PDA

View Full Version : Op zoek naar een goedkope Chorus



carbon_hill
26 februari 2011, 11:55
Ik ben op zoek naar een degelijk Chorus pedaal waar van de prijs niet hoger ligt dan 60 tot 80 euro, eventueel 2ehands. Ik gebruik Chorus maar in een paar nummers, en voornamelijk clean. Ik heb op dit moment een paar op het oog:

- Visual Sound liquid chorus ( 2ehands )
- Hofner chorus
- Biyang CH-8 analog chorus
- EHX Neo Clone
- Danelectro Coolcat chorus

Welke zouden jullie me aanraden uit dit rijtje, of weten jullie nog betere?

Midwolda
26 februari 2011, 11:59
Echt, doe er twee tientjes bij en schaf een tweedehands MXR M134 Stereo Chorus aan.
Ik heb er ook heel wat geprobeerd, maar dit is "all the chorus I'll ever need".
Beter wordt het niet.

Dirk_Hendrik
26 februari 2011, 12:46
Ga met dat budget alsjeblieft 2ehands. Wat je ook wilt, je kunt een stuk meer kwaliteit krijgen dan die 4 Sinese budgetapparaten die je daar opnoemt.

carbon_hill
26 februari 2011, 16:01
Wat zou je dan aanraden voor tweedehands pedaal? Ik zat verder nog te denken aan de MXR Micro Chorus of de EHX small clone/ neo clone, maar daar word geloof ik niet heel erg positief over gesproken.

Ik hoef overigens niet perse een pedaal met veel instel-mogelijkheden, maar ik zoek wel een duidelijk aanwezige chorus met veel diepte.

Muchachooo
26 februari 2011, 16:04
de oude EHX (small clone toch?) chorus was echt heerlijk, maar die nieuwe nano serie is echt prut. MXR Micro chorus hoor ik al helemaal niks over, niemand lijkt die te hebben.

Voor dat geld kan je toch een tweedehands Boss CE-2 kopen? Daar zou ik sowieso voor gaan...

carbon_hill
26 februari 2011, 16:11
-edit- Ik zag net dat de CE-2 12 Volt nodig heeft, dat is eigenlijk een deal-breaker voor me op het moment, ik heb al te veel adapters.. Nog even over die Small Clone, ik heb wel gehoord dat de Nano-clone slecht was, maar de Neo-clone schijnt precies de Small Clone te zijn in een kleinere behuizing, net als de Bigmuff/ LBM. Misschien dat dat hem dan maar zal worden?

Metalheart
26 februari 2011, 16:39
ouwe (grote) EHX small clone is nieuw voor 64 euri te koop bij de duitse dozenschuiverts (http://www.musik-produktiv.nl/electro-harmonix-classics-small-clone.aspx), topspul!

enige domme is die minijack voor de voeding, maar een converteerkabeltje tik je voor een eurootje of 4 op de kop...

robert-gitarist
26 februari 2011, 16:57
Als je een aanwezige en diepe chorus zoekt, absoluut gaan voor een tweedehandse Boss CE-2 Chorus. Dat moet lukken met jouw budget. 12v nodig? Als je meer pedalen hebt die op 9V werkt en je voed ze via een Daisy Chain, dan kun je daar gewoon de Boss CE-2 op aansluiten. Werkt perfect. Of natuurlijk een blok batterijtje ;)
De oude, grote EHX Small Clone is ook wel een heel tof pedaal maar een ander karakter dan Boss (dûh) en ik vind hem persoonlijk minder diep en vol klinken als de CE-2.
Goede kans hebber is ook de Boss CE-5, kan ook erg dik zijn en de aanwezigheid van het chorus effect kun je instellen dmv. een level pot.

carbon_hill
26 februari 2011, 17:07
Een sound waar ik onder andere naar op zoek ben is te horen in dit nummer:

http://www.youtube.com/watch?v=Pw2UQucC9Gs Al weet ik eerlijk gezegd niet zeker of die sound wel uit een chorus pedaal komt of een ander effect/meerdere gitaren :soinnocent:

Cageman
26 februari 2011, 18:16
Als de Coolcat Chorus dezelfde kwaliteit heeft als de Coolcat transparent drive, zou ik voor de Coolcat gaan. Het is dan alleen wel raadzaam hem in een andere behuizing te stoppen, want dit is bij de Coolcats naar mijn mening de grote min. Ik zou hem in ieder geval nog niet uitsluiten.

Muchachooo
27 februari 2011, 01:54
Ik blijf die behuizing van die Coolcats echt te dom voor woorden vinden...

had vanmiddag wat filmpjes en demo's bekeken van die nieuwe TC Electronic Chorus (uit de toneprint serie) en die klinkt toch wel zeer lekker moet ik zeggen! Alleen weet ik zo de prijs niet, hij zal wel buiten je budget vallen..

the sure thing
27 februari 2011, 10:29
Ga 2e hands zoeken. Waaorm: mocht het niets zijn, kan je ze zonder al teveel verlies doorverkopen.

Ik zou echt proberen de CE-2 te scoren.

Anders de CH-1 van Boss. Klinkt wel wat minder, maar veelzijdiger instelbaar, duurzaam en betrouwbaar. Of idd een 2e hands chorus van MXR. Of.... Een Ibanez chorus pedaaltje! Er goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Dirk_Hendrik
27 februari 2011, 10:35
http://www.youtube.com/watch?v=Pw2UQucC9Gs Al weet ik eerlijk gezegd niet zeker of die sound wel uit een chorus pedaal komt of een ander effect/meerdere gitaren :soinnocent:

Definitely chorus. Maar zo te horen ook met een trage phaser die exact in het tempo van het melodietje meeloopt.

Muchachooo
27 februari 2011, 11:54
Een CE-2 is trouwens gewoon 9V hoor, geen 12.

peter_heijnen
27 februari 2011, 12:55
Ik ben op zoek naar een degelijk Chorus pedaal waar van de prijs niet hoger ligt dan 60 tot 80 euro

http://www.youtube.com/watch?v=Ua0NqHphUY4
Klaar.

carbon_hill
27 februari 2011, 13:02
Ik heb op dit moment de keuze tussen een Boss CE-2 voor 85 euro, en de Small Clone voor 70 euro.. Is de ce-2 een goede deal voor dit geld?

robert-gitarist
27 februari 2011, 13:40
Een CE-2 is trouwens gewoon 9V hoor, geen 12.

Dat klopt, maar als je een CE-2 alleen op een 9V adapter aansluit zul je zien dat het ledje niet of amper aangaat ;) De CE-2 is namelijk een pedaal dat gevoed hoort te worden met een ACA adapter en niet met PSA adapter. Maar sluit je het pedaal aan met bijv. een PSA adapter (of ander 9V adapter) én DC Chain dan werkt hij helemaal goed. Ander truckje is inderdaad een 12V adapter maar of dat nou zo goed is...? En anders natuurlijk een 9V batterij.

85 euro voor een CE-2, ligt er beetje aan, als het orginele doosje en evt. manual bij zitten is het een leuke deal. CE-2's worden wel steeds prijziger zag ik. voordeel is dat hij wel waardevast blijft ;) of zelfs meer waard word. Ik zou zelf gaan voor de CE-2 ipv. de Smal Clone. Small Clone is minder breed inzetbaar omdat je alleen de rate kunt instellen terwijl je bij de Boss Deph en rate kunt intellen, stukje beter zeg ik. En daarbij, een Small Clone voor 70 euro (tweedehands denk ik?) is wel erg veel. Die dingen hoor je te kopen voor rond de 40-50 euro ;)

carbon_hill
27 februari 2011, 13:43
De Small Clone kost nieuw 70 euro. En 85 voor de CE-2 is exclusief doosje etc, ik vind het dan ook wel aan de hoge kant maar als ik op ebay kijk zie ik ze niet voor minder dan 150 de deur uit gaan.

Buzzel
27 februari 2011, 14:11
De Small Clone kost nieuw 70 euro. En 85 voor de CE-2 is exclusief doosje etc, ik vind het dan ook wel aan de hoge kant maar als ik op ebay kijk zie ik ze niet voor minder dan 150 de deur uit gaan.

eeuh? Wat wil je nu zeggen? Bedoel je dat er serieus idioten zijn die een ce2 voor 150 euro kopen in plaats van 85? Waarom geen CE-5 dacht dat ook een best wel goed pedaal is.

robert-gitarist
27 februari 2011, 14:56
De Small Clone kost nieuw 70 euro. En 85 voor de CE-2 is exclusief doosje etc, ik vind het dan ook wel aan de hoge kant maar als ik op ebay kijk zie ik ze niet voor minder dan 150 de deur uit gaan.

Oh ik wou al zeggen, 70 euro voor een tweedehands Small Clone is wel heel erg veel haha ;) :D
Buzzel heeft ook een punt, de CE-5 van Boss is ook nog een prima optie, kan ook lekker dik klinken en is heel erg veelzijdig. Die koop je tweedehands wel voor 40-50 euro.

Matthijs24
27 februari 2011, 15:43
Wat is de reden dat er niet over een CH1 word gepraat? Minder dan de CE-2?

zoon van Piet
27 februari 2011, 17:52
Wat is de reden dat er niet over een CH1 word gepraat? Minder dan de CE-2?

Veeeeeel minder! ;)
wij zwijgen dus over die chorus....

Matthijs24
27 februari 2011, 18:02
Haha wat is er dan mis mee:seriousf:? Aangezien de Chorus Ensemble niet weggestopt word.

Maar dan zou Boss toch nog de CE-2 in productie kunnen laten? Hmm

zoon van Piet
27 februari 2011, 20:34
Haha wat is er dan mis mee:seriousf:? Aangezien de Chorus Ensemble niet weggestopt word.

Maar dan zou Boss toch nog de CE-2 in productie kunnen laten? Hmm

En dan zou Ibanez de ts-808 altijd zo gehouden hebben..? dingen worden alleen maar slechter, iedere nieuwe versie van de Boss Chorus was slechter dan de vorige, met de Ch als dieptepunt.. daarna is het weer een beetje beter geworden, maar nooit zo goed als de CE-2, laat staan de CE-1...

wireman
28 februari 2011, 15:23
Ik heb zelf de CE-5.. En die doet het inderdaad erg goed.. Met name het kunnen regelen van de depth, rate en hoeveelheid Chorus is erg handig.. U2 of Reggae.. ff bijregelen en gaan! Die van mij is een erfstuk en blijft buiten de sound om mede om die reden op mn board.. (Misschien klinkt ie daarom wel zo goed.. Dat blauwe gevaarte roept mooie tijden op!!)
Ik heb ooit eens gelezen dat de CE-2 en de CE-5 elkaar qua sound helemaal niet zo veel ontlopen.. Waarom spreekt men altijd over de CE-2 OF de CE-5 als het om goeie Boss Chorussen gaat?
anyone?.....

Muchachooo
28 februari 2011, 16:39
Ik geef de voorkeur aan de CE-2, puur omdat depth en rate knoppen alles zijn wat je nodig hebt. Zeker die filter knop op de CE-5 zie ik echt het nut niet van in.

Had trouwens nog wat filmpjes van die TC Corona Chorus zitten kijken/beluisteren, dat ding is echt best goed! Maar 130 euro is wel wat aan de hoge kant vind ik... Dan koop ik zelf ook liever een tweedehands CE-2

wireman
28 februari 2011, 20:20
De filter knop is in principe voor het uitregelen van je tone.. je kan hem desgewenst wat meer laag of hoog geven... Live of in de oefenruimte niet iets wat je snel zal gebruiken, maar misschien in de studio?.. Het heeft overigens wel 'hoorbaar' effect..
Ik doel echt op de basissound van de CE-2 en de CE-5.. niet zozeer wat 'handig' is... Ik ben meer van het type 'simpel maar doeltreffend' het is dat ik een CE-5 HEB.. anders had ik waarschijnlijk ook de 2 gekozen.. anyhoe.. ik ben tevreden met mn 5.. en dat is wat uiteindelijk telt toch?