PDA

View Full Version : Lelijk Danelectro pedaal? Stop 'm in een ander kastje.



j3lt3
28 februari 2011, 16:42
Iemand zal het vast eens eerder gedaan hebben: ik vond mijn danelectro coolcat chorus zó ontzettend lelijk en onhandig op mijn pedalboard, dat ik hem in een normale behuizing ben gaan proppen.

Voor:
http://images.thomann.de/pics/prod/209213.jpg

Na:
http://i741.photobucket.com/albums/xx55/j3lt3/Afbeelding003.jpg
http://i741.photobucket.com/albums/xx55/j3lt3/Afbeelding004.jpg
En ja, er staat "leslie" op de behuizing, dat klinkt cooler, en er zit inderdaad tape op draadjes die ik een beetje gebakken heb met de soldeerbout. Maar al met al ben ik blij met het eindresultaat.

Het is in principe een simpele ingreep, waarbij je eventueel de originele jack in en output kunt gebruiken. Ik heb ook de originele switch erin gezet (vandaar het half afgeronde bovenkantje). Het enige wat nodig is is een mooie dc input en wat draadjes. Past precies allemaal, en is veel handiger op je pedaalboard. Een aanrader.

Buzzel
28 februari 2011, 17:50
Een absolute WIN! Ziet er veel beter uit :ok:

Dirk_Hendrik
28 februari 2011, 17:54
dikke -1.
Je moet toch wat beters kunnen verzinnen dan een Dymo...

Mr. Dynamite
28 februari 2011, 18:28
Much better, ik vind het helemaal niks dat Cool cat spul :stop:

Muchachooo
28 februari 2011, 18:42
toch balen dat je die knopjes alleen maar aan de zijkant kan zetten. Ik neem ten minste aan dat ze op de printplaat gemonteerd zijn?

j3lt3
28 februari 2011, 20:21
dikke -1.
Je moet toch wat beters kunnen verzinnen dan een Dymo...

Ik heb eens voetbalplaatjes geprobeerd, maar dat werd een grote klevende ravage...


toch balen dat je die knopjes alleen maar aan de zijkant kan zetten. Ik neem ten minste aan dat ze op de printplaat gemonteerd zijn?

Ja, dat was inderdaad de reden. Heb er aan gedacht de pots los te solderen, maar ik denk dat de behuizing dan wat krap wordt. Nou kun je als je de pedaal 45 graden draait, met de knopjes naar je toe, met het puntje van je schoen de speed knop van 3u naar 5u draaien... net een echte leslie.. Maar dan anders.

Einzeln
1 maart 2011, 16:10
Downpimpen.

Harry
1 maart 2011, 16:13
ben het er mee eens dat de Danelectro niet erg fraai is, maar om nu van een verbetering te spreken......

j3lt3
1 maart 2011, 17:39
ben het er mee eens dat de Danelectro niet erg fraai is, maar om nu van een verbetering te spreken......

Tsja.. het kan allemaal praktischer en mooier.. maar nu hoef ik in ieder geval niet meer te vrezen dat de pedaal op elk moment terug kan vliegen naar mars..

interessander
1 maart 2011, 17:57
Tsja.. het kan allemaal praktischer en mooier.. maar nu hoef ik in ieder geval niet meer te vrezen dat de pedaal op elk moment terug kan vliegen naar mars..

Ik snap de praktische kant maar zo te zien moet je eerder vrezen dat je je LED niet naar binnen in de behuizing trapt.

edit: Ik heb trouwens zelf een herbehuisd soundtank pedaal van Ibanez (die ook geen schoonheidsprijs verdienen) maar daar is onder de kap ook het nodige aan veranderd (beide door D_H)

Buzzel
1 maart 2011, 18:02
Hoe je het ook wend of keert. De gewone danelectro pedalen zijn gewoon spuug lelijk. j3lt3 heeft er ieder geval een object van gemaakt dat geen kots neigingen opwekt. Inderdaad hadden de knoppen mooier op de bovenkant gezeten en het lampje vast, maar het is al een hele verbetering :ok:

Ukeloeder
1 maart 2011, 18:08
Huisvlijtgehalte is torenhoog dus is cool. Ik vind de Dano pedalen ook een gruwel qua design en steun je initiatief er iets aan te doen. Weg met die zandtaartjesvormpjes! Nou nog effe je boxje een beetje afpimpen (dymo belettering is mogelijk nog lelijker dan het origineel) en klaar is Dano.

j3lt3
1 maart 2011, 18:51
Ik noem 'm voortaan anders maar Dymo-Chorus.
Wat voor verf en lak pleur je op zo'n behuizing eigenlijk? Ik las ooit eens iets over spuitbussen van de Action die voor auto bedoelt zijn.

Hallie
3 maart 2011, 09:58
is inderdaad mooier. behalve dat dymo.. maar als je 'm dymo-chorus noemt. is het het acceptabel:)

Die behuizingen van Danelectro zijn echt heel lelijk.

maar is het wel handiger?
knoppen en jacks aan de zijkant..bespaar je niet meer ruimte met de originele? waarbij de knoppen en jacks dus bovenin gaan.

maarja wat maakt het ook uit..

beter zo!

Saf
6 maart 2011, 10:39
ik heb nooit begrepen hoe ze bij dano van de eerste super cool vormgeven pedalen naar deze te foute jedsons modellen gegaan zijn.

terrasbeest
6 maart 2011, 10:52
Dano z'n spullen zijn héél mooi, erg '50ies.

Mogelijk is het rommel, maar hun gitaren zien er iig super cool uit.

Dirk_Hendrik
6 maart 2011, 13:06
ik heb nooit begrepen hoe ze bij dano van de eerste super cool vormgeven pedalen naar deze te foute jedsons modellen gegaan zijn.

Zie dit topic. Negatieve publiciteit blijft publiciteit.

Jorisch
6 maart 2011, 15:17
knoppen aan de zijkant is het nieuwe zwart

ik vind het vet, kan je er ook niet perongeluk op trappen oid