PDA

View Full Version : Nirvana's 'Nevermind' , door Butch Vig!



TimmU
28 februari 2011, 18:21
Butch Vig over de opnames van Nevermind, erg interessant om te horen/zien. Eventjes doorklikken voor meer filmpjes!


http://www.youtube.com/watch?v=D7gjlly4b98&NR=1&feature=fvwp

http://www.youtube.com/watch?v=VOYvTXUqlrI

hendrix2
28 februari 2011, 19:19
goeie post :ok:

altijd leuk en interessant zulke filmpjes!

er is een leuke van Sgt. Pepper van de Beatles ook, heb die ooit eens integraal hier gepost, ook zeker de moeite om te bekijken! Beetje zelfde opzet, maar dan George Martin en Paul McCartney die the making off bespreken...

Dreverhaven
28 februari 2011, 19:22
Vet, ga ik even kijken.

TimmU
28 februari 2011, 19:36
wie ben jij ?

wireman
28 februari 2011, 20:00
Ja.... wie ben jij eigenlijk?... :seriousf:

maar eh.. deze avond barst van de nostalgie.. Nevermind was een van, zoniet mijn eerste grungeplaat.... en het moment dat ik pas ECHT verliefd werd op de gitaar....

caliban
28 februari 2011, 20:01
Er is een hele serie van die dingen denk ik. Heb iig er eentje gezien over Dark Side Of The Moon van Pink Floyd. Très intéressant.

hendrix2
28 februari 2011, 20:03
Jup, Classic Albums heet dat...

The Who (Who's Next)
The Doors (The Doors)
Def Leppard (Hysteria)
...

Zappa, Black Sabbath, John Lennon, etc... echt een hele boel, en echt uren kijk en luisterplezier :)

wireman
28 februari 2011, 20:05
CLASSIC ALBUMS heet de serie.. Wordt overigens momenteel ook uitgezonden op ik meen nederland 3.. Volgens mij iedere dinsdagavond.. (zou je ff moeten checken...) Er is er ook een van Fleetwood Mac, Dark Side of the moon, the Who, Electric Ladyland, iets van toto, en nog een paar.. inderdaad erg gaaf!!

wireman
28 februari 2011, 20:06
ah.. iemand was me net voor...

hendrix2
28 februari 2011, 20:27
Hier vind je de volledige lijst, bijna allemaal wel op youtube te vinden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Classic_Albums

Heb puur uit nostaglie voor het eerst in zeker 10 jaar Nevermind nog eens van onder het stof gehaald. Blijft toch een vette schijf...

Dreverhaven
28 februari 2011, 20:41
Ja.... wie ben jij eigenlijk?... :seriousf:

maar eh.. deze avond barst van de nostalgie.. Nevermind was een van, zoniet mijn eerste grungeplaat.... en het moment dat ik pas ECHT verliefd werd op de gitaar....

Dat vraag ik mezelf ook wel eens af!

Ik heb trouwens precies hetzelfde. Nevermind was voor mij de plaat die me echt verliefd op de gitaar heeft weten te krijgen. Ook echt grungeliefhebber geweest jarenlang voordat ik echt naar andere dingen begon te luisteren. Inmiddels is mijn smaak een heel stuk breder. Er hoeft niet per se meer een gitaar aan te pas te komen, maar die ouwe grunge heeft nog wel een speciaal plekje in mijn muzikale hart.

marc_o
28 februari 2011, 21:18
Grunge blijft te gek, wat een mooie tijd was dat toch! Ben ook zeer blij dat ik tegenwoordig in een Alice in Chains tribute band speel :-)

new deep
28 februari 2011, 23:38
wie ben jij ?

Best wel sneue reactie tegen die dude eigenlijk....

Daargelaten, is die Classic album reeks (zoals aangehaald) met overigens niet alleen Nirvana maar ook Fleetwood Mac, Queen Pink Floyd etc vrij bekend inmiddels.

wireman
1 maart 2011, 08:40
Het "wie ben jij" was met een vette ;) he?!! (geen scheve gezichten!!)
Maar het hele grunge-gebeuren... tja.. Kort na het ontdekken kwam ik bij Pearl Jam terecht... Dit bleek zo'n belangrijke band voor mij, dat ik nu met het 'stickman' logo op mn arm loop.. Die gasten zijn pas echt de reden waarom ik me ben gaan verdiepen in muziek... GEWELDIG!!!! Zowieso.. oude opnames van PJ, Soundgarden, Nirvana, Alice in Chains (dan noem ik ff de comerciele grunge op) is echt heel tof.. Moet je eens naar oude sub-pop opnames luisteren (of kijken..) best gaaf!! Zou een eigen topic moeten hebben.. GRUNGE!!! vette shit!!

caliban
3 maart 2011, 13:38
BBC maakt goeie tv!