PDA

View Full Version : Koch Twintone 2 combo of Koch Multitone 1 top + cabinet



spijkie
27 februari 2011, 17:43
Ik ben gisteren op pad geweest voor een buizenversterker.
Ik heb getest de Blackstar ht 20 en 40 watt, Een ENGL 15 watt en een Koch Twintone 2 50 watt combo.

De Blackstar 20 watt klonk niet lekker vol, te weinig bas.
De Blackstar 40 watt klonk veel beter, lekker vol geluid en meer bas.
De ENGL vond ik ook niet lekker vol klinken.

En toen de Koch Twintone 2 50 watt, jeetje wat een geluid, ik was daar echt van onder de indruk. Ik kan deze nieuw kopen in een muziekzaak voor 895 euro, dat is een stuk goedkoper dan waar ik ook kijk, op zich een heel mooi bedrag voor deze versterker.
Nu zag ik op marktplaats een Koch multitone 50 watt staan, betreft een top met cabinet (2x12) ook van Koch en zo goed als nieuw en de prijs ongeveer 900 euro.
Wat zouden jullie doen, de twintone 50watt combo nieuw voor 895 euro of de multitone 50 watt top + cabinet gebruikt maar wel zo goed als nieuw voor rond de 900 euro.

Of zijn er nog betere opties, het blijft allemaal natuurlijk een kwestie van smaak.
Mijn budget is 900 euro.

Tjepke
28 februari 2011, 09:42
Wat voor stijl wil je spelen?
Je bent denk ik iets flexibeler qua sound met een multi-tone.
Heb zelf de multitone en kan een vrij divers scala aan sounds produceren.

Het 3de kanaal heeft soms wat moeite om door de band mix te komen, maar als je de tijd neemt om aan de knoppies te draaien tot je gewenste sound, krijg je er veel voor terug naar mijn mening.

spijkie
28 februari 2011, 10:09
Wij spelen rock covers, voornamelijk nummers waar overdrive/distortion in voorkomt maar ook clean dus dat is ook wel belangrijk. We spelen geen hardrock of metal.

wytz
28 februari 2011, 12:34
Pas op, de multitone en twintone klinken niet hetzelfde! 895 Euro voor een nieuwe twintone is zeker niet veel geld, maar ik kan me voorstellen dat het handig is meteen een stackje te kopen. Ik zou dan zeker wel de multitone testen voordat je hem koopt, omdat ze echt anders klinken.
Ik heb zelf ook een twintone (I) en ben er erg tevreden over.

spijkie
28 februari 2011, 13:06
Ik zit ook in twijfel of een combo of een stackje, die twintone combo klinkt wel erg mooi hoor... wat zou nu een goede reden kunnen zijn om toch een stack te kopen? Het probleem vind ik dat je direct veel duurder uit bent. een top + cabinet kost al snel een stuk meer dan een combo.

wytz
28 februari 2011, 13:27
Ik bedoelde meer jouw dilemma; tussen top en kast (multitone) of combo (twintone II).
Een combo is wat makkelijker te verplaatsen, kost doorgaans wat minder en is een prima oplossing voor kleinere kroegjes.
Een stackje (top + kast) kost vaak wat meer, is wat lastiger te versjouwen, maar klinkt iets 'grootser', voller geluid en meer druk.

guhlenn
28 februari 2011, 13:41
Die stack is een goede deal, en de twintone is idd een iets andere versterker. Ik heb beide trouwens (tiwn en multi tone. Ik hou ze ook beide... ze doen allebei wat ze doen erg goed. BEhalve die klote input die steeds kapot gaat. Nou ja, 1x per 2-3 jaar ofzo.

jutter
28 februari 2011, 13:52
Ik bedoelde meer jouw dilemma; tussen top en kast (multitone) of combo (twintone II).
Een combo is wat makkelijker te verplaatsen, kost doorgaans wat minder en is een prima oplossing voor kleinere kroegjes.
Een stackje (top + kast) kost vaak wat meer, is wat lastiger te versjouwen, maar klinkt iets 'grootser', voller geluid en meer druk.

Ik speel inmiddels al weer jaren op de Twintone I. Ik speel er thuis mee, in de oefenruimte en doe er ook grotere optredens mee. Ideale combo! Gain heb ik altijd laag, op 4, en heb er een tubescreamertje voor. Zo heb ik een zeer goed clean, lekkere drive en voor het scheurwerk trap ik de ts in. Voor grotere optredens gaat er een mic voor. Aanrader die TT!

spijkie
28 februari 2011, 13:57
Tja, blijft lastig...
Wat mij wel opvalt is dat je vaak leest dat 15 of 20watt voldoende zou zijn omdat dit al erg hard wil maar wat mij opvalt bij een blackstar 20 en 40 watt is niet zo zeer het volume maar die 40 watter klinkt gewoon veel voller van geluid en dat vind ik belangrijker en veel mooier, een 60 watter van blackstar zal nog wel mooier klinken dan omdat die ook nog 2 12 inch speakers heeft.
Ik gebruik blackstar even als voorbeeld omdat ik van de anders merken niet verschillende wattages geprobeerd heb.