PDA

View Full Version : n saxofoon kan n gitaar evenaren!!



blue bart newman
27 februari 2011, 15:56
wie kan dit beamen? wie wil dit tegenspreken? wie wil dit beargumenteren?

Wie wil de uitdaging aangaan vangen?

refused199
27 februari 2011, 16:43
wat een rare vragen. Hoe bedoel je evenaren?
Een sax heeft geen snaren, een gitaar geen kleppen.
Het zijn 2 verschillende instrumenten met een aparte klankkleur.
Dit kun je toch niet vergelijken? Natuurlijk kunnen ze allebei een begeleidende of solerende rol spelen binnen een band maar ik snap niet wat je er verder over wilt zeggen?

edit: welkom op het forum trouwens!

barno
27 februari 2011, 17:00
wie kan dit beamen? wie wil dit tegenspreken? wie wil dit beargumenteren?

Wie wil de uitdaging aangaan vangen?

neen, en andersom ook niet, is ook nergens voor nodig.

Zijn trouwens totaal verschillenden instrumenten. Denk maar es aan het feit dat een sax werkt met adem waardoor je dus moet spelen met kortere licks, het feit dat je de lengte van een toon zelf bepaalt en niet zoals bij een gitaar afhankelijk bent van de sustain van het instrument enz...

Het is voor een gitarist overigens wel een goede oefening saxpartijen te leren spelen omdat je dan vlugger buiten de klassieke pentatonische frethokjes komt.

buescher1964
27 februari 2011, 18:28
Een gitaar zal nooit lekken dus de saxofoon verliest :???: Aan de andere kant kun je gewoon doortoeteren zonder snaren...

Ik speel zowel (tenor-)sax als gitaar en probeer doorgaans alles te begrijpen maar ik snap werkelijk niks van deze "uitdaging"...

B0UDEWIJN
27 februari 2011, 18:28
Dude..... :???: :dontgeti:

B0UDEWIJN
27 februari 2011, 18:29
Wie wil de uitdaging aangaan vangen?

Ik snap trouwens ook niet helemaal wat je hiermee bedoelt.

TimS
27 februari 2011, 18:29
http://bassic-sax.ca/blog/wp-content/uploads/2009/05/sax-shaped-guitar.jpg

lcvanderhelm
27 februari 2011, 19:47
Op een saxofoon kan je geen akkoorden spelen,dus de gitaar wint.

macwilliams
27 februari 2011, 20:34
Dat is niet zo heel moeilijk, een saxofoon wint makkelijk. Daar past veel meer bier in.

levi
27 februari 2011, 21:11
Dat is niet zo heel moeilijk, een saxofoon wint makkelijk. Daar past veel meer bier in.

volgens mij past er meer bier in een es335 hoor:P

buescher1964
27 februari 2011, 22:50
volgens mij past er meer bier in een es335 hoor:P

Kijk mij niet aan als je een weddenschap wilt starten...

Little Jay
28 februari 2011, 10:49
Een 17" hollowbody vol met bier of een baritonsax of nog beter een bassax vol met bier... hmmmmm....... zal er om spannen!

Uit de sax drinkt dan wel weer makkelijker. Zonder rietje dan. Oh wacht, een sax heeft al een rietje!

Little Jay
28 februari 2011, 10:51
Trouwens wel knap, met je allereerste post op gitaarnet bewerkstelligen dat je hier waarschijnlijk nooit meer écht serieus genomen zult worden.......

macwilliams
28 februari 2011, 10:54
In een 335 gaat wel wat bier maar dat loopt er via de Jack meteen weer uit 1-0 voor de sax dus. :D

buescher1964
28 februari 2011, 13:12
In een 335 gaat wel wat bier maar dat loopt er via de Jack meteen weer uit 1-0 voor de sax dus. :D

Voorwaarde is wel dat je alle kleppen van je sax ingedrukt houdt..
Het bier zal anders sneller uit de toeter lopen dan uit die smalle jack. Een sax overleeft het eerder, dat dan weer wel. EEn bekende Nederlandse saxofonist reinigt na een optreden zijn sax wel eens door hem in de spoelbak van bar te halen maar of dit dan weer 1-0 is voor de sax?

Vragen, vragen, vragen....

macwilliams
28 februari 2011, 13:25
Jammer dat er geen optie contrabas bij is.

stratie
3 maart 2011, 14:43
Hahah, heerlijk zo'n eerste post!:seriousf:

Ik wil de uitdaging graag aan gaan. Bij deze stel ik een gitaar beschikbaar voor de Bier contest 2011 aan een van mijn collega's hierboven.

WELKOM OP HET FORUM....rare vriend :seriousf: