PDA

View Full Version : De beste SG copy?



.slash.
25 februari 2011, 23:35
Hallo allemaal,

Hier (weer) een topic over Sg copies, zodat we hier een overzichtelijk topic van kunnen maken over wat jij de beste SG copy vindt.

Ik wil zelf graag een sg copy kopen en weet (nog steeds) niet zo goed welke.
daar om een topic waar iedereen iets kan posten over zijn/haar favoriete copy van de Gibson Sg

Je noemt de naam v.d. betreffende gitaar en post er een paar dingen bij.

-Afwerking
-Sound
-Prijs
-Feel
-Pluspunt
-Minpunt
-Materialen
-en waarom dit je favoriete SG copy is
-Evt. Foto's



Mvg Slash

ps. als de mods nog een topic overbodig vinden mag er een slot op.

Maleco
25 februari 2011, 23:38
Kopie waarvan?

The Unforgiven
25 februari 2011, 23:40
Kopie waarvan?

Mischien van je paspoort?

Oranjeaap
25 februari 2011, 23:41
Kopie waarvan?

Hij zegt toch SG.......
Wie maakt de originele SG? Juist....

Maleco
25 februari 2011, 23:42
Lijkt mij dat Sg nog steeds een model is.

Oranjeaap
25 februari 2011, 23:47
Lijkt mij dat Sg nog steeds een model is.

Waar kan het anders een kopie van zijn? Van een merk? Als je een kopie van een gitaar maakt, maak he een kopie van het model.
Als je slim wil doen, doe het dan goed...

HaroldA
25 februari 2011, 23:48
Mijn stem gaat naar een 90's Gibson SG special! Met een beetje mazzel rond de € 450,- en goed bespeeld!

2e prijs gaat naar de faded versie van Gibson begin deze eeuw. Ikzelf vind het niets, maar velen vinden het geweldig. 2e hands voor €500-550.

SG's horen geen geschroefde neck te hebben (dan klopt de positie tov de body niet meer) dus een hele hoop 70's SG's kun je doorstrepen.

Maleco
25 februari 2011, 23:50
Dus andere merken maken geen SG's?
SG is gewoon de aanduiding voor een bepaalde vorm,
ik vind het best dat je hier een topic over maakt maar er zijn er al zo veel
over welke SG's goed zijn en welke niet. Zometeen krijgen we een topic over welke SG van Gibson het beste is, welke van Epiphone het beste is.
Houd het dan centraal en maak er het centrale SG topic van.

HaroldA
25 februari 2011, 23:52
Dus andere merken maken geen SG's?

Jawel. Epiphone zuigt, net als Vintage. Beiden vind ik aanvoelen als slecht afgewerkt speelgoed.

Als je daar €250,- aan uit kunt geven + de elementen moet upgraden voor €150,- dan zou ik een maandje doorsparen voor een Gibson. De enige echte bouwer van de SG.

Oranjeaap
25 februari 2011, 23:56
Dus andere merken maken geen SG's?
SG is gewoon de aanduiding voor een bepaalde vorm,
ik vind het best dat je hier een topic over maakt maar er zijn er al zo veel
over welke SG's goed zijn en welke niet. Zometeen krijgen we een topic over welke SG van Gibson het beste is, welke van Epiphone het beste is.
Houd het dan centraal en maak er het centrale SG topic van.

Je weet best wat ie bedoelt met sg kopie. Je zegt toch ook Les Paul kopie, PAF kloon.

Maleco
26 februari 2011, 00:02
Lees je de rest van m'n post ook even?

OT:
Heb zelf nog niet veel SG's geprobeerd, een keer een Epi Sg400 en een Spear.
Vond ze niet veel voor elkaar onderdoen. Wel jammer was dat ik vervolgens een Gibson Faded sg oppakte en het verschil merkte, was zo veel beter.

Heb dus tot nu toe geen sg-copy gevonden die tegen een echte Gibson opkon.

HaroldA
26 februari 2011, 00:03
Heb dus tot nu toe geen sg-copy gevonden die tegen een echte Gibson opkon.

