PDA

View Full Version : Nieuwe versterker: Peavey Classic 30



Platyhelminthes
28 februari 2011, 20:57
Omdat ik heel blij ben met mijn nieuwe aanwinst toch maar ff een topic openen :D
Zondag ben ik met mijn autotje naar Amstelveen gereden en hier kwam ik mee thuis:

http://img600.imageshack.us/img600/4510/fotogitaarzooi713.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/70/fotogitaarzooi712.jpg

Het geluid om laag volume bevalt me al erg goed :) Valt ook op laag volume te oversturen. Het geluid om hoge volumes moet ik nog uitproberen maar ik heb woensdag weer bandrepetitie dus dan ga ik m eens goed uitproberen.

Wat de verkoper me ook meegaf was een footswitch, alleen het is niet de originele.

http://img194.imageshack.us/img194/6338/fotogitaarzooi719.jpg

http://img263.imageshack.us/img263/2963/fotogitaarzooi723.jpg

Ik heb geen idee of dit gaat werken.. Heeft iemand hier ervaring mee/tips om het te laten werken.
Voor de wat stevigere nummers wil ik een Overdrive/distortion pedaal gaan kopen, heeft iemand nog aanraders van pedalen die goed werken met deze versterker? Het gaat om nummers in de trant van Killing in the name off.

Groeten Jaap

Mr. Dynamite
28 februari 2011, 21:05
Gefeliciteerd! Gave bakken zijn het.

Alleen je plaatjes doen het niet :makeup:

EDIT: Gefixt zie ik :ok:

Platyhelminthes
28 februari 2011, 21:11
Gefeliciteerd! Gave bakken zijn het.

Alleen je plaatjes doen het niet :makeup:

Dank U :) Ik was er mee bezig en nu doen ze het gelukkig wel ;)

macwilliams
28 februari 2011, 21:15
Prachtige ampjes zijn het.
Gefeliciteerd.

den titten
1 maart 2011, 10:46
Prachtig ! Proficiat ! Enjoy !

De versterker die ik al een tijdje in mijn gedachten heb zitten (als eerste buizenbak).
Een vraagje : Wat is een degelijke prijs voor zo eentje ? 2e hands dan...

guitarkid
1 maart 2011, 11:14
Ik zag je foto en moest even kijken of de mijne er nog wel stond... ;)
Ook geen logo meer! Ik heb de mijne voor heel weinig op de kop getikt in een ruil met een z.g.a.n. Framus 2x12"V30 cab, dus zeg maar zo'n 300 euro.
Dat vind ik niet veel voor zo'n bakje.
Die footswitch werkt niet? Jammer, want een originele is groot en te duur!
Even een schemaatje zoeken en zelf maken!

Gr. Coos

geert1976
1 maart 2011, 13:00
Prachtig ! Proficiat ! Enjoy !

De versterker die ik al een tijdje in mijn gedachten heb zitten (als eerste buizenbak).
Een vraagje : Wat is een degelijke prijs voor zo eentje ? 2e hands dan...

De prijzen liggen heel verschillen, maar een mooi gaaf exemplaar, met de originele footswitch gaat voor tussen de E 400,00 a E 450,00.

Ik heb er zelf ook eentje, erg goedkoop op de kop getikt voor E 275,00, bekleding helemaal gaaf, bijna nieuwe buizen erin en de originele footswitch zat er ook nog bij.

Het zijn hele fijne versterkers, met uitstekende clean ala Fender maar ook een hele goede crunch en fijne reverb.
Pedalen vreten ze trouwens ook goed, wat je er ook tussen mikt.

den titten
1 maart 2011, 13:37
Ik las ook dat deze wel te doen zijn voor in de huis/slaapkamer ? Nu ik hier reactie heb van iemand wiens naam ik overal tegekom (ik vermoed = kennis) wil ik dit hier nog eens vragen ...

guitarkid
1 maart 2011, 13:55
Ik las ook dat deze wel te doen zijn voor in de huis/slaapkamer ? Nu ik hier reactie heb van iemand wiens naam ik overal tegekom (ik vermoed = kennis) wil ik dit hier nog eens vragen ...

Het wil wel, maar ze klinken wat verder open wel een klasse beter.
Geert, wat vind jij?
En Mac, jij hebt je Delta Blues (= zelfde versterker, maar met 1x15") toch verkocht omdat hij te hard was voor thuis? Ik heb ook een DB en die klinkt dus ook pas echt goed als hij een beetje aan mag.... ;)

Gr. Coos

geert1976
1 maart 2011, 14:08
Het wil wel, maar ze klinken wat verder open wel een klasse beter.
Geert, wat vind jij?
En Mac, jij hebt je Delta Blues (= zelfde versterker, maar met 1x15") toch verkocht omdat hij te hard was voor thuis? Ik heb ook een DB en die klinkt dus ook pas echt goed als hij een beetje aan mag.... ;)

Gr. Coos

Ik vind ze voor thuis echt te hard gaan en net wat Coos zegt, hij rendeert het beste als je hem opendraait.

Ik zet hem wel eens thuis aan ipf van mijn kleine Fender Champ, gevolg:
Katten overstuur --> vrouw over de zeik.....

den titten
1 maart 2011, 14:34
Ik heb geen kat en zeker geen vrouw ;)
Thanks voor de antwoorden, ik moet eerst nog veel meer kennis opdoen voor ik geld uitgeef. Kennis over hardware en het spelen zelf. I'm an amatur :)

guitarkid
1 maart 2011, 14:37
Ik zet hem wel eens thuis aan ipf van mijn kleine Fender Champ, gevolg:
Katten overstuur --> vrouw over de zeik.....

in plaats fan.....? ;)

Maar euh, de vrouw over de zeik: soit! Maar de katten overstuur: nee, dat kan echt niet! :)

macwilliams
1 maart 2011, 15:18
Ik heb mij DB verkocht aan Aca ilic hier op het forum.
Alleen omdat hij te hard moest om bij het geluid te komen dat ik mooi vond.

Kort daarna zat ik weer met een tweed amp maar dan van fender welke gemod is door mr bassman uit eelde. http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.png

DB
http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC08990.jpg

fender


http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC03563.jpg

den titten
1 maart 2011, 16:01
fender

http://i257.photobucket.com/albums/hh237/max1m1n0666/DSC03563.jpg

Die foto is gewoon prachtig. Het volledige plaatje klopt ! Enkel de deur had recht mogen staan :) ! Droooooool !

Platyhelminthes
1 maart 2011, 20:04
Bedankt allemaal! :) Ik kan echt niet wachten om hem ff goed open te trekken in de oefenruimte morgen :rockon:

Wat betreft de footswitch, ik heb daarvoor een stereo kabel nodig dus die moet ik nog ff gaan fixen. Morgen middag vrij dus ik ga dan ff op zoek naar een goedkoop kabeltje om uit te proberen.

Even een vraag die hier niet helemaal thuis hoort maar ik probeer het toch even. Als ik een goede overdrive wil voor deze versterker voor de stevigere nummers zoals Killing in the name off hebben jullie dan aanraders voor mij? Ik denk er ongeveer 60 euro voor heb op dit moment.

geert1976
1 maart 2011, 20:20
Bedankt allemaal! :) Ik kan echt niet wachten om hem ff goed open te trekken in de oefenruimte morgen :rockon:

Wat betreft de footswitch, ik heb daarvoor een stereo kabel nodig dus die moet ik nog ff gaan fixen. Morgen middag vrij dus ik ga dan ff op zoek naar een goedkoop kabeltje om uit te proberen.

Even een vraag die hier niet helemaal thuis hoort maar ik probeer het toch even. Als ik een goede overdrive wil voor deze versterker voor de stevigere nummers zoals Killing in the name off hebben jullie dan aanraders voor mij? Ik denk er ongeveer 60 euro voor heb op dit moment.

Dat kan je ook makkelijk met het crunchkanaal hoor, gewoon de pre-amp helemaal open en behoorlijk wat mids erin gooien.

2e hands boss DS-1 pedaal doet de het ook prima, gooi die dan wel over de effectsloop

guitarkid
1 maart 2011, 20:55
Even een vraag die hier niet helemaal thuis hoort maar ik probeer het toch even. Als ik een goede overdrive wil voor deze versterker voor de stevigere nummers zoals Killing in the name off hebben jullie dan aanraders voor mij? Ik denk er ongeveer 60 euro voor heb op dit moment.

Zoals Geert ook al aangeeft, die heb je niet misschien direct nodig. Koop (of probeer!) anders evt. eerst een goede booster! Geloof me, ik heb een Newtone Flowerbooster (een Zvex SHO-clone) en die is i.c.m. mijn Classic 30 en/of mijn Delta Blues gewoon geweldig! Ik heb af en toe iets meer gain nodig dan deze amps leveren en een goede booster doet wonderen. Het enige nadeel is dat je dan niet in één keer van clean naar max. gain kunt, maar ik speel meestal op het tweede kanaal met op een crunch-stand en doe veel met de volumepot van de gitaar.
Ik gebruikte eerst een Elektro Harmonix LPB-1, die niet zo goed is als de Newtone, hoewel ik er qua boost wel plezier van heb gehad.
Verder gebruik ik af en toe een Blackstar HT Dual i.c.m. met de Classic 30, maar die is wel wat duurder. Werkt ook wel erg goed en je hebt dan eigenlijk een driekanaals amp!

