PDA

View Full Version : Laney VH100r vragen



mel-aers
28 februari 2011, 10:55
Na goed nagedacht te hebben heb ik afgelopen weekend de Laney VH100r top gekocht.

Hij bevalt goed maar heb nog enkele vragen.
Hij beschikt over 1x4 , 2x8, 1x8, 1x16 en 2x16 ohms uitgangen. Mijn speakerkast is een Laney 2x12 die alle ohm's ondersteunen. Welke kan ik het beste gebruiken?

Ik maak ook gebruik van een GMajor die ik de FX loop wil hangen. Welke Loop instelling kan ik het beste hiervoor gebruiken? (hier wat info over de loops settings)
- Side Chain: Return signal is mixed with the dry signal
- Insert: Return Signal is bufferd and is sent directly to the output tubes
- Bypass: the global fx loop circuitry is switched out of the amp altotogether

WillemdaGuide
28 februari 2011, 11:39
Hey gefeliciteerd, mooie amp!

Qua ohmage is een kwestie van uitproberen, kunnen kleine verschillen in klank zitten. Ik hou zelf van mono 16 ohm.

Je G-Major zou ik op "kill-dry" zetten en dan met "side-chain" erbij in mixen.
Blijft je buizensound mooi overeind!

Succes!

mel-aers
28 februari 2011, 11:48
Bedankt voor de tip, ik ga het vanavond uittesten.

Maar wat doet de instelling Kill-dry precies?

WillemdaGuide
28 februari 2011, 11:59
Kill-dry zorgt ervoor dat er uit je effectunit alleen het effectgeluid komt, dus niet je basisgeluid van je amp.
Hierdoor wordt niet je hele sound door de G-major gestuurd wat kleuring (tone-suck) opleverd maar je mixt het effect erbij in.

Maw als je alleen de output van je gmajor zou versterken hoor je alleen het reverb of delay signaal.

Johannes
28 februari 2011, 13:10
Niet om te zeuren, maar heb de handleidingen van je apparatuur al eens doorgenomen? Die kunnen echt bijdragen aan het begrijpen van gear. Houd er rekening mee dat sommige functies van je Gmajor niet zo best meer werken als je m volledig "wet" gebruikt (noisegate, master volume, compressie)

mel-aers
28 februari 2011, 14:29
Heb de handleiding meerdere malen doorgenomen maar begreep niet goed uit de tekst wat er bedoeld werd. Daarom heb ik die vraag hier gesteld

bedankt voor de tips

mel-aers
28 februari 2011, 19:29
Heb het op de manier geprobeerd om de gmajor op kill dry te zetten,
het klinkt nu goed maar heb het idee dat het volume van de amp lager is met gebruik van loop dan zonder loop

marter544
1 maart 2011, 00:28
Hey gefeliciteerd, mooie amp!

Qua ohmage is een kwestie van uitproberen, kunnen kleine verschillen in klank zitten. Ik hou zelf van mono 16 ohm.

Je G-Major zou ik op "kill-dry" zetten en dan met "side-chain" erbij in mixen.
Blijft je buizensound mooi overeind!

Succes!

Ja, nouja, niet dus wat betreft de impedantie. Je moet even goed kijken naar wat er op je speaker cab staat, waarschijnlijk iets van 8 ohm mono of 2*16 ohm stereo. Je impedantie van je cab moet kloppen met welke uitgang je op je amp gebruikt, om schade te voorkomen.

EDIT: als je deze (http://www.thomann.de/nl/laney_gs212ie.htm) cab hebt, zet em op 16 ohm mono en gebruik de 1*16 ohm uitgang op je amp. Zomaar wat kiezen omdat dat mooier klinkt kun je doen, kans bestaat wel dat je dan vrij snel een nieuwe amp mag uit gaan kiezen.

ateng
1 maart 2011, 11:52
Heb de handleiding meerdere malen doorgenomen maar begreep niet goed uit de tekst wat er bedoeld werd. Daarom heb ik die vraag hier gesteld

bedankt voor de tips

Hangt er van af welk loop je gebruikt want je hebt namelijk 3 loops en afhankelijk van hoe je je G-Major wil gebruiken is het belangrijk welke loop je dan gaat gebruikt.
Ik heb zelf de VH100R gehad en heb nu nog steeds de VC50... de combo versie.
Als je patches heb geprogrammeerd dan zou ik de G-Major aan de 2e loop hangen en de schakelaar op sidechain zetten en met de returnlevelknop de wet/dry verhouding regelen. Als je toch gebruik wil maken van compressie, mastervolume (swell) en EQ dan zet je de schakelaar op insert en dan fungeert de returnlevel als een totale mastervolume... of je hangt m dan aan de de laatste loop poweramp in - preamp out