PDA

View Full Version : Welk effect word hier gebruikt?



Mr. Dynamite
26 februari 2011, 19:24
Hey,

Ik kwam een tijdje terug langs dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=IdJbSVPk_fo&feature=related

Ik vind het een erg gaaf effect wat hij gebruikt.
Nou bekeek ik hem net weer maar ik kan maar niet vinden wat voor effect hier word gebruikt?

Het lijkt wel op iets van een vibe of chorus ofzo maar dan weer niet :dontgeti:
Wie kan mij helpen?

Thanks.

toneblo
26 februari 2011, 19:49
Hij speelt over een fender amp met reverb en vibrato, kijk naar 2:04 daar zie je de signaalkabel ingaan op de amp achter hem.

Mr. Dynamite
26 februari 2011, 20:34
Ja de Fender amp had ik gezien, dus enkel een vibrato en reverb?
Vind het wel lekker klinken :)

barno
26 februari 2011, 21:57
Ja de Fender amp had ik gezien, dus enkel een vibrato en reverb?
Vind het wel lekker klinken :)

geen vibrato, enkel reverb. Deze gitaar klinkt ook zo helder door de stainless steel zadels. Je moet er van houden, naar mijn smaak klinkt het wat te gepolijst. maar je hoort wel dat het een hele goede gitaar is.

Mr. Dynamite
26 februari 2011, 23:28
Enkel reverb? Ik kan het haast niet geloven, het klinkt niet natuurlijk als een gitaar straight in de amp :dontgeti:

Als je bijvoorbeeld zijn noot hoor doorklinken bij 3:20 dan hoor je wel dat er iets gebeurd met het geluid.

robert-gitarist
26 februari 2011, 23:50
Vergeet niet dat die Fender amps ontzettend clean kunnen zijn he ;) En misschien heeft ie ook wel redelijk ver de treble pot open gedraaid van die Fender amp.
Ik vind het te hoog klinken, niet echt lekker, hoewel het hals/midden element toch wel erg lekker klinkt :)
Doet me beetje denken aan mijn Roland JC120 Jazz Chorus, ontzettend clean, helder alleen iets minder hoog en schel.

pasqual
27 februari 2011, 00:16
niet alleen reverb. luister maar naar 7:40 bij het einde van litlle wing: duidelijk een delay te horen. dus: clean signaal met reverb en delay.

vincedepooh
27 februari 2011, 19:11
Als je bijvoorbeeld zijn noot hoor doorklinken bij 3:20 dan hoor je wel dat er iets gebeurd met het geluid.


Dat heet sustain. Een gitaar kan van zichzelf een mooie sustain hebben. Het kan ook zijn dat hij een compresssor (http://www.youtube.com/watch?v=OeGq5umdgaM) gebruikt.

apekop
27 februari 2011, 20:08
Deze gitaar klinkt ook zo helder door de stainless steel zadels.

Ik kan me niet voorstellen dat het alleen daar aan ligt of dat het zo veel verschil maakt