PDA

View Full Version : mijn set-up



fretman72
27 februari 2011, 00:56
Laatst dus een Ibanez Artcore gekocht, een lekkere jazzbak en speelt goed. Maarrrr ik heb dus (nog) geen geschikte versterker. Wat k nog had staan was een Roland microcube, die voldoet als oefenversterkertje. Ook had ik een Roland AC-60, maar die is meer voor echt akoestisch spelen met piezo.

Ik heb een Macbook met daar aan een fasttrack-pro externe geluidskaart, mijn software is Logic express en Garageband. Daarin zitten leuke versterkers dus heb ik mijn gitaar in de Fasttrack geplugged en de Fastrack op de Roland (de tulpingang achterop) aangesloten en voila! Ik kan over verschillende "versterkers" spelen nu. Een acceptabel geluid voor mij. Nu dus de vraag... Wat vinden jullie van deze oplossing?

Ik wil er bij vermelden dat ik weinig ervaring heb met echte gitaarversterkers voor elektrisch gitaar en dit is dus roeien met de riemen die ik heb.... Hebben jullie nog betere alternatieven dan hoor ik die graag!?

:crazyhappy:

TimS
27 februari 2011, 01:07
Als het goed klinkt klinkt het goed :ok:

Ik zou alleen gewoon de speakers die je bij je Macbook hebt gebruiken, het door die Microcube sturen helpt niet om een beter geluid te krijgen.

fretman72
27 februari 2011, 01:13
Ik heb de Roland cube nu als speaker omdat ik ff niets anders heb om op aan te sluiten. Mijn sennheiser koptelefoon klinkt het te vol en dat trekt ie gewoon niet qua laag mijn oren ook niet trouwens...

Dus het is verder geen belachelijk idee?

thnx voor je snelle reactie!

TimS
27 februari 2011, 01:14
Nee hoor, ik doe hetzelfde alleen dan met een Toneport audio interface en de POD Farm software. Handig om stil te oefenen :)