PDA

View Full Version : Timo Somers - The Loner



TimoSomers
25 februari 2011, 23:47
Net even The Loner van Gary Moore opgenomen na een hele dag Gary geluisterd te hebben.
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
http://www.youtube.com/watch?v=RVngnYJd6bs

Luke-wannabe
26 februari 2011, 00:13
Ik vind hem te gek! héél mooi gespeeld :)

Henri H
26 februari 2011, 00:34
Ja, erg goed gedaan.

Ik vind de sound wel wat dun, en misschien iets te veel delay/reverb hebben, ben benieuwd hoe het klinkt over een "echte" amp. Ik neem aan dat je nu een amp-model via software hebt gebruikt?

Je kunt wel merken dat je er écht "even" voor bent gaan zitten.
Gary speel je nl. niet zomaar eventjes na volgens mij.

barno
26 februari 2011, 00:46
enkele mensen up there zijn zeker fier op je: klasse

repelsteeltje
26 februari 2011, 07:39
Heel mooi, pff had zelfs even iets van een brok in mijn keel,

Brewskie
26 februari 2011, 08:26
Timo,
Een tijdje geleden had je al geopperd dat jij het stokje moest overnemen van de grote gitaarhelden. Altijd goed om te zien dat je het ook waar kunt maken. Erg mooi.

Alleen ff wat minder in de camera staren. De grimas van Gary vond ik beter geslaagd.

BibixMusic
26 februari 2011, 09:42
Schitterend Timo, echt ziek mooi.

budje
26 februari 2011, 09:46
:ok: onze eigen rockster!

Klinkt lekker... als ik een maandje oefen krijg ik de eerste 6 noten ook wel zo goed :seriousf: Nu de rest!

rickert
26 februari 2011, 10:01
Go Timo! Heerlijk man, ik heb 'm helemaal uitgeluisterd:crazyhappy:

Jan Buurman
26 februari 2011, 10:28
ZWAAR respect!!!!!!!:lp::rockon::ok:

arjanb01
26 februari 2011, 10:43
:rockon:Mooi gedaan Timo. Gitaarsound lijkt me wel meer op Lukather dan op Moore qua vibrato, nietwaar ? Top gespeeld verder !

The Lo Lands
26 februari 2011, 12:16
Timo we want Moore! Briljant!

TimS
26 februari 2011, 12:19
Erg mooi :ok:

Alleen ff wat minder in de camera staren. De grimas van Gary vond ik beter geslaagd.
Ik denk dat hij naar de tab op z'n scherm kijkt ;)

Rinze
26 februari 2011, 12:28
Mooi gedaan Timo, mooi geluid ook. En een koel shirt :crazyhappy: ( wel een beetje raar dat ik geen blote borst zie)

Stratman70
26 februari 2011, 12:32
Hey Timo,
Dit is gewoon echt héél gaaf gespeeld! Je legt er ontiegelijk veel gevoel in en je geluid is ook helemaal te gek!
Ik heb het beeld wel maar wat naar beneden gescrolled, wat ik hoor je liever dan dat ik naar je kijk ;-)
(beeld leidt soms wat af)
Enige puntje van kritiek (of gewoon kwestie van smaak): soms ga je net iets over the top, waar ik liever het gevoel in je spel wilde blijven horen i.p.v. allerlei shred/sweep/whatever dingetjes erbij.
Maar niet hinderlijk hoor. Het is gewoon supergaaf gespeeld. Erg mooi!

Exi
26 februari 2011, 13:11
Prachtig Timo!:ok:

macwilliams
26 februari 2011, 13:32
Mooi gedaan:ok:




Ja, erg goed gedaan.

Ik vind de sound wel wat dun, en misschien iets te veel delay/reverb hebben, ben benieuwd hoe het klinkt over een "echte" amp. Ik neem aan dat je nu een amp-model via software hebt gebruikt?

Je kunt wel merken dat je er écht "even" voor bent gaan zitten.

+1


Gary speel je nl niet zomaar eventjes na volgens mij.

Is mij in iedergeval nog niet zomaar gelukt. Ondanks dat het nooit echt heel moeilijk klinkt bij hem.

Die glimlach aan het einde....

M@rtijn
26 februari 2011, 13:51
Wat ontzettend goed man!! Ik word er helemaal stil van, zoveel gevoel... Je bent echt een top gitarist!!

TimoSomers
26 februari 2011, 14:28
Wow, thanks iedereen!!

Haha, ik kijk niet in de camera hoor, maar gewoon naar het computerscherm.
Ik kijk bijna nooit echt naar m'n gitaar maar ergens anders naar, en nu was dat dus het scherm haha. Ziet er inderdaad wel beetje vreemd uit maargoed.

Over de gear: Gibson Les paul Customshop R9 -> Podje (eigen preset) -> Logic met EQ en Delay en heeeel klein chorusje.

macwilliams
26 februari 2011, 15:14
Sommigen hebben het gewoon in de vingers....

jannest
26 februari 2011, 16:35
Sommigen hebben het gewoon in de vingers....
gft

(quoted for truth)

Mr. Dynamite
26 februari 2011, 16:41
Magnificent, subliem, prachtig :mmmm:
Echt heel lekker ingespeeld :ok:

stratie
26 februari 2011, 19:24
Lekker hoor Timo! Ga zo door jongen helemaal goed!:ok:

pasqual
26 februari 2011, 20:35
super gespeeld, lekkere sound. jij laat die LesPaul mooi zingen!:ok:

stikel
26 februari 2011, 20:46
Timo. Errug mooi gedaan. Een cover van een van mijn favo gitaristen. En jij kunt daar zo bij op de lijst ;).

TimoSomers
26 februari 2011, 21:37
Mijn dank is echt groot guys, appreciate it alot!!!

Robbert v.d. Hanenberg
26 februari 2011, 22:15
Zwaar vet gast...

Amper 20 en dan al zo'n tone in de vingers...respect...

arnoldtims
26 februari 2011, 22:55
vervelende rot jong dat je me daar bent. :stop:

Nee serieus klinkt weer erg goed je hebt meer talent in je dan menig één hier en zeker meer dan ik. Ondanks ik niet altijd van je sound houd mag ik graag naar je luisteren en geniet van het gemak waar mee je speelt. Het lijkt als of het zomaar uit je vingers komt rollen.
Je bent al verder dan menig oudere gitarist en dat op je 19e. ik ben benieuwd hoe je over 20 jaar klinkt.

Heb het wel vaker gezegd volgens mij maar ik ben zo nieuwsgierig naar een slowblues van jou hand maar dan met traditionele licks.

grayfink
27 februari 2011, 09:53
Echt heel erg goed, kippenvel hier.

TimoSomers
27 februari 2011, 13:07
@Robbert, arnold & Gray: Mijn dank is heel groot!!

Riky
27 februari 2011, 13:20
verbluffend goed! Ik had hem al op mn tel geluisterd, maar nu dus ff op goede speakers. Man wat gaaf.
Blijft boeien van de 1e tot de laatste minuut, onwijs veel gevoel er in.
Misschien wel het beste wat ik tot nu van je heb gehoord.

hendrix2
27 februari 2011, 14:25
Je reet zit ondertussen al overvol van de veren... Ik denk dat ik er nog eentje ga bij steken...

Je bent gewoon een geweldige gitarist. De laatste weken zijn hier verscheiden "The Loner" versies voorbijgekomen. Maar die verbleken bij jouw versie. Je ademt gitaar, dat hoor en zie je. Ga vooral zo door, ik durf er zelf niet aan te denken wat jij binnen 15 a 20 jaar op een gitaar gaat kunnen...

toneblo
27 februari 2011, 15:30
Het mooiste wat ik kan vernemen is dat je het spel/nummer opgedragen voelt worden.
De sleutel van elke grote gitarist, spelen omdat je wilt uiten wat je van binnen voelt.

Vergeet dit nooit Timo, het is een voorrecht dit te mogen horen!

P.S: Ik vraag mij toch echt af wanneer de T.S. band van gas gaat..!

TimoSomers
27 februari 2011, 17:08
Bedankt iedereen, doet me echt heel veel goed!!!

