PDA

View Full Version : Antenne kabel vraagje (line6 relay 50)



Dude
1 maart 2011, 16:12
Ik heb net een nieuwe line6 relay50 gekocht en kom er achter dat die antenne's ook gewoon met een BNC connetor vastziiten (zo'n ding van je tv)

kan ik straffeloos mijn eigen antennetjes + coax verlengkabels gebruiken om dat ding in een rack te knutselen of gebruikt line6 speciale antenne's en kan je dus niet verlengen ?

op de line6 pagina zie ik onderaan wel verlengkabels staan
http://line6.com/relay/addons.html

ciaooo

bluegate
1 maart 2011, 17:39
Je moet de Line6 antennes gebruiken.
Een antenne is afgestemt op de zend/ontvangst frequentie, dus je kunt niet zomaar een antenne koppelen aan de G50 ontvanger.

Dude
1 maart 2011, 17:41
ok top, geen probleem

maar dan de 2e vraag, op de line6 site zie ik staan dat 50ohm BCN kabels gebruikt worden voor de verlenging, nou gebruik ik die ook bij mijn sennheiser.

bluegate
4 maart 2011, 09:45
Kabels is niet het probleem, als die ook 50 Ohm zijn kun je ze gebruiken.
Maar de antenne zelf is niet uitwisselbaar.
Line6 antennes zijn special op lengte voor 2,4GHz (WiFi gebied) en de Sennheiser antennes voor 700-900MHz.

MaBerY
4 maart 2011, 16:42
Let op. Met 2.4 GHz moet je opletten hoe lang je kabel is.
gewone RG58/U heeft een demping van 60-100 dB per 100 meter, afhankelijk van de kwaliteit.
bij 3 meter kabel gaat er dan al de helft van je zendvermogen foetsie in je kabel. RG58 kabel is dus eigenlijk niet zo geschikt voor verlenging.
Er zijn beter coaxiaal kabels , maar die zijn vaak ook veel dikker

Aircell7 of H-2007 coax is iets dikker (7mm) maar zit op een veel lagere demping per 100 meter. (36/38 db/100m)

Vaak moet je dan wel speciale connectors bemachtigen voor die types coax.

FYI:
Volgende week zaterdag 12 maart is er radiobeurs in autotron rosmalen
en daar kan je vaak goedkoop aan die coax en connector spullen komen..

Dude
4 maart 2011, 20:06
bedankt voor de reacties !