PDA

View Full Version : Ik weet het niet meer...help!?



Soilworker
27 februari 2011, 17:22
Ok ik weet dat deze vraag veel voorkomt en heb besloten het ook maar te doen. Heb hulp nodig bij het kiezen van een versterker...goh, echt?
Heb in een eerder draadje al naar de Randall rg50tc gevraagd.

Ik zoek een goede metal versterker voor hoofdzakelijk thuisgebruik en incidenteel een keertje met een drummer/band maar das niet een pré.
Ik neig naar een Randall rg75g3 plus nu...heb de rg50tc al onder de loep genomen..Blackstar rh5 is langsgekomen peavey enz. Marshall lees ik niet zulke goede dingen over, althans de combo's.
Budget max 400 eurootjes.
Mijn muziekstijl: melodic deathmetal, Soilwork, at the gates, mors principium est, dreamshade...enz enz. die sound wil ik benaderen.
Ik wil een distortion die niet zo fuzzy klinkt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Iemand suggesties?, ja ik kan naar de winkel gaan en proberen maar ik woon in een uithoek en een beetje winkel ligt niet om de hoek. Dus ik wil merk/type zodat ik naar de juiste winkel kan gaan...
Oja heb een TS9 in mijn bezit....voor als dat nodig is.

Ik hoop echt dat er mensen zijn die mij de juiste kant op kunnen sturen wat betreft mijn keuze, ik zie door de bomen het bos niet meer. :???:

Alvast dank......

caliban
27 februari 2011, 17:28
Ok ik weet dat deze vraag veel voorkomt en heb besloten het ook maar te doen. Heb hulp nodig bij het kiezen van een versterker...goh, echt?
Heb in een eerder draadje al naar de Randall rg50tc gevraagd.

Ik zoek een goede metal versterker voor hoofdzakelijk thuisgebruik en incidenteel een keertje met een drummer/band maar das niet een pré.
Ik neig naar een Randall rg75g3 plus nu...heb de rg50tc al onder de loep genomen..Blackstar rh5 is langsgekomen peavey enz. Marshall lees ik niet zulke goede dingen over, althans de combo's.
Budget max 400 eurootjes.
Mijn muziekstijl: melodic deathmetal, Soilwork, at the gates, mors principium est, dreamshade...enz enz. die sound wil ik benaderen.
Ik wil een distortion die niet zo fuzzy klinkt, als je begrijpt wat ik bedoel.
Iemand suggesties?, ja ik kan naar de winkel gaan en proberen maar ik woon in een uithoek en een beetje winkel ligt niet om de hoek. Dus ik wil merk/type zodat ik naar de juiste winkel kan gaan...
Oja heb een TS9 in mijn bezit....voor als dat nodig is.

Ik hoop echt dat er mensen zijn die mij de juiste kant op kunnen sturen wat betreft mijn keuze, ik zie door de bomen het bos niet meer. :???:

Alvast dank......

Geen ervaring met randall, maar veel gitaristen zijn er wel lovend over. Bugera maakt in dat budget 5150 clones die je misschien kan checken.

Fireburst
27 februari 2011, 20:16
Met alle respect voor je twijfels, die hebben we namelijk allemaal als we weer eens een GAS aanval krijgen, maar je kan beter niet elke keer een nieuw draadje beginnen.
Vraag maar aan Roelsmoel, Ijsselrobo,... op de duur neemt niemand het nog serieus en wordt het enige advies : koop een Blackstar :).
En die is iedereen blijkbaar nogal snel terug beu...

Je moet er zelf natuurlijk ook wel wat voor over hebben : zoek uit welke gear die bands gebruiken, zoek op joetjoep filmpjes met die amps en filter tot er nog een handvol kandidaten over zijn. Dan ga je testen ! Zonder test of blindelings (bv na advies op een gitaarforum) een amp kopen doe je best niet, het moet klikken met die dingen. Gebruikerservaringen zijn wel handig, maar dan heb je meestal toch al een richting/kandidaat.

Genoeg geluld, werk aan de winkel nu !! Google is your friend...

Wabbie
27 februari 2011, 20:30
Ik moest laatst een metalbandje uitmixen waar een van de gitaristen ook op een Randal rg50 speelde (tenminste dat meende ik, iig die nieuwe(ere) hybride Randal top). Tot mijn stomme verbazing klonk dat best goed eigenlijk. Ik denk dat je voor jou muziekstijl zeker wel wat kunt vinden bij Randal.

Blackstar vind ik persoonlijk muffig klinkende overrated crap (sorry Ijselrobo, Roelsmoel et all.). Ik zou dan eerder kijken naar een Randal. Blackstars zijn gewoon hip tegenwoordig, daarom worden ze zoveel aangeraden. ;)

Spades
27 februari 2011, 20:41
Orange? Een Tiny Terror is tweedehands voor 400 euro te vinden. Een High gain amp maar of het je gewenste geluid geeft weet ik niet. Speelde er nooit metal op.