PDA

View Full Version : Brian May Ingeruild op.....



Braddie
26 februari 2011, 03:16
Zo.
Kom vandaag terug van een leuk dagje rond hangen in een muziek winkel in Hilversum.

Ben er heen gegaan met een Brian May Special(Honey Sunburst) dit was mijn eigen gitaar.

Ik kwam terug met een Epiphone Lucille en een Hofner 158 Solid Bass uit 1962(Origineel).

Die Hofner is trouwens een vioolbas in vermoming aangezien hij EXACT hetzelfde is inwendig, en zelfs het HOUT is hetzelfde.
Alleen jammer van de Roundwound snaren.

Toch wel een goede deal, al zeg ik het zelf... Foto`s volgen!

macwilliams
26 februari 2011, 11:30
Gefeliciteerd,

die lucilles zijn mooie gitaren en een echte vioolbas is ook heel tof.

En nu hop hop uit je nest en mooie foto's maken. :ok:

Duhsjaak
26 februari 2011, 11:47
Hi
Gefeli!!!
Helemaal begrijpen doe ik deze move niet als ik je posts in de 'sounds' sectie weer voor de geest haal, maar dat is ook niet belangrijk.

Belangrijk is dat je gitaartjes onder handbereik hebt waarop je lekker loos kunt gaan.

Maar niet mopperen op de roundwounds van die bas s.v.p.
Luister maar eens naar die achterlijke plofplof geluiden die Sir Paul uit zo'n bas toverde. Dan bedoel ik vooral de begintijd van de Beatles.

In die tijd waren er zelfs plenty bassen waarbij de plofplof geluiden nog niet dof genoeg waren maar waarbij (om zeker te zijn dat er echt geen fatsoenlijk geluid meer uit zo'n bas kwam) er een schuimrubber demper op de snaren zat. Het zou nog even duren voordat de bassist van de Who (een van de twee Twangmasters) bewust op een helder klinkende bas zou aansturen.

Mijn voorstel: Eerst laten zitten en proberen te wennen aan het idee.
Veel plezier met beide gitaren!
Groet, Gus

Muchachooo
11 maart 2011, 14:34
Ondertussen heeft braddie alweer spijt en de boel weer omgeruild.

stratie
11 maart 2011, 15:37
Hahaha, daar gok ik ook op. :makeup:

Xnimez
12 maart 2011, 00:11
Nou, daar hoeven we niet op te gokken hoor, 't is gewoon zo...

richwoodplayer
12 maart 2011, 01:00
je hebt zeker bij robberts rondgesnuffeld in hilversum of niet?
vind het zelf geen fijne winkel..

wireman
12 maart 2011, 22:47
Broodje paniekaanval!! :seriousf: