PDA

View Full Version : oooh kut he!!.. nou dit gezeik weer met mijn Mesa class 2.90



ThePainMachine
17 mei 2003, 08:22
Als ik alleen mijn eindtrap aanzet, en zelfs mijn geluid uitdraai. Zit er in mijn B kanaal de hele tijd een soort tik. Kan nou alleen nog maar op mijn A kanaal spelen... als ik niet helemaal gek wilt worden.
Stopkontakt is gewoon geaard, alle plugen en ingangen zijn schoon en werken goed.
Oh kut.. wat kan dit zijn.

Ohzoso
17 mei 2003, 08:59
misschien een "kutversterker"?? :wink:

LordRiffenstein
17 mei 2003, 09:11
Wordt de 'tik' luider als je de versterker opendraait of hoor je hem eigenlijk niet als je aan´t spelen bent? Ik vermoed dat je best eens je lampen kan laten vervangen.

Yoeri

Ohzoso
17 mei 2003, 11:10
lijkt mij dat het niet de buizen zijn, anders zou die "tik" ookwel op het A-kanaal zitten.Lijkt mij eerder dat er in het stroomcircuit van het B-kanaal ergens iets niet goed is.Misschien een breuk in n soldering ofzo. Verstandigste is misschien om ff een reactie van Mathe en/of Nico af te wachten.

LordRiffenstein
17 mei 2003, 11:29
Op 2003-05-17 11:10, schreef Ohzoso:
lijkt mij dat het niet de buizen zijn, anders zou die "tik" ookwel op het A-kanaal zitten.

Nee want het is een stereo power-amp dus kant A gebruikt andere buizen dan kant B.

Yoeri

telecastermaster
17 mei 2003, 17:12
'k zou ff de buizen van kanaal verwisselen; dus A-> B eb B-> A.

PS, delete de andere 2 identieke posts ff

aadplagiaat
17 mei 2003, 18:23
Zou een lekkende elco kunnen zijn van bijvoorbeeld de kathode van een buis. Die elco laadt dan steeds op tot de kathodespanning en slaat vervolgens door enzovoorts. Is het een tik met een (flink) interval? Of tikt het de hele tijd door bijvoorbeeld.

habberdoedas
20 mei 2003, 13:29
Hoi The Painmachine,

Is je probleem met je Boogie 2:90 al opgelost. Ik zit ook met een dergelijk soort probleempje. Af en toe zit er bij mij ook een rare tik in m'n boogie 2:50 eindtrap.
Alle buizen nagekeken en geen problemen gevonden. Zit zelf ook te denken aan een lekke ELCO? of zoiets. Of kan het ook liggen een vuil electrisch netwerk of zo iets???

RadiuS
20 mei 2003, 14:35
Misschien ligt er een mobiel in de buurt, daar gaat altijd alles met een speaker van tikken :grin:

Rectifier
20 mei 2003, 21:35
Eeeehmmm, een Mesa 2:90 met lekkende Elco's??? T'is geen Fender van de jaren 70.
Ik kan me vergissen......maar zo oud is ie nog niet toch.....en dan zou dat niet mogen gebeuren.

Bob Bradshaw vind de Mesa 2:90 de allerbeste (en enigste) goede poweramp die Boogie ooit gemaakt heeft. :grin:

Ik zou beginnen met de buizen eens omwisselen zoals al gezegd is.

ThePainMachine
21 mei 2003, 07:03
Nou doet ie het weer gewoon.... af en toe hoor ik nog 2x achter elkaar een tikkie en dat niks meer. Ik had liever gehad dat het was gebleven....... nou is het weer wachten tot ie het weer gaat doen.

habberdoedas
21 mei 2003, 12:29
Ligt het niet aan het stroomnet. Als je toevallig op een stopkontakt zit waar ook een koffiezetter of koelkast op aangesloten zit, dan kan het ook gaan tikken. Het vreemde is, gisterenavond opgetreden op een boot. De stroom kwam van een agregaat. Ik heb de hele avond geen tik kunnen ondekken van m'n Boogie 2:50.