PDA

View Full Version : Buzz uit versterker bij aanraken van snaren.



ChrisWMan
28 februari 2011, 21:47
Als ik een snaar van m'n gitaar aanraak komt er een soort buzz uit m'n versterker, weet iemand wat het probleem kan zijn?

Heb een Roland Micro Cube RX, kabel van Fender en een niet al te dure beginners gitaar dus het zou me niets verbazen als dat het probleem is maar je weet maar nooit:)

Mr. Dynamite
28 februari 2011, 21:49
:D Je bent wel aangewezen op 1 man aan je naam te zien

Had je dit altijd al of is het later ontstaan?

ChrisWMan
28 februari 2011, 21:54
Ik speelde eerst via een headphone amp en toen had ik ook veel storing maar had toen ook een andere kabel dus...

Icarvs
28 februari 2011, 22:00
Probeer eens een ander stopcontact waarvan je zeker weet dat hij geaard is.
(of ga net zo lang alle stopcontacten langs totdat het ophoudt :p)

soms ligt het daar wel eens aan.

ChrisWMan
28 februari 2011, 22:10
Als het goed is is het stopcontact geaard but it never hurt's to check...
Thnx, ga t stopcontact morgen doormeten.

Buzzel
28 februari 2011, 22:27
ik heb zelf dat wanneer ik op een niet geaard stopcontact speel en de snaren subtiel aanraak dat er een voortdurend tikkend geluid ontstaat. In een geaard stopcontact is dat verholpen.

TijmenSarneel
2 maart 2011, 01:30
Hmmz, ik heb dat probleem ook bij mijn fender strat. Dat als ik een snaar aanraak, of een schroefje, tuner, tremolo, dat ie 'tikt' als het ware. Afhankelijk van welke pickupstand, en hoe alles staat afgesteld varieerd het wel, maar het is er altijd. Zijn hier in huis(studentenhuis) nou niet bepaald geaarde stopcontacten geloof ik, maar dan is dit dus normaal en kan geen kwaad?

wireman
2 maart 2011, 10:00
Alles is al gezegd... heeft met randaarde te maken.. that's it.. Ligt niet aan je gear! vrij 'normaal' verschijnsel en als je :soul: dit krijg.. ff langt de monteur of electricien!!

ChrisWMan
2 maart 2011, 13:23
Heb het effe nagekeken en het zijn gewoon geaarde stopcontacten dus dat is het probleem niet.

RS-Rik
2 maart 2011, 15:49
een aardedingetje in je gitaar. Als het een beetje is is het wel normaal.

Buzzel
2 maart 2011, 17:49
Alles is al gezegd... heeft met randaarde te maken.. that's it.. Ligt niet aan je gear! vrij 'normaal' verschijnsel en als je :soul: dit krijg.. ff langt de monteur of electricien!!

Zo zit me haar altijd!