PDA

View Full Version : Mayones tremolo: Schaller?



Liquid_Metal
1 maart 2011, 15:50
Volgens een paar mensen op hugeracksinc kan ik beter voor Gotoh gaan omdat die een block van staal gebruiken. Het block van Schaller schijnt van zink te zijn.
De Gotoh zou me 180 euro extra kosten. Wie kan me vertellen of het dat echt waard gaat zijn?

Oranjeaap
1 maart 2011, 15:59
Volgens een paar mensen op hugeracksinc kan ik beter voor Gotoh gaan omdat die een block van staal gebruiken. Het block van Schaller schijnt van zink te zijn.
De Gotoh zou me 180 euro extra kosten. Wie kan me vertellen of het dat echt waard gaat zijn?

Tja. Sommige mensen zijn van die eeuwige toonjagers. Die hebben dat er misschien voor over. Andere mensen maakt het niet veel uit, zolang ze maar kunnen spelen. Ik denk niet dat het veel verschil uit maakt.

Orpheo
1 maart 2011, 16:44
Allereerst,de goth is beter. Hardere messen,stalen blok,beter ontworpen. De schaller is ook goed hoor. Maar geen zink blok.

Maar 180 euro extra voor de gotoh is oplichterij!!! Je koopt m al voor 110 euro! Helemaal mooi is dat ie op de stuks past van schaller en ofr zonder te moeten frezen. Ik zou dus gaan voor de standaard schaller en n gotoh los kopen op ebay.

Liquid_Metal
1 maart 2011, 17:37
Allereerst,de goth is beter. Hardere messen,stalen blok,beter ontworpen. De schaller is ook goed hoor. Maar geen zink blok.

Maar 180 euro extra voor de gotoh is oplichterij!!! Je koopt m al voor 110 euro! Helemaal mooi is dat ie op de stuks past van schaller en ofr zonder te moeten frezen. Ik zou dus gaan voor de standaard schaller en n gotoh los kopen op ebay.

Ik heb de Gotoh inderdaad ook voor zo'n prijs gezien dus ik vond het nogal vreemd. Als ze gewoon passen zonder extra werk is dat helemaal bizar.
Iemand op HRI had het over de Gotoh 1996. Die staat op eBay wel een stuk duurder (ruim 300 dollar). Ik heb van Mayones echter niet gehoord welke Gotoh FR zij gebruiken. Op deze site (http://www.guitarpartsresource.com/guitar_frtremassembly.htm) staan Gotoh FRs voor 150 dollar, maar da's niet de 1996.

Jij zegt dat de Schaller geen zink blok heeft? Hoe weet je dat?

Orpheo
1 maart 2011, 18:16
Ik heb die gotoh gehad.effe meten is weten.

Verder, ik zie de 1996 staan voor 170$ op ebay.waar hebben we t nu immers over.

Liquid_Metal
1 maart 2011, 18:24
Ik heb die gotoh gehad.effe meten is weten.

Verder, ik zie de 1996 staan voor 170$ op ebay.waar hebben we t nu immers over.

Ik keek idd naar de meer voorkomende prijs, omdat die een GE1996T wordt genoemd (en dus afwijkt, wat me nu niets zegt).
Ik ben wel van plan om voor de Schaller te gaan en als 'ie écht niet bevalt kan er vast een Gotoh op.

fred dons
1 maart 2011, 19:16
alleen de floyd rose special heeft een zinken block, de overige "echte" floyds (schaller made, schaller licensed, ping made; hebben een stalen of een brass block. als de schaller al op de gitaar zit zou ik hem gewoon laten zitten, mocht je van te voren de keus hebben om voor het zelfde geld de gotoh te nemen (wat dus niet het geval is, begrijp ik) dan zou ik voor de gotoh gaan maar ik heb zo'n 10 gitaren met een schaller licensed en die zijn meer dan prima hoor

Liquid_Metal
1 maart 2011, 22:34
alleen de floyd rose special heeft een zinken block, de overige "echte" floyds (schaller made, schaller licensed, ping made; hebben een stalen of een brass block. als de schaller al op de gitaar zit zou ik hem gewoon laten zitten, mocht je van te voren de keus hebben om voor het zelfde geld de gotoh te nemen (wat dus niet het geval is, begrijp ik) dan zou ik voor de gotoh gaan maar ik heb zo'n 10 gitaren met een schaller licensed en die zijn meer dan prima hoor

Klinkt goed. Voor de geïnteresseerden het topic op HRI (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=73969). De actiefste poster (Eagle) schijnt er veel verstand van te hebben maar hij had het over een zink block in de schaller bruggen.

fred dons
2 maart 2011, 15:31
ik heb heb gelezen en hij heeft het over de baseplate en niet over het block (overigens is de onderplaat ook niet van zink maar staal, echter wel een zachter staal dan die van de OFR, daarom zitten er stalen messen in de Schaller onderplaat)

KingPin8
3 maart 2011, 13:02
Als Gotoh een keuze is, altijd doen! Heb sinds een paar maanden een Gotoh FR in mijn Moser en ik wil echt nooit meer anders, grandioos spul!

Die prijs klopt inderdaad niet, de mijne was uberhaupt €180 :P

Liquid_Metal
13 maart 2011, 16:36
Als Gotoh een keuze is, altijd doen! Heb sinds een paar maanden een Gotoh FR in mijn Moser en ik wil echt nooit meer anders, grandioos spul!

Die prijs klopt inderdaad niet, de mijne was uberhaupt €180 :P

Heb je die ook vergeleken met een Schaller? Want misschien vind je die ook grandioos. Voor deze prijs doe ik het niet, ga ik voor een Schaller en kan ik later alsnog upgraden als ik daar behoefte aan heb.

Liquid_Metal
28 april 2011, 10:33
Iemand op HRI heeft het over het feit dat de Schaller Floyd 'recessed' zou kunnen zijn, en dan zou een Gotoh of OFR nooit passen. Wie kan me daar meer over vertellen?

Orpheo
28 april 2011, 10:51
als het recessed is, zou een gotoh lastig kunnen passen, omdat de gotoh langere schroeven heeft. ofr zou wel moeten kunnen .

Liquid_Metal
28 april 2011, 10:58
Wat wil recessed precies zeggen?

Orpheo
28 april 2011, 11:05
Wat wil recessed precies zeggen?

pak google er eens bij, doe jezelf die lol.

zoek eerst op wat het woord 'to recess' betekent.

shit, al gedaan.

http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/recess

en tik dan in 'recessed trem'.

en dan komt dit plaatje eruit rollen:

http://www.chrisguitars.com/bcrich-mock-blueburst4.jpg

en dan mag JIJ de conclusie trekken.




little course how to use google, 1 0 1!

Orpheo
28 april 2011, 11:06
en als je er echt niet uit komt: vraag het google. tik in 'what is a recessed trem' en dan plopt het zo eruit. eerste hit!

Liquid_Metal
28 april 2011, 11:07
Zo ver was ik ook al hoor :). Maar wil dat dan zeggen dat bij de Gotoh geen hout is uitgefreest en de trem bovenop de gitaar ligt...? Dat lijkt me nogal vreemd als het om een Floyd Rose gaat, dus daarom vraag ik om uitleg :).

Liquid_Metal
28 april 2011, 11:09
en als je er echt niet uit komt: vraag het google. tik in 'what is a recessed trem' en dan plopt het zo eruit. eerste hit!

Haha ik moet google nog leren gebruiken met hele zinnen :P.

EDIT: het eerste topic waar jij het over hebt zegt dat een non-recessed tremolo niet zweeft. Maar dat wil ik juist WEL: ik wil beide kanten op kunnen benden.

Orpheo
28 april 2011, 11:12
Zo ver was ik ook al hoor :). Maar wil dat dan zeggen dat bij de Gotoh geen hout is uitgefreest en de trem bovenop de gitaar ligt...? Dat lijkt me nogal vreemd als het om een Floyd Rose gaat, dus daarom vraag ik om uitleg :).

ahh, nu snap ik je vraag ;)

je kan alles recessen. van gotoh floyd tot kahlers en van tele asbakbruggen tot tune o matics.

het probleem zit 'm bij de verschillende floydsystemen dat, ondanks dat ze dezelfde studspacing hebben, ze een andere vorm/footprint kunnen hebben. en als ie uitgefreesd is voor een schaller (even aannemen dat ie een kleine footprint heeft) je er geen gotoh in kan prakken (aannemen dat ie een grote footprint heeft).

ook al zou de baseplate gelijk zijn, de gotoh steekt verder naar achteren dan de schaller. omdat de schroeven waarmee je je snaar vast klemt, langer zijn, zoals ik al eerder aangaf.


je vraag moest dus niet zijn: wat is recessed, maar moest zijn: waarom zou een gotoh niet passen in een recessed schaller-floyd rout.

Orpheo
28 april 2011, 11:13
en dat klopt ook niet. je kan namelijk WEL zwevend hebben met non-recessed. je moet je hals dan shimmen (zoals ook gezegd is in dat topic) tenzij je natuurlijk een verlijmde hals hebt, maar ok. of je zet je trem hoger.

hangt dus af van hoe je gitaar gebouwd is.

je kan zelfs recessed hebben, en niet zwevend.

Liquid_Metal
28 april 2011, 11:19
Ok dat maakt het alleen maar lastiger of ik nu 180 euro extra wil lappen voor een Gotoh omdat de expert van HRI zegt dat dat veel beter is, of gaan met de (mogelijk) recessed Schaller die standaard is, en die mij prima speelde (hoewel ik de Gotoh nooit heb getest).
Ik wil de gitaar volgende week bestellen..

Orpheo
28 april 2011, 11:21
Ok dat maakt het alleen maar lastiger of ik nu 180 euro extra wil lappen voor een Gotoh omdat de expert van HRI zegt dat dat veel beter is, of gaan met de (mogelijk) recessed Schaller die standaard is, en die mij prima speelde (hoewel ik de Gotoh nooit heb getest).
Ik wil de gitaar volgende week bestellen..

ik heb een adresje waar je gotoh's kunt kopen voor 100E, inclusief het grote L-shaped brass tremblock... dus dat mag de pret niet drukken.

Gotoh testen... pak een musicman met floyd, en je hebt een gotoh te pakken wat wil je eraan testen? denk je dat je het verschil hoort of voelt met een schaller of OFR, zonder de trems over te zetten? neuh, denk 't niet. maar ik weet wel dat de gotoh beter is, vanwege het hardere staal, etc etc bladibladibla (de verkooppraatjes).

uiteindelijk moet je het zelf weten.

Liquid_Metal
28 april 2011, 11:24
ik heb een adresje waar je gotoh's kunt kopen voor 100E, inclusief het grote L-shaped brass tremblock... dus dat mag de pret niet drukken.

Gotoh testen... pak een musicman met floyd, en je hebt een gotoh te pakken wat wil je eraan testen? denk je dat je het verschil hoort of voelt met een schaller of OFR, zonder de trems over te zetten? neuh, denk 't niet. maar ik weet wel dat de gotoh beter is, vanwege het hardere staal, etc etc bladibladibla (de verkooppraatjes).

uiteindelijk moet je het zelf weten.

Ik denk dat het speelcomfort idd gelijk is, maar die Eagle op HRI heeft het inderdaad ook over het gezever van harder staal, een ander toneblock, etc. Dat merk je vast alleen bij een 1:1 vergelijking in exact dezelfde gitaar, en ik kan me niet voorstellen dat de Schaller een slechte tremolo is die na een jaar al het loodje legt (zoals met sommige goedkope replica's van bv Ibanez).

Het eerste wat je zegt: een Gotoh zou ook passen op een recessed Schaller-floyd rout?

Orpheo
28 april 2011, 11:28
Ik denk dat het speelcomfort idd gelijk is, maar die Eagle op HRI heeft het inderdaad ook over het gezever van harder staal, een ander toneblock, etc. Dat merk je vast alleen bij een 1:1 vergelijking in exact dezelfde gitaar, en ik kan me niet voorstellen dat de Schaller een slechte tremolo is die na een jaar al het loodje legt (zoals met sommige goedkope replica's van bv Ibanez).

Het eerste wat je zegt: een Gotoh zou ook passen op een recessed Schaller-floyd rout?

ik weet niet of ie past, ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat ie NIET past. zoals ik al zei, de schroeven zijn langer! waar zeg ik dan dat ie wel zou passen? en nee, de schaller zal heus niet zo snel het niet meer doen. maar tis wel zo dat de schaller van zachter staal gemaakt is.

toneblock kan je altijd vervangen, is iets van 50$ max voor brass, 120$ voor wolfraam en 500$ voor titanium (wat ik niet zou doen, maar dat is mijn smaak).

Liquid_Metal
28 april 2011, 11:29
ik weet niet of ie past, ik kan me alleen heel erg goed voorstellen dat ie NIET past. zoals ik al zei, de schroeven zijn langer! waar zeg ik dan dat ie wel zou passen? en nee, de schaller zal heus niet zo snel het niet meer doen. maar tis wel zo dat de schaller van zachter staal gemaakt is.

toneblock kan je altijd vervangen, is iets van 50$ max voor brass, 120$ voor wolfraam en 500$ voor titanium (wat ik niet zou doen, maar dat is mijn smaak).

Nee sorry, verkeerd gelezen. Weet je hoe 'erg' dat zachtere staal in de praktijk is? Het blok dat er standaard in zit lijkt me eigenlijk prima.

Orpheo
28 april 2011, 11:48
Nee sorry, verkeerd gelezen. Weet je hoe 'erg' dat zachtere staal in de praktijk is? Het blok dat er standaard in zit lijkt me eigenlijk prima.

waar ik de gotoh's haal, heb je echt een ander blok nodig, geloof mij maar ;)

dat zachtere staal is dusdanig, dat je bij schaller verwisselbare messen hebt. waarom? omdat het nodig is ;)

Liquid_Metal
28 april 2011, 11:52
waar ik de gotoh's haal, heb je echt een ander blok nodig, geloof mij maar ;)

dat zachtere staal is dusdanig, dat je bij schaller verwisselbare messen hebt. waarom? omdat het nodig is ;)

Zou jij 180 euro extra betalen voor een Gotoh? :P (of OFR for that matter).

Orpheo
28 april 2011, 12:13
Zou jij 180 euro extra betalen voor een Gotoh? :P (of OFR for that matter).
ja. maar waarom zou ik, als ik er een kan hebben voor 100? :)

Liquid_Metal
28 april 2011, 12:28
ja. maar waarom zou ik, als ik er een kan hebben voor 100? :)

Dat is met een brass blok hè? Zou je dat dan willen (aangezien vervangen zo ontzettend duur is).
Ik ben niet van plan een gitaar zonder tremolosysteem aan te schaffen (i.e. zonder brug), dus dan zal het 180 euro worden..

Dat is dus ook mede mijn probleem: ik krijg evenveel tremolo voor een hogere prijs dan dat de trem los zou kosten. Komt natuurlijk omdat ze extra moeten frezen en niet gewoon een stock body kunnen gebruiken.

Orpheo
28 april 2011, 13:12
Dat is met een brass blok hè? Zou je dat dan willen (aangezien vervangen zo ontzettend duur is).
Ik ben niet van plan een gitaar zonder tremolosysteem aan te schaffen (i.e. zonder brug), dus dan zal het 180 euro worden..

Dat is dus ook mede mijn probleem: ik krijg evenveel tremolo voor een hogere prijs dan dat de trem los zou kosten. Komt natuurlijk omdat ze extra moeten frezen en niet gewoon een stock body kunnen gebruiken.

je hebt 2 gotoh's. eentje gemaakt door 'weet ik niet wie'met brass block en koudgerold stalen plaat en zadels etc etc. en eentje gemaakt door ping, met zink block, en precies dezelfde plaat, zadels, etc etc. het enige verschil is het block.

de versie met brass block, geleverd door gotoh zelf zeg maar, is 180 Euro. die ander is 50 (!) euro. en dan komt daar nog een groot blok bij, a 50 euro.

wat jou predicament betreft: ik kan je daar niet bij helpen. ikzelf zou de standaard versie nemen, een losse gotoh kopen, met block of niet hangt van jezelf af, en dan kan je 'm zelf retrofitten. snaren los, veren los, trem uit de cavity, gotoh erin, snaren erin, veren erin, klaar. past het? mooi. past het niet? heb je 3 keuzes: stukje weg (laten) frezen, blanke lagellak op de open 'wond', en netjes zwart afspuiten, zodat je het niet ziet dat er ooit iets mee gedaan is. Of je verkoopt de gotoh en gaat terug naar de schaller. Of je gaat de schroeven van de gotoh overzetten op de schaller, en vice versa. Of je koopt er gewoon losse schroeven bij, a 20 euro bij floydupgrades.com

meer opties kan ik niet bedenken voor je :) succes!

Liquid_Metal
28 april 2011, 15:22
je hebt 2 gotoh's. eentje gemaakt door 'weet ik niet wie'met brass block en koudgerold stalen plaat en zadels etc etc. en eentje gemaakt door ping, met zink block, en precies dezelfde plaat, zadels, etc etc. het enige verschil is het block.

de versie met brass block, geleverd door gotoh zelf zeg maar, is 180 Euro. die ander is 50 (!) euro. en dan komt daar nog een groot blok bij, a 50 euro.

wat jou predicament betreft: ik kan je daar niet bij helpen. ikzelf zou de standaard versie nemen, een losse gotoh kopen, met block of niet hangt van jezelf af, en dan kan je 'm zelf retrofitten. snaren los, veren los, trem uit de cavity, gotoh erin, snaren erin, veren erin, klaar. past het? mooi. past het niet? heb je 3 keuzes: stukje weg (laten) frezen, blanke lagellak op de open 'wond', en netjes zwart afspuiten, zodat je het niet ziet dat er ooit iets mee gedaan is. Of je verkoopt de gotoh en gaat terug naar de schaller. Of je gaat de schroeven van de gotoh overzetten op de schaller, en vice versa. Of je koopt er gewoon losse schroeven bij, a 20 euro bij floydupgrades.com

meer opties kan ik niet bedenken voor je :) succes!

Thanks. Op HRI zeggen dat ik niet moet zeiken want het is maar 180 euro, maar voor iemand die net zijn studie gaat afronden en een baan moet gaan vinden is dat toch een hoop. Kun je weer een paar weken van eten.
De Setius met gewone (Schaller dus) Floyd kopen en dan maar kijken of er iets anders past lijkt me wel wat. Of idd die upgraden. Maar dat kan later, ik denk dat ik er in het begin sowieso uitermate tevreden mee zal zijn.

Liquid_Metal
29 april 2011, 08:00
Er zijn nu al 3 mensen in het topic op HRI (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=73969&p=748006#p748006) die zeggen dat 180 euro in dit geval GEEN geld is en dat ik dat zonder twijfel moet doen...

Orpheo
29 april 2011, 08:04
Er zijn nu al 3 mensen in het topic op HRI (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=73969&p=748006#p748006) die zeggen dat 180 euro in dit geval GEEN geld is en dat ik dat zonder twijfel moet doen...

180E als upgrade, en dan met de juiste frezing? dat is inderdaad dan geen geld. maar als het teveel voor jou is, dan doe je het toch niet? de schaller is ook goed. de gotoh is beter. en voor 100E heb je een gotoh. schroeven overzetten, en je bent ready to rock!

Rinze
29 april 2011, 08:23
Er zijn nu al 3 mensen in het topic op HRI (http://www.hugeracksinc.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=73969&p=748006#p748006) die zeggen dat 180 euro in dit geval GEEN geld is en dat ik dat zonder twijfel moet doen...
Tja, internet he. Makkelijk om voor iemand die je helemaal niet kent te bepalen wat hij of zij moet doen terwijl het jezelf geen cent kost ;)

Liquid_Metal
29 april 2011, 08:40
180E als upgrade, en dan met de juiste frezing? dat is inderdaad dan geen geld. maar als het teveel voor jou is, dan doe je het toch niet? de schaller is ook goed. de gotoh is beter. en voor 100E heb je een gotoh. schroeven overzetten, en je bent ready to rock!


Tja, internet he. Makkelijk om voor iemand die je helemaal niet kent te bepalen wat hij of zij moet doen terwijl het jezelf geen cent kost ;)

+1

Even met een huisgenoot overlegd (m'n ei kwijt gekund) en het is inderdaad op zo'n bedrag (1850 euro) niet veel geld. Da's ook niet m'n issue. Maar ik vroeg me toch af hoeveel beter 'ie nou echt zou zijn. Maar eigenlijk iedereen zegt dat ik van de Gotoh meer plezier zal hebben.
Kunnen jullie (Orpheo wss dus :P) bij voorbaat al zeggen dat een Gotoh met de juiste 'stock' frezing beide kanten op kan benden? Want dat gedonder met 'hals verhogen' en zo zie ik niet zitten (ik kan het wel, maar ik ga deze gitaar niet veranderen).

Orpheo
29 april 2011, 08:56
gedonder. moah, valt mee. tis net zoiets als snaren vervangen.

maar wat denk je zelf? waarom zou het niet kunnen. probeer zelf eens na te denken, in plaats van gezapig volgen? schrijf nu maar op waarom je denkt dat ie wel, of niet beide kanten kan zijn, zwevend dus .ja, ik weet het antwoord. maar ik ga het je niet vertellen. daar leer je toch niks van?

Liquid_Metal
29 april 2011, 09:22
Haha grappenmaker. Een tremolo is niet zwevend als 'ie aan de achterkant tegen de body (of iets anders) aankomt, dus als je 'm hoger zet wordt 'ie wel zwevend. Maar dan wordt je actie veel te hoog dus zou je dat shimmen moeten doen (da's het hoger zetten van je hals door een blokje tussen de neckjoint te zetten ofzo?).
Als ze zo'n Gotoh niet 'recessed' maken zou 'ie waarschijnlijk standaard tegen de body aanzitten. Of zou je 'm hoger moeten zetten, waarbij je dus de neck aan moet passen.
Ik kan me voorstellen dat ze daar bij Mayones wel over nagedacht hebben en er dus een truc voor hebben. Welke truc dat is weet ik niet :).

marc_o
29 april 2011, 09:41
Welk model wil je en waar bestel je 'm?

Liquid_Metal
29 april 2011, 09:43
Setius PRO 7, bij Global Music (in Haarlem).

Orpheo
29 april 2011, 09:50
Haha grappenmaker. Een tremolo is niet zwevend als 'ie aan de achterkant tegen de body (of iets anders) aankomt, dus als je 'm hoger zet wordt 'ie wel zwevend. Maar dan wordt je actie veel te hoog dus zou je dat shimmen moeten doen (da's het hoger zetten van je hals door een blokje tussen de neckjoint te zetten ofzo?).
Als ze zo'n Gotoh niet 'recessed' maken zou 'ie waarschijnlijk standaard tegen de body aanzitten. Of zou je 'm hoger moeten zetten, waarbij je dus de neck aan moet passen.
Ik kan me voorstellen dat ze daar bij Mayones wel over nagedacht hebben en er dus een truc voor hebben. Welke truc dat is weet ik niet :).

blokje? wat dacht je van gewoon een stukje dubbel gevouwen papier??

de gotoh is recessed, dat wil dus zeggen, er zit een ruimte onder de baseplate. als ie op de body rust, zweeft ie niet. als je non-recessed floating wilt, moet je trem wat hoger, dus je neck shimmen, als het een bolt on is.

als je gaat voor de schaller, in eerste instantie, en dan de gotoh er zelf op zetten, en je hebt al een recessed cavity, dan hoef je alleen de schroeven van de gotoh om te zetten naar de schaller, en vice versa, gotoh erin, klaar.

als je direct gaat voor de gotoh, door mayones, dan lijkt het me stug als je niet kunt vragen voor recessed.

dit had je zelf toch ook wel bedacht? dus, wat is het probleem? die 180E? dat is toch peanuts op 1850E?

Liquid_Metal
29 april 2011, 12:11
blokje? wat dacht je van gewoon een stukje dubbel gevouwen papier??

de gotoh is recessed, dat wil dus zeggen, er zit een ruimte onder de baseplate. als ie op de body rust, zweeft ie niet. als je non-recessed floating wilt, moet je trem wat hoger, dus je neck shimmen, als het een bolt on is.

als je gaat voor de schaller, in eerste instantie, en dan de gotoh er zelf op zetten, en je hebt al een recessed cavity, dan hoef je alleen de schroeven van de gotoh om te zetten naar de schaller, en vice versa, gotoh erin, klaar.

als je direct gaat voor de gotoh, door mayones, dan lijkt het me stug als je niet kunt vragen voor recessed.

dit had je zelf toch ook wel bedacht? dus, wat is het probleem? die 180E? dat is toch peanuts op 1850E?

Het probleem was niet die 180 euro op zich, het probleem was dat ik niet begreep waarom ik voor Gotoh zou moeten gaan, omdat ik verwacht dat ze bij zo'n gitaar al voor prima hardware kiezen. Nu ik weet dat de Gotoh beter is, ga ik inderdaad daarvoor. En hij moet floating zijn, dus dat lijkt me recessed.

Liquid_Metal
29 april 2011, 12:57
Hoe zit het eigenlijk met Schaller tuners en straplocks? Door de locking nut zullen de tuners niet zoveel effect hebben, maar zijn die net zo 'wel goed' als de Floyd en zou ik dus voor een alternatief 'moeten' gaan?

fred dons
29 april 2011, 16:41
ik vind schaller enorm achteruit gegaan in al zijn "oude" hardware, waarschijnlijk zijn hun mallen wat versleten maar de toleranties op met name hun tuners zijn redelijk wijd, als je een schaller tuner pakt merk je dat je de tuner altijd een ietsje kunt bewegen voordat hij echt "pakt" . dus ook voor tuners raad ik Gotoh aan (zijn nog beter betaalbaar ook)

Orpheo
29 april 2011, 16:44
ik vind schaller enorm achteruit gegaan in al zijn "oude" hardware, waarschijnlijk zijn hun mallen wat versleten maar de toleranties op met name hun tuners zijn redelijk wijd, als je een schaller tuner pakt merk je dat je de tuner altijd een ietsje kunt bewegen voordat hij echt "pakt" . dus ook voor tuners raad ik Gotoh aan (zijn nog beter betaalbaar ook)

helemaal mee eens. ik heb op sommige gitaren gotoh, anderen schaller, anderen sperzel. de gotoh-equiped gitaren zijn het meest stemvast.

marc_o
29 april 2011, 16:47
Setius PRO 7, bij Global Music (in Haarlem).

Ah, dan zal ik daar eens binnenspringen binnenkort.
Welke kleur wil je?

Liquid_Metal
29 april 2011, 17:46
Ah, dan zal ik daar eens binnenspringen binnenkort.
Welke kleur wil je?

Dirty Green (transparant volgens mij). Maar wat heeft de kleur te maken met het feit dat jij er heen kan?

@ De rest: ik ga vragen naar die Gotoh tuners :).

marc_o
29 april 2011, 19:08
Dirty Green (transparant volgens mij). Maar wat heeft de kleur te maken met het feit dat jij er heen kan?

@ De rest: ik ga vragen naar die Gotoh tuners :).


Iemand moet ze toch importeren en verdelen in de Benelux?

Liquid_Metal
29 april 2011, 19:41
Iemand moet ze toch importeren en verdelen in de Benelux?

O ja, wist ook wel dat dat vanuit Musifacts gebeurde (die heb ik nog gemaild voor een endorsement).

Liquid_Metal
12 mei 2011, 14:09
De Gotoh was niet meer leverbaar, dus ik heb 50 euro korting afgedongen op de OFR. Die heeft dezelfde baseplate als Gotoh dus schijnt makkelijk(er) omgewisseld kunnen worden als ik daar aan toe ben.
Gitaar is maandag besteld dus over een maand of twee een héle happy NGD voor mij.