Misschien was het 'winnen' met een knipoog, het 'broekie' met een glimlach, maar feit blijft dat ik het persoonlijk raar vind hoe je reageert. Kan een foute interpretatie zijn.. dat is de pest met geschreven correspondentie.. Je hebt ergens heus wel een punt, maar het is niet gegaan zoals men misschien denkt of jij doet overkomen. Ik GING voor een occasion, en dan ga je voor de gitaar. Ik werd geconfronteerd met een nieuwe. En daar zitten wat meer haken en ogen aan qua kaartjes en papieren.. Had ik op moeten letten ja.. De gitaar is te gek en gewoon goed.. Okee, ik had het misschien beter moeten checken, maar ik kwam daar thuis achter. Ik had vertrouwen in wat ik kocht.. is dit fout? misschien wat onnozel, maar okee.. bv dat kaartje.. Daar heb ik de verkoper over gemaild en die is het aan het regelen. Dit is namelijk te herleiden.

Nu wordt de indruk gewekt dat ik een jong beginnend gitaristje ben die met zn spaarpot naar een winkel is gegaan en lukraak wat heeft gekocht. Zo zwart wit is het heus niet.. Ik wist dat ik een strat reissue zou kopen.. Als ik had geweten dat ik een nieuwe zou kopen, had ik me inderdaad anders voorbereid.. Sterker nog.. dan had ik misschien niet eens op die bewuste dag in de bewuste winkel uitgekomen. Nu werd ik met een hele mooie gitaar geconfronteerd en heb hem enthausiast gekocht. Een valkuil die al eerder besproken is. Later komen op het forum bepaalde vragen en volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat het een relatief zeldzame kleur betreft en dat het een beauty is.. overigens een gitaar waar terecht vragen over zijn gesteld en waar men terecht over 'meedacht' Laten staan.. had gekund.. maar dat heb ik niet gedaan en okee, dat valt me aan te rekenen.. Sommigen noemen dit GAS en herkennen dit als een bekend fenomeen. Op het forum ontstaat discussie.. een hele leuke en interessante eigenlijk.. Ik trek het boetekleed toch ook deels aan?.. waarom wil je zo graag horen dat je gelijk hebt? Tuurlijk stel ik vragen.. jij toch ook?


Het gaat helemaal niet om winnen of verliezen.
Je wilt nu kappen, omdat ik tegengas geef, omdat ik mijn mening geef, over je eigen handelen?

Ik gooi niet met modder en beticht niemand ergens van.
Je hebt zelf de vragen en discussies opgeworpen in dit topic.

geert1976
16 maart 2011, 23:47
Ik leg het nog een keer uit... Nee, ik wil niet kappen vanwege het tegengas hoor.. Dat zal ik niet snel uit de weg gaan. Dit is gewoon een oeverloze discussie wat over en weer niks oplevert. Er komen alleen maar geirriteerde posts die eigenlijk het hele doel van dit topic de plank doet misslaan. Misschien was het 'winnen' met een knipoog, het 'broekie' met een glimlach, maar feit blijft dat ik het persoonlijk raar vind hoe je reageert. Kan een foute interpretatie zijn.. dat is de pest met geschreven correspondentie.. Je hebt ergens heus wel een punt, maar het is niet gegaan zoals men misschien denkt of jij doet overkomen. Ik GING voor een occasion, en dan ga je voor de gitaar. Ik werd geconfronteerd met een nieuwe. En daar zitten wat meer haken en ogen aan qua kaartjes en papieren.. Had ik op moeten letten ja.. De gitaar is te gek en gewoon goed.. Okee, ik had het misschien beter moeten checken, maar ik kwam daar thuis achter. Ik had vertrouwen in wat ik kocht.. is dit fout? misschien wat onnozel, maar okee.. bv dat kaartje.. Daar heb ik de verkoper over gemaild en die is het aan het regelen. Dit is namelijk te herleiden.

Nu wordt de indruk gewekt dat ik een jong beginnend gitaristje ben die met zn spaarpot naar een winkel is gegaan en lukraak wat heeft gekocht. Zo zwart wit is het heus niet.. Ik wist dat ik een strat reissue zou kopen.. Als ik had geweten dat ik een nieuwe zou kopen, had ik me inderdaad anders voorbereid.. Sterker nog.. dan had ik misschien niet eens op die bewuste dag in de bewuste winkel uitgekomen. Nu werd ik met een hele mooie gitaar geconfronteerd en heb hem enthausiast gekocht. Een valkuil die al eerder besproken is. Later komen op het forum bepaalde vragen en volgens mij zijn we het er allemaal over eens dat het een relatief zeldzame kleur betreft en dat het een beauty is.. overigens een gitaar waar terecht vragen over zijn gesteld en waar men terecht over 'meedacht' Laten staan.. had gekund.. maar dat heb ik niet gedaan en okee, dat valt me aan te rekenen.. Sommigen noemen dit GAS en herkennen dit als een bekend fenomeen. Op het forum ontstaat discussie.. een hele leuke en interessante eigenlijk.. Ik trek het boetekleed toch ook deels aan?.. waarom wil je zo graag horen dat je gelijk hebt? Tuurlijk stel ik vragen.. jij toch ook?

Ik hoef niet te horen dat ik gelijk heb, ik heb enkel mijn visie hierin gegeven, dat het eea voorkomen had kunnen worden.
Je geeft het ook zelf nu verhelderend aan hoe dit alles tot stand is gekomen.

Ik ging er ook niet vanuit dat je een broekie was en ik hoef ook geen gelijk te krijgen en ik ben ook niet boos op je.

Ik wil gewoon meegeven dat je alles moet checken tegenwoordig, zeker als je niet van de hoed en de rand weet.
Er lopen in Nederland, voornamelijk in de tweedehands markt teveel klootzakken rond die de boel willens en wetens belazeren.

Ik denk dat in jouw geval, je eigen handelen de beste leermeester is geweest:ok:

Maar wat ik nog vergeten was te zeggen..... het is wel een hele mooie plank:ok:

wireman
16 maart 2011, 23:55
Het is zeker een leermoment geweest. En tuurlijk.. Deels heb jij en vele andere forummers daaraan meegeholpen.. Soms moet je even met je neus op de feiten gedrukt worden en inderdaad.. volgende keer (mn vrouw maakt me af als ze dit leest) zal ik het ook zeker anders aanpakken. Hoewel ik nog steeds niet snel bij aanschaf van een nieuwe gitaar zal vragen of ie uit elkaar mag.. (OF WEL..) Ligt aan de situatie. (nu is ie zowieso uit elkaar gegaan en had ik hier meteen gebruik van kunnen maken. Ik zag de naam J. Moreno en was direct vertroebeld. Het is voor mij nog 'onnatuurlijk' om een hals van een body af te schroeven. Ik moet dat eigenlijk gewoon eens doen.. puur om van de angst af te komen..
Schade en schande.. (en daar hebben we oma weer...)
No hard feelings.. Ik ga pitten.. morgen weer vroeg op.. fijne nacht verder!

geert1976
17 maart 2011, 00:00
Het is zeker een leermoment geweest. En tuurlijk.. Deels heb jij en vele andere forummers daaraan meegeholpen.. Soms moet je even met je neus op de feiten gedrukt worden en inderdaad.. volgende keer (mn vrouw maakt me af als ze dit leest) zal ik het ook zeker anders aanpakken. Hoewel ik nog steeds niet snel bij aanschaf van een nieuwe gitaar zal vragen of ie uit elkaar mag.. (OF WEL..) Ligt aan de situatie. (nu is ie zowieso uit elkaar gegaan en had ik hier meteen gebruik van kunnen maken. Ik zag de naam J. Moreno en was direct vertroebeld. Het is voor mij nog 'onnatuurlijk' om een hals van een body af te schroeven. Ik moet dat eigenlijk gewoon eens doen.. puur om van de angst af te komen..
Schade en schande.. (en daar hebben we oma weer...)
No hard feelings.. Ik ga pitten.. morgen weer vroeg op.. fijne nacht verder!

inderdaad, no hard feelings:ok:

hier nog een pic van mijn 57 strat, weliswaar het verboden neefje uit Korea:ok:

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3347.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3348.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3359.jpg

http://i471.photobucket.com/albums/rr80/geert1976/HPIM3353.jpg

wireman
17 maart 2011, 08:22
Nice... Maar eh.. die vester tot daar aan toe... holy S*#!t.. hoeveel gitaren heb je wel niet?!.. (of is dat een foto van een meeting? ;) ) Ik tel zo ff snel 12 gitaren.. En dit is dan (maar een gedeelte van?) het electrische spul.. Ik kan me zomaar voorstellen dat er ook nog een paar dreadnoughts oid door het huis zwerven.. (die page-dubbleneck SG is ook tof man!! beetje looiig zeker?)
Maar die Vester ziet er netjes uit man...

geert1976
17 maart 2011, 11:54
Nice... Maar eh.. die vester tot daar aan toe... holy S*#!t.. hoeveel gitaren heb je wel niet?!.. (of is dat een foto van een meeting? ;) ) Ik tel zo ff snel 12 gitaren.. En dit is dan (maar een gedeelte van?) het electrische spul.. Ik kan me zomaar voorstellen dat er ook nog een paar dreadnoughts oid door het huis zwerven.. (die page-dubbleneck SG is ook tof man!! beetje looiig zeker?)
Maar die Vester ziet er netjes uit man...

Ik heb een paar gitaren, ik geloof een stuk of 16, bij moeders ligt ook nog het eea op zolder.

Die Vester is erg fijn, heeft een elzen body, one piece maple hals.
Het is qua uiterlijk en sound, een hele goede kopie van de 57 Strat, zo goed dat Fender er door in actie kwam.
Qua kwaliteit is die ook erg goed, zo goed dat deze gitaar mij weerhoud, om een USA Strat te kopen:ok:

Hetzelfde heb ik met mij Tokai Breezy tele.
Ik wilde eigenlijk een 52ri kopen, maar ik heb het gevoel dat de Tokai niet minder is, dus daarom heb ik de centen die ik daarvoor had gereserveerd besteed aan de aankoop van een 2e Rickenbacker:ok:

Blend
18 maart 2011, 09:46
Je moet eigenlijk die link met de IMG tags er opheen gebruiken, staat geloof ik iets bij als "for bbcode forums" ofzo, dan kan je ze in je post plakken.

http://img716.imageshack.us/img716/7783/foto3kiy.jpg
http://img854.imageshack.us/img854/5689/foto2lc.jpg
http://img101.imageshack.us/img101/4727/foto1vb.jpg

EDIT: Helemaal vergeten, wat een mooie gitaar! Een soort van Mary Kaye zonder de lelijke gouden hardware.

Zoohoo, dat is een schitterend stukje hout!

wireman
18 maart 2011, 10:10
Dank je.. Ik ben er echt heel erg blij mee.. Dit is gewoon een gitaar waar ik voorlopig mee vooruit kan.. Nu gewoon veel ervaring op gaan doen en vlieguren maken in plaats van aantobben.. Ik merk wel dat het een hele verbetering is en dat het kwaliteitief gewoon stukken beter is dan wat ik had.. Het is echt een genot om erop te spelen!

Comfortably Daniel
18 maart 2011, 10:29
Tof om te lezen dat je er zo blij mee bent. Ik vind de 57's ook erg prettig...vooral de neck ligt mee goed.

Ik ben normaal niet zo van de witten gitaren, maar dit is toch wel een prachtige strat hoor. :ok:

wireman
18 maart 2011, 10:53
Na onze 'chat' omtrent de Tubedriver (Gilmour/ Johnson tone).. Ziet het ernaar uit dat ik als Gilmour purist mn geloof opzij heb gezet en nu toch dat Eric Johnson tintje een dikke boost heb gegeven.. Ik wilde een Black (Gilmour) strat... En kom thuis met een White (Johnson) strat.. (ook al is het een AVRI'57.. De Johnson strat komt toch erg in de buurt zo) ;)

eh.... :dontgeti:

Comfortably Daniel
18 maart 2011, 11:07
ghehehe...;)

Tjah...hoe het kan lopen hè. De EJ Strat heeft dan alleen weer een neck met een 12" radius;)
Ach...Gilmour heeft ook witte strats.

wireman
18 maart 2011, 11:12
Yep... Overigens ook een AVRI'57 uit '83.. En natuurlijk de witte met serienummer 00001.. Maar dan moet ik er wel een goudkleurige slagplaat op monteren.
Ik zal m eens een mail sturen of hij alsjeblieft de zwarte weer een jaar of 10 aan de muur wil hangen in het Hardcock cafe.. Kan hij zijn witte weer eens oppakken en heb ik toch een Gilmour strat... :sssh:

Comfortably Daniel
18 maart 2011, 12:26
Inderdaad ook een AVRI. Maar de 0001 is geen witte hè...'t is Desert Sand;)

Ik heb trouwens liever dat ie de komende 10 jaar nog even door blijft pingelen op de zwarte