PDA

View Full Version : Gibson LP studio GEM amethist 1996



macwilliams
26 februari 2011, 12:22
Omdat ik nu eenmaal hou van het spelen op slechte gitaren en daarom er niet genoeg van kan hebben.
http://img109.imageshack.us/img109/9954/dsc04521e.jpg

Het is duidelijk te zien dat er schade aan is geweest, de oh zo gevreesde neck crack.

http://img810.imageshack.us/img810/3581/dsc04519y.jpg

Maar voor de prijs kon ik het gewoonweg niet laten

http://img29.imageshack.us/img29/3347/dsc04522jh.jpg

De kleur is moeilijk vast te leggen.

http://img821.imageshack.us/img821/4539/dsc04518mc.jpg

maar ik heb het met verschillende achtergronden geprobeerd.

http://img716.imageshack.us/img716/2394/dsc04532dg.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/4196/dsc04524vc.jpg

http://img15.imageshack.us/img15/3860/dsc04523eg.jpg

De foto's spreken denk ik wel voor zich.
Mocht de zon ooit weer gaan schijnen dan voeg ik nog wel eens echt mooie foto's toe.

Oranjeaap
26 februari 2011, 12:25
Ziet er leuk uit. Is het fretboard zo licht of is ie gewoon heel droog?

En mag ik vragen wat je er voor betaald hebt :sssh:

Ik koop ook ooit nog eens een gibby met p90's

Kim Wilson
26 februari 2011, 12:37
Wow!!11!!1 :crazyhappy:

Als ik ooit een Gibson erbij haal, wordt het zoiets. Wat een ideaal ding zeg! P90 FTW!

Bram+
26 februari 2011, 12:37
Donkerpaars zou hij moeten zijn toch? Op de foto's lijkt hij wel gewoon zwart. Sexy zo met P90's.

zoon van Piet
26 februari 2011, 12:39
het blijft een Gibson, natuurlijk.. maar wel een vet kleurtje! ;)

TimS
26 februari 2011, 12:40
Ooh, mooi met die P90's. Eerste foto's zijn zonder flits, laatste met flits?

Mitch
26 februari 2011, 12:43
Ja, in dit soort daglicht is dat niet te doen zonder spiegel reflex...
Maar leuk hoor! Wel even die toets in de olie zetten en een pittiger brugpickup zoeken, dan heb je er een geweldige rockbak aan.

Exi
26 februari 2011, 12:51
Erg mooie gitaar mac!
Stuur hem maar even op naar mij, dan maak ik er wel mooie foto's van:roll:

macwilliams
26 februari 2011, 12:55
De fotos zijn zonder flits en de camera is een sony digitale spiegel reflex.
Ik kan alleen niet zo goed fotos maken nu. Maar ik heb toch ook al slechtere gezien en gemaakt.

Het fretboard is echt zo rood net als op mn Goldtop P90's maar moet zoals mitch al opmerkte een beetje ingevet worden.
de prijs was laag, daar koop je nog geen nieuwe epi voor in de winkel.

yep Kim W, P90's zijn te gek:ok:

Bram, als je op de linkjes klikt en de fotos op ware grote zet dan zie je paars.

Blij als een aapje met..... ;)

macwilliams
26 februari 2011, 12:56
Erg mooie gitaar mac!
Stuur hem maar even op naar mij, dan maak ik er wel mooie foto's van:roll:

..... tjah ik wacht wel even op de zon....:ok:

Mitch
26 februari 2011, 12:59
de prijs was laag, daar koop je nog geen nieuwe epi voor in de winkel.
WHAT




THE




FUCK





?!?!?
:dontgeti:

Ik zit blijkbaar te weinig op Marktplaats...

geert1976
26 februari 2011, 13:15
Mooie Gibby Mac!

Zo'n eentje moet er bij mij ook nog komen;)

macwilliams
26 februari 2011, 13:19
WHAT




THE




FUCK





?!?!?
:dontgeti:

Ik zit blijkbaar te weinig op Marktplaats...

Het zit hem meer in de kunst van het zoeken, als je bijvoorbeeld een tele zoekt en je gaat bij zoekopdracht telecaster invoeren dan slaat hij alle 'tele' advertenties over en vice versa.

Dan kun je soms mooie advertenties nooit te zien krijgen.

Ik heb van de vorige eigenaar gehoord dat deze gitaar uit de band Krezip komt. Of dat echt waar is weet ik niet maar aangezien hij het pas vertelde nadat ik mijn interesse bevestigd had denk ik dat het niet enkel slap gezwets is.

Mitch
26 februari 2011, 13:22
Ja, da's waar, zo ben ik ook al eens tegen leuke advertenties aangelopen. Ik bedoel meer dat ik überhaupt te weinig op Marktplaats kom om koopjes tegen te komen ;)
Maar gefeliciteerd hoor, zijn leuke dingen.

Duhsjaak
26 februari 2011, 13:29
Hi
Van harte!
Met de (in ieder geval door mij) zeer gewaardeerde P90's.

Rond 1970 in een band gezeten waarin een gitarist een oude goldtop met P90's had. Ik vond dat prachtig (hij ook natuurlijk). Maar de grootste gemene deler vond het maar een treurig achterhaalde bak.

Zo zie je maar dat je gewoon mazzel moet hebben of ijzeren heinig doorgaan met wat je mooi vind. Mooi helder, scheurende blues, je kunt het er allemaal uithalen. En dan zo'n aparte kleur!

Heel veel plezier met deze prachtplank!!!
Gus

macwilliams
26 februari 2011, 13:37
Gus,
Bedankt man, ik wordt ook steeds meer een P90's speler.
Ik ga het fretboard zo maar eens even invetten, heb net speklappen gebakken en mn handen zijn nog niet gewassen.:seriousf:

Hendriks
26 februari 2011, 13:41
Getverderrie Mac , wat een schoonheid , ik vind hem zo mooi dat ik je niet eens kwalijk neem dat je geen tele heb gekocht ;)

Serieus , als ik ooit een Les Paul koop word het een GEM.

TimS
26 februari 2011, 13:44
WHAT

THE

FUCK

?!?!?
:dontgeti:

Ik zit blijkbaar te weinig op Marktplaats...
Er komen best vaak koopjes langs op MP, ik had die AC15TBX ook voor minder dan de prijs van een C1 ;)

Mitch
26 februari 2011, 13:44
't Is ineens een nationale revival lijkt het wel, met de GEMs. Grappig hoe dat toch kan lopen. Zullen over vijf jaar de Fender Baja's uit de mode zijn en over vijftien weer helemaal hip? En de Faded LP/SG? Wie zal het zeggen?

macwilliams
26 februari 2011, 13:48
Getverderrie Mac , wat een schoonheid , ik vind hem zo mooi dat ik je niet eens kwalijk neem dat je geen tele heb gekocht ;)

Serieus , als ik ooit een Les Paul koop word het een GEM.

:seriousf:


't Is ineens een nationale revival lijkt het wel, met de GEMs. Grappig hoe dat toch kan lopen. Zullen over vijf jaar de Fender Baja's uit de mode zijn en over vijftien weer helemaal hip? En de Faded LP/SG? Wie zal het zeggen?

Zien eten is doen eten. En als er straks een re-issue uitkomt dan zijn de originelehttp://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon18.gifveel geld waard....;)

RS-Rik
26 februari 2011, 13:51
Mooi paars is niet lelijk. Met een echte ouwerwetse tail zou ie er nog vorstelijker uit zien!!!

Bram+
26 februari 2011, 13:55
Je moet trouwens nog wel één ding doen:
http://www.vintagecloneparts.com/products/clone_reflector_knob_g02.jpg

Serieus, die speed knobs of zoiets zien er niet uit :D

macwilliams
26 februari 2011, 13:57
Mooi paars is niet lelijk. Met een echte ouwerwetse tail zou ie er nog vorstelijker uit zien!!!


Je moet trouwens nog wel één ding doen:
http://www.vintagecloneparts.com/products/clone_reflector_knob_g02.jpg

smaken verschillen, toch bedankt:ok:

Serieus, die speed knobs of zoiets zien er niet uit :D

Jajaja, ik bestel ze al ;)

Nielsje
26 februari 2011, 14:20
De mijne heeft ook ooit die kleur gehad, en gaat nu zo door het leven:

http://img339.imageshack.us/img339/4277/gitaar1.jpg

Inmiddels ligt 'ie hier op de werkbank voor een grote revisie, maar daar zit helaas geen schot in :(

geert1976
26 februari 2011, 14:34
Je moet trouwens nog wel één ding doen:
http://www.vintagecloneparts.com/products/clone_reflector_knob_g02.jpg

Serieus, die speed knobs of zoiets zien er niet uit :D

Daar heb ik er volgens mij nog een heel zooitje van liggen:seriousf:

macwilliams
26 februari 2011, 14:57
Daar heb ik er volgens mij nog een heel zooitje van liggen:seriousf:

Je kent mijn adres!

Duhsjaak
26 februari 2011, 15:00
't Is ineens een nationale revival lijkt het wel, met de GEMs. Grappig hoe dat toch kan lopen. Zullen over vijf jaar de Fender Baja's uit de mode zijn en over vijftien weer helemaal hip? En de Faded LP/SG? Wie zal het zeggen?

Hi
Ja, absoluut. Dat was precies waarop ik doelde. Puur cyclisch. Als je zou weten welke cyclus (of welke lengte in jaren die cyclus heeft) zou dat voor het inkopen van leuke gitaartjes buitengewoon handig zijn.

Vriendelijke groet,
Gus

Henri H
26 februari 2011, 15:05
Mac, gefeliciteerd met die "klote Gibson". ;)

Chocola
26 februari 2011, 15:07
Nice! Ik kwam er laatst nog een tegen (in het blauw? volgens mij, niet paars), ook zo een GEM. Vind het met die P90's superleuke Studio's. Als ik ooit nog voor een studio ga dan wordt het een GEM of een superoude denk ik.

Erg leuk ding!

macwilliams
26 februari 2011, 15:12
De mijne heeft ook ooit die kleur gehad, en gaat nu zo door het leven:

http://img339.imageshack.us/img339/4277/gitaar1.jpg

Inmiddels ligt 'ie hier op de werkbank voor een grote revisie, maar daar zit helaas geen schot in :(

Ik vind dit nou echt een geslaagde metamorfose


Mac, gefeliciteerd met die "klote Gibson". ;)

En deze heeft ook nog eens een goudkleurig metalen female jack vast houd plaatje.


Nice! Ik kwam er laatst nog een tegen (in het blauw? volgens mij, niet paars), ook zo een GEM. Vind het met die P90's superleuke Studio's. Als ik ooit nog voor een studio ga dan wordt het een GEM of een superoude denk ik.

Erg leuk ding!

Dank dank,
Maar denk erom super oud zit meestal een pittig prijskaartje aan.

Mitch
26 februari 2011, 15:17
Superoude Studio's en pittige prijskaartjes? Zal wel meevallen toch? ;)

Chocola
26 februari 2011, 15:18
Dank dank,
Maar denk erom super oud zit meestal een pittig prijskaartje aan.

Dit is dan ook de reden dat ik er geen heb ;). Moet er toch beetje voor sparen wil ik dat wil doen, ben niet erg rijk omdat ik de eeuwige student bent :D. Ik heb 2 jaar terug op een oude studio gespeeld en was eigenlijk sort-off verkocht, speelde zo zalig en klonk gewoon eigenlijk zoals ik wilde, gek genoeg heb ik dat niet bij de nieuwe studio's (en van alle les pauls juist niet bij de nieuwe studio's).

En die studio's in bovenstaande picca is erg nice Nielsje. Waar dient die tweede switch voor (i.p.v. de potmeter)? Of is het een potmeter zonder knop en ben ik gewoon blind? :D.

macwilliams
26 februari 2011, 15:20
Superoude Studio's en pittige prijskaartjes? Zal wel meevallen toch? ;)

Afhankelijk van wat er met superoud bedoeld wordt.
En hoe lang worden studio's eigenlijk gefabriceerd?

Ik weet wel dat bijvoorbeeld een studio uit 1952 heeeeeeeeel zeldzaam is.





:seriousf:

macwilliams
26 februari 2011, 15:26
Dit is dan ook de reden dat ik er geen heb ;). Moet er toch beetje voor sparen wil ik dat wil doen, ben niet erg rijk omdat ik de eeuwige student bent :D. Ik heb 2 jaar terug op een oude studio gespeeld en was eigenlijk sort-off verkocht, speelde zo zalig en klonk gewoon eigenlijk zoals ik wilde, gek genoeg heb ik dat niet bij de nieuwe studio's (en van alle les pauls juist niet bij de nieuwe studio's).

En die studio's in bovenstaande picca is erg nice Nielsje. Waar dient die tweede switch voor (i.p.v. de potmeter)? Of is het een potmeter zonder knop en ben ik gewoon blind? :D.


Ik heb studio's voorbij zien komen (en gekocht) voor minder dan weinig, afhankelijk van de staat waarin het zich verkeerd.
De duurste (studio) was meer dan €800,-

Mitch
26 februari 2011, 15:27
En die studio's in bovenstaande picca is erg nice Nielsje. Waar dient die tweede switch voor (i.p.v. de potmeter)? Of is het een potmeter zonder knop en ben ik gewoon blind? :D.

Hé blinde! :cooler:

Bram+
26 februari 2011, 15:28
Ik vind dit nou echt een geslaagde metamorfose
Oftewel, deze gaat ook de fik in?:D Moet zeggen dat ik dat bij deze finish wel een beetje zonde vind. Gebruik dan een cherry of een zwarte of zo:soinnocent:

macwilliams
26 februari 2011, 15:31
Oftewel, deze gaat ook de fik in?:D Moet zeggen dat ik dat bij deze finish wel een beetje zonde vind. Gebruik dan een cherry of een zwarte of zo:soinnocent:

Ik heb al twee afgefikte LP's dus van mij mag deze lekker paars blijven. Nu fik ik slechts nog in opdracht. Maar de opdrachten vallen nog een beetje tegen:(

stikel
26 februari 2011, 17:53
Mooi ding Willem. Congrats. Nee, ik ga geen LP kopen, maar mocht ik ooit het licht zien zou het er eentje met P90 's worden of een Junior. Ennuh niets aan wijzigen/branden. Deze is precies goed zo.

Chocola
26 februari 2011, 18:03
Hé blinde! :cooler:

Potmeter dus, okee :D. Vind het zonder knop eigenlijk mooier dan met denk ik, terwijl echt functioneel is het niet :p.

macwilliams
26 februari 2011, 19:07
Mooi ding Willem. Congrats. Nee, ik ga geen LP kopen, maar mocht ik ooit het licht zien zou het er eentje met P90 's worden of een Junior. Ennuh niets aan wijzigen/branden. Deze is precies goed zo.

Alleen nieuwe knoppen, dat mag toch wel?

Duhsjaak
26 februari 2011, 20:02
Alleen nieuwe knoppen, dat mag toch wel?

Hi
Tuurlijk.
En ik heb stiekum nog even bij pag 1 zitten kwijlen. Onder iedere mondhoek een emmertje. We houden het beschaafd.

Heeeeeeeeel fijn weekend!
Gus

stikel
26 februari 2011, 20:15
Je moet trouwens nog wel één ding doen:
http://www.vintagecloneparts.com/products/clone_reflector_knob_g02.jpg

Serieus, die speed knobs of zoiets zien er niet uit :D


Alleen nieuwe knoppen, dat mag toch wel?

Als het exact bovenstaande zijn (ook in deze kleur). Hmmm, oke dan. Goedgekeurd. ;)

Venlonaer
26 februari 2011, 22:06
Mooie les paul willem! lekker sexy met die p90's:crazyhappy:

nickofzo
26 februari 2011, 22:21
vet mooie gitaar,

MarkV
27 februari 2011, 08:48
Mooi ding Willem, hoe klinkt dat nou in vergelijking met je andere P90's?

macwilliams
27 februari 2011, 15:35
Als het exact bovenstaande zijn (ook in deze kleur). Hmmm, oke dan. Goedgekeurd. ;):cheerup:


Mooie les paul willem! lekker sexy met die p90's:crazyhappy:
En een dikke neck


vet mooie gitaar,:rockon:


Mooi ding Willem, hoe klinkt dat nou in vergelijking met je andere P90's?

Dan zou ik van de week eens 1:1 moeten testen.

The Running Man
27 februari 2011, 20:53
Mooi ding Willem
Als je hem zat bent .....
Nee niet de brander, niet de brander ......:rockon:

zeiler
27 februari 2011, 21:40
héél erg mooi!

hoe kom je aan zo'n koopje!?!?

gefeliciteerd man!

macwilliams
27 februari 2011, 23:18
Mooi ding Willem
Als je hem zat bent .....
Nee niet de brander, niet de brander ......:rockon:
Nee niet de brander :)

héél erg mooi!

hoe kom je aan zo'n koopje!?!?

gefeliciteerd man!
Gewoon mazzeltje.
Bedankt. :ok:

zeiler
27 februari 2011, 23:22
lekker zeg!

ik had ook bijna een Lp gekocht maar die werd helaas afgezegd :(!

*ff ge-edit, wat netter zo :p!*

wireman
28 februari 2011, 11:01
Soapbars.. te gek!!! Een maatje van me had een lichtblauwe uit de gem-serie... Saphire... meen ik.. Waanzinnig gitaartje!!!!

macwilliams
28 februari 2011, 11:17
lekker zeg!

ik had ook bijna een Lp gekocht maar die werd helaas afgezegd :(!

*ff ge-edit, wat netter zo :p!*
Jammer want dat was best een koopje. Normaal verwacht ik een dergelijke gitaar pas voor een honderd of 7 a 8 euro te bemachtigen.


Soapbars.. te gek!!! Een maatje van me had een lichtblauwe uit de gem-serie... Saphire... meen ik.. Waanzinnig gitaartje!!!!

Het is zeker een waanzinnig gitaartje, je zou ze haast gaan verzamelen :D
Maar volgens mij worden ze niet zo heel vaak aangeboden.

Lexvandoef
28 februari 2011, 12:10
Nice! Ziet er goed uit zeg! Wat vind je er van qua klank? Vond zelf het brugelement te dun en tam, verder echt helemaal prima!

macwilliams
28 februari 2011, 12:16
Nice! Ziet er goed uit zeg! Wat vind je er van qua klank? Vond zelf het brugelement te dun en tam, verder echt helemaal prima!

Ik ga nu even proberen en vergelijken.
Ik trap de ENLG op zn staart.

One minute please:noob:

Lexvandoef
28 februari 2011, 12:35
nou, al conclusies? :hippie:

macwilliams
28 februari 2011, 12:57
Ik kan voor mijzelf geen reden vinden deze elementen te wisselen voor anderen. Ze reageren prima op te knoppen van de gitaar en met de juiste amp instelling schroef je hem zo met de vol pot van een mooi (misschien wat ielig) clean naar een heldere scheur.

Dit kan met mn P90's Gt absoluut niet. Die blijft heel lang clean en ik moet de amp flink op zn donder geven (net gedaan dus en auw mn oren) om er een mooi randje aan te geven.

MAAR

Ik heb ook de WB van de wand geplukt met de tele element in de brug en de gesloopte dimarzio in de nek positie. Dan houd de gem het toch niet bij qua geluid. Nog een maar, dit geluid van de WB is zeldzaam, dus kan ook zeldzaam lelijk gevonden worden.
http://img600.imageshack.us/img600/1386/dsc04511wt.jpg

Chocola
28 februari 2011, 13:28
Mooie gitaar, jammer van het behang :D.

macwilliams
28 februari 2011, 13:31
Mooie gitaar, jammer van het behang :D.

Dat is geen behang, dat is stuc werk wat ook wel sier pleister genoemd word... echt SIERlijk....

richwoodplayer
28 februari 2011, 13:49
yeah!
vette les paul!
zonde van de headcrack, maar daardoor weer mooi omdat hij voor jou goedkoper werd, haha!

dat sier pleister is cool!
(heb ik ook op me kamertje aan de muur zitten..)

