PDA

View Full Version : WEM Copicat super ic



robbierodeo
27 februari 2011, 00:45
Ik heb laatst een copicat super ic gekocht en die deed het tot vanavond perfect. De delay vervormd nu erg, beetje chorus achtig. Nieuwe tapeloop erop gezet, ging een paar minuten goed en toen weer het zelfde probleem.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? En wat moet je doen om de copicat te onderhouden.

groeten roberto

DemolitionColorScheme
27 februari 2011, 11:52
Kan eventueel een olie probleem zijn, dat de capstans te stroef worden waardoor er meer frictie bestaat en er dus ook meer spanning wordt gecreëerd. Zo gaat hij wat meer wiebelen. Dit heb ik althans wel vaker gezien, vooral bij Copicats.

telecastermaster
27 februari 2011, 13:09
De delay vervormd nu erg,

vervormen = persoonsvorm (kan in de verleden tijd gezet worden) => stam + t

De delay vervormt nu erg;

vergelijk: de man loopt nu.

robbierodeo
27 februari 2011, 14:38
Kan eventueel een olie probleem zijn, dat de capstans te stroef worden waardoor er meer frictie bestaat en er dus ook meer spanning wordt gecreëerd. Zo gaat hij wat meer wiebelen. Dit heb ik althans wel vaker gezien, vooral bij Copicats.

oke, en wat kan ik hier het best voor gebruiken? Zijn er verder nog dingen die ik zelf kan doen qua onderhoud, ik las ook ergens iets over koppen demagnetiseren, maar kan niet vinden hoe ik dit moet doen en waarmee.

alvast bedankt

robbierodeo
27 februari 2011, 14:48
vervormen = persoonsvorm (kan in de verleden tijd gezet worden) => stam + t

De delay vervormt nu erg;

vergelijk: de man loopt nu.

je hebt gelijk, maar spelling interesseert me niet.

zoon van Piet
27 februari 2011, 17:47
Wiebelen geeft chorusachtige - lees: valse- geluiden..
En dat hoeft echt niet aan de olie te liggen, vervormde rollers, vuil, magnetisering van de koppen en algehele slijtage kunnen allemaal bijdragen. Het lijkt me tijd om een deskundige te raadplegen, in plaats van op goed geluk aan de slag te gaan met olie...



Spelling interesseert me, ik verdien er de kost mee.. dus bieden wij u deze post foutloos aan.

robbierodeo
27 februari 2011, 18:17
Wiebelen geeft chorusachtige - lees: valse- geluiden..
En dat hoeft echt niet aan de olie te liggen, vervormde rollers, vuil, magnetisering van de koppen en algehele slijtage kunnen allemaal bijdragen. Het lijkt me tijd om een deskundige te raadplegen, in plaats van op goed geluk aan de slag te gaan met olie...



Spelling interesseert me, ik verdien er de kost mee.. dus bieden wij u deze post foutloos aan.

Is inderdaad misschien verstandiger om hem even een grote beurt te laten geven, m'n super champ heeft net besloten om het op 1 powertube te proberen, dus kan die ook meteen mee.
Bedankt voor alle tips, adviezen en spellingslessen. Ik hoop dat deze post foutloos is.;)

zoon van Piet
27 februari 2011, 20:00
Ik vind het prima! ;)

DemolitionColorScheme
27 februari 2011, 21:30
Wiebelen geeft chorusachtige - lees: valse- geluiden..
En dat hoeft echt niet aan de olie te liggen, vervormde rollers, vuil, magnetisering van de koppen en algehele slijtage kunnen allemaal bijdragen. Het lijkt me tijd om een deskundige te raadplegen, in plaats van op goed geluk aan de slag te gaan met olie...
Precies. Het was ook maar een optie.
Altijd als ik een nieuwe tape delay/disc delay krijg (of een oude analoge delay), dan laat ik hem altijd even flink onder handen nemen.