En die heb je al voor minder dan €500,-. :ok:

Maleco
26 februari 2011, 00:05
Kun je alsjeblieft ophouden dat te zeggen?


ik heb al zo weinig geld..

HaroldA
26 februari 2011, 00:10
Kun je alsjeblieft ophouden dat te zeggen?

Heb ik al gezegd dat ieder zichzelf respecterend rock-gitarist een SG behoort te bezitten? Niets schreeuwt harder "raaaaawwwwk" dan een SG!


(proud owner of a Gibson SG Silverburst GOTW and a Gibson SG Junior 2006)

.slash.
26 februari 2011, 00:10
zou iedereen die dit topc geen zak uitmaakt en loopt te zeiken over dat een sg copy niet bestaat ffe iets anders gaan willen doen.
zouden mods die onzinnige posts kunnen verwijderen

HaroldA
26 februari 2011, 00:12
zou iedereen die dit topc geen zak uitmaakt en loopt te zeiken over dat een sg copy niet bestaat ffe iets anders gaan willen doen.
zouden mods die onzinnige posts kunnen verwijderen

Zou jij wat minder sacherijnig willen reageren? Er zijn 1 of 2 posts geweest over "SG copy" en de rest staat alleen maar waarheid in.

Gibson maakt SG's. De andere merken maken bocht. (letterlijk!)

Oranjeaap
26 februari 2011, 00:30
zou iedereen die dit topc geen zak uitmaakt en loopt te zeiken over dat een sg copy niet bestaat ffe iets anders gaan willen doen.
zouden mods die onzinnige posts kunnen verwijderen

Hear hear..
Als we het onzinnig hebben laten we dan gelijk het hele thread dumpen ;)

Japanse kopieën zoals Tokai staan goed bekend maar ik weet of die ook sg's maakten.
Tja en ik weet niet hoor, maar bija iedereen zegt dat je een Gibson moet kopen. Ik weet zeker dat je spijt krijgt als je het niet doet. Het is maar zo'n klein beetje meer geld maar zo veel betere kwaliteit.

HaroldA
26 februari 2011, 00:32
Japanse kopieën zoals Tokai staan goed bekend maar ik weet of die ook sg's maakten.

Tokai en Burny maken ook hele goede SG's (identiek aan Gibson), alleen zijn die duurder dan de door mij genoemde Gibson SG's...

Oranjeaap
26 februari 2011, 00:34
Tokai en Burny maken ook hele goede SG's (identiek aan Gibson), alleen zijn die duurder dan de door mij genoemde Gibson SG's...

Ja daar was ik al bang voor

Bram+
26 februari 2011, 00:41
Ik weet verder geen getrouwe SG-kopieën die de moeite waard zijn, maar als je niet de real deal kan kopen, is het misschien ook een leuk idee om een meer 'afgeleid' model te kopen, zoals de Viper van ESP en de AX van Ibanez:

Zoals eerder genoemd heeft Ibanez in een ver verleden (jaren 70) dus die SG-kopieën met veelal een geschroefde hals gemaakt. In 1998 kwamen ze met de AX-modellen wat eigenlijk versimpelde versies van de Ibanez Artistmodellen waren en derhalve een soort SG-kopie. Het probleem met de AX-serie is dat er ook veel goedkope modellen zijn gemaakt die misschien iets minder aansprekend zijn voor de wat 'professionelere gitarist'. Je zult er dus even in moeten duiken om de betere modellen eruit te filteren.

ESP heeft dus die Viper, een iets sportievere versie van de Gibson SG. Die verkopen ze ook in een meer voordelige uitvoering met de merknaam LTD. Voor de rest weet ik er weinig van.

geert1976
26 februari 2011, 01:17
Wat een compleet onnodig topic dit.

De SG is een ontwerp van Gibson (ja Gibson, dus niet zomaar een model aanduiding).

De SG zeg in 1961 het levenslicht en heette toen Les Paul! en was bedoelt als opvolger van de Les Paul, die wij heden ten dage nog steeds Les Paul noemen.

De SG, is als SG door het leven gegaan vanaf 1968 toen de Les Paul, die wij als Les Paul kennen weer in productie werd genomen.

Een Gibson SG is een Gibson SG en er zijn in het verleden wel goede kopiën gemaakt.
De betere kopiën werden gemaakt door Rokkomann (Elmaya), Matsumoku (Custom, Aria, Aria Pro II) en niet te vergeten Tokai en Kasuga.

In mijn ogen hoort een SG geen geschroefde hals te hebben ivm bespeelbaarheid.

De cheapo kopiën van heden dagen hebben maar weinig karakter en temperament van de echte SG.

Mag ik dat zeggen?, ja dat mag ik zeggen, want ik heb meerdere Gibson SG gitaren in mijn collectie en ik heb in het verleden vele kopiën gehad en bespeeld, zowel oude als hedendaagse kopiën.

Dus TS, stop eens met neuzelen, spaar effe door en tik een 2e hands Gibson SG Faded op de kop voor rond de E 450,00 a E 500,00 en dan kunnen we allemaal snel dit topic vergeten

geert1976
26 februari 2011, 01:19
Dus andere merken maken geen SG's?
SG is gewoon de aanduiding voor een bepaalde vorm,


Ga effe je mond spoelen en googlen voordat je iets post wat helemaal fout is.

marco v
26 februari 2011, 01:40
Probeer eens een Tokai, ik ben wat bevooroordeeld, maar mijn sg´s zijn echt niet stukken minder dan de gibson sg´s die ik heb gehad in het verleden.
Ik blijf erbij dat de chinezen en japanners tegenwoordig(en japanners in het verleden vooral) prima weten wat ze doen.
Ik ben er in ieder geval tevreden mee en voor mij hoeft er niet perse een G op te staan.
En om daarover geen onnodige/oneindige discussie te laten ontstaan, laat me svp in die waan...

geert1976
26 februari 2011, 01:43
Probeer eens een Tokai, ik ben wat bevooroordeeld, maar mijn sg´s zijn echt niet stukken minder dan de gibson sg´s die ik heb gehad in het verleden.
Ik blijf erbij dat de chinezen en japanners tegenwoordig(en japanners in het verleden vooral) prima weten wat ze doen.
Ik ben er in ieder geval tevreden mee en voor mij hoeft er niet perse een G op te staan.
En om daarover geen onnodige/oneindige discussie te laten ontstaan, laat me svp in die waan...

Als het een goede Japanse Tokai is, geef ik je gelijk, is het een bami tokai, geef ik je ongelijk:)

marco v
26 februari 2011, 01:58
Japanners eten ook bami...:sssh:

Maleco
26 februari 2011, 10:24
hmm
nu ik zo mijn reacties van gisteravond na lees snap ik jullie reacties ook wel.
mijn punt was dat ik dit een onnodig topic vond zoals ik later ook een keer zeg, helaas probeerde ik dit punt op een kinderachtige manier weg te zetten.
Mijn excuses aan iedereen die ik hiermee heb beledigd of geïrriteerd, mods mogen de berichten wat mij betreft verwijderen als ze dat willen, ze voegen duidelijk niks toe aan dit topic.
De volgende keer als ik na middernacht wil reageren dan slaap ik er eerst wel een nachtje over :makeup:

PS Toch wel weer interessant dat iedereen hier de Gibson SG verkondigt terwijl dit dan wel het origineel zou zijn :sssh:

broeder6x6
26 februari 2011, 10:40
vintage vs6 schijnt een goede kopie te zijn.... (en ook iets goedkoper):sssh:

EDIT: de beste kopie word toch de mijne...... (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?143997-Eerste-zelfbouw-Gibson-SG)

Sinne
26 februari 2011, 11:28
ik heb helaas geen 10 SG's in bezit (gehad), maar tot nu toe is mijn favoriete non-Gibson SG de Welson SG uit 1970 (met een SET neck, overigens ;)). de body = één prachtig stuk mahonie en resoneert als een tierelier. ik kan alleen weinig zeggen over de originele pickups, hoewel ik hoorde dat die erg lekker klinken. in de mijne zitten p90's. ik zou 'm niet willen ruilen voor een nieuwe gibbie op 't moment... maar ik ben ook een beetje gek :sssh: