PDA

View Full Version : Help!!! Ik zit vast (Mezelf gitaar leren spelen)



flamed28
1 maart 2011, 19:12
Hallo iedereen.
Ik heb een probleem:
Ik ben ongeveer 2,5 jaar geleden begonnen mezelf gitaar te leren spelen,
maar ik zit nu vast:(
Ik heb mezelf net geleerd tap en pinch/artificial harmonics te spelen, ik gebruik het nu ook in improvisatie.
Doe nu met mn band een cover van Rush-Spirit of Radio, dit lukt tot nu toe aardig.
Maar ik weet niet meer wat ik verder moet/wil doen.
Ik heb nu al sinds kerst geen gevoel van progressie meer.
HEEELP!!!

budje
1 maart 2011, 19:14
schrijf zelf een liedje

Triggy
1 maart 2011, 21:24
Speel nu al meer als 30 jaar en leer nog steeds wel eens wat bij. Zo maar wat tips:

- Probeer eens een paar andere muziekstijlen uit, wellicht in een andere band.
- Of speel in plaats van alleen maar elektrisch (als dat zo is)
ook acoustisch met de hierbij behorende technieken(fingerpickin style/hybride pickin etc.).
- Improviseer of schrijf zelf eens een song.

flamed28
1 maart 2011, 21:44
Ik ga wat jazz proberen.
Ik maak wat backing tracks opnemen en ga improviseren.
Bedankt jullie twee.

P.S. meer suggesties (bijv. technieken waar ik nog nooit van gehoord (kan) hebben;)) zijn natuurlijk altijd welkom, maar dit helpt ook al.

aaronstonebeat
2 maart 2011, 00:33
Hybrid picking: plectrum tussen duim en wijsvinger, en dan erbij tokkelen met middel- en ringvinger. Een universum opent zich; hoewel dat langzaam kan gaan ;)

Oranjeaap
2 maart 2011, 11:23
Kun je met 8 vingers tappen? Nou dan ben je dus nog lang niet uit geleerd :seriousf:

Terminus
2 maart 2011, 17:43
Kun je met 8 vingers tappen? Nou dan ben je dus nog lang niet uit geleerd :seriousf:

Jazeker, maar als je op YouTube filmpjes van mensen als Chris Broderick zoekt die het voordoen ben je geneigd er gewoon niet aan te beginnen.

harrie-beton
2 maart 2011, 18:04
Rush-Spirit of Radio, leg de lat maar hoog.
Upload eens een video hier?

Buzzel
4 maart 2011, 14:43
Of met je tanden leren spelen :blast:

Even serieus. Ik heb wel gitaarles en leer dan ook hartstikke veel van mijn leraar. Laatst heb ik een nieuw muzieksmaak aangeboord, De blues. Wat goeie backingtracks gescoord. En er opent een heel nieuw universum om lekker overheen te improviseren, dus een nieuw muziekstijl aanboren doet veel :)

Gearjunkie
5 maart 2011, 19:39
Inderdaad, ga lekker op les!!

asamoah
14 maart 2011, 16:57
Arpeggio's en toonladders tot je erbij neervalt. :blast: