PDA

View Full Version : Advies gevraagd: Epiphone Genesis Custom 1979



BobvanKempen
25 februari 2011, 21:16
Hallo Allemaal,

Is er iemand hier die ervaring heeft met een Epiphone Genesis Custom uit 1979? Ik heb net mijn Stratocaster verkocht omdat ik die toch te iel vond klinken en zoek dus een gitaar met humbuckers. Nou kan ik een Genesis kopen maar moet daar een aardig stukje voor rijden dus advies is meer dan welkom. Is er ook iemand die ongeveer iets weet over de waarde van deze gitaar? Ik moet 350 euro betalen incl originele koffer maar weet dus absoluut niet wat zon Epi moet kosten.

Zoals altijd bedankt voor de imput!!

The Bertman
25 februari 2011, 22:01
Probeer de zoekfunctie eens, er zijn een heel stel topics over. (Geavanceerd zoeken > zoeken op topictitel.)
Ik heb een Genesis gehad, maar dat is 25 jaar geleden, ik weet er haast niks meer van. Mooi gitaartje, weet ik nog.

Eko
25 februari 2011, 22:33
Ik heb er een gehad. Dubbele HB`s die te splitten zijn , als ik me goed herinner. Dubbele cutaway. Staat nu bij Guitarcenter in Wierden volgens mij. De prijs is normaal te noemen , zeker met de originele koffer.
Ik heb hem weg gedaan omdat ik , bij nader inzien , toch liever op strats speel. Daar heb ik er ook meerdere van , ( en nooit genoeg dus....). De gitaar klonk goed , alles werkte naar behoren. De hals is ( optisch ) wat lang door de dubbele cutaway. De gewichtsverdeling is anders bij strats en beviel mij minder. Maar dat is puur persoonlijk.