PDA

View Full Version : Nieuwe amp



gerbentempelman
27 februari 2011, 21:46
Hey allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuwe amp voor in huis, die een lekkere zware sound heeft maar ook clean goed klinkt. Heb een Epiphone Les paul custom en speel veel verschillende stijlen van blues tot het hardere rock. :cooler: Wil misschien in de toekomst ook nog een fender strat aanschaffen... Heb geen last van buren, maar wat voor mij belangrijk is dat hij ook tegen lager volume goed klinkt, maar hij mag wel harder dan het gemiddelde 'bedroomvolume'. Heb tot nu toe solid state gehad en ben eigenlijk wel toe aan een buizenbakje, alhoewel tegenwoordig ook solid-state zijn die je bijna niet kunt laten staan voor de prijs. :soinnocent:

Ik ben aan het twijfelen over de volgende:

Solid state:
- Roland Cube 40xl
- Fender Mustang 3

Tube amps:
- Blackstar Ht-5
- Blackstar Ht-20
- Marshall haze 40
- ( Misschien Marshall ma50c? )

vooral de marshall haze sound spreekt me aan, maar heb hier en daar negatieve reacties gehoord over deze amp. Als ik de ht-5 neem wil ik wel graag een reverb-pedaaltje omdat ik dat opzich wel een must vind.

Ik weet uiteraard dat je het best de amps zelf kunt uittesten, maar in mijn geval ligt de gitaarwinkel niet om de hoek en hebben ze niet wat ik zoek.. vandaar dat ik hier jullie mening ff vraag.

Als jullie nog andere suggesties hebben zijn die welkom :)

Greetz

Joreeen
27 februari 2011, 21:59
Ik zou (persoonlijk) voor een Fender mustang gaan, vooral voor de ingebouwde effecten en de mogelijkheid om hem op je pc aan te sluiten...

Succes :hippie:

caliban
27 februari 2011, 23:46
Van wat ik zelf heb getest kan ik de MA iig afraden.

Exi
28 februari 2011, 00:15
Dat wordt testen.
De Blackstar hype is nu ook weer over?;)

Om nog in je lijstje te zetten:
Vox Lil' Night Train / gewone Night Train
Engl Gigmaster
Orange Tiny Terror
Classic 30 of AC 15 met pedalen
...

ghost-rider2006
28 februari 2011, 00:32
blackstar ht40

Super buizenbak
:blast::blast:

gerbentempelman
28 februari 2011, 19:20
oke, zijn er nog grote verschillen tussen ht-20 en 40?
Iemand nog iets over de haze 40 combo?

Ijselrobo 07
28 februari 2011, 19:35
oke, zijn er nog grote verschillen tussen ht-20 en 40?
Iemand nog iets over de haze 40 combo?

er is niet zó erg veel verschil tussen de HT-20 en HT-40.
het enige verschil is dat de HT-40 wat harder kan ;)
en de Marshall Haze zou ik zelf niet doen.. heb hem eens aan de tand gevoeld en vond het een verschrikkelijke versterker.

spijkie
28 februari 2011, 19:57
Ik heb afgelopen zaterdag de blackstar ht20 en 40 getest, en echt wel dat daar verschil in zit behalve het volume.
De ht40 klint veel voller en heeft meer bas dan de ht20.
Na veel positieve berichten gelezen hebben was ik wel benieuwd hoe de blackstar zou klinken en nadat ik de ht20 gehoord had was ik niet echt onder de indruk maar na de ht40 gehoord te hebben al een stuk meer...jammer genoeg de ht60 niet gehoord maar met 2x12inch speakers moet dat haast nog mooier klinken dan de ht40 maar dat is mijn mening.

gerbentempelman
1 maart 2011, 12:14
Oke, dan gaat mijn voorkeur toch uit naar de HT-40 ipv de HT-20.. :rockon:
Heeft iemand naast de Haze 40 en de HT-40 nog andere suggesties?

spijkie
1 maart 2011, 12:27
Een Bogner Alchemist 212 combo klinkt ook zeker niet verkeerd.
Ik ben zelf ook aan het rond kijken voor een nieuwe buizenversterker en dat valt niet echt mee.
Ga denk ik voor de blackstar ht60, koch twintone 2 of de Bogner Alchemist 212.
over deze drie zit ik nog te twijfelen...

Exi
1 maart 2011, 13:02
Heeft iemand naast de Haze 40 en de HT-40 nog andere suggesties?
Ahum!


Om nog in je lijstje te zetten:
Vox Lil' Night Train / gewone Night Train
Engl Gigmaster
Orange Tiny Terror
Classic 30 of AC 15 met pedalen
...
tientekens

jim__
1 maart 2011, 13:43
en de Marshall Haze zou ik zelf niet doen.. heb hem eens aan de tand gevoeld en vond het een verschrikkelijke versterker.
Heb zelf de Marshall Haze 40, en vind hem nog altijd fantastisch. De Blackstars (HT1, HT5) die ik tot nu toe heb gehoord en heb getest vind ik op de een of andere manier geen klap aan, met name het clean is nogal doods. Weet niet of dit bij de grotere modellen van Blackstar beter is, maar ik vond ze dus op de een of andere manier karakter missen. De Haze klinkt nu na de juiste biasinstellingen als een oldschool Marshall. Geen high gain bak, maar dat wil ik juist ook niet aangezien ik eigenlijk steeds minder gain gebruik.

Maar om je verder te helpen (ieder heeft toch zijn eigen smaak), zou ik het als volgt samenvatten:
Metal / Hard Rock - Blackstar
Blues / Classic Rock - Marshall Haze

Maar vergeet ook vooral niet naar andere merken te kijken (bijvoorbeeld Laney, Peavey), er is voor het geld een hoop leuks te koop. Gewoon lekker gaan testen dus.

spijkie
1 maart 2011, 14:42
Kort samengevat, aan onze reacties heb je uiteindelijk ook niet veel omdat alles met persoonlijke smaak te maken heeft, dat blijkt ook nu wel weer ;)
Als iemand een versterker mooi vind klinken en jij niet, heeft dan die ander het fout?? nee dus, die heeft een andere smaak als jij.
Ik vraag ook wel eens wat hier maar als je begint te vragen wat mooier klinkt dan krijg je gewoon veel meningen waar je uiteindelijk niet veel mee kan ( al ben ik altijd wel nieuwsschierig wat een ander er van vind) :seriousf:
Gewoon gaan luisteren wat je mooi vind, al is het dan wel handig om een muziekzaak dicht in de buurt te hebben natuurlijk...

lollol
1 maart 2011, 16:06
Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe versterker voor dezelfde soort muziekstijl, en zit te denken aan deze:
Fender Super Champ XD (Soort Mustang, maar dan buizen en je kan er mee werken zonder PC)
Marshall JTM30 (Heel mooi clean en genoeg gain voor eigenlijk alle rockmuziek, en de versie met 6L6 buizen heeft geen vage technische problemen)

Misschien kan je er wat mee;)

ghost-rider2006
1 maart 2011, 16:10
fender mustang is leuk maar je moet ten alle tijden al die presets bedienen met de hand

niet de makkelijkste manier van bediening

heb er 1 gehad en ben nu gewoon overgestapt naar de blackstar ht40
en dan maar losse pedals

much better
:gitarist::gitarist:

spijkie
1 maart 2011, 16:38
fender mustang is leuk maar je moet ten alle tijden al die presets bedienen met de hand

niet de makkelijkste manier van bediening

heb er 1 gehad en ben nu gewoon overgestapt naar de blackstar ht40
en dan maar losse pedals

much better
:gitarist::gitarist:

Hoe bevalt de ht40 en voor welk soort muziek gebruik je hem?

ghost-rider2006
1 maart 2011, 18:28
Toppie bak

muziek stijl red hot , metallica, ac/dc
dat soort muziek heeft mijn voorkeur

ben nog niet zo lang bezig hoor, maar heb wel al diversen geprobeerd
had in 2 dagen in het hok ok 10 uurtjes diversen amps geprobeerd
ook met pedals..


en ja hij is heel fijn heb ervoor een fender mustang 2 gehad en leuk maar al die presets schiet je niets mee op vind ik
je moet alles met de hand bedienen en je kan niet ff zien wat je doet.

Ook als je er een pedaaltje achter plakt werkt niet echt want das dubbel op..

heb ook een fender fm212 R gehad beetje te groot voor thuis
:punk::punk: