PDA

View Full Version : teasertjes van opnames



pasqual
27 februari 2011, 13:48
ik heb ff een compilatie gemaakt van de opnames waar we nu mee bezig zijn. het zijn stukjes van 4 nummers. alles is in één keer opgenomen en met z'n allen tegelijk. er staat momenteel nog geen zang op, die moeten we nog doen. er is ook nog niets afgemixt behalve dan dat er een voorzichtige balans is gemaakt. verder kan ik nog niet veel solo's laten horen omdat ik bij de meeste nummers daar waar mogelijk de solo's nog moet inspelen.
laat maar ff horen wat jullie van de muziek tot nu toe vinden....
verder kan ik melden dat deze opnames veel ergenis met zich mee hebben gebracht: van de 9 opgenomen liedjes hebben we 6 nummers opnieuw moeten doen: foutje van de studiobaas met de harde schijven ( lang en onwaarschijnlijk verhaal... ) en veel zieken tussendoor m.a.g. stagnatie.

klik hier: http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=10332345&q=hi

The Lo Lands
27 februari 2011, 16:43
Klinkt een beetje 70's met fusion elementen maar ook hoor ik een beetje Pink Floyd. Klinkt spannend en veelbelovend. Komt hier nog zang overheen? De opnames klinken lekker vol. Ik wordt hier wel warm van :) Als ik een klein minpuntje mag geven is dat het allemaal wel een beetje dezelfde vibe heeft maar dat krijg je snel als je alleen wat passages van diverse nummers laat horen.

Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat! Top!

pasqual
27 februari 2011, 16:59
dankjewel, dat met dezelfde vibe kan wel kloppen. we betrapten ons er zelf op dat 3 nummers die met een synth intro begonnen ( een akkoord vasthouden ) met hetzelfde geluid begonnen. het was op gegeven moment moeilijk om de nummers afzonderlijk te benoemen de eerste paar seconden. hier zijn we mee bezig. hier komt zeker nog zang overheen. maar hier gaan we nog erg veel werk aan hebben: uitspraak van het engels, melodieën en gramatica...
in het verleden hebben we hier veel te weinig aandacht aan besteed en nu komen we daarmee op de koffie. over 2 weken ga ik alle gitaarpartijen ( solo's, inprikken van foutjes en tweede stemmen ) af maken en pas daarna is de zang aan de beurt.

en de vergelijkingen die je maakt vind ik wel treffend eigenlijk;)

nogmaals bedankt.

toneblo
27 februari 2011, 17:17
Vind het zeker goed klinken!
Persoonlijk vraag ik mij af waarom je die synth niet vervangt door een tweede gitaar..
I.m.h.o. steekt ie net ff af tegen de rest, zeker als je van classic rock uitgaat.
Desalniettemin, top!

pasqual
27 februari 2011, 22:11
@Toneblo: de toetsenist is er nu zo'n 3 jaar bij. voorheen hadden we dus: gitaar, bas, drums en zang. met hem erbij zijn de nummers helemaal veranderd en ik hou daar wel van. ik heb als gitarist een stapje terug moeten doen en voor mij persoonlijk is dat erg goed geweest. je gaat ( moet ) er anders door spelen. 2 gitaren was ook een optie geweest ware het niet dat de toetsenist zich eerder aandiende. daarbij is het een toffe vent waarmee ik op dezelfde golflengte zit qua muziek ( hoewel hij meer van het hardere werk is ) en humor. bedankt voor het luisteren trouwens!

pasqual
4 maart 2011, 22:25
Persoonlijk vraag ik mij af waarom je die synth niet vervangt door een tweede gitaar..

vooral omdat de mogelijkheden met een synth imho groter zijn als met een tweede gitaar en je moet maar een gelijkgestemde vinden....

robertarth
14 maart 2011, 23:06
Meteen de eerste avond dat je het geplaatst had heb ik de opnames gehoord, ik wist er alleen geen zinnig woord op te zeggen. Ik vond en vind het fantastisch klinken, alleen wetende dat de zang er nog overheen moet ben ik zeer benieuwd naar het eindresultaat. Dit durfde ik de eerste keer niet te zeggen, maar nu wel, weer doet het me denken aan Dream Theater. Alleen dat is meteen wel smijten met een grote naam. Maar ik kan er niks aan doen want ik hoor het weer. De gitaren zijn wat minder zwaar en DT is natuurlijk uiterst technisch en virtuoos. Ik zie Genre Classic Rock staan, maar ik vind het meer naar de progressieve kant neigen.
Wat lijkt me dat een ellende zeg, als je opnames vernietigd zijn. Dan moet je maar net dezelfde inspiratie weer vinden. Maar aan de andere kant, ik neem aan dat jullie geen extra studio tijd hebben betaald, dus je bent wel wat meer gewend aan de setting.

pasqual
14 maart 2011, 23:25
bedankt Robert,

probleem was natuurlijk om dezelfde feel te krijgen als bij de eerste opnames.
bij een aantal nummers heeft dat goed uitgepakt, bij andere minder ( de basis van de opnames is namelijk allemaal in één keer ingespeeld. we hebben nog wel een kopietje op cd van de eerste keer opnemen maar de multitracks zijn verloren. ik vind je vergelijking met DT wel grappig en ook een compliment maar niet helemaal op zijn plaats omdat DT veel ingewikkelder is als onze muziek. mijn skils als gitarist zijn ook niet van het type shred zoals bij John Petrucci. Hans, onze toetsenist is wel enorm fan van DT, dus in zoverre klopt het wel natuurlijk. ikzelf ben meer van David Gilmour zijn gitaarspel. maar progressief vind ik niet misstaan in deze....

en ja, de zang: afgelopen zaterdag hebben we het instrumentale gedeelte afgerond. alle kleine foutjes ( behalve niet storende dingen ) zijn hersteld en de solo's zijn ook ingespeeld. de zang komt de komende weekenden. maar eerst nog wat zanglijnen aanpassen en tweede stemmen inpassen.
de muziek valt of staat met de uiteindelijk zang. oké, ook het instrumentale gedeelte zal moeten kloppen maar de zang toch zeker. zogauw ik een representatieve opname heb met wat zang zal ik het zeker hier posten.

bedankt voor het luisteren en commentaar.

TimoSomers
14 maart 2011, 23:38
Erg vet !!!!!!!

pasqual
15 maart 2011, 07:58
Hey Timo, bedankt!

covermark
15 maart 2011, 20:38
Zoooooo, dat klinkt vet!. Redelijk gecompliceerde symfonische muziek. Tenminste weer eens wat anders!

Lekker gitaarwerk Pasqual. Heerlijke sound.

Paar opmerkingen :

* stuk op 1:45-1:52 loopt nog niet helemaal synchroon.
* 2:30 tokkelgitaarje zou iets dikker mogen qua klank.
* Staccato op 3:15 mag iets heftiger.
* Op 4:30 komt er een soort Pasqual Gilmoure tevoorschijn :-) Volgens mij met een slide gedaan he? Ik vind het gitaargeluid wat te dun daar overigens.
* stuk vanaf 5:41 is gewoon een erg lekker nummer. 6:26 is echt heel gaaf!!

Zit een hoop werk in kan ik me zo voorstellen. Ik zou jullie CD wel op de IPod willen hebben. Ben wel bang dat ik daar harder van ga rijden.

pasqual
15 maart 2011, 21:20
bedankt Mark. *Pasqual Gilmour:soinnocent: ? tja, ik kan niet ontkennen dat daar wel een inspiratiebron in zit;).
*stukje tussen 1:45-1:52 blijft ondanks het beetje rommelige toch zo. we gaan niets meer verder verbeteren. onze toetsenist speelt hier zowel solo als begeleiding tegelijk en dat is niet makkelijk. achteraf hadden we er misschien voor moeten kiezen om het apart te doen maar we wilden zoveel mogelijk de dynamiek van een optreden of repetitie vastleggen.
*tokkelgitaartje op 2:30 : komt in de mix wel goed;) ( hoop ik.. )
*stacato op 3:15 : dit gedeelte komt vaker terug in het nummer en dan steeds iets heftiger.
*slide gedeelte op 4:30 : we hopen dit in de mix breder te krijgen, of het vetter moet weet ik nog niet, misschien dat het breder maken al veel doet, but i'll keep it in mind!
*6:26 synth rifje is het eigenlijke thema van dat lied; is een idee van de toetsenist, trouwens zo'n 60% van dat nummer is zijn idee.

Cubone
25 maart 2011, 12:53
Bedankt voor je reply in mijn andere topic, Ik hoor dat je zelf een hele goede gitarist bent. Je teasertje klinkt heel goed. Alleen vindt ik dat de synth ??
een beetje alles overstemt op de een of ander manier, of je gitaar stukjes zijn wat zachter opgenomen.

Maar klinkt heel goed !! dat synth stukje vanaf 6.26 klinktt epicc :D


Groetjes

:rockon: