PDA

View Full Version : Langzame reactietijd line in?



Bjorb
28 februari 2011, 15:26
Hallo,

Ik neem altijd op door mijn Behringer V- amp 2 aan te sluiten op de line in, wat altijd prima werkt. Nou heb ik een nieuwe 2e hands computer (dell nogwat) en als ik daar op neem, dan loopt het geluid niet synchroon met wat ik speel. Dit gebeurt ook als ik de gitaar/bas of wat dan ook direct aansluit op de line in.
Ik hoop dat mijn probleem ongeveer duidelijk is, en dat jullie de oplossing weten. Ik wil namelijk niet dat ik 80 euro uitgeef aan een nieuw computeronderdeel of wat dan ook, en dat het probleem aanhoudt.
Dus, wat kan ik het beste doen?

Björn

Exi
28 februari 2011, 16:11
Probeer eens de ASIO4ALL (http://www.asio4all.com/) drivers.

Bjorb
1 maart 2011, 21:09
Probeer eens de ASIO4ALL (http://www.asio4all.com/) drivers.

Is goed, zal ik proberen, dankje ;)

Bjorb
3 maart 2011, 18:42
Het is nog niet gelukt...

Steven Otto
3 maart 2011, 18:59
Als je de ASIO4ALL driver hebt geinstalleerd, kan je de buffersize aanpassen. Hoe lager, des te korter je latency.

harrie-beton
4 maart 2011, 09:13
Een flink aantal gewone geluidskaarten hebben eenvoudige chips die zowel de DA als de AD uitvoeren. Op dit soort kaarten kun je prima een film kijken en gamen maar voor muziek opnemen en weergeven TEGELIJK is hij niet geschikt. Dat niet in sync zijn heet latency en met een betere drivers wordt het soms verholpen maar meestal is het een hardware probleem.

Duurdere geluidskaarten speciaal voor muziek hebben betere hardware en betere drivers en die zorgen voor een bijna perfecte synchronisatie.
Er zijn ook duurdere game kaarten, zoals de soundblaster x fi maar die is niet geschikt voor audio opname. Deze hebben ook de beruchte latency.

Denk erom dat ook de muziek geluidskaarten een beetje vertraging hebben maar dat gaat meestal om 1 tot 4 milliseconden en dat is niet erg.

Geluid is traag met ongeveer 1200 km per uur. Als je een drummer en een bassist in een studio 10 meter uitelkaar zet heb je ook al een vertraging van 10 msec.

Bjorb
4 maart 2011, 20:46
Bedankt voor het reageren, ik zal eens kijken waar ik de buffersize kan aanpassen. Dan kijk ik wel verder.

Björn

Liquid_Metal
4 maart 2011, 21:48
Als ik opneem met de interne soundcard van zowel mijn desktop als laptop heb ik deze latency. Bij opnemen met mijn usb-soundcard (M-Audio Fast Track Pro) heb ik dit niet (merkbaar).

Exi
4 maart 2011, 23:08
Bedankt voor het reageren, ik zal eens kijken waar ik de buffersize kan aanpassen. Dan kijk ik wel verder.

Björn
Welk programma gebruik je voor het opnemen?
Je moet eens kijken tussen de (geluids)instellingen van het programma.
Als het goed is kun je daar de ASIO4ALL driver selecteren en vervolgens de latency aanpassen.
Het ligt aan de kwaliteit van de geluidskaart hoe ver je de latency zou kunnen terugschroeven zonder dat je "artifacts"(gekraakt, etc.) krijgt.
Mocht jouw geluidskaart het niet aankunnen, dan inderdaad even een interface aanschaffen. Line 6 Toneport, de M-audio, Tascam etc.

Bjorb
5 maart 2011, 18:29
Welk programma gebruik je voor het opnemen?


Kristal Audio Engine of Magix Musicmaker.

Exi
5 maart 2011, 20:53
Ik heb beide nog nooit gebruikt. Misschien is er op google wel wat te vinden over de audio instellingen van de programma's.
Ik gebruik zelf Cubase, maar ik hoor ook goede verhalen over Reaper.
Reaper is gratis en die zou je ook kunnen proberen als het met de bovenstaande programma's niet lukt.