PDA

View Full Version : Algemene concert-site ?



jplm
27 februari 2011, 19:50
Hallo.

Wat ik me zo nu en dan afvraag: bestaat er eigenlijk een soort centrale site waar álle concerten gemeld worden? Ik had wel eens het idee dat ik zo'n site had gevonden, maar vaak blijkt dan achteraf dat alleen bepaalde concerten (meestal waarvan de site de kaartjes verkoopt) getoond worden, zodat je er later achter komt dat je een bepaald concert toch nog gemist hebt.

Groet, Jan.

Bl44t44p
28 februari 2011, 16:31
Ik gebruik Last.FM (www.last.fm/events). In Nederland wat betreft de grotere concerten voor 99% compleet (op klassieke concerten e.d. in concertgebouwen / stadsschouwburgen na dan), maar ook voor kleine regionale of lokale events kan ik er bijna altijd alles vinden.

Als je je aanmeldt en je muziek laat 'scrobblen' (zie uitleg daar) dan kun je ook gebruik maken van recommended events op basis van wat je luistert, hoef je niet eens meer te zoeken ;)

Wiellem
28 februari 2011, 19:32
Gebruik hier ook lastfm voor erg handig, verder metalfan.nl voor diverse metalconcertjes of gewoon sites van muziekcentra.

Arvoitus
1 maart 2011, 11:27
Ik gebruik AgendaInfo, daar kun je een eigen profiel aanmaken met je "ik wil zien" artiesten. Agendainfo genereert vanuit daar weer een overzichtje voor je met alle concerten/festivals waarin die artiesten voorkomen:

Dit is die bijvoorbeeld van mij:
http://www.agendainfo.nl/user2artist_agenda.php?page=wil&user_id=31804