PDA

View Full Version : Hail Infinity - Chasing the Horizon



JvD.
28 februari 2011, 00:25
Dagdag,

We hebben met de band een live opname gemaakt in onze oefenruimte.
Hij is hier (http://hailinfinity.bandcamp.com/track/chasing-the-horizon-live) gratis te downloaden, Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

pasqual
28 februari 2011, 21:46
er zitten erg lekkere stukken in. het begint vrij rustig met mooie melodieën dat mooi opbouwt naar de heftigere stukken. ik weet niet of ik de "chaos" wel zo mooi vind maar dynamiek zat in ieder geval. ben wel benieuwd naar meer werk van jullie.

JvD.
28 februari 2011, 21:48
Tof dat je er de tijd voor hebt genomen Pasqual.

Hier is ons oude werk:
http://hailinfinity.bandcamp.com/album/the-gyroscope

pasqual
28 februari 2011, 22:02
ik ben nu bij cityscape en tot nu valt me op dat de drums naar mijn mening beter klinken als bij de nieuwe opnames, beter in balans. klinkt goed hoor, ik hou hier wel van. goeie sound deze opnames. is deze muziek wel goed te brengen live? ben je niet enorm afhankelijk van een goeie geluidsman om de muziek niet in een brij te laten eindigen? zou zonde zijn. er zitten nogal wat ongeïnteresseerde prutsers bij helaas.

JvD.
28 februari 2011, 22:07
Je legt de vinger op de zere plek. Het is voor ons heel moeilijk om live te spelen. Ik speel tegenwoordig over de PA via een AMT pre-ampje.
Ik gebruik het ook op die live opname van Chasing the Horizon.
Voor de vocals zing ik met allemaal transformatortjes door een boss EQ/reverb/delay en met een eigen mic.
Verder hebben we een hele uitgebreide rider en erg veel ervaring met de techniek. Niet zo zeer het live spelen maar wel echt hoe PA's werken, hoe je de boel het best kunt mic'en en hoe je monitors plaatst. We proberen zo veel mogelijk zelf in de hand te houden.

pasqual
28 februari 2011, 22:19
hoe pak je dat dan aan? lijkt me lastig om met een heel eisenpakket aan te komen bij een zaal waar een ingehuurde geluidsman zit die helemaal niet zit te wachten op een paar betweterige snotneuzen? ( no offence:stop: ).

JvD.
28 februari 2011, 22:28
Owh nee, als je professioneel wilt zijn moet je het ook doen.
Dit is de Nederlandse versie van onze rider:
http://www.hailinfinity.com/new_site/documents/Hail_Infinity_rider_NL.pdf
We hebben naar een goede verhouding gezocht tussen kindertaal voor de knuppels en termen voor de echte mannen. Als wij worden uitgenodigd om te spelen dan moeten ze ook een beetje naar onze pijpen dansen =D

pasqual
28 februari 2011, 22:41
mijn band is niet professioneel en hebben dan ook niet zo'n rider. gelukkig heb ik een erg aanwezig gitaargeluid en de toetsenist zijn geluid kan je ook niet omheen;). gelukkig wordt dit goed opgepikt in het algemeen. maar jullie zijn met 2 gitaristen en toetsen en ook nog eens samples dus dan kan ik ook begrijpen dat je graag wilt dat dat allemaal in goede balans is.

ps: zou het niet leuk zijn als er meer mensen zouden reageren?

JvD.
28 februari 2011, 22:49
Haha, dat is altijd op sounds(zo lang al het forum bestaat). Ik moet je bekennen dat ik ook niet de tijd neem om al die clipjes te luisteren en dan te reageren.

Het heeft eigenlijk niet zo zeer met professionaliteit te maken, wij zijn dat ook niet. Maar met zo'n houding(die reader) dwing je toch af dat ze even nadenken. Zijn er di's, hebben we genoeg 230v op het podium etc.
Jij hebt gezwoegd op je materiaal, dat MOET tot z'n recht komen.
Wij mailen ook altijd vooruit als we ergens spelen, meteen vragen naar het adres van de technicus. Die gaan we dan heel veel moeilijke vragen stellen, waar zij te kort in schieten vullen wij het aan. Dit kan natuurlijk alleen als je zelf ook geluid zou kunnen doen als dat moest.

Wat we meestal doen als we live spelen is eerst zorgen dat je in de zaal alles goed hoort. Dat doe ik meestal met een lange kabel en dan spelen.
Daarna zorgen dat we elkaar goed horen op het podium. Die rider is handig want dan weten we of we monitors moeten huren etc. En zoals de rider zegt: geen soundcheck, geen Hail Infinity!

Duhsjaak
1 maart 2011, 22:29
Hi
Ik vond niet zoveel van het stuk muziek. Totdat de buren effe opgeflikkerd waren om te skieën of zo. En toen kon ik een heel eind kabel uitrollen om m eens even op een paar fatsoenlijke kasten te zetten met de knop vorstelijk open. Ja, zo fundamentalistisch gaat het hier nog aan toe. Met kabels.

En nu vinnik wel degelijk wat. Ik werd daar helemaal blij van. En helemaal als je m in een keer erop hebt gezet zonder patches (mooi woord voor reparaties - er zijn live dingen die alleen maar uit reparaties bestaan geloof ik).

Hard blerend over fatsoenlijke speakers ging ik steeds meer de lol er van inzien.

Nou nog een special rider die maakt dat alle buren van GN'ers worden weggestuurd (heerlijk!!!) en dat de muziek uitsluitend over goeie speakers.......

Special rider blues van Skip James is uit 1931 en heb ik er alleen maar bijgesleept omdat jij in je vorige stukje over riders begon. Dus dat slaat echt nergens op.

Ik hoop dat jij heerlijk gaat doorbleren met je band, iets meer structuur en vooral iets meer zang en ik ga een door de NL staat gesubsidieerde bank overvallen om je CD'tjes te kopen.

Weet je wat? Ik draai m nog eens gewoon.
Groet Gus

JvD.
1 maart 2011, 22:55
Tof Gus!

Binnenkort komt er nog een trackje uit, gehomestudio't en die heeft meer vocalen!