Gr. Coos

showband
2 maart 2011, 10:08
Er is in ieder geval niks mis met een tubescreamer voor een classic 30.
dat is zelfs smullen.

Il_Falco
2 maart 2011, 20:28
Maar voor killing in the name of, zou IK een Rat nemen. Voor die prijs wel te vinden.

Platyhelminthes
4 maart 2011, 14:35
Hoi,

ff snel een vraagje, de buizen in mijn versterker rinkelen tijdens het spelen.. In hoeverre is dit normaal? En als het niet normaal is wat is er dan aan te doen?!

Sorry als dit een heel erge noob vraag is maar heb niet zoveel ervaring met buizenversterkers.

Oplossing voor de footswitch was trouwens gewoon een stereo jack kabel van een tientje kopen :p

Alvast bedankt!

Groeten Jaap

guitarkid
4 maart 2011, 17:20
Heel normaal bij deze versterker! De Delta Blues heeft het ook. In mijn Classic 30 zit een "Tube Tamer" (even googlen) en in mijn Delta Blues heb ik het opgelost door flightcase-schuim te stoppen tussen de buizen en het beschermingsrooster. ik weet niet of dat al in de jouwe zit, maar dan werkt het wel!
Kortom, het is een bekend verschijnsel bij de Peavey tweed-amps, maar goed op te lossen!

Gr. Coos


Hoi,

ff snel een vraagje, de buizen in mijn versterker rinkelen tijdens het spelen.. In hoeverre is dit normaal? En als het niet normaal is wat is er dan aan te doen?!

Sorry als dit een heel erge noob vraag is maar heb niet zoveel ervaring met buizenversterkers.

Oplossing voor de footswitch was trouwens gewoon een stereo jack kabel van een tientje kopen :p

Alvast bedankt!

Groeten Jaap

Platyhelminthes
4 maart 2011, 17:57
Heel normaal bij deze versterker! De Delta Blues heeft het ook. In mijn Classic 30 zit een "Tube Tamer" (even googlen) en in mijn Delta Blues heb ik het opgelost door flightcase-schuim te stoppen tussen de buizen en het beschermingsrooster. ik weet niet of dat al in de jouwe zit, maar dan werkt het wel!
Kortom, het is een bekend verschijnsel bij de Peavey tweed-amps, maar goed op te lossen!

Gr. Coos

Oke bedankt :) Begon me al een beetje druk te maken of er iets mis mee was.. Gelukkig niet dus.

Allemaal nog bedankt voor de positieve reacties! Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor zo'n booster, dat lijkt me wel wat. Klopt het dat die alleen als bouwpakket te verkrijgen zijn? Zijn die een beetje makkelijk in elkaar te zetten?

guitarkid
4 maart 2011, 18:53
Oke bedankt :) Begon me al een beetje druk te maken of er iets mis mee was.. Gelukkig niet dus.

Allemaal nog bedankt voor de positieve reacties! Ik denk dat ik maar eens ga kijken voor zo'n booster, dat lijkt me wel wat. Klopt het dat die alleen als bouwpakket te verkrijgen zijn? Zijn die een beetje makkelijk in elkaar te zetten?

Graag gedaan! Wat die booster betreft: het schijnt dat dat heel goed te doen is, maar ik had de mazzel dat ik een kant en klare van forumlid Roger Arts kon overnemen. Ik ben ook niet zo'n soldeer-held.... ;)

HipHoppinTim
29 maart 2011, 00:35
Voor als je een Les Paul of een andere Humbuckgitaar hebt:

stap 1: zet de amp op clean channel
stap 2: doe (goede) oordoppen/oorbeschermers in
stap 3: zet het volume op 12
stap 4: TONE!

guitarkid
29 maart 2011, 08:27
Voor als je een Les Paul of een andere Humbuckgitaar hebt:

stap 1: zet de amp op clean channel
stap 2: doe (goede) oordoppen/oorbeschermers in
stap 3: zet het volume op 12
stap 4: TONE!

:) :) :)
Heb het wel in de studio gedaan! Kikke!!!