@Arjan: Heb al een bultje instrumentale nummers en ook nummers met zang. Daar werk ik straks aan tussen m'n 'mainband' door.

toneblo
27 februari 2011, 17:12
Bedankt iedereen, doet me echt heel veel goed!!!

@Arjan: Heb al een bultje instrumentale nummers en ook nummers met zang. Daar werk ik straks aan tussen m'n 'mainband' door.

Wellicht ken ik nog een beschikbare drummer voor je!

B0UDEWIJN
27 februari 2011, 17:27
Hey Timo. Jij bent cool. :ok:

Ik zat ook ermee in mn hoofd om ook eens mijn versie van the Loner op te nemen, ook voor Gary en iemand in mn naaste omgeving die er niet meer is, maar deze cover zegt alles al. En daarbij, mijne zou hierbij verbleken.

En over twee jaar wil ik ook net zo goed zijn als jij ;)
Zal binnenkort zelf ook eens iets posten denk ik.

Maar kortom, een cover zoals we van je gewend zijn :ok:

meul
27 februari 2011, 18:06
Hee Timo,

mooi gespeeld man! Gary was 1 van mijn grote invloeden, een gitaar beul die je niet zo ff naspeelt. je hebt een prachtige toon in je jatten.

gr,
jan

TimoSomers
27 februari 2011, 20:53
@Arjan: Heb al wel een kicke drummer, maar wie had je in gedachte?

@Boudewijn: Thanks man! En gewoon doen, al is het maar voor jezelf om terug te luisteren. Voor mij is dit het leerzaamste nummer ever geweest!

@jan: Dankje man, groot compliment!

Luke-wannabe
27 februari 2011, 20:57
Hij bedoelde mij geloof ik!
Nee hoor, awesome men, nogmaals. Respect hoe je een heel liedje die solo boeiend kunt houden. ECHT petje af!

robertarth
27 februari 2011, 21:22
Prachtig! Er zijn ontelbaar veel gitaristen, maar weinig die zo vanuit het hart kunnen spelen. Nogmaals prachtig!

toneblo
27 februari 2011, 21:55
Hij bedoelde mij geloof ik!
Nee hoor, awesome men, nogmaals. Respect hoe je een heel liedje die solo boeiend kunt houden. ECHT petje af!


We hebben het over een goede drummer toch?!:seriousf::seriousf:;)
Ik ken er een aantal, maar 1 heeft geweldige classic invloeden als ook het hedendaagse modernere werk, denk aan het clipje van die band wat je net gepost hebt...

Han S
27 februari 2011, 22:03
Nu stoppen hoor, de beste man krijgt zo veel veren in den krans dat de boel nog gaat scheuren.

levi
27 februari 2011, 22:42
Vet nicee !!! als ik nou ook toen ik begon met gitaar spelen, 5 uur perdag gespeeld had. Was ik misschien net zo goed! maja helaas ! ik heb nog een jaartje om je in te halen !:seriousf:

B0UDEWIJN
27 februari 2011, 22:49
Voor mij is dit het leerzaamste nummer ever geweest!

Echt waar? Waar zit die leerzaamheid dan precies in voor jou?

TimoSomers
28 februari 2011, 14:01
@Luke thanks man!! :grouphug:

@robe: Thanks, groot compliment!

@arjan: nu ben ik wel een beetje nieuwsgierig.

@Han: :lovelove:

@Levi: haha, merci!

@Boudewijn: Ik speel dit nummer nu al enkele jaren en het is voor mij het ''moeilijkste'' nummer om te spelen.
De bends, de timing (!), de tone, het interresant houden, de feeling, echt alles. Heb er heel veel van geleerd.
Ik heb ook maar heeeeeeeeeel weinig gitaristen een goede uitvoering zien doen behalve ome Gary zelf.

B0UDEWIJN
28 februari 2011, 14:16
Wauw dat had ik niet verwacht, dat er zoveel achter zat. Als ik hem zelf speel heb ik al snel zoiets van 'mn tone is wel aardig en het klinkt wel leuk' maar idd, het voegt heel veel toe als je de bends en vibrato perfect hebt.

En ik vind inderdaad je vibrato erg mooi in dit nummer: normaal vind ik het een beetje overdreven maar dit klinkt gewoon echt goed, net als Gary's vibrato:ok:

Luke-wannabe
1 maart 2011, 10:04
We hebben het over een goede drummer toch?!:seriousf::seriousf:;)
Oh sorry..!

Duhsjaak
1 maart 2011, 12:24
Hi
Ik kom er weer achteraan kakken. Zou het de leeftijd zijn. Zou goed kunnen. In dit soort gevallen wil ik het stuk muziek even los zien van het evenement dat de uitvoering heeft getriggerd.

Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik je niveau fabelachtig vind. En naar mijn smaak heb je dat hiermee overduidelijk bewezen.

Eigenlijk heb ik maar één punt van kritiek en dat is dat je de neiging hebt alles een beetje dicht te smeren. Ik weet dat dit nummer zich daar als geen ander voor leent, maar daardoor 'ademt' het wat weinig. Ja, zweefteef terminologie, maar werkelijk, ik zou niet weten hoe je dat anders zou moeten zeggen.

Stilte is ook muziek zei Ben Webster dan altijd. Niet dat ik me daarvan veel heb aangetrokken. Net zo goed als ik denk dat je je van mij niks aantrekt.

En misschien moet je gewoon eigenwijs blijven. Wie zal zeggen dat ik het allemaal goed zie? Ik hoop zelfs van niet. Lijkt me dodelijk saai.

Je beste tot nu toe!!! Echt. Dit is je meest emotionele (hoe noemde je dat ook al weer?)!!!!!
Proficiat!!!
Groet, Gus

Lennert
1 maart 2011, 14:22
Er is al zoveel lovends gezegd, dus ik zeg alleen dit: Ik ben inmiddels de tel kwijt wat betreft het aantal keren dat ik je stuk heb geluisterd.

Dribbel_
1 maart 2011, 17:31
Echt heel tof gedaan man :) !

TimoSomers
2 maart 2011, 14:09
@boudewijn: Thanks man! Ja het is voor mij toch een heel speciaal nummer

@Sjaak: Dankjewel!! Ja van dat dichtgesmeerde kan ik wel inkomen opzich, maar het origineel zit niet veel minder dicht dus daar ligt het ook wel een beetje aan denk ik. Nogmaals dank!

@Lennert: Merci:cheerup:

@Dribbel: :cheerup:

toneblo
2 maart 2011, 16:09
Oh sorry..!


Luke, ik ben al lang blj dat ik die stokken vast kan houden.... laat staan ze op het juiste moment op het vel neer te vleien!;)
Jouw drumwerk wil ik elke dag wel gebruik van maken!

Noid
2 maart 2011, 23:16
Zo, dit was echt genieten (hoppa nog een veer in je hol). Diep respect voor de mooie en zuivere bends met de vibrato's. Ik kan het dichtsmeren/volspelen wel waarderen, zat er juist op te wachten en van te genieten. Had stiekem nog wel wat meer variaties/eigen interpretaties op Gary's thema verwacht. Maar echt: zo mooi de emotie geraakt, dat ik enorm onder de indruk ben. Ik dacht dat ik het nummer zelf ook redelijk kon spelen, maar als ik het gemak en de soepelheid in je spel zie en hoor, dan maak ik een diepe buiging voor u! Just curious: welke snaardikte gebruik je hier?

TimoSomers
5 maart 2011, 11:33
Wow, bedankt Noid! Echt heel tof!!

De snaardikte hier was 0.10 in D op een Les Paul.
Normaal heb ik voortaan 0.10 in E maar dit nummer stond in D dus vandaar.

Cubone
25 maart 2011, 14:29
As a Gary Moore fan i approve of this message !

Goed gespeelt en veel emotie. Ik ben het wel eens met een post dat je tone meer als Steve Lukather (wat zeker geen slecht iets is) klinkt dan als die van Gary Moore in the Loner. Het is zowiezo moeilijk om de tonen van andere gitaristen onder de knie te krijgen.

Wat vindt je van mijn Gary Moore cover ?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?144796-Gary-Moore-still-got-the-blues-solo

en mijn rock cover:

http://www.youtube.com/watch?v=PlmCoc3y1e4

groetjes !