PDA

View Full Version : Weggooien is zonde, moderne versterker editie



Dirk_Hendrik
27 februari 2011, 12:59
Niet dat het echt storm zal lopen maar toch.. een weggooien topic in modern.

in de aanbieding, een Squier SP10 oefenversterkertje. Gratis bij mij op te pikken in Almere haven

allochthomas
28 februari 2011, 18:24
Jammer dat ik zo ver weg woon. Ik kan wel een versterker gebruiken tot mijn mark III weer terug is. Kan je hem misschien opsturen?:seriousf:

Zelf heb ik nog een zooitje oude jj, sovtek en mesa buizen liggen waar een paar van weg mogen aangezien ik er toch te veel heb.

JTB
1 maart 2011, 09:05
Ik heb wel interesse in wat buisjes, ik PM je even!

G.G.
1 maart 2011, 09:14
Niet dat het echt storm zal lopen maar toch.. een weggooien topic in modern.

in de aanbieding, een Squier SP10 oefenversterkertje. Gratis bij mij op te pikken in Almere haven

Als je het versterkertje nog hebt.... Moet zaterdag 11 maart of zondag 12 maart naar Almere. Zou hem graag ophalen.... Leegslopen en verzagen tot een topje en dan wat buizen meuk erinbouwen....

Dirk_Hendrik
1 maart 2011, 10:26
Dan zie ik je dan!
Verzagen en topje... Dat wordt dan wel het kleinste topje ooit

The Running Man
1 maart 2011, 11:07
Dan zie ik je dan!
Verzagen en topje... Dat wordt dan wel het kleinste topje ooit

Uuhm MAD(URODAM) AMP:rockon:

G.G.
1 maart 2011, 11:10
Uuhm MAD(URODAM) AMP:rockon:
Speakertje eruit, horizontaal een strook ertussenuit zagen. vastzetten en opnieuw tolexen, hoekjes er weer op. Dan het chassis leegtrekken en vullen met een EL84 en een 12AX7 of een nog kleinere eindbuis (heb een lekkere amp met EL41 geloof ik en een 12ax7) misschien dat ik nog zoiets maak. Lekker compact.

allochthomas
1 maart 2011, 13:19
Blijkbaar is er een hoop interesse in de buizen dus gooi ik het maar even in dit topic. Het gaat om een aantal ECC83 buizen die ik in de loop der jaren heb opgespaard. Deel heb ik als backup liggen maar ik heb er onderhand zo veel dat er wat weg mogen. Over de leeftijd heb ik geen flauw idee, sommige komen nog uit mijn versterker van 4 jaar terug(en god mag weten hoelang die er al in hebben gezeten). Het zijn dus een aantal JJ's, sovertek's en wat fender/mesa/unknown buizen. Op te halen in ziets, wie het eerst komt wie het eerst maalt

JTB
1 maart 2011, 13:40
dan haak ik helaas af, ik woon iets te ver weg om ze op te halen. Had je graag de verzendkosten betaald.

G.G.
12 maart 2011, 21:18
Net bij D_H een spoedbezoekje gedaan (was op weg naar een verjaardag en had de kleine en oma op de achterbank en opa op de bijrijdersstoel, dus helaas weinig tijd gehad.

versterkertje meegenomen D_H bedankt!!! net thuis toch stiekum ff aangezet (voordat ik hem uit elkaar sloop). clean / OD knopje hapert was. Strat ingeplugged en op zeer laag volume ff bespeeld.

Ik durf het haast niet te bekennen (met 3 goeie buizenversterkers in huis)..... maar als het echt heel erg zacht moet (volume, standje "de kleine ligt net boven te slapen") dan klinkt het nieteens heel erg slecht. Bas moest flink open en treble op ongeveer de helft.

Over een paar weken ga ik eerst verhuizen en dan gaat de zaag erin. Moet alleen nog even kijken wat ik ervan ga maken wat het chassis is eigenlijk niet veel meer dan een geknikt plaatje blik.

Of het wordt een klein, heel klein buizenprojectje of iets van een 9V topje op basis van een Ruby of Little Gem ofzo.

Midwolda
12 maart 2011, 21:27
Nou dan zal ik het ook maar bekennen... hier staat ook zo'n SP10, en dat niet alleen, hij is zelfs gemod.
Er is een potmeter over ikweetnietmeerwelkeweerstand gezet en nu is de OD regelbaar.
Het voordeel van die krengen is dat ze zo vreselijk klein zijn en dat er geluid uit komt.

Frits van Mourik
12 maart 2011, 23:32
Dan zie ik je dan!
Verzagen en topje... Dat wordt dan wel het kleinste topje ooit

Hmmm... mij kleinste topje tot dusver meet 12 cm hoog, 15 cm breed en 10 cm diep.
1 X ECC83, 1X ECL86, real BLAUPUNKT tranny's: a whopping 2,5 W @ 8 Ohm.
So top that...

VrGrFr

G.G.
12 maart 2011, 23:40
Hmmm... mij kleinste topje tot dusver meet 12 cm hoog, 15 cm breed en 10 cm diep.
1 X ECC83, 1X ECL86, real BLAUPUNKT tranny's: a whopping 2,5 W @ 8 Ohm.
So top that...

VrGrFr

Aan zoiets zit ik dus een beetje te denken. heb nog twee setjes trafo's uit Phillips "plano" radios.Nu nog even kijken naar een geschikte eindbuis. heb nog wel wat zooi liggen.