Oranjeaap
28 februari 2011, 13:59
Hoe klinkt dat eigenlijk, die WB? Waar kun je het mee vergelijken?

macwilliams
28 februari 2011, 14:03
yeah!
vette les paul!
zonde van de headcrack, maar daardoor weer mooi omdat hij voor jou goedkoper werd, haha!

dat sier pleister is cool!
(heb ik ook op me kamertje aan de muur zitten..)
Die headcrack maakt het geen mindere gitaar, wel minder kostbaar.


Hoe klinkt dat eigenlijk, die WB? Waar kun je het mee vergelijken?

Ik zal eens wat opzoeken in YT of er iets vergelijkbaars te vinden is.

macwilliams
28 februari 2011, 14:49
Hoe klinkt dat eigenlijk, die WB? Waar kun je het mee vergelijken?


http://www.youtube.com/watch?v=0oZ73awYA74

Even snel iets opgenomen met de Iphone.
Ik kon niks vinden.

Oranjeaap
28 februari 2011, 15:07
Dat klinkt niet slecht. Beetje als een strat met een wat vettere tone.

macwilliams
28 februari 2011, 15:10
Het eerste stuk is de neck, daarna de brug even en dan weer de neck. Het is maar een YouTube film die het geluid opgenomen van een iPhone weergeeft. In het echt is het wel veel beter.

toneblo
1 maart 2011, 16:23
.... ik ben onder den indruk van die WB!

macwilliams
1 maart 2011, 20:22
.... ik ben onder den indruk van die WB!

Om heel eerlijk te zijn had ik nooit gedacht dat dit het resultaat zou zijn. Ik ben ook heel blij met hoe hij nu klinkt. Maar nu zit ik dus met een setje seymour duncan black outs. Misschien nog eens een WB op de kop tikken :)

Of iets anders met een dikke neck en een uitgeholde body.

jutter
7 maart 2011, 16:50
Willem,

Met mijn ogen dicht zo ik niet denken aan een LP! Klinkt mij net iets te schel maar zoals jezelf al zei klinkt hij in het echie beter! Ben benieuwd! Ik hoor trouwens ook wat snaargeratel:seriousf:

macwilliams
7 maart 2011, 20:48
Dat de kwaliteit van het geluid niet echt bijzonder goed is zou zomaar het debet zijn van mijn recordingstudio in a box (iPhone) in combinatie met de weergave kwaliteit van Youtube.
Het is ook alleen maar om een indruk te krijgen en dat vind ik redelijk gelukt. Als ik de mogelijkheid had om een goede, representatieve opname te maken dan zou ik dat meteen doen.

Dat gekletter is helemaal mijn schuld :D

stratie
7 maart 2011, 22:17
Mac, beetje off topic,maar werk een beetje aan je viberato ;) no offence, valt me gewoon op dat die vaak erg snel is en een wisselend tempo heeft.

OT: Klinkt niet erg les paulish idd, misschien omdat er veel laag uit is door de iPhone mic. :)

jutter
7 maart 2011, 22:24
Dat de kwaliteit van het geluid niet echt bijzonder goed is zou zomaar het debet zijn van mijn recordingstudio in a box (iPhone) in combinatie met de weergave kwaliteit van Youtube.
Het is ook alleen maar om een indruk te krijgen en dat vind ik redelijk gelukt. Als ik de mogelijkheid had om een goede, representatieve opname te maken dan zou ik dat meteen doen.

Dat gekletter is helemaal mijn schuld :D

Dat gekletter heb ik ook atijd, daar baal ik soms enorm van!

stikel
8 maart 2011, 02:21
Ik vindt 'm persoonlijk aan de schelle kant. Het zal waarschijnlijk wel aan de opname liggen. Je zegt zelf dat tie in het eggie mooier klinkt. Een soapbar, moet in mijn beleving warmer en smoother klinken vooral clean, zeker in een mahonie body. Mijn Godin (met Seym. D. p90's en volledig mahonie) vond ik persoonlijk zelfs iets te donker. Daarom ook verkocht. De mooiste tot dusver gehoord zit in mijn Nicky B (by Bo-eL, volgens de site zelfs een p100). Ook heb ik recent een MM Axis met P90's gehoord. Ook erg mooi, zelfs GAS opwekkend. Neemt niet weg dat het ik het een mooie gitaar vind. En pups zijn evt. vervangbaar. Wel weer de zelfde kapjes gebruiken natuurlijk.

Henri H
8 maart 2011, 07:55
Ik vindt 'm persoonlijk aan de schelle kant. Het zal waarschijnlijk wel aan de opname liggen......Dat noemt men ook wel "twang". :)
Ik vind het echt goed klinken. Is dat gewoon de ingebouwde microfoon v.d. iPhone? :o

En die "viberato" is niks mis mee hoor, prima gespeeld. :ok:

macwilliams
8 maart 2011, 12:18
Dat gekletter heb ik ook atijd, daar baal ik soms enorm van!

Het zit vooral in mijn manier van spelen:chicken:


Ik vindt 'm persoonlijk aan de schelle kant. Het zal waarschijnlijk wel aan de opname liggen. Je zegt zelf dat tie in het eggie mooier klinkt. Een soapbar, moet in mijn beleving warmer en smoother klinken vooral clean, zeker in een mahonie body. Mijn Godin (met Seym. D. p90's en volledig mahonie) vond ik persoonlijk zelfs iets te donker. Daarom ook verkocht. De mooiste tot dusver gehoord zit in mijn Nicky B (by Bo-eL, volgens de site zelfs een p100). Ook heb ik recent een MM Axis met P90's gehoord. Ook erg mooi, zelfs GAS opwekkend. Neemt niet weg dat het ik het een mooie gitaar vind. En pups zijn evt. vervangbaar. Wel weer de zelfde kapjes gebruiken natuurlijk.

Dit was de WB en niet de GEM..


Mac, beetje off topic,maar werk een beetje aan je viberato ;) no offence, valt me gewoon op dat die vaak erg snel is en een wisselend tempo heeft.

OT: Klinkt niet erg les paulish idd, misschien omdat er veel laag uit is door de iPhone mic. :)
Dat er niet veel laag te horen is, wat ik zelf nog wel vind meevallen, komt door de manier van opnemen.


Dat noemt men ook wel "twang". :)
Ik vind het echt goed klinken. Is dat gewoon de ingebouwde microfoon v.d. iPhone? :o

En die "viberato" is niks mis mee hoor, prima gespeeld. :ok:

Twang heeft hij zeker, al helemaal voor een LP. Ik vind het het meest op een speaker in een metalen emmer lijken in positieve zin natuurlijk.

Het is inderdaad de ingebouwde microfoon van de Iphone en het verbaasd mij ook wel hoe goed dat klinkt voor een telefoon microfoon.

Die vibrato zit er een beetje ingebakken en gaat op automatische piloot, het kan natuurlijk altijd beter ikzelf let er niet zo op. Hetzelfde heb ik ook met bends in mijn spel. Dat komt doordat ik niet met anderen samen speel en dan krijg je ook geen commentaar van anderen waardoor het er ingebakken zit. :hide:

stratie
8 maart 2011, 12:21
Al me al wel een gave gitaar! ;)

Ja ik kon er niks aan doen, het viel me op en ik moest het er even uit gooien. Misschien TE off-topic maar het was meer een ''ongevraagde tip?'' uiteraard niets persoonlijk :)

macwilliams
8 maart 2011, 12:41
Tips zijn altijd welkom en zal eens kijken of ik er iets mee doe ;)

jutter
8 maart 2011, 12:45
Tips zijn altijd welkom en zal eens kijken of ik er iets mee doe ;)

Dat geratel ben ik nu mee bezig. Het is je eigen techniek van vingerplaatsing en aanslag. Ik ben er de laatste tijd heel bewust mee bezig om dichter bij het neckelement aan te slaan. Dat helpt echt! (dit was mijn tip...)

stikel
8 maart 2011, 14:51
Dat noemt men ook wel "twang". :)

Voor twang nam ik een Tele. Maar er zijn er idd andere die het ook kunnen ;)









Dit was de WB en niet de GEM..

Verd....... :dontgeti: OK. excuse me :makeup:


Dat er niet veel laag te horen is, wat ik zelf nog wel vind meevallen, komt door de manier van opnemen.

Had ik eigenlijk wel gedacht. Kun je zien wat een opname doet.





Groeten Jan