PDA

View Full Version : Zelfbouwpakketten



jahallozeg
26 februari 2011, 15:42
Mijn zoontje wil voor zijn verjaardag graag m.b.v. een bouwpakket zijn elektrische gitaar bouwen. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben, is het moeilijk komt er een instrument uit dat bespeelbaar is. Of is het alleen maar leuk om zo'n pakket in mekaar te zetten.

jan jansen
26 februari 2011, 15:59
Mijn zoontje wil voor zijn verjaardag graag m.b.v. een bouwpakket zijn elektrische gitaar bouwen. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben, is het moeilijk komt er een instrument uit dat bespeelbaar is. Of is het alleen maar leuk om zo'n pakket in mekaar te zetten.

We hebben een zoekfunctie op dit forum waarop u antwoorden krijgt op uw vragen...:crazyhappy::crazyhappy::sssh:

haakman123
27 februari 2011, 15:09
Ik heb nu net mijn zelfbouw flying v af en heb ook al eens een bouwpakket bas gemaakt.
Die bas was redelijk makkelijk:
-schilderen
-de kop van de hals in gewenste vorn zagen(het enige zaagwerk)
-de faceplate(waar alle electronica al op klaar zat) er on schroeven
-stemkoppen er op zetten(2 schroefjes elk)
-snaren er op
en poef klaar :P
Bij men flying v moest ik de plaats waar de neck in de body zat nog aanpassen
en de voledige electronica solderen(wat redeleijk lastig was want er zat geen schema bij)(die heb ik hier op het forum gekregen) (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144001-Flying-v-bedrading-schema)
Die bouwpakketten die ik had waren van het merk Bosten(bij mainmusic (http://mainmusic.nl/nl/productoverzicht/545/0/0/0/0/0/0/20/gitaar/gitaaronderdelen/gitaar_bouwpakketten.html) gekocht)
De ST model bij hun zitten zo te zien aan het plaatje alle electronica al aan elkaar in de faceplate.
BTW ik had men bass zelf gespoten, dat ziet er niet echt heel super mooi glimmend uit.
Men Flying V heb ik bij een autospuiterij laten spuiten, dat koste me 100 euro.
Hij gaatje waarschijnlijk wel vragen hem zelf te gronden(in de grondverf zetten dus) want anders trekt de spuitlak in het hout, mijnes is perfect gespoten en precies zo mooi als een gekochte gitaar.

Ik hoop dat ik zo een beetje goede info heb gegeven

Greetz,